![]() |
13,61km 1:32:28
Så snart jag bara lär mig att inte snöra skorna så hårt så kommer vi att bli mycket goda vänner, puregrip och jag. Jäklar så sköna när jag väl kom ut i Ursvik. På asfalten dit och hem var de inte fullt lika sköna, det märks vart de hör hemma helt enkelt.
|
Jaha så då ska jag vara med i Diamond 1000 som min rackare till fästman anmält mig till: http://www.diamondleague-stockholm.com/Diamond-1000-m/
Jag är inte så snabb, men jag kan springa länge så det här är verkligen inte min paradgren :) Om jag kommer under 6 minuter per kilometer är jag nöjd, jag lär aldrig komma i närheten av de 4:48 jag gjorde i somras när jag var som bäst tränad. Då var jag verkligen på hugget och hade redan gjord 12 snabba kilometrar när jag spurtade den sista kilometern och sprang fortare än jag någonsin sprungit i hela mitt liv. Då hade jag en bra hare dessutom, fästmannen på inlines låg ett halvsteg före hela tiden så jag hade något att "haka fast mig vid" s a s. Något att mentalt bita tag i och vägra släppa när blodsmaken började komma. Så snabbt kommer det att dröja innan jag kan springa, men det vore trevligt om jag kunde komma närmare 5 än 6 minuter. Fast huvudsaken är att vi har skoj. Jag har aldrig varit med om den här sortens tävling förut, så det ska bli en upplevelse. |
Kul!
Lycka till! |
6x400 m 1 minut gå-runt-på-stället-vila + upp- och nerjogg
1 bifogad(e) fil(er)
Tack! Det ska bli riktigt spännande :)
Ojämna intervaller så det förslår, men det är strikta och på IP och det har jag inte grejat sen april. *lycklig* Då räknar jag inte back-bus och fartlek som fartträning, det är ju mest skoj och jag kör inte alls lika disciplinerat då :D |
Diamond 1000
Diamond 1000 på Stadion. Exakt tid 4:34:56 PB med 14s. Väldigt roligt och lärorikt att få gå igenom samma rutiner och procedurer som eliten gjorde igår under Diamond League. Uppvärmningen hölls av Daniel Lundgren, svensk mästare på 3000 hinder. Mycket lärorikt och intressant, så himla noga de är! En annan brukar ju bara dra iväg... Kanske ska ta uppvärmningen lite mer på allvar i fortsättningen?
|
crosstrainer 45 min
Det går mycket bättre att crosstraina om man får kolla på bra TV samtidigt. ST:DS9 är bra, men jag saknar Next Generation ibland. Inte så högt motstånd för att få bättre snurr på benen, men det blev jobbigt för baken ändå mot slutet.
|
9,67km 57:58
1 bifogad(e) fil(er)
Nya spellistan fungerade lite för bra! Jäklar vilket drag det blev!
|
4,99km 26:59
1 bifogad(e) fil(er)
Jag var faktiskt lite öm i benen sen igår, nästan träningsvärk. Så jag trodde ända fram tills starten gick att jag skulle softa runt. Nu blev det inte så, och jag vet inte riktigt vad som hände för så här fort har jag inte sprungit sen... uj.. april?
Undrar just om det inte är lite effekt av att jag varit ganska duktig med min rehab, löpstyrka och kroppsviktsövningarna ändå. Starkare mittkropp orkar hålla ett bra löpsteg längre, och då kan man hålla farten bättre. måste nästan vara det för det är den främsta ändringen i träningen, förutom att jag varit hel och kunnat springa annat än lugnt och långt ett tag nu. Jag bestämmer att det beror på styrketräningen, så har jag en anledning att fortsätta med den :D |
Ett Kryckanpass är ett kombinationspass, det var Ulla, Peter och jag som skulle springa och Peter passade på att filma en del (se länken).
Jag ser att jag smyger, oavsett om det går i 7 min/km eller 5 min/km. Kanske inte den mest effektiva eller ekonomiska löpstilen, men det kändes bra och det var roligt. Jag tog inte ut mig helt eftersom jag inte riktigt visste vad jag hade att vänta , men så är det alltid när man gör något nytt. En sak jag tror jag skulle tjäna på är en längre uppvärmning med löpskolning och koordinationslopp före själva intervallerna. Så som vi gjorde inför Diamond 1000 faktiskt, jag tror det gör skillnad. |
23,77km 3h 5min
Till Ursvik, extremen och hem. Kuperingen är brutal i Ursvik. Tangerat personbästa trots tuffare dragning än för några år sedan. Fast de sista 4km kändes roligare, de har dragit om banan lite så den är mysigare att springa. Mindre grusväg, mer stig.
|
12x1000@5:52/km 90s gåvila
Spånga IP är ett bra ställe att göra sånt här på. Motvind på upploppsrakan som vanligt, men ingen medvind på bortre långsida. As usual. Sista intervallen tokdök orken, blev helt stum i benen trots att pulsen inte var så väldigt hög. Trött helt enkelt.
|
9,6km 1:04:46
Jobbigt, gårdagens pass satt i benen. Onormalt hög puls, trött i kroppen.
|
9,7km 1:08:55
Skitjobbigt rent ut sagt. Hög puls av ingen anledning alls. Förstår inte det här, det känns som att jag springer med ett ankare efter mig. En runda som i vanliga fall tar en timma går nästan tio minuter långsammare och med mycket högre puls.
Obegripligt. Jag har inte förhöjd morgonpuls, så det är ingen annalkande infektion så vitt jag vet. |
Efter ett besök på Access Rehab kan jag andas djupt igen. Det var inget jag hade märkt att jag inte kunde. Jag hade ont i axeln, men det har jag haft länge. Låsningen han tog bort i ryggen brakade som om ryggen krossades. Huga så den satt. Började kallsvettas över hela kroppen, det var superläskigt men jag kände skillnaden nästan direkt. Plötsligt kunde jag ta djupa riktiga andetag igen, inte bara i den översta tredjedelen som innan.
Helvila i två dagar gör mig inget, jag ska ta det piano på Tjejmilen ändå och inte jaga på, och det fick jag göra. Sen blir det kanske en kortare jogg på söndag, 5-6km bara för att känna av läget. |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:16. |