![]() |
|
Citat:
|
Kan nån länka mig Gustavssons match?
|
Citat:
EDIT: nä, en snabb google hittade den ändå http://fightnext.com/video/GSRK8R7M4...fsson--UFC-133 I övrigt så känns det som Målarn borde satsa mer på sparkar, särskilt låga. Han har ju riktigt långa ben och borde kunna få till en bra hävstång. |
|
På svenska betyder det?
|
Thank you Doc!
|
Citat:
Dock i längden måste han bli så pass bekväm att han kan överleva på marken att han kan överleva mot brottarna och som vi såg var det en spark som började sätta upp knocken. Så tror du har rätt men tror samtidigt det är något han får lägga till i lugn och ro. |
Det löser nog Phil Davis! :)
|
Jag skulle dock helst se att han gick över till AKA och tränade med folk som Cain och Cormier. Det skulle verkligen göra underverk för hans brottning, och sprawl'n brawl.
|
Citat:
Det viktiga är att han inte gör som "teh Hilti connection" drar till Brasse land, rullar playboy jutsu och springer på sanden. Nu förvisso behöver Mauler träna med bra BJJ killar, men mest av allt behöver han träna med köttiga jävla grind brottare. |
Våran Mauler fick Hamill att lägga fighting på hyllan
http://www.bloodyelbow.com/2011/8/8/...-hamill-retire |
Hilti?
|
Citat:
|
Citat:
/Krellik quaterback armchair expert. |
Var ju tydligen Steven Seagal som visat the Mauler frontsparken som inledde slutet för Hamill.
|
|
Tränade med Leo Vieira idag :cool:
|
Kan inte säga att jag sörjer att Hamill slutar. Gillade honom direkt när han kom och trodde verkligen han skulle bli riktigt stor i ufc, men sen hände det aldrig något. Känns som han bara blev sämre och sämre.
Ju mer han försökte med dirty boxing, desto sämre explosivitet fick han i sina nedtagningar och brottning. Jag har aldrig fattat varför han inte försökte köra mycket mer på nedtagning och sen gnp. Hursomhelst, när Alex vann skrek jag så det ekade i hela kvarteret, fan vad nervös jag är inför varje match han går =) |
Citat:
Nästa Hilti-fighter med UFC kontrakt är Papy Abedi. För övrigt en sjukt vältränad kille som skulle platsa i dagsformstråden, varje dag året runt. http://www.kimura.se/veckans-fighter...avsnitt-3.html |
The Barry-Brothers värmer upp inför Stufve
|
MMA FTW!!!!!:smash:
|
Citat:
Ska bli kul att se hur Papy presterar. |
Struve använder sin längd/höjd/räckvidd till sin fördel och attackerar med hakan
http://i50.tinypic.com/9a04dj.gif |
Overimom ambushes Bassito
|
|
Helt OK hus. Lite större än mitt.
|
Enligt mmanytt ska svensken Hamid ”Akira” Corassani vara med i nästa säsong av TuF. Har dålig koll på honom, men kul hursomhelst.
|
Citat:
Bailah vet nog mest om honom |
Citat:
|
Är det bara jag som tycker UFC borde överväga att byta namn? Vet inte om det är realistiskt, med tanke på att varumärket förknippas med just dom bokstäverna. Men det låter som något TV-spel för 12 åringar. Ultimate Fighting Championship.
Och jag hoppas verkligen att vissa kan ändra sina smeknamn som tex "The Dragon", "The Spider", "The axmurderer" osv. Finns namn som är helt okej, men draken, spindeln och yxmördaren? Nja. Personligen tycker jag bara det låter väldigt löjligt. Speciellt att Bruce Buffer tar med dessa namn i presentationen innan match. Har fått för mig att sådana småsaker kan hjälpa MMA att bli en lite mer "legitim" sport som tas på större allvar. Naturligtvis inget att haka upp sig på, men endå. |
Äh, UFC är väl inte värre eller bättre än något annat. Samma sak för smeknamnen. Den modellen som UFC har utvecklat har ju dessutom lite släng av WWE, och den är anpassad efter att sporten inte är så stor. De säljer PPV:s , med betoning på säljer. Kanske kommer att ändras lite om UFC får ett bra network-deal, men jag tror aldrig sporten kommer vara riktigt mainstream. Det är ändå fighting. Kolla på boxning - där så finns det bara intresse för de riktigt stora fighterna (även om det kanske inte är det bästa exemplet).
|
Citat:
Hur var det med boxningen när den var som störst då? Men självklart kommer inte MMA bli lika stort som fotboll tex, av uppenbara anledningar. |
Citat:
|
Har inte boxning bättre förutsättningar när det gäller "rumsrenigheten"? Mindre knockouts där någon tappar medvetandet helt, inget blod (Martin Kampmann mot Diego Sanchez tex), inga knän/sparkar/armbågar osv. Sådana saker kan nog vara ganska avskräckande om man inte är van. Till synes tycker jag MMA ser mycket farligare ut. Men sen har ju boxning längre matcher, mer tolerans innan man avbryter, samt en del dödsfall (?).
Kan du ge exempel på de viktigaste ändringarna som måste göras? |
Konkret vet jag inte. Gjorde mer svepande gissningar.
|
Varför Daniel Cormier är fast i HW-träsket:
http://mma.sbnation.com/2011/8/12/23...-menace-of-mma |
Nu blir man lite orolig för Anthony Johnson. Hur mycket skalar den killen av? Även om det är en del fettvikt, lär det också vara mycket vätska.
Någon som är insatt? När börjar det bli farligt? |
Karlos Vem Ola nu på Söndag!
He has his eyes set on YOU! http://mmajunkie.com/dyn/images/figh...-vemola-sm.jpg http://video.ufc.tv/generated_images..._thumbnail.png |
Citat:
|
G damn vems är rumpan Kwon?
|
Efter en googlesökning:
"Anthony Johnson apparently still weighs around 200 pounds after dieting, and attempts to lose a massive 30 pounds (or 17.6% on top of the 170 pound limit) during the equilibrium changing and sweating phases." Helt sjukt om han skalar av ~ 15 KG vätska. |
The Green Hornet and Kato of the UFC; Rivals that has become Best of Friends!
|
Hardy missar vikten, sherdog rapporterar att Hardy har två timmar på sig, Bloodyelbow rapporterar att Lytle har accepterat catch-weight.
|
|
Är det inte versus idag? Prelimsen börjar 12 va?
|
Står 23.45 på facebook.
|
Folk som sitter och kikar?
|
Klart man gör :)
|
Japp. Kommer ju vara typ 6 matcher på fejjan. :)
Bra matcher hittils. |
Snuskigt bra match.
|
Jävlar. En av de bättre fighterna i år. Bruce Leroy har dock ingen tur, bara fått ofördelaktiga matchningar. Men han verkar ha förbättrats ordentligt, hoppas det går bättre för honom snart. En av de skönaste ingångarna också. :D
Nu blir det Vem? Ola! |
Äsch, tråkig match. Det enda som var lite lustigt var att BJJ killen Couturade brottarn.
|
Imponerande vinst av Herman. Ouch, synd om andra killen, kan ha pajat knät.
|
Citat:
|
Någon som vet någon bra stream?
|
|
Tackar!
|
oj! vad bra första! nu är man vaken iaf
|
|
MMA är fortfarande en liten ankdamm, tragiskt när personner faller bort så unga.
|
Sitter o glyser på Versus nu och började fundera på om någon på brädan vet nån rolig sida med massa statistik på UFC fighters.
Typ mest matcher, mest mest vinster och massa annat roligt. Försökte själv utan lycka :o) |
Citat:
Dock hittade jag ett fel direkt. Fedor är listad som att ha 20 vinster. De verkar inte ha listat någon rings fight. Märkligt. |
Hoppades på VEM???? OLA!
Men icke! |
Nä, vemodla såg riktigt sopig ut.
|
Bra gala! Diggar både Cowboy Cerrone och Smoooooooz Henderson, dom levererar alltid :D
Lite besviken på Hardy i mainevent även om det var en underhållande fight |
Sjukt att Hardy får en fight till, jag fattar ingenting, han såg bitvis skräp ut.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag tycker inte det är försvarbart att Gerald Harris exempelvis, som inledde sitt UFC-run med 3 raka (T)KO-vinster, varav 2 KO of the night och varav en var en jävla slam, blir cuttad efter ett oinspirerat uppträdande, men någon som Hardy som inte tycks utvecklas det minsta får förlora fyra raka och behålla jobbet. |
Citat:
|
Citat:
|
Det var en bra gala iaf. Nästan alla fighter var underhållande.
|
Hardy behövs ju för att sälja UFC i GRB. Dessutom är hans matcher rätt roliga och han är färgstark/lättpromotead. Men man förstår ju att det upprör endel. De som blivit cuttade trots långt mer imponerande fighting förstår jag blir förbannade.
Jag gillar laglöse Hardy! |
Det är EXAKT därför!
Hardy behövs för att sälja till den brittiska marknaden likväl som Sexyama behövs för Öst. Ni kommer inte se Hardy eller Sexyama försvinna i första taget. Live with it. |
Tittar man riktigt noga kan man se Savickas ligga o säla mitt i ringen. :D |
Rhonda är en riktig tuffing!
Vem var Valen dock? |
|
Ripped!
Nåja kanske inte men en jävla skillnad. |
Biff, snarare. Men hans knä kommer nog ryka i vilket fall.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dock med post-prime Ken Shamrock så finns det inget som har med logik att göra, han är lite i sin egen värld, till skilnad från Randy där det är förutsägbart att han just kommer att komma in med en bra gameplan som han håller sig till. |
Var det inte någon "1minuts-standup-varje-rond" regel?
|
"Side Check Kicks-only"-regel i en rond hade varit bra för den gode.
|
Citat:
"modified rules - 8 three minute rounds, 30 second stand-up rule in place" |
Citat:
Kan bli ganska tufft att lyckas med något på den korta tiden för Toney. |
James Toney calls out Dana White and Quintina Ramparts Johnson!
Han är i form! http://www.ballerstatus.com/2011/08/...mpage-jackson/ |
Finns rykten om att Overeem ska till UFC och möta Brock på UFC 140 nu
|
Citat:
|
Shamrock har max 30 sec att få in en sub, annars blir de uppställda igen.
|
Citat:
|
Citat:
Vem är hon i din avatar? |
Citat:
|
Frågan är hur Brocks skulle klara att ta ner Overeem, hittills har Overeem v.2 sett stadig ut när det gäller nedtagningsförsvar men det har varit mycket att han musklat runt sina motståndare, Brock är stark och har legitim fristillsbrottning, det talar för att han borde kunna plocka ner Overeem.
Men å andra sidan ser Brock inte bra ut när någon pressar honom stående och panikskjut blir oftast inte bra. Faktiskt på pappret en jävligt intressant och vällmatchad fight som kommer säga mycket om var Overeem skulle landa i UFC. |
Varför inte bara köra Lights out mot någon som aldrig går ner på marken överhuvudtaget? Typ Rampage.
|
Citat:
Matchen mot Randy var bara fånig och efter den så finns det inga riktiga pengar för de stora ligorna för Toneyplatan. |
Ja Brock bör ha både styrka/storlek och teknik för att ta ner Overeem, frågan är om han lyckas hålla honom nere och tillfoga tillräcklig skada. Och hur skulle i såna fall Overeems kondition hålla för att ligga och grappla mot Brock. Stående torde ju utgången vara given och mindre intressant att spekulera om.
|
Citat:
Vänster knapp för "Lights Out" |
Citat:
|
Ja krut har nog Brock att sänka vem som helst, men det räcker inte enbart med potentialen alltid. Visst har väl Overeem skaplig bjj eller?
Kwon, dela med dig av dina tankar om en match mellan dessa två, seriösa spekulationer! |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:59. |
|