Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det. (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73570)

King Grub 2018-10-27 17:14

Sony är nog rätt nöjda. Playstationversionen väntas sälja dubbelt så mycket som XBox.

https://comicbook.com/gaming/2018/10...than-xbox-one/

Dreas 2018-10-27 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av BJM (Inlägg 7983997)
Jag har en vanlig gammal XBOX ONE, men funderar lite på att skaffa en XBOX ONE X ist, pga den enorma skillnaden. PS4 PRO-versionen verkar ju sorgligt nog vara långt efter XBOX ONE X-versionen, SONY kan inte vara glada mtp hur mycket de har kastat på i exklusivitet på spelet.

Grejen är att tillslut når du en gräns där grafiken inte ger något extra. Visst var det trevligt att kolla vyerna i Horizon zero dawn ibland, men allt som oftast skiter iaf jag i det. Man fokuserar på spelet helt enkelt :)

MaxTheMarketer 2018-10-27 17:59

Fan, man blir ju sugen på en XB1X för spelet låter mysigt. XB1X verkar ju också ha en fullfjädrad 4K UHD Bluray spelare med HDR-stöd? Kan XB1X spela upp HDR-filmer om man kör dem via XBMC? Jag har 4K OLED TV så den biten är fixad. Går det att softmodda XB1X?

Alexton 2018-10-27 19:27

Jag älskade första RDR. Blir att hämta upp mitt ps4 i Sverige och nörda nee mig rejält. Finns det multiplayer som i det tidigare , för det var riktigt bra.

King Grub 2018-10-27 19:38

Multiplayer är bekräftat och kommer, men finns inte med från början.

BJM 2018-10-27 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub (Inlägg 7984002)
Sony är nog rätt nöjda. Playstationversionen väntas sälja dubbelt så mycket som XBox.

https://comicbook.com/gaming/2018/10...than-xbox-one/

De hade nog inte sålt färre om kvaliteten varit högre. Men absolut, den stora breda massan ser igen skillnad och framförallt, har ingen aning om hur stor skillnad det är mellan versionerna.

BJM 2018-10-27 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Dreas (Inlägg 7984018)
Grejen är att tillslut når du en gräns där grafiken inte ger något extra. Visst var det trevligt att kolla vyerna i Horizon zero dawn ibland, men allt som oftast skiter iaf jag i det. Man fokuserar på spelet helt enkelt :)

Visst är det så. Får man dessutom aldrig se den bättre varianten så är risken att man är missnöjd med kvaliteten minimal. Men sitter man onödigt nära en alldeles för stor skärm och är medveten om att det finns en bättre variant är det rätt trist att sitta med <25 FPS <1080p när man vet att det finns en version som rullar på 30 FPS i 4K.

Lafayette 2018-10-27 20:33

Är imponerad av hur snyggt det är som sagt, jag trodde faktiskt inte att det gick att klämma ur såhär snygg grafik ur den gamle xboxen. Det bästa hittills i spelet är att tända en cigg, dricka kaffe och titta på utsikten. Gillar även att gå vilse i skogen och upptäcka djurlivet. 10/10 hittills.

MaxTheMarketer 2018-10-28 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Lafayette (Inlägg 7984053)
Är imponerad av hur snyggt det är som sagt, jag trodde faktiskt inte att det gick att klämma ur såhär snygg grafik ur den gamle xboxen. Det bästa hittills i spelet är att tända en cigg, dricka kaffe och titta på utsikten. Gillar även att gå vilse i skogen och upptäcka djurlivet. 10/10 hittills.

Kan du inte göra det IRL då, typ på balkongen? Jag förstår dock ciggen. :laugh: cofffee

Lafayette 2018-10-28 12:54

Nej, allt är bättre i tv-spel. Att ta en promenad i Skyrim är 100 gånger med givande än i verkligheten. :)

Tobbey 2018-10-28 15:08

Spelat ut hela RDR 2 story nu. 10/10.

LÅNGT KVAR! JESUS VILKEN STORT OCH LÅNGT SPEL.

Lafayette 2018-10-28 15:25

Jäklar, snabbt jobbat. Du måste lirat utan uppehåll och toa-paus :p

blåvitt 2018-10-28 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Lafayette (Inlägg 7984212)
Nej, allt är bättre i tv-spel. Att ta en promenad i Skyrim är 100 gånger med givande än i verkligheten. :)

Har väl mest att göra med att tv-spel öppnar upp helt andra miljöer än vad vi oftast rör oss i till vardags! I onsdags morse traskade jag fram i soluppgångens aprikosfärgade sken genom snötäckta granskogar mellan vällistetoppen och grofjället. Starka skyrimvibes men betydligt fetare upplevelse än att sitta framför en skärm :) men jämfört med vardagen har du liksom rätt

Lafayette 2018-10-28 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7984257)
Har väl mest att göra med att tv-spel öppnar upp helt andra miljöer än vad vi oftast rör oss i till vardags! I onsdags morse traskade jag fram i soluppgångens aprikosfärgade sken genom snötäckta granskogar mellan vällistetoppen och grofjället. Starka skyrimvibes men betydligt fetare upplevelse än att sitta framför en skärm :) men jämfört med vardagen har du liksom rätt

Låter underbart. Ha Jeremy Soule i öronen nästa gång för maximal upplevelse.:cool:

ChuckTesta 2018-10-28 17:30

Rdr 2 är det bästa spelet jag någonsin spelat tror jag.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:41.