Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Tävlande/aktiva (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Luttis lyfter o lär (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=100900)

LadyInsane 2008-01-09 08:21

Citat:

Ursprungligen postat av Luttis (Inlägg 2744847)
Hmm, jag har dragit ner liiite på kcal, men inget som egentligen borde märkas. Kan kanske bero lågtrycket. Tidigare har jag inte varit ett dugg känslig för det och tyckt att det är skitsnack när folk klagar över att de mår dåligt när det är lågtryck, men jag har märkt att jag blir allt mer känslig för det..

Ojdå, det har jag själv aldrig varit med om! Hoppas det går över antar jag..? Det kan inte bero på något annat, en begynnande förskylning eller så?

Skippa spinningen, soooov!;)

Som rambo skrev, bra pass med tanke på förutsättningarna. :)

cam 2008-01-09 09:03

Tycker du ser ut att ha fått riktigt bra resultat :thumbup:

Hoppas du känner dig bättre nu, annars får du unna dig lite vila och ta nya tag sen.

Lycka till med avskalningen också!

Jay-Z 2008-01-09 09:54

Bra militärpressat (en kunglig övning, även om det kan svida i rotatorcuffarna ibland) och schysst tricepsbild. :thumbup:

Luttis 2008-01-09 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av cam (Inlägg 2746434)
Tycker du ser ut att ha fått riktigt bra resultat :thumbup:

Hoppas du känner dig bättre nu, annars får du unna dig lite vila och ta nya tag sen.

Lycka till med avskalningen också!

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 2746479)
Bra militärpressat (en kunglig övning, även om det kan svida i rotatorcuffarna ibland) och schysst tricepsbild. :thumbup:

Tackar!! Jag fullkomligt älskar militärpress. En riktig favorit som aldrig verkar bli tråkig eller uttjatad.

Idag mådde jag hur bra som helt när jag vaknade så jag bestämde mig för att sticka iväg och köra ett spinningpass på förmiddagen. Iofs var det bara 40 min och jag tog det lite lugnare än jag brukar med tanke på hur jag mått de senaste dagarna. Men det var ett skönt pass och otroligt kul att vara tillbax på cykeln igen!

Imorrn blir det nog vila. Måste sitta och skriva på opponeringen inför seminariet på fredag och sedan har jag lovat att gå o bowla. Men det blir nog kul det oxå, sålänge det är jag som vinner.. :cool:

LadyInsane 2008-01-09 17:32

Har ju missat dagsformsbilderna jag!!

Ser ju jättebra ut!:)

Luttis 2008-01-09 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av LadyInsane (Inlägg 2747270)
Har ju missat dagsformsbilderna jag!!

Ser ju jättebra ut!:)

Tack!*cupid* Men det ska bli riktigt skönt att få bort några kg nu. Fick en smärre chock när jag såg mig i en helkroppsspegel med belysning a`la provrum idag.. Men men, är det vinter så är det! Och det är ju nästan alltid kul med lite nya projekt.

Tjuckot 2008-01-09 22:50

Yes, yes, dagsformbilderna såg bra ut, absolut :)

Kom och träna med mig o robban på fredag eller lördag, mucho kul!

Luttis 2008-01-10 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Tjuckot (Inlägg 2748323)
Yes, yes, dagsformbilderna såg bra ut, absolut :)

Kom och träna med mig o robban på fredag eller lördag, mucho kul!

Tack! Alltid kul att höra. Jag kommer vara på gymmet någongång fredag e.m. Vi ska sitta och opponera och diskutera varandras uppsatser hela dagen så jag har ingen aning om när det blir..

Idag bestod "träningen" av 1h bowling. Otroligt underskattad högerunderarms- och tummuskelträning!! Var otroligt länge sedan sist men det är ju rätt lajbans att bowla. Sedan blev det en halvtimmes promenad hem i regnet. Mindre lajbans...

Tjuckot 2008-01-10 22:45

kl 16 är vi där! ;)

Jay-Z 2008-01-10 22:48

Grattis till morgondagens träningsvärk i gluteus. (brukar iaf jag få av bowling). :D

Luttis 2008-01-11 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Tjuckot (Inlägg 2750904)
kl 16 är vi där! ;)

Attans, blev en timme tidigare. Men det var trevligt att se att ni lever iallafall! Hoppas ni köttade ordentligt (iofs gör ni ju alltid det...)!

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 2750915)
Grattis till morgondagens träningsvärk i gluteus. (brukar iaf jag få av bowling). :D

Haha, njaa idag känns ingen träningsvärk av, men det kommer säkert imorgon om jag känner mig kropp rätt!

Luttis 2008-01-11 16:53

Jag tyckte ryggen kändes lite seg idag och innan sista övningen kom jag på att jag redan kört rygg en gång denna vecka. *screwy* Så kan det gå när man inte har alla hästar inne... Men men, lite extra träning är nog bara bra för min lilla rygg om den ska ta o växa någongång.

RYGG

Marklyft
50kg 10
60kg 10
70kg 6
80kg (PB) 4
75kg 4

Latsdrag (försöker få dom allt striktare)
40kg 7/6/6

Latsdrag bakom

35kg 6/5

Hantelrodd
18.8kg 6/6/6

Sittande rodd, brett grepp
45kg 8/8/8

Baksida axlar-maskin
20kg 5/4
17.5kg 6

Rambo 2008-01-11 22:25

Bra pass..*flex*
Bra övningar..:thumbup:
Nytt PB i marklyft:hbang:

Tjuckot 2008-01-11 22:40

Att du inte var sugen på att träna en timme till.. kanske jag kan förstå ;)
Gymmet måste ha varit helt i chock över att ha sett en tjej marklyfta.

Bra pass annars, spec. eftersom du redan kört rygg en gång denna veckan :thumbup:

LadyInsane 2008-01-12 01:01

Sweet marklyft!:)

Kommer vara över i Örebro nästa vecka och lär träna på universitetet. Kanske kan matcha ett pass?:)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:54.