![]() |
|
Inte bara. Georges spets, brottningen/jiujutsu*, kan jämföras med Silvas striking. Lägger man sedan till välrundadheten, så får man en självklar slutsats enligt mig.
*Man får inte glömma hur bra Georges positionella jiujutsu är. Ofta buntar folk ihop allt dem ser som involverar grappling och kallar det "brottning". Men visst, Silva är ju "farligare". Hans stil lämpar sig bättre för snabba avslut. |
Citat:
Citat:
Vet inte riktigt om det saknades hjärta där. Kan ju ha varit att han helt enkelt inte kunde se lika bra, och inte ville göra några dumma misstag. Men visst, lite bekymrad såg han allt ut att vara. Sen hade han bra kontroll på den matchen. Vet inte om jag ens tycker att Sheilds vann 1 rond. Andersons hjärta är dock helt jävla sanslöst. Helt otroligt hur han orkade komma ut mot Chael i fjärde ronden och sparka som en galning, för att sedan få triangeln i femte. Man vet aldrig om GSP skulle klara av något sådant. |
Citat:
Nåja, nog av denna hypotetiska diskussion. Denna matchen verkar vara den som är mest sannolik att vi får se. Så vi får se. |
Citat:
Han tappade ju till slag mot Serra också, har jag för mig. När han fick pungskadan? Det var en ganska populär åsikt förut att GSP "psyches himself out". |
Nervös? Första eller andra mötet? Han körde ju verkligen över Serra i returmötet. Tycker inte han var nervös i första mötet heller, han blev bara träffad av ett hail mary-slag. Att studsa tillbaka från något sådant lär ju kräva extremt mycket mentalt. Anderson har ju aldrig ätit 40 slag mot hakan under en halvminut och blivit avslutad så brutalt.
Ang skrevskadan, så var han ju helt klart orolig i pausen. Men det var ju inte så att han vek ned sig, utan han fortsatte som vanligt och vann matchen. GSP är ju alltid otroligt konsekvent och disciplinerad, så hjärtat tror jag knappast det är fel på. |
|
Citat:
|
Dr Silva.
Citat:
Sen är han ju en mjukis som person, men det behöver inte ha något med saken att göra. |
Citat:
Silva är helt enkelt säkrare, nästan dumdristigt, på sina färdigheter. |
Relevant för ämnet:
http://i.imgur.com/7gw69.jpg http://farm9.staticflickr.com/8474/8...554ff228a1.jpg |
Bhahahha! :D
|
Marcello is wizard? Ok att Damian har handskar på sig, men ändå.
|
Anderson är ju större och starkare än Gsp också(ja jag tror han är starkare även fast det kanske inte ser ut som de). Tror allafall att Silva-Gsp bara kan sluta med att Silva vinner vet inte hur men. Medans Silva-Jones är det mycket mer öppet.
|
Sitter och kollar på MMA just nu och kom på att ställa frågan; finns det någon som kan slå bra när de ligger underst i guard? Hänt att någon som egentligen ska ground n pounda eller vad det heter istället blivit knockad?
|
jahaa: Om du har bestämt dig för det så. To each his own!
Citat:
Citat:
http://i33.tinypic.com/2r2oy2o.jpg |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15. |
|