![]() |
|
Citat:
|
Hoppas verkligen Fedor visar sig från sin bästa sida :)
|
Nån som vet vart man kan streama galan? Må ha fullHD!
|
Har eurosport 2, men orkar man verkligen sitta uppe och bli en zombie hela söndan?
|
Citat:
Det enda som gör mig lite tveksam är att jag vet att det jag väntar på är att få höra dom rövdåliga kommentatorerna i strikeforce och se den där jävla Gus Edit: Skulle dock suga rätt hårt att sitta uppe vid 6-tiden och få se Fedor bli knullad ännu en gång. Hur mycket jag än gillar båda Dan och Fedor så vill jag få se Fedor avsluta sin karriär i en fantastisk match där det inte var några tvivel om vem som vann (fjådan) |
Citat:
Gillade t.ex. hans förklaring av vad en superman punch var - "det är när man hoppar till lite när man slår". :laugh: |
Kan man inte streama den då? Har ju inte eurosport 2 ;<
|
Citat:
Ibland så kommenterar Jörgen Kruth |
Kanske Kruth jag menar då. Han är rätt keff som kommentator. Låter som man skulle sitta på krogen och kolla på match på storbild och random fyllo pratade fighting i örat på dig. :D
Men iof så brukar 99% av alla svenska kommentatorer, vilken sport det än gäller, vara usla. |
Ah Jörgen Kruth, min favoritkommentator, den som har mest inlevelse och patos av dom alla.
Alltid samma passion och inlevelse. Minns när UFC gjorde reklam för någon film/något spel och Ian frågar Jörgen, vad tycker du om denna film? Jörgen svarar: Bara att köpa. Eller när Ian frågar en fråga som vanligtvis folk svarar på ganska utläggande. Jörgens svar: Ja.... sen tyst |
Apropå ngt annat; ni som tränar eller känner folk som tränar - vad är de vanligaste skadorna, och vad ska man se upp för? Jag har ju funderat att börja träna lite mma-relaterat i höst, men jag har lite småskador, speciellt korsryggen som aldrig verkar vilja läkas (skadan går upp ibland vid oväntade ryck o dyl, och jag får typ ryggskott i ett par dar och blir känslig i ryggen i några veckor). Har en polare som har tränat och som också haft problem med ryggen som han tror beror på mma:n, vilket är varför jag undrar.
|
vet ju inte exakt vad du har för problem med ryggen men det låter som min rygg. för mig har det dock aldrig varit några problem att köra mma eller thaiboxning, då är styrketräning långt värre. men enda sättet att veta om ryggen håller är väl att prova antar jag.
angående skador tror jag bland de vanligaste skadorna är sträckningar och bristningar. stukade fingrar har jag råkat ut för ett par gånger för mycket också. samt nybörjarbrännsåren man får på knän, fötter osv från mattan :D |
Hmm, stukade fingrar låter mindre roligt då jag behöver kunna skriva på tangentbord effektivt o dyl.
Vet inte heller riktigt vad som är fel på ryggen, borde gå till ortoped/idrottsläkare och kolla upp det där. Fått det efter ett par "knak" (med några års mellanrum) som har skett från marklyft. |
då fick vi det av samma anledning också :)
nån slags diskskada är det iaf jag har. men funkar klockrent med kampsport som sagt. min kropp har faktiskt aldrig mått så bra som när jag bara tränade thaiboxning och ingenting annat. ja, stukade fingrar är skitjobbigt. men jag tror att jag har haft otur också (alt. gör något konstigt ibland när jag sparras), vet inte hur pass vanligt det är egentligen. tror faktiskt att det är rätt lite skador i grappling jämfört med många andra sporter. visst gör det ont ibland och man får en fin uppsättning blåmärken, men oftast inte så mycket mer än så. |
Birger Y'all gettin' Ready for an Epic Event? :D
http://s3.noelshack.com/uploads/imag...fedordance.gifhttp://s3.noelshack.com/uploads/imag...fedordance.gifhttp://s3.noelshack.com/uploads/imag...fedordance.gif |
Jao.
|
Så vart kan man streama om man inte har eurosport2? Funkar den vanliga my2p el va fan den heter!
|
|
Citat:
|
|
Yeäh.
|
|
Citat:
Thai och boxning tror jag inte är några problem alls för din rygg, möjligen thaiclinch men tror inte det är så farligt. Ren mma skulle det vara takedown biten jag skulle vara extra försiktig med om du ger dig på det någon gång. Tipset är att testa och se om det fungerar, är det någon drill eller något moment du upplever som obehagligt angående din skada så upplys tränaren om det så ni kan jobba runt det. Men visst det är inget att hymla med att det är kontaktsporter och att skaderisk finns, samtidigt uppvägs mycket av att man är tvungen att röra sig på ett sånt sätt att man jobbar bort många rörelseproblem man har (för stel och orörlig). |
|
Äh, trött redan.
|
Fedor har så skön stil! Gifen från open workout är så härlig!
|
|
Citat:
Det jobbigaste är när man har ont i ryggen och tränar är att takedowns osv tar som fan i ryggen när den är skadad, antagligen utan skador med. Då man vill ha bra tryck och pressa på och inte stanna för att ta ner någon på marken. Jag kände även när jag körde highkicks att det började strama åt och göra ont i ryggen. Även att ligga turtle position och dylikt gjorde ont för mig. Sök upp vad som är fel med ryggen, jag har trots allt en hyffsat mild liten skada i ryggen men 8 månaders rehab-träning och jag är fortfarande inte hel och fin, gör inte samma misstag som mig och träna på och skit i att det gör ont! |
Omar är rätt trög han med. Känns som man kollar på golf eller ngt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Uhm har det börjat ännu?
|
Börjar du somna Klicken? :D
|
Man börjar ju undra haha, alla streams jag hittat visar olika matcher, nyss såg jag en Keith Jardine match
|
Kolla om 30 mins Klickis
|
|
Thanks Kwon, är det om 30 min Main Card börjar? Och såklart Miesha Tate vinner!
|
De visar Overdum VS Wereem nu
Om 20 mins börjar den aktuella eventen |
Kvart kvar nu då.. blir bara piggare å piggare ju närmare klockan blir 4 :smash:
Kwon andra bilden, seriöst är det Tate? Damn. Håller på marloes för övrigt, hennes leende slår röven.... eller ah juste det är mma.. |
Ni kanske kommer nicka till lite under tjejernas match, men sen när Daleys match och Ruthless Robbies match dyker upp vaknar ni nog till igen (It's gonna be Fireworks)
|
Tro mig det går inte somna till Miesha Tate.
|
Citat:
|
Kul att test-klippet fungerade utmärkt när jag reggade mig på eurosportfittan och nu på livesändningen buffrar det och laggar utav bara fan.
|
Det är bara en kejsare som Fedor som kan bära ett par sånna träningsställsbyxor med stil!
|
Keep em coming Kwon! <3 love Fedor-dance
|
Undrar om Daley börjar veva när matchen är klar som mot Koscheck?
|
Man skulle ju inte bli förvånad om det sker iaf...
Men vad har hänt med Jörgen? han snackar ju hur mkt som helst(för att va honom alltså)! |
Måste vara på otroligt bra humör helt enkelt
Synd att dom inte direkt imponerar.. |
Långa fighter för att va strikeforce...
|
Hehe varken Daley eller Lawler-matchen hade Fireworks :D
They got Wrestlefucked :D |
Uäh, varför var man uppe för det här för. Rätt tråkig gala fram tills nu.
Miesha fulsnyggade sig till en överraskande vinst iaf. Nåja, Fjodor-san mot Hendo-san borde bli intressant. |
Fjodor!!!
|
Epic russian red army choir musik!
|
War Fedor!
|
Fedor ser inte så bra ut!! Wtf
|
Näe, faktiskt. Lite nervöst. :)
|
..... fakk
|
Ohh, fuck...
|
utan att ha fått se reprisen... vart det inte lite tidigt stoppat?
|
Wtf!!!??
|
Citat:
|
Efter reprisen så nej, herb stoppade bra.
FAN! |
Jag tar tillbaka mitt tidigare uttalande. :smash:
|
Bra stoppat... trodde dock fedor skulle ta det när hendo säckade ihop men han löste det bra och fedor försvarade markpositionen dåligt...
|
Som jag var rädd för. Men skumt stopp, inte säker på om Fedor verkligen var ute.
EDIT: lol, database error på sherdog |
Man behöver ju inte vara helt ute. Bra stoppat! han försvarade sig inte intelligent och fick väl 3 slag när han låg med ansiktet neråt efter slaget som sänkte honom sen kom ett fjärde när han vände sig/domaren gick in.
|
Även om Fedor förlorade, så tycker jag inte att han ska ta det som en stor loss. Inget career stopping iaf. Han got caught, det var allt !
|
Hendeaux = Världens Tuffaste 40-åring? :D
|
Citat:
|
Skumt att det är 2 lite kontroversiella förluster på raken. Men jag har sagt det förut, Fedor har haft mycket tur i sin karriär. Någon gång så tar turen slut.
|
HNNNJJÖÖÖÖ
Tråkiga decisions och Fjodor blir knockad. Nåväl, så kan det vara ibland. Hendo är en tuff jävel och det är bara att gratulera, att vara så gammal och ha hållt på så länge med MMA och ändå verka vara immun mot att bli knockad... Respekt. Om inte Fjodor väljer att pensionera sig så kan han väl ta sig an Ubereem nu när båda är utanför Zuffa och lallar. |
Var det tidigt? Plus att Hendo borde fått en varning för slag mot bakhuvudet.
http://i43.photobucket.com/albums/e3...FSoupHDcom.gif |
Är ju ett stort fedorfan men nu borde han kanske överväga att lägga av?
|
Hendos syn på saken. Jag är kluven, kan både tycka att det var lite tidigt samtidigt som det var helt korrekt dömt :) Jävligt impad av Hendo, som alltid. Fasen vad han är kul att se, snabb, bra boxning, sjukt bra kontringsslag. Vore kul att se honom i en rematch mot Anderson Silva innan bägge börjar dala. |
Tycker det är tråkigt att det går så dåligt för Fedor.
Täntke på en sak, han fick en slag mot bakhuvudet, men var det verkligen rätt att stoppa matchen där? Fedor verkade rätt medvetande om vad som hände och jag tycker det såg ut som han kunde försvara sig då han lyckades vända sig om dessutom. |
Att ens Fedor lyckades vakna när Herb klev in är otroligt. Han käkade, vad jag kunde se, två feta jävlar rätt i bakhuvudet liggandes med ansiktet mot marken.
Trodde ett tag att Herb klev in för att varna Dan och låta Fedor återhämta sig.. Men så ville jag ju så jävla gärna se Fedor vinna så jag är partisk. Ingen kul gala att sitta uppe och se överhuvudtaget, speciellt inte när datorn ballar ur direkt efter Lawler-Kennedy fighten, lyckas få igång en stream mitt i Coenen-Tate för att se 30 laggiga sekunder och sedan inse att det inte kommer funka. Galan kostade mig en tshirt och ett par solglasögon. |
Citat:
Men det är inte gamla Fedor. Han tror han är någon slags boxare numer, och står i fickan med vilda högörare, och hans grapplingskills verkar ha stagnerat. Han var alltid vild, men han brukade vara mycket mer metodisk, och mer sätta upp takedowns med slag, och stå på utsidan med sina casting punches. Även då så var det nära hare några gånger, och sporten har utvecklats, medan han verkar ha regresserat. Hans haka blir inte bättre med åren heller. |
Första Ronden av Hendeaux VS Fyodor började dock bäst av alla matcher. :)
Det var full rulle och pang på rödbetan direkt från start! Både Daleys och Lawlers match blev mkt tråkigare än väntat |
håller med dig snuggels, Fedor är inte vad han en gång var.
|
Vem är världens farligaste man 1vs1? Inte så insatt i MMA men vore kul att veta :) Ståendes Alistair Overeem?
|
Vad menar du med farligaste?
Någon med en pistol skulle nog vara rätt farlig. Den bästa tungviktarn är antagligen Cain Velasquez fn. Men det återstår att se. |
Citat:
Vet inte riktigt vad du hade förväntat dig av Woodley vs Daley... Lite kul dock att det såg ut som att Daley gick efter en omaplata(?) och sen försökte skifta till triangel i slutet. Men han borde ha skitit i en del knän och sparkar.. Lawler vs Kennedys hade en bra förstarond med roliga scrambles men fattar fan inte vad Lawler pysslade med i slutet. Han kanske var tröttare än vad han såg ut att vara eller hade andra problem men han borde inte ha gått och väntat på Kennedys TD hela sista ronden... Såg nåt på mmafighting.com att Scott Coker sa att Fedor vs Hendo är den bästa fighten i strikeforce historia, han måste vara ordentligt blåst om han tycker det. Inte för att jag direkt kan komma på massa fighter som varit bättre men det där galna svingandet kan inte ha varit deras bästa fight... Lite grinig för att samtliga som jag ville se vinna på main cardet förlorade! |
Jag förväntade mig att Daley skulle tagga Woodley under takedownförsöken så att det sedan skulle bli "Good Night Irene" :D
|
Imponerad av Lawlers tdd dock. Synd att han hade en sådan konstig gameplan att bara kontra. Skulle han jabbat lite hela tiden så skulle han nog kunnat ta hem segern.
|
Ja, Lawlers skulle bumrushat aggro-style i 3:e ronden!
|
Jag anade att Fedor skulle förlora men hoppades på motsatsen. Han har tappat så mycket muskelmassa sedan Pride-tiden att han inte längre har kvar explosiviteten i clinchen som gjorde att han kunde slänga runt sina motståndare och även kontrollera dem på marken. Henderson hade mer muskelmassa på sina 94 kg än vad Fedor hade på sina 101 kg. Att se Henderson reversa så enkelt när Fedor hade topposition och slå ut honom visar så tydligt att Fedor inte har tränat på rätt saker och med rätt folk. Fedor såg inte ut att förstå vad som höll på att hända och sen var det försent.
Väldigt trist att han avslutar sin karriär på det sättet. Jag förstår om han är trött och får andra prioriteringar men vill man inte sluta i med flaggan i topp? Till och med Rampage, så omotiverad som han uppger att han är, skaffar rätt folk kring sig och vill hålla stilen tills han går i pension. Fedor är min favoritfighter men detta är tråkigt att se, han har bara sig själv att skylla då han skulle ha vunnit mot Henderson om han hade gjort sitt jobb. |
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag hoppades dock på att Fedor hade fått tillbaka lite av sin fettglans. Men men.... |
Citat:
|
Ngn som kollat ngt på ultimate challenge mma?
Tungviktstitelmatch. |
Hah, såg ett citat om pudde från en av hans gamla tränare: Tydligen så ville han ta in folk från/åka till Wolflair så Pudde fick sparra ordentligt med folk i hans storlek, men Pudde ville inte för han tyckte det var en onödig kostnad.
Inte så smart kanske. |
Citat:
|
Citat:
I vilket fall så ska jag nog röntga ryggen för att försäkra mig. |
Citat:
|
Tråkig gala, jobbigt att se Fedor fighten även om det var den enda som underhöll.
|
Citat:
|
Citat:
Det är bra att ha med sig genom livet i varje fall. Har man en gång fått in det går det inte ur. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:56. |
|