Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2012-10-26 15:35

Att någon har problem med att klara vikten får man väl ändå inte reda på förrän weigh-ins? Och ibland får man inte ens reda på det innan man ser personens gastank ta slut efter en rond under själv matchen.

Hur menar du att det är dåligt att binda upp pengar under en längre tid?

Kinbote 2012-10-26 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6060389)
Att någon har problem med att klara vikten får man väl ändå inte reda på förrän weigh-ins? Och ibland får man inte ens reda på det innan man ser personens gastank ta slut efter en rond under själv matchen.

Hur menar du att det är dåligt att binda upp pengar under en längre tid?

Ska man vänta med att lägga bettet bör man absolut vänta till efter weigh-ins. Det med vikten var bara ett exempel, det kan dyka upp rykten om skador eller andra personliga problem, Shields far som dog är ett annat exempel. Precis som olwe skriver så behöver det inte vara direkt signifikanta faktorer men det kan ibland inverka på vad man tycker är rimliga odds. Jag säger inte att det absolut är en dålig ide att lägga betten tidigt, men det finns vissa nackdelar med det.

Angående att binda upp pengar som ger dig noll avkastning är det generellt alltid en dålig ide, men som jag också skrev är det av större vikt för personer som bettar på en mer seriös nivå med större belopp.
De pengarna kan då t.ex. användas till andra bet eller investeringar som ger dig avkastning.

Edit: Hittar man odds som i ens egna ögon är tydligt felsatta så ska man såklart utnyttja det, men ligger det på marginalen skulle jag dra mig för att betta flera månader innan en fight.

nitz 2012-10-26 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Kinbote (Inlägg 6060404)
Ska man vänta med att lägga bettet bör man absolut vänta till efter weigh-ins. Det med vikten var bara ett exempel, det kan dyka upp rykten om skador eller andra personliga problem, Shields far som dog är ett annat exempel. Precis som olwe skriver så behöver det inte vara direkt signifikanta faktorer men det kan ibland inverka på vad man tycker är rimliga odds. Jag säger inte att det absolut är en dålig ide att lägga betten tidigt, men det finns vissa nackdelar med det.

Angående att binda upp pengar som ger dig noll avkastning är det generellt alltid en dålig ide, men som jag också skrev är det av större vikt för personer som bettar på en mer seriös nivå med större belopp.
De pengarna kan då t.ex. användas till andra bet eller investeringar som ger dig avkastning.

Edit: Hittar man odds som i ens egna ögon är tydligt felsatta så ska man såklart utnyttja det, men ligger det på marginalen skulle jag dra mig för att betta flera månader innan en fight.

Jag skulle aldrig betta flera månader innan heller, en klockren indikator var ju också James Irvins första match i mellanvikt.
Sen tycker jag att det bästa sättet att dra pengar på vore att betta på mer säkra kort.
1.10 ggr pengarna på en missmatch är i min åsikt bättre än underdogen på 5.00

cero 2012-10-26 21:15

Citat:

Fitch (+110) vs. Silva (-140)
Vad betyder siffrorna?

Petoria 2012-10-26 21:19

Om du satsar 100 så vinner du 110 på Fitch, och du måste satsa 140 för att vinna 100 på Silva

cero 2012-10-26 21:22

Jaha. Såg att du postade en länk nu. Får läsa på lite och återkomma som miljonär.

Doctor Snuggles 2012-10-26 22:01

wat

Konkelbär 2012-10-26 22:40

Jävlar vad vissa grejer måste göra ont.. men rolig grej nonetheless!

cero 2012-10-26 23:08

Vad i helvete tittade jag på precis.

EDIT: Hahaha, är det där ens lagligt?!

Tittade på ett liknande klipp - nedtagningar i en gymnastiksal och Jiu-jutsu med pinnar.

dared 2012-10-27 07:13

Jag tror (övertygad) om att fördelen med att betta tidigt övervinner alla spektakulära incidenter som kan inträffa + utebliven ränta, genom att oddsen faktiskt brukar vara rejält mer fördelaktiga om man letar/hittar "felsatta" odds, vilket är hela idén med att betta för att vinna cash i längden.

Grazzafukkinrazzi 2012-10-27 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 6061275)
Jag tror (övertygad) om att fördelen med att betta tidigt övervinner alla spektakulära incidenter som kan inträffa + utebliven ränta, genom att oddsen faktiskt brukar vara rejält mer fördelaktiga om man letar/hittar "felsatta" odds, vilket är hela idén med att betta för att vinna cash i längden.

Jag hittade en "felsatt" odds på förra TUF-finalen. Justin Lawrence gav runt 3,50 mot John Cofer. Men mitt spel annulerades eftersom unibet råkat satt fel odds på honom! lol.

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphoto...49074242_n.jpg

Verkar som att Cowboy Cerrone hängde med Fedor back in the days ;)

olwe 2012-10-27 11:11

Sjuk bild Grazzi!

Ser verkligen ut som cerrone. Är den shoppad eller är det en lookalike?

Grazzafukkinrazzi 2012-10-27 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 6061523)
Sjuk bild Grazzi!

Ser verkligen ut som cerrone. Är den shoppad eller är det en lookalike?

Haha, ja! Den verkar vara legit. Någon som tydligen bara är fruktansvärt lik Cowboy :D

cero 2012-10-27 17:05

Vet att det här har varit uppe i tråden förut, men jag vet inte om vi kom fram till något, så jag tar det igen.

Hur bibehåller man kondition och styrka när man har en sliten ACL? Styrketräning för benen lär väl inte gå öht på ett bra tag, och konditionsträning är väl bara att glömma? Är nog preparat inblandat i många fall, men endå. Tittar man på Georges youtubekanal så joggade han i en gravidationsmaskin för 6 månader sedan.

Kan kondition och styrka hålla i sig i flera månader utan underhåll?

Doctor Snuggles 2012-10-27 17:14

Styrka håller sig längre, men tar också längre tid att träna upp, och vice versa (exakt hur länge är väl hyffsat individuellt också, personligen börjar jag tappa styrka märkbart efter 1-2 veckor). Vid total inaktivitet går det förstås snabbare att tappa. Större delen av GSP:s träning efter operationen har ju varit rehab för att bygga upp styrkan och rörligheten i knät igen.
Sedan sade han att första månaden av seriös träning klarade han knappt en rond av sparring. Men det finns väl "kondisminne" till viss utsträckning, på samma sätt som det finns muskelminne.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:46.