Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

MAXX 2011-08-09 13:07

"Hitler is mad" scenen funkar alltid. :D

wo0ord 2011-08-09 13:15

Kan nån länka mig Gustavssons match?

Doctor Snuggles 2011-08-09 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av wo0ord (Inlägg 5210916)
Kan nån länka mig Gustavssons match?

Du får nog torrenta hela prelimsen.

EDIT: nä, en snabb google hittade den ändå
http://fightnext.com/video/GSRK8R7M4...fsson--UFC-133

I övrigt så känns det som Målarn borde satsa mer på sparkar, särskilt låga. Han har ju riktigt långa ben och borde kunna få till en bra hävstång.

Kwon 2011-08-09 13:22

Lite mer från Pat Barrys broder

wo0ord 2011-08-09 13:23

På svenska betyder det?

wo0ord 2011-08-09 13:28

Thank you Doc!

krellik 2011-08-09 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5210926)
Du får nog torrenta hela prelimsen.

EDIT: nä, en snabb google hittade den ändå
http://fightnext.com/video/GSRK8R7M4...fsson--UFC-133

I övrigt så känns det som Målarn borde satsa mer på sparkar, särskilt låga. Han har ju riktigt långa ben och borde kunna få till en bra hävstång.

Mot monsterbrottare som han kan prygla stående finns det alltid en risk med att lyfta på benen (även lowkicks), en brottare med bra timing kan plocka det relativt lätt om man inte är jävligt duktig på att sätta upp det.

Dock i längden måste han bli så pass bekväm att han kan överleva på marken att han kan överleva mot brottarna och som vi såg var det en spark som började sätta upp knocken. Så tror du har rätt men tror samtidigt det är något han får lägga till i lugn och ro.

Degpekka 2011-08-09 14:22

Det löser nog Phil Davis! :)

Doctor Snuggles 2011-08-09 14:27

Jag skulle dock helst se att han gick över till AKA och tränade med folk som Cain och Cormier. Det skulle verkligen göra underverk för hans brottning, och sprawl'n brawl.

krellik 2011-08-09 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5211088)
Jag skulle dock helst se att han gick över till AKA och tränade med folk som Cain och Cormier. Det skulle verkligen göra underverk för hans brottning, och sprawl'n brawl.

Jo men man ska inte underskatta lojalitet och att man ska trivas, utöver stornamnen så finns det måååånga duktiga fristisllsbrottare att träna med i staterna. Mauler verkar trivas och utvecklas bra, med tanke på att han, Bones och Phil Davies är tydliga namn som lär finnas i mixen i många år så är det inte svårt att tänka sig en situation där han kommer att bli tvungen att möta Phil Davies och då lär han även kolla på andra gym.

Det viktiga är att han inte gör som "teh Hilti connection" drar till Brasse land, rullar playboy jutsu och springer på sanden.

Nu förvisso behöver Mauler träna med bra BJJ killar, men mest av allt behöver han träna med köttiga jävla grind brottare.

Kwon 2011-08-09 14:31

Våran Mauler fick Hamill att lägga fighting på hyllan

http://www.bloodyelbow.com/2011/8/8/...-hamill-retire

Doctor Snuggles 2011-08-09 14:35

Hilti?

Krampus 2011-08-09 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5211096)
Jo men man ska inte underskatta lojalitet och att man ska trivas, utöver stornamnen så finns det måååånga duktiga fristisllsbrottare att träna med i staterna. Mauler verkar trivas och utvecklas bra, med tanke på att han, Bones och Phil Davies är tydliga namn som lär finnas i mixen i många år så är det inte svårt att tänka sig en situation där han kommer att bli tvungen att möta Phil Davies och då lär han även kolla på andra gym.

Det viktiga är att han inte gör som "teh Hilti connection" drar till Brasse land, rullar playboy jutsu och springer på sanden.

Nu förvisso behöver Mauler träna med bra BJJ killar, men mest av allt behöver han träna med köttiga jävla grind brottare.

This.

krellik 2011-08-09 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5211110)
Hilti?

Med teh hilti connection så menade jag lite skämtsamt våra andra två UFC svenskar som jag inte tror har riktigt gjort rätt sorts förberedelser för sina UFC karriärer. Lite mycket mysrull i BJJ, för lite grindbrottas med elit brottare.

/Krellik quaterback armchair expert.

delta_mats 2011-08-09 15:30

Var ju tydligen Steven Seagal som visat the Mauler frontsparken som inledde slutet för Hamill.

krellik 2011-08-09 15:36

http://www.kimura.se/wp-content/uplo...eagal-doll.jpg

Petoria 2011-08-09 21:36

Tränade med Leo Vieira idag :cool:

kaer 2011-08-10 08:39

Kan inte säga att jag sörjer att Hamill slutar. Gillade honom direkt när han kom och trodde verkligen han skulle bli riktigt stor i ufc, men sen hände det aldrig något. Känns som han bara blev sämre och sämre.
Ju mer han försökte med dirty boxing, desto sämre explosivitet fick han i sina nedtagningar och brottning. Jag har aldrig fattat varför han inte försökte köra mycket mer på nedtagning och sen gnp.

Hursomhelst, när Alex vann skrek jag så det ekade i hela kvarteret, fan vad nervös jag är inför varje match han går =)

Kappman 2011-08-10 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5211138)
Med teh hilti connection så menade jag lite skämtsamt våra andra två UFC svenskar som jag inte tror har riktigt gjort rätt sorts förberedelser för sina UFC karriärer. Lite mycket mysrull i BJJ, för lite grindbrottas med elit brottare.

/Krellik quaterback armchair expert.

Hilti har "bara" haft en gubbe i MMA (Bielkheden).
Nästa Hilti-fighter med UFC kontrakt är Papy Abedi. För övrigt en sjukt vältränad kille som skulle platsa i dagsformstråden, varje dag året runt.

http://www.kimura.se/veckans-fighter...avsnitt-3.html

Kwon 2011-08-10 09:40

The Barry-Brothers värmer upp inför Stufve

polat 2011-08-10 09:51

MMA FTW!!!!!:smash:

krellik 2011-08-10 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av Kappman (Inlägg 5212837)
Hilti har "bara" haft en gubbe i MMA (Bielkheden).
Nästa Hilti-fighter med UFC kontrakt är Papy Abedi. För övrigt en sjukt vältränad kille som skulle platsa i dagsformstråden, varje dag året runt.

http://www.kimura.se/veckans-fighter...avsnitt-3.html

Jao men Eklund var där och snurrade inte så länge innan...

Ska bli kul att se hur Papy presterar.

Kwon 2011-08-10 15:15

Struve använder sin längd/höjd/räckvidd till sin fördel och attackerar med hakan
http://i50.tinypic.com/9a04dj.gif

Kwon 2011-08-10 15:29

Overimom ambushes Bassito

Kwon 2011-08-11 10:48

Hur bor Frank Fertitties?

Sup
http://www.lockys.com/frank.jpg

cero 2011-08-11 11:01

Helt OK hus. Lite större än mitt.

kaer 2011-08-12 08:36

Enligt mmanytt ska svensken Hamid ”Akira” Corassani vara med i nästa säsong av TuF. Har dålig koll på honom, men kul hursomhelst.

Kwon 2011-08-12 08:37

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 5216886)
Enligt mmanytt ska svensken Hamid ”Akira” Corassani vara med i nästa säsong av TuF. Har dålig koll på honom, men kul hursomhelst.

Det är vår egen Bailahs barndomspolare.

Bailah vet nog mest om honom

kaer 2011-08-12 08:40

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5216888)
Det är vår egen Bailahs barndomspolare.

Bailah vet nog mest om honom

let the hype begin! :hbang:

cero 2011-08-12 15:59

Är det bara jag som tycker UFC borde överväga att byta namn? Vet inte om det är realistiskt, med tanke på att varumärket förknippas med just dom bokstäverna. Men det låter som något TV-spel för 12 åringar. Ultimate Fighting Championship.

Och jag hoppas verkligen att vissa kan ändra sina smeknamn som tex "The Dragon", "The Spider", "The axmurderer" osv. Finns namn som är helt okej, men draken, spindeln och yxmördaren? Nja. Personligen tycker jag bara det låter väldigt löjligt. Speciellt att Bruce Buffer tar med dessa namn i presentationen innan match.

Har fått för mig att sådana småsaker kan hjälpa MMA att bli en lite mer "legitim" sport som tas på större allvar. Naturligtvis inget att haka upp sig på, men endå.

Doctor Snuggles 2011-08-12 16:09

Äh, UFC är väl inte värre eller bättre än något annat. Samma sak för smeknamnen. Den modellen som UFC har utvecklat har ju dessutom lite släng av WWE, och den är anpassad efter att sporten inte är så stor. De säljer PPV:s , med betoning på säljer. Kanske kommer att ändras lite om UFC får ett bra network-deal, men jag tror aldrig sporten kommer vara riktigt mainstream. Det är ändå fighting. Kolla på boxning - där så finns det bara intresse för de riktigt stora fighterna (även om det kanske inte är det bästa exemplet).

cero 2011-08-12 16:16

Citat:

lite släng av WWE
Kan detta möjligtvis vara en "begränsning" för att sporten ska nå ut till fler "grupper"? Dock kan lika gärna vara så att man förlorar den gruppen som uppskattar UFC som den är just nu, om man gör för mycket ändringar.

Hur var det med boxningen när den var som störst då?

Men självklart kommer inte MMA bli lika stort som fotboll tex, av uppenbara anledningar.

Doctor Snuggles 2011-08-12 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5217715)
Kan detta möjligtvis vara en "begränsning" för att sporten ska nå ut till fler "grupper"? Dock kan lika gärna vara så att man förlorar den gruppen som uppskattar UFC som den är just nu, om man gör för mycket ändringar.

Hur var det med boxningen när den var som störst då?

Men självklart kommer inte MMA bli lika stort som fotboll tex, av uppenbara anledningar.

Problemet med boxningen är väl snarast att den blev så splittrad. MMA, tack vare UFC, har inte det problemet. Vad jag snarare menade var att alla fightingsporter har en inbyggd begränsning just i att det handlar om "våld", vilket stöter bort stora grupper av samhället. Jag tror dock att om någon kan lyckas att göra fighting rumsrent, så är det UFC, trots det lite prekära ursprunget. Jag tror det skulle kräva en viss ändring av affärsmodellen dock; mer mot nätverks-TV, och kanske göra ngn form av liga (även om det bara handlar om en officiell ranking).

cero 2011-08-12 16:55

Har inte boxning bättre förutsättningar när det gäller "rumsrenigheten"? Mindre knockouts där någon tappar medvetandet helt, inget blod (Martin Kampmann mot Diego Sanchez tex), inga knän/sparkar/armbågar osv. Sådana saker kan nog vara ganska avskräckande om man inte är van. Till synes tycker jag MMA ser mycket farligare ut. Men sen har ju boxning längre matcher, mer tolerans innan man avbryter, samt en del dödsfall (?).

Kan du ge exempel på de viktigaste ändringarna som måste göras?

Doctor Snuggles 2011-08-12 17:45

Konkret vet jag inte. Gjorde mer svepande gissningar.

Färssen 2011-08-12 18:30

Varför Daniel Cormier är fast i HW-träsket:
http://mma.sbnation.com/2011/8/12/23...-menace-of-mma

cero 2011-08-12 18:50

Nu blir man lite orolig för Anthony Johnson. Hur mycket skalar den killen av? Även om det är en del fettvikt, lär det också vara mycket vätska.

Någon som är insatt? När börjar det bli farligt?

Kwon 2011-08-12 19:28

Karlos Vem Ola nu på Söndag!

He has his eyes set on YOU!
http://mmajunkie.com/dyn/images/figh...-vemola-sm.jpg
http://video.ufc.tv/generated_images..._thumbnail.png

krellik 2011-08-12 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5218010)
Nu blir man lite orolig för Anthony Johnson. Hur mycket skalar den killen av? Även om det är en del fettvikt, lär det också vara mycket vätska.

Någon som är insatt? När börjar det bli farligt?

Ingen aning hur mycket han cuttar men man brukar snacka om att runt 20pounds vätske cutt är riktigt dramatiskt, gå allt för långt över det lär inte vara hälsosamt (främst med tanke på att hjärnan ska ta stryk dagen efter och att utorkning lättare leder till hjärnskador). Finns väl folk i amatörbrottningen som har dött för att de har pushat bantningen för långt.

krellik 2011-08-12 19:45

G damn vems är rumpan Kwon?

cero 2011-08-12 19:48

Efter en googlesökning:

"Anthony Johnson apparently still weighs around 200 pounds after dieting, and attempts to lose a massive 30 pounds (or 17.6% on top of the 170 pound limit) during the equilibrium changing and sweating phases."

Helt sjukt om han skalar av ~ 15 KG vätska.

Kwon 2011-08-13 10:39

The Green Hornet and Kato of the UFC; Rivals that has become Best of Friends!

eternallord 2011-08-13 22:50

Hardy missar vikten, sherdog rapporterar att Hardy har två timmar på sig, Bloodyelbow rapporterar att Lytle har accepterat catch-weight.

Färssen 2011-08-14 10:12

Pulver-Jensa vann inatt!

http://mmafighting.com/2011/08/13/je...t-pit-genesis/

Doctor Snuggles 2011-08-14 21:39

Är det inte versus idag? Prelimsen börjar 12 va?

Degpekka 2011-08-14 22:14

Står 23.45 på facebook.

Erik__ 2011-08-14 23:00

Folk som sitter och kikar?

Chris.L 2011-08-14 23:23

Klart man gör :)

Doctor Snuggles 2011-08-14 23:26

Japp. Kommer ju vara typ 6 matcher på fejjan. :)
Bra matcher hittils.

Tricklew 2011-08-15 00:00

Snuskigt bra match.

Doctor Snuggles 2011-08-15 00:04

Jävlar. En av de bättre fighterna i år. Bruce Leroy har dock ingen tur, bara fått ofördelaktiga matchningar. Men han verkar ha förbättrats ordentligt, hoppas det går bättre för honom snart. En av de skönaste ingångarna också. :D

Nu blir det Vem? Ola!

Doctor Snuggles 2011-08-15 00:31

Äsch, tråkig match. Det enda som var lite lustigt var att BJJ killen Couturade brottarn.

Doctor Snuggles 2011-08-15 00:42

Imponerande vinst av Herman. Ouch, synd om andra killen, kan ha pajat knät.

Rahf 2011-08-15 01:30

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5217786)
Har inte boxning bättre förutsättningar när det gäller "rumsrenigheten"? Mindre knockouts där någon tappar medvetandet helt, inget blod (Martin Kampmann mot Diego Sanchez tex), inga knän/sparkar/armbågar osv. Sådana saker kan nog vara ganska avskräckande om man inte är van. Till synes tycker jag MMA ser mycket farligare ut. Men sen har ju boxning längre matcher, mer tolerans innan man avbryter, samt en del dödsfall (?).

Kan du ge exempel på de viktigaste ändringarna som måste göras?

Problemet med boxning är att det har krupit bort från att vara en publiksport. MMA och de kampsporter som kommit till dager de senaste tjugo åren är bra mycket mer spännande, och har mer fart. Ser man en boxningsmatch så är det clinch mest hela tiden, bryt från domaren, slagkombinationer, repetera. Jämför med K-1 och framför allt MMA, där tempot är högt, ronderna få, och inget bryt från domaren, ifall det inte blir dödläge dvs.

Petoria 2011-08-15 01:44

Någon som vet någon bra stream?

Hank 2011-08-15 02:11

http://www.norwaysport.co.uk/

Petoria 2011-08-15 02:15

Tackar!

Hank 2011-08-15 02:22

oj! vad bra första! nu är man vaken iaf

Petoria 2011-08-15 02:37

http://mmajunkie.com/news/24817/sour...dead-at-37.mma

RIP :(

krellik 2011-08-15 04:04

MMA är fortfarande en liten ankdamm, tragiskt när personner faller bort så unga.

pedersen1980 2011-08-15 13:06

Sitter o glyser på Versus nu och började fundera på om någon på brädan vet nån rolig sida med massa statistik på UFC fighters.
Typ mest matcher, mest mest vinster och massa annat roligt.
Försökte själv utan lycka :o)

Doctor Snuggles 2011-08-15 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av pedersen1980 (Inlägg 5222754)
Sitter o glyser på Versus nu och började fundera på om någon på brädan vet nån rolig sida med massa statistik på UFC fighters.
Typ mest matcher, mest mest vinster och massa annat roligt.
Försökte själv utan lycka :o)

Figthmetric har lite data.
Dock hittade jag ett fel direkt. Fedor är listad som att ha 20 vinster. De verkar inte ha listat någon rings fight. Märkligt.

Kwon 2011-08-15 13:19

Hoppades på VEM???? OLA!

Men icke!

Doctor Snuggles 2011-08-15 13:59

Nä, vemodla såg riktigt sopig ut.

Fultjack 2011-08-15 14:10

Bra gala! Diggar både Cowboy Cerrone och Smoooooooz Henderson, dom levererar alltid :D

Lite besviken på Hardy i mainevent även om det var en underhållande fight

eternallord 2011-08-15 14:14

Sjukt att Hardy får en fight till, jag fattar ingenting, han såg bitvis skräp ut.

mik 2011-08-15 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5222873)
Sjukt att Hardy får en fight till, jag fattar ingenting, han såg bitvis skräp ut.

Håller med, fyra raka förluster och han övertygade inte med sin boxning igår. Men han är rätt populär bland PPV-köparna och det väger väl upp hans förluster. Det finns ju fighters som som fått sparken efter första förlusten, trots att de dessförinnan har ett par vinster i bagaget.

Doctor Snuggles 2011-08-15 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5222873)

Nja, hans offensiva standup såg bra ut. Hans defensiva, inte så värst. Du fattar väl själv att underhållande fighters, och fighters som Dana gillar (sexy, t.ex.) får fler chanser.

eternallord 2011-08-15 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5222915)
Nja, hans offensiva standup såg bra ut. Hans defensiva, inte så värst. Du fattar väl själv att underhållande fighters, och fighters som Dana gillar (sexy, t.ex.) får fler chanser.

Dan Hardys styrka ska vara hans standup och i min mening blev han utklassad stående. Han landade några bra offensiva kombinationer, men hans defensiva såg icke-existerande ut, noll huvudrörelse, stog helt raklång och åt krokar och overhands från alla håll. Att underhållande fighters får fler chanser är självklart, men nu har Hardy förlorat FYRA raka och inte bara förlorat utan blivit närpå dominerad allihop.

Jag tycker inte det är försvarbart att Gerald Harris exempelvis, som inledde sitt UFC-run med 3 raka (T)KO-vinster, varav 2 KO of the night och varav en var en jävla slam, blir cuttad efter ett oinspirerat uppträdande, men någon som Hardy som inte tycks utvecklas det minsta får förlora fyra raka och behålla jobbet.

Doctor Snuggles 2011-08-15 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5222925)
Dan Hardys styrka ska vara hans standup och i min mening blev han utklassad stående. Han landade några bra offensiva kombinationer, men hans defensiva såg icke-existerande ut, noll huvudrörelse, stog helt raklång och åt krokar och overhands från alla håll. Att underhållande fighters får fler chanser är självklart, men nu har Hardy förlorat FYRA raka och inte bara förlorat utan blivit närpå dominerad allihop.

Lytle har ju iof en lite avig stil som Hardy helt enkelt kanske inte riktigt lyckades avläsa. Men men, folk vill väl fortfarande se honom. Eller trodde du detta var en rättvis sport där man går efter en officiell ranking eller regler för vem som får vara med o leka? ;)

eternallord 2011-08-15 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5222931)
Lytle har ju iof en lite avig stil som Hardy helt enkelt kanske inte riktigt lyckades avläsa. Men men, folk vill väl fortfarande se honom. Eller trodde du detta var en rättvis sport där man går efter en officiell ranking eller regler för vem som får vara med o leka? ;)

Nä, jag säger bara att jag tycker Hardy borde få foten, jag är intresserad av att se honom ta upp plats på main cards längre.

Doctor Snuggles 2011-08-15 14:48

Det var en bra gala iaf. Nästan alla fighter var underhållande.

olwe 2011-08-15 15:52

Hardy behövs ju för att sälja UFC i GRB. Dessutom är hans matcher rätt roliga och han är färgstark/lättpromotead. Men man förstår ju att det upprör endel. De som blivit cuttade trots långt mer imponerande fighting förstår jag blir förbannade.

Jag gillar laglöse Hardy!

Kwon 2011-08-15 15:53

Det är EXAKT därför!

Hardy behövs för att sälja till den brittiska marknaden likväl som Sexyama behövs för Öst.

Ni kommer inte se Hardy eller Sexyama försvinna i första taget.

Live with it.

Doctor Snuggles 2011-08-16 19:37

Tittar man riktigt noga kan man se Savickas ligga o säla mitt i ringen. :D

Kwon 2011-08-16 19:41

Rhonda är en riktig tuffing!

Vem var Valen dock?

Doctor Snuggles 2011-08-16 23:06

Det var mr Side Check Kick himself:

http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...ames-Toney.gif

krellik 2011-08-16 23:11

Ripped!

Nåja kanske inte men en jävla skillnad.

Doctor Snuggles 2011-08-16 23:22

Biff, snarare. Men hans knä kommer nog ryka i vilket fall.

krellik 2011-08-16 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5226858)
Biff, snarare. Men hans knä kommer nog ryka i vilket fall.

Var det Shamrock han skulle gå mot?

Doctor Snuggles 2011-08-16 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5226859)
Var det Shamrock han skulle gå mot?

Jepp

krellik 2011-08-16 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5226868)
Jepp

Försöker Ken stå med honom så lär det inte bli snyggt men -rimligtvis- borde Ken kunna plocka honom till marken och riva loss benet och för gott avslutta Toneys karriär.

Dock med post-prime Ken Shamrock så finns det inget som har med logik att göra, han är lite i sin egen värld, till skilnad från Randy där det är förutsägbart att han just kommer att komma in med en bra gameplan som han håller sig till.

Degpekka 2011-08-17 01:05

Var det inte någon "1minuts-standup-varje-rond" regel?

Kwon 2011-08-17 08:24

"Side Check Kicks-only"-regel i en rond hade varit bra för den gode.

cero 2011-08-17 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av Degpekka (Inlägg 5226937)
Var det inte någon "1minuts-standup-varje-rond" regel?

Vad läste du det? Detta är vad jag hittar på wikipedia:

"modified rules - 8 three minute rounds, 30 second stand-up rule in place"

delta_mats 2011-08-17 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5227287)
Vad läste du det? Detta är vad jag hittar på wikipedia:

"modified rules - 8 three minute rounds, 30 second stand-up rule in place"

30 sekunder stående i varje rond?
Kan bli ganska tufft att lyckas med något på den korta tiden för Toney.

Kwon 2011-08-17 11:17

James Toney calls out Dana White and Quintina Ramparts Johnson!

Han är i form!
http://www.ballerstatus.com/2011/08/...mpage-jackson/

Petoria 2011-08-17 11:20

Finns rykten om att Overeem ska till UFC och möta Brock på UFC 140 nu

Spiffy 2011-08-17 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5227308)
30 sekunder stående i varje rond?
Kan bli ganska tufft att lyckas med något på den korta tiden för Toney.

Måste väl vara att det går upp till stående efter 30 sek på marken.

Kwon 2011-08-17 11:30

Shamrock har max 30 sec att få in en sub, annars blir de uppställda igen.

delta_mats 2011-08-17 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 5227376)
Måste väl vara att det går upp till stående efter 30 sek på marken.

Aha! Ja då blir det ett helt annat scenario, svårt att lyckas avsluta inom 30 sek på marken. Då kan nog matchen bli betydligt mer spännande.

krellik 2011-08-17 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5227366)
James Toney calls out Dana White and Quintina Ramparts Johnson!

Han är i form!
http://www.ballerstatus.com/2011/08/...mpage-jackson/

Gods be good. Ubereem i UFC vore guld!

Vem är hon i din avatar?

delta_mats 2011-08-17 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5227370)
Finns rykten om att Overeem ska till UFC och möta Brock på UFC 140 nu

Hade varit skoj. Skulle bli en riktigt hypad match. Vore trevlig om Brock blev dyngknockad eller åker på en guillotine så han svimmar.

krellik 2011-08-17 12:53

Frågan är hur Brocks skulle klara att ta ner Overeem, hittills har Overeem v.2 sett stadig ut när det gäller nedtagningsförsvar men det har varit mycket att han musklat runt sina motståndare, Brock är stark och har legitim fristillsbrottning, det talar för att han borde kunna plocka ner Overeem.

Men å andra sidan ser Brock inte bra ut när någon pressar honom stående och panikskjut blir oftast inte bra. Faktiskt på pappret en jävligt intressant och vällmatchad fight som kommer säga mycket om var Overeem skulle landa i UFC.

Pansartax 2011-08-17 12:58

Varför inte bara köra Lights out mot någon som aldrig går ner på marken överhuvudtaget? Typ Rampage.

krellik 2011-08-17 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5227577)
Varför inte bara köra Lights out mot någon som aldrig går ner på marken överhuvudtaget? Typ Rampage.

Varför slösa bort legitima mma fighters på cirkus matcher?

Matchen mot Randy var bara fånig och efter den så finns det inga riktiga pengar för de stora ligorna för Toneyplatan.

delta_mats 2011-08-17 13:05

Ja Brock bör ha både styrka/storlek och teknik för att ta ner Overeem, frågan är om han lyckas hålla honom nere och tillfoga tillräcklig skada. Och hur skulle i såna fall Overeems kondition hålla för att ligga och grappla mot Brock. Stående torde ju utgången vara given och mindre intressant att spekulera om.

Kwon 2011-08-17 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4561191)
Ny Special Edition Controller till PS3
http://img255.imageshack.us/img255/5...controller.jpg

Free mumble pack! :D

Vänster knapp för "Lights Out"

krellik 2011-08-17 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5227588)
Ja Brock bör ha både styrka/storlek och teknik för att ta ner Overeem, frågan är om han lyckas hålla honom nere och tillfoga tillräcklig skada. Och hur skulle i såna fall Overeems kondition hålla för att ligga och grappla mot Brock. Stående torde ju utgången vara given och mindre intressant att spekulera om.

Brock har krut nog att sänka Overeem (inte bästa hakan gud skådat) men om det finns en gud så ser Brock lika förvirrad ut som i matchen mot Cain när slagen från Overeem börjar ramla in. På marken bör nog Overeem försöka överleva och ta sig upp, fan vet om han är bättre grappler än Mir och att ha Brock över sig lär inte vara lätt för någon där...

delta_mats 2011-08-17 13:14

Ja krut har nog Brock att sänka vem som helst, men det räcker inte enbart med potentialen alltid. Visst har väl Overeem skaplig bjj eller?

Kwon, dela med dig av dina tankar om en match mellan dessa två, seriösa spekulationer!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:59.