Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

delta_mats 2013-01-01 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6180101)
Vad är det som är konstigt? Har Junior visat på bra grapplingskondition i sin karriär, eller bra kondition öht? Många tungviktare som har problem med konditionen. Och inte blir det bättre av att man är så beroende av kraft som Junior är.

Vad jag minns har nästan alla hans matcher antingen slutat efter 1 rond, eller i princip varit endast ståendes.

2 min är det som är det konstiga. 2 minuter som inte såg så otroligt jobbiga ut heller.

Trouble 2013-01-01 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6180101)
Vad är det som är konstigt? Har Junior visat på bra grapplingskondition i sin karriär, eller bra kondition öht? Många tungviktare som har problem med konditionen. Och inte blir det bättre av att man är så beroende av kraft som Junior är.

Vad jag minns har nästan alla hans matcher antingen slutat efter 1 rond, eller i princip varit endast ståendes.

Kan kunde ju smocka på både Roy Nelson och Carwin i 3 ronder var utan att verka så trött som han gjorde efter 2 min in i första mot Cain. Satt och funderade på om han hade någon infektion i kroppen eller vad som var fel

Doctor Snuggles 2013-01-01 17:55

Antagligen var han nervös och konstant försvara nedtagningar i reträtt explosivt/grappla är uttröttande. En helt annan sak att slåss ståendes hela tiden, i makligt tempo. Cain gassade ju själv typ vid tredje, fjärde ronden någonstans pga tempot. Lättviktare gassar vid mindre.

cero 2013-01-01 18:01

Vart får du "2 minuter" ifrån? Tittade precis på första och andra ronden av matchen, och jag tycker Junior såg helt okej tills han åt högerhanden (1:25 kvar av tiden) och fick ligga under Cain i nästan en och en halv minut och bara äta slag. Han saktade ned lite innan han blev golvad, men det var ju inte så konstigt med tanke på hur högt tempot var i den ronden. Junior fick nästan springa iväg i 3-4 minuter för att undvika Cain. Nästa rond var i princip bara brottning/clinch i 5 minuter.

Citat:

Kan kunde ju smocka på både Roy Nelson och Carwin i 3 ronder var utan att verka så trött som han gjorde efter 2 min in i första mot Cain. Satt och funderade på om han hade någon infektion i kroppen eller vad som var fel
En viss skillnad på uthålligheten när man dominerar någon, och när man själv blir dominerad. Och i de matcherna var det ju knappt någon brottning öht. Matchen mot Roy var ett skämt.

delta_mats 2013-01-01 18:03

Junior såg trött utan redan innan han åt högerslaget, exakt vilken tid det skedde kommer jag inte ihåg. Men han såg trött och seg ut.

eternallord 2013-01-01 18:29

Jag tror på tokig adrenalindump, tagen av stunden helt enkelt. Tyckte junior såg dålig ut från första början, svingade kontringskrokar som var långsamma och mil från målet. Finns inget som den där känslan när pulsen springer iväg okontrollerat och man ska börja slåss, det kan paralysera vem som helst, har inget med kondition att göra.

spoon 2013-01-01 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6180252)
Jag tror på tokig adrenalindump, tagen av stunden helt enkelt. Tyckte junior såg dålig ut från första början, svingade kontringskrokar som var långsamma och mil från målet. Finns inget som den där känslan när pulsen springer iväg okontrollerat och man ska börja slåss, det kan paralysera vem som helst, har inget med kondition att göra.

Jag misstänker nåt liknande. Det plus att Cain var så aggressiv. JDS såg ju lite bättre ut i dom sista ronderna trots att han hade fått så mycket stryk.

cero 2013-01-01 20:04

Jack Slacks analys av matchen: http://www.bloodyelbow.com/2012/12/3...illed-the-king

cero 2013-01-01 20:10

Helvete, UFC 156:

Citat:

José Aldo/Frankie Edgar
Rashad Evans/Antônio Rogério Nogueira
Alistair Overeem/Antonio Silva
Jon Fitch/Demian Maia
Gleison Tibau/Evan Dunham
Jacob Volkmann/Bobby Green
Joseph Benavidez/Ian McCall
Jay Hieron/Erick Silva
Edwin Figueroa/Francisco Rivera
Är löjligt taggad inför att se Aldo igen.

Doctor Snuggles 2013-01-01 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6180439)

I already linked that shit, yo. ;)

Bailah 2013-01-01 20:33

Galet kort på 156. Är nog Aldos största fan!
Ser inte Frankie vinna, hans tråkiga poäng stil kommer inte funka. Tror det kommer se ut väldigt mycket som Aldo Faber. Tunga legkicks tills Frankie saktats ner sen go for the kill!

Sen hoppas jag att Reem förlorar, stort. Hatar honom.

Vilson 2013-01-01 20:38

Aldo, Rashad och Overeem tar det

cero 2013-01-01 21:47

Snuggles: My bad!

Citat:

Är nog Aldos största fan!
I beg to differ. :D

Trouble 2013-01-01 21:48

Hoppas nästan på att bigfoot trollar alla och vinner

Doctor Snuggles 2013-01-01 21:52

Äh, det vore ju trist. Bigfoot är inte en särskilt intressant fighter, och har redan blivit krossad av Cain. Iof vore Cain vs Werdum intressant. Han är ju tillräckligt bra stående numer för att hänga, och kan han stoppa filtningen?

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:45.