Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Cam ger järnet (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=85922)

Madame 2009-08-26 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av cam (Inlägg 3841172)

Laddar för mark:
[bild]

Bitig arm! *drool* jag vill också ha beceps...

internethjälten 2009-08-26 20:24

sweet med massa pb's men vad du kommer grina de närmsta dagarna för den ömma rygg du kommer få ;)

cam 2009-08-27 06:00

Citat:

Ursprungligen postat av Madame (Inlägg 3841180)
Bitig arm! *drool* jag vill också ha beceps...

Tackar! Jag som tycker att jag inte har några armar men ibland ser man att det finns något där :D

Citat:

Ursprungligen postat av internethjälten (Inlägg 3841410)
sweet med massa pb's men vad du kommer grina de närmsta dagarna för den ömma rygg du kommer få ;)

Mmm, det var ett fint pass. Och jaa, det känns lite i trapzen idag ;)

Cilia 2009-08-27 07:05

Vad stark du är nu och jag gillar din form. Tycker den är fin.

cam 2009-08-27 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Cilia (Inlägg 3841990)

Glad jag blir, tack!! :)

Pinglan 2009-08-27 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Cilia (Inlägg 3841990)

+1 på den :hbang:

cam 2009-08-27 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Pinglan (Inlägg 3843167)
+1 på den :hbang:

Åh, men tack!!! :)

cam 2009-08-27 20:06

Vila idag förutom en morgonpromenad, lätt städcardio och pyssel. Trapzen är sjukt MÖRA efter igår, ryggen knastrar. Tur jag ska till kiropraktorn nästa vecka, han får minsann något att bita i :D
I morgon är det benpass och då blir det lätta vikter iaf!

Mår så jävla bra just nu, bättre än på flera år och jag ser fram emot saker igen. Är så tacksam för det. Lunchade med en god vän i veckan som sa att jag utvecklats enormt mycket på det mentala planet senaste åren :)
Varje detalj i mitt liv kanske inte är exakt som jag önskar, men om man jämför med för ett år sedan är det paradiset. Jag har iaf det viktigste och resten går att åtgärda :thumbup:

Lellan 2009-08-27 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av cam (Inlägg 3843279)
Vila idag förutom en morgonpromenad, lätt städcardio och pyssel. Trapzen är sjukt MÖRA efter igår, ryggen knastrar. Tur jag ska till kiropraktorn nästa vecka, han får minsann något att bita i :D
I morgon är det benpass och då blir det lätta vikter iaf!

Mår så jävla bra just nu, bättre än på flera år och jag ser fram emot saker igen. Är så tacksam för det. Lunchade med en god vän i veckan som sa att jag utvecklats enormt mycket på det mentala planet senaste åren :)
Varje detalj i mitt liv kanske inte är exakt som jag önskar, men om man jämför med för ett år sedan är det paradiset. Jag har iaf det viktigste och resten går att åtgärda :thumbup:

Fan, va najs att höra! Glad för din skull, det är ju så det ska vara. Man kan inte begära att allt är perfekt jämt, men att känna att man har det helt ok och att man vet att det blir bättre och bättre.. grym känsla, känns som jag vet precis vad du menar! Å så är du snygg med avundsvärd bicce å midja också.. grymt! :)

När jag började känna lite som du verkar känna nu (i våras) var det summering av året hos företagshälsan. Killen sa att jag verkligen "blomma" "tut". Jag log snällt men fattade inte riktig... Nämde det för en kompis.. som garvade å sa "han menade inte "blommat ut" då? För det har du ju". Samma här verkar det som..

Cam= http://sandman.net/media/cache/img/S...1767307579.jpg + TUT!!

cam 2009-08-28 05:54

Citat:

Ursprungligen postat av Lellan (Inlägg 3843591)
Fan, va najs att höra! Glad för din skull, det är ju så det ska vara. Man kan inte begära att allt är perfekt jämt, men att känna att man har det helt ok och att man vet att det blir bättre och bättre.. grym känsla, känns som jag vet precis vad du menar! Å så är du snygg med avundsvärd bicce å midja också.. grymt! :)

När jag började känna lite som du verkar känna nu (i våras) var det summering av året hos företagshälsan. Killen sa att jag verkligen "blomma" "tut". Jag log snällt men fattade inte riktig... Nämde det för en kompis.. som garvade å sa "han menade inte "blommat ut" då? För det har du ju". Samma här verkar det som..

Cam= http://sandman.net/media/cache/img/S...1767307579.jpg + TUT!!

"Blomma"+"tut", hahahahaaha. Så sött och klockrent på samma gång!! :laugh:

Så grymt att känna så här, när man varit i ett läge då man hatat sig själv och haft noll energi. Hur illa det än är kan man tydligen lägga det bakom sig!

Tack för komplimang också, dagens puss till dig *cupid*

camilla 2009-08-28 15:42

Vad glad jag blir av att höra att du mår så bra! :) Själv är jag lite förvirrad för tillfället, tidig 30års-kris påstår vissa, haha! Gäller bara att komma ihåg att efter regn kommer solsken, även om det kan regna jävligt mycket. ;)

UEIS 2009-08-28 16:13

Kör hårt! :thumbup:

cam 2009-08-28 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av camilla (Inlägg 3844581)
Vad glad jag blir av att höra att du mår så bra! :) Själv är jag lite förvirrad för tillfället, tidig 30års-kris påstår vissa, haha! Gäller bara att komma ihåg att efter regn kommer solsken, även om det kan regna jävligt mycket. ;)

Såna kriser kan låta klyschiga och man skämtar om dem, men i verkligheten känns det om liv och död och är astungt! Men jag kan lova att även om det känns som regnet aldrig ska sluta spola så gör det faktiskt det en dag. Och kriser är jävligt utvecklande!!! :)

Citat:

Ursprungligen postat av UEIS (Inlägg 3844632)
Kör hårt! :thumbup:

Självklart!!! :hbang:

cam 2009-08-28 16:47

Fredag 28/8, ben, gluteus

Mina benpass framöver kommer fokusera på lättare vikter och strikt utförande. Inte alls bra för mitt rygg/höftparti att köra tungt heller. Dessutom ger fler reps just på benen för mig lite mer kontakt+träningsvärk=resultat :D

Benpressen som jag brukar börja med var upptagen så det blev lite uppvärmningsövningar först.

Hip abduction
5pl: 5 set
Benspark
22,8 kg: 20
34,2 kg: 12, 12, 12
Benpress
Vikt exkl släde
50 kg: 20
100 kg: 12
120 kg: 10, 12, 10
Vadpress i samma maskin
100 kg: 25
120 kg: 20, 20, 20
Frontböj
Som jag kör pluttvikter på för att lära mig
20 kg: 12
25 kg: 10, 10, 10
Enbens liggande hacksquat
4pl: 10, 10, 10/ben
Enbenspark
17,1 kg: 12, 12, 12/ben
Sittande lårcurl
6pl: 20
8pl: 12, 12, 10, 10
Enbens
3pl: 8, 9, 8/ben
Liggande lårcurl
4pl: 10, 10, 8, 8
Raka mark med hantlar
2x31 kg: 8, 8, 8

Noterade att mitt högra knäveck börjar bli mycket bättre, kommer dock fortsätta köra försiktigt med hamstrings ett tag till. I raka marken är det dock ingen fara, däremot var jag enormt trött i ryggen efter onsdagen :Virro

Frontböj börjar alltmer framstå som en kanonövning. Man måste fokusera till 300 procent på en bra hållning osv, vilket jag förut tyckte var jobbigt men nu tycker är ett plus. Äntligen kan jag böja utan att belasta snett eller leka fällkniv! Eftersom man helt enkelt tappar stången annars.

Så sanslöst trött nu och jag har tvättstuga ikväll också *gah!*
Ska bli spännande att känna hur benen mår i morgon och jag insåg just att jag lovat bort mig på en långpromenad i morgon bitti...ett stort LOL på den :D

Cilia 2009-08-28 19:44

Sugen jag blir på att köra ben när jag läser det där. Ska ta upp min benträning igen snart.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:19.