Citat:
Ursprungligen postat av cero
(Inlägg 6257605)
Vill man utvecklas ordentligt så känns det ju onödigt att offra positioner och ge upp i onödan bara för att man inte vill ha på sig fula öronskydd.
Och sen är det ju inte så att man själv alltid kan styra vilken position man är i. Möter man någon som är tekniskt överlägsen och som trycker ned ditt huvud i mattan så får du ju mosade öron hur du än bär dig åt.
|
Vet inte om du har erfarenhet av kampsport, men jag har efter varje skada som jag tvingats träna med utvecklats åt ett annat håll som senare hjälpt mig. För tro mig, när du väl sparras mot människor så går du sällan till obekväma tekniker / situationer. En stor majoriteten av utövarna håller sig till det som de är bekväma med, vilket hämmar dem många gånger.
Sedan spelar det ingen roll om du måste klappa någon gång extra varje pass i en veckas tid. Om du nu inte möter någon som är mycket bättre som du nämnt, men gör man det får man komma överens om något. Finns gånger jag möter någon med t.ex. skadade revben som jag måste anpassa mig mot, eller så kör vi en stil av sparring som gör att det fungerar.
Som sagt, jag känner många inom mma, thaiboxning och brottning som aldrig använt öronskydd och de har aldrig haft problem med att inte få blomkålsöron (inkl mig själv).
@Krampus , precis så är det många gånger. Viktiga är att du inte mosar på ett öra som är svullet. (ett svullet öra händer inte ofta och det är som Krampus säger väldigt genetiskt).
|