Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

davve 2011-06-18 23:59

Tyckte Barnett verkade vara i rätt dålig form, han har väl alltid vara lite plufsig men ändå.
Fast vinner gör han väl oavsett.

Kwon 2011-06-18 23:59

Barnett har väl alltid haft lovehandles/pluffs vid sidorna :D

Doctor Snuggles 2011-06-19 00:29

Han glömde väl östrogenhämmarna. ;)
Alltid sett ut lite som en medelålders kvinna i kroppen.

krellik 2011-06-19 00:33

Jag tar det som ett positivt tecken att han gett fan i godispåsen...

Bailah 2011-06-19 03:10

Nån som har en frees stream

babidi 2011-06-19 03:24

http://veetle.com/index.php/channel/view#4dfd05e29e75b

EDIT: Är SF kommentatorerna efterblivna? Först ser dom inte att Valentjin tappar och börjar snacka om matchen inte va för tidigt stoppad. Sen i Monson Vs Cormier fighten säger en av dom 2minuter in i ronden "Monson is has switched to southpaw, looking to load that left hand" Han har kört southpaw hela ronden retard.

Bailah 2011-06-19 04:07

Love ya, 102" fight nu e luvin!!

Kwon 2011-06-19 04:13

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 5124954)
Nån som har en frees stream

Selamat Pagi Apa Kabar

Charleston 2011-06-19 04:37

Haha, älskar Josh "intervju" efter matchen.

Kwon 2011-06-19 04:39

Gött av Josh Barnett att komma ut till BoltThrower!

Bailah 2011-06-19 05:11

Pfft, ubereem är uberhyped!

Kwon 2011-06-19 05:12

Krävs rejäl kondis för dom där 5-minutersronderna :D

Den tungviktare med bäst kondis i världen = Cain Velasquez!

ManuelIT 2011-06-19 05:15

Bara jag eller har Overeem blivit mindre? Han är ju fortfarande ett monster men minns att han var redigt större en period.

Lite besviken på hans insats hursomhelst, höll på att kosta mig 500kr :D

ManuelIT 2011-06-19 05:38

Sova nu, men jag ser fram emot dagarna som kommer nu. Har på känn att vi kommer ta del av en jävla massa photoshops som kommer håna den mest underliga fighten på länge :D

Kwon 2011-06-19 08:44

Werdum sure loves the GroundGame :D
http://1.bp.blogspot.com/-LRhn-HXyI-...yE/s1600/6.gif

MAXX 2011-06-19 11:25

Helt rätt strategi av Overeem. Även om det gör en tråkig match.

cero 2011-06-19 13:47

Fan vad lamt. Werdum har ju verkligen bedrövlig brottning. Och hans "snälla, vi kör på marken"-gesterna fick mig bara att vilja slå huvudet i datorskärmen.

Hur är det egentligen med Overeems stand-up? Såg otroligt svag ut, och han förlorade på fötterna med 12 slag. Inga jabbar, knappt någon överkroppsrörelse? Vet inte riktigt. Han har väl en liknande stil i K-1, men där har han också tjocka handskar som skydd. Han kanske behöver någon som inte slänger sig på marken för att kunna göra något vettigt ståendes. Sen såg man hur dålig kondition han har. Trodde nästan han skulle bli knockad en stund där. Jämför man med någon som Anderson Silva eller Jose Aldo ser han inte alls bra ut.

Tror båda dessa skulle förlora mot Cain/JDS.

olwe 2011-06-19 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5125492)
Fan vad lamt. Werdum har ju verkligen bedrövlig brottning.

Hur är det egentligen med Overeems stand-up? Såg otroligt svag ut, och han förlorade på fötterna med 12 slag. Inga jabbar, knappt någon överkroppsrörelse? Vet inte riktigt. Han har väl en liknande stil i K-1, men där har han också tjocka handskar som skydd. Han kanske behöver någon som inte slänger sig på marken för att kunna göra något vettigt ståendes. Sen såg man hur dålig kondition han har. Trodde nästan han skulle bli knockad en stund där.

Tror båda dessa skulle förlora mot Cain/JDS.

Han har anpassat sin stand-up väldigt för att passa hans fysik. Tidigare i sin karriär hoppade han runt och spenderade massa energi men skulle han göra det med den här massan så skulle han va slut efter första ronden.

Slagstatistiken blir lite udda när han kör. Det blir inte många slag men sitter något så är det kört, och han har bra träffprocent. Men jag tror han är lite för kaxig och självsäker. Det känns som att han inte respekterar sina motståndare stående vilket jag tror kan/kommer straffa sig. Han bör se bättre ut mot Werdum, men som han själv sa så hade han inte riktigt räknat med att Werdum skulle ge tillbaka stående som han gjorde. Igen, han borde inte vara så säker på att han solklart kommer vinna stående.

eternallord 2011-06-19 14:10

...wtf

cero 2011-06-19 14:13

Jo, tänkte att han såg annorlunda ut när han var smalare mot Chuck tex. Lite jabbar/sparkar skulle nog inte skada i alla fall. Att han inte "respekterade" Werdum tillräckligt mycket låter som en väldigt dålig ursäkt. Samma sak skulle han kunna säga om nästan alla tungviktare.

eternallord 2011-06-19 14:18

Sparkar är väl knappast någon bra idé mot någon du fruktar takedowns. Han borde dock slagit mycket mer och täckt mycket fler av de inkommande slagen från Werdum. Flera 1-2's som gled igenom.

Det var väldigt snyggt gjort av Jorge Masvidal hur han utnyttjade Noons-boxnings-teknik mot honom och kontrade hans stora huvudrörelser med knän och sparkar. Smart!

cero 2011-06-19 14:22

Citat:

Sparkar är väl knappast någon bra idé mot någon du fruktar takedowns. Han borde dock slagit mycket mer och täckt mycket fler av de inkommande slagen från Werdum. Flera 1-2's som gled igenom.
Med någon med så dåliga takedowns som Werdum borde det inte vara några problem. Overeem stoppade väl säkert 10 nedtagningsförsök på raken. Fruktar? Njae.

eternallord 2011-06-19 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5125571)
Med någon med så dåliga takedowns som Werdum borde det inte vara några problem. Overeem stoppade väl säkert 10 nedtagningsförsök på raken. Fruktar? Njae.

Werdums enda lyckade nertagning i hela fighten var en fångad inside leg kick i andra ronden, konsekvensen blev att Werdum nästan etablerade topp-position vilket hade kunnat kosta Overeem hela fighten.

Det råder väl knappast något tvivel om att Overeem fruktade nertagningen, då menar jag inte att han hade någon galen respekt för Werdums "fantastiska" nertagningsförmåga, utan bara att han inte hade något intresse av att riskera botten-position alls.

cero 2011-06-19 14:32

Jo, du har säkert rätt. Får hoppas att det blir en bättre match mot Bigfoot. Även om det finns risk för att det blir något liknande.

eternallord 2011-06-19 14:38

Ja det är möjligt, men det känns dock som att Bigfoot dels är mer benägen att stå upp och dels har mer brute strength att erbjuda vid ett nertagningsförsök.

Ett ganska lackluster event var det iaf, bleh...

adis 2011-06-19 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 5124972)
Bara jag eller har Overeem blivit mindre? Han är ju fortfarande ett monster men minns att han var redigt större en period.

Lite besviken på hans insats hursomhelst, höll på att kosta mig 500kr :D

http://i.cdn.turner.com/si/2010/writ...ereem-tall.jpg

Jag kan inte riktigt komma på vad det är som är så imponerande med hans fysik, men hans traps och axlar och biceps är imponerande.

bear.flowertwig 2011-06-19 17:25

Det kanske är vikten/musklerna men jag tycker han saknar smidigthet och flow i rörelserna. Allt går på kraft. Vissa kan ju iofs vara kantiga och oortodoxa och får det att funka ändå (Jardine i brist på bättre exempel) men det borde finnas kanter att jobba bort och energi att spara. För att att inte tala om vad bättre teknik gör för hårdare slag och sparkar. Var det Badr Hari han mötte i K1 sist? Blev sjukt imponerad av hans teknik. Jösses vilka sparkar och vilket flow. Sen att han vägde X kg för lite...

HulkH 2011-06-19 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av adis (Inlägg 5125885)
http://i.cdn.turner.com/si/2010/writ...ereem-tall.jpg

Jag kan inte riktigt komma på vad det är som är så imponerande med hans fysik, men hans traps och axlar och biceps är imponerande.

Han har bra fysik och är ju relativt stor?

Väger han inte typ 120kg på 195cm, och e rätt deffad. Det tycker jag e ganska imponerande.

Färssen 2011-06-19 18:28

Klev upp 04.00 imorse. Var det värt det? Mja. Hoppades lite på Valentijn och Monson, jag håller alltid på journeymens, men båda såg ganska tama ut. Masvidal/KJ var definitivt FOTN, gillar Masvidals attityd och uppbackande av påståendet att han skulle förstöra KJ.

Barnett/Rogers gick som väntat. Werdum och Reem... Eeeh ja, konstig fight. Hoppades lite på en draw så att det skulle bli en lattjo extrarond, men icke. Werdums stand-up såg krispig ut, men lik förbannat skulle han ner på rumpan och sega.

Summa summarum: Meh.

cero 2011-06-19 19:58

Tittade precis på KJ mot Masvidal. Jävlar vad bra! Den hade verkligen alla ingredienser som krävs för en underhållande match.

Kormier imponerade också med sin standup. Dock var hans mostånd inte det allra bästa kanske.

Grazzafukkinrazzi 2011-06-20 00:58

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5120559)
Vill, tror och hoppas att Overeem går segrande ur striden. Och det ser jag nästan som en självklarhet faktiskt.

Sen hoppas jag faktiskt att Rogers tokknockar babyface, det hade han behövt mer än någonsin om det ska bli något kvar av honom som fighter. Dock tror jag att Rogers kommer bli subbad tidigt i 2:a eller sent i 1:a ronden.

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5120600)
Kan inte förstå hur folk kan lyckas gissa på i vilken rond och speciellt NÄR under ronden avslutet kommer. Någonsin haft rätt på något liknande?

Citat:

Winner: Josh Barnett Method: Submission (arm-triangle choke) Round: 2 Time: 1:17
http://fc01.deviantart.net/fs71/i/20..._CrusierPL.png

ManuelIT 2011-06-20 01:21

:thumbup: :hbang:

cero 2011-06-20 13:13

Hahaha, snyggt.

cero 2011-06-20 14:09

Behöver man någon riktig "återhämntning" från att stå och slå/sparka på en säck? Förutsatt att det bara är teknikträning och man inte slår ut sig helt.

Doctor Snuggles 2011-06-20 14:57

Som sagt, märklig fight. Werdum hade iof en bra gameplan, om gameplanen var att slåss så bökigt som möjligt. ;)
Har han tränat med Maia mycket eller? :D
Overimom var dock smart att inte gå in i guarden, för även om han överskattade Werdums förmåga en aning, och skulle kunna fått in några bra armbågar, så verkar han inte riktigt ha kondisen för att grappla länge.
Som det ser ut nu så är chansen liten mot Cain. Han borde ta Storpotäten, men det ser osäkert ut mot både Khalashnikov eller Bäbisen (tippar på att Bäbisen tar Khalashnikov dock).
Men man ska nog inte dra för stora växlar på den här fighten, Werdum pullade ju guard så ofta han kunde, så det var svårt för Övermamman att göra så mycket.
Undrar vad som händer med Overeems ranking nu.

Doctor Snuggles 2011-06-20 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5127221)
Behöver man någon riktig "återhämntning" från att stå och slå/sparka på en säck? Förutsatt att det bara är teknikträning och man inte slår ut sig helt.

Beror på din teknik och hur mycket muskler och hur bra kondis du har. I en fight tillkommer en potentiell adrenalindump.

cero 2011-06-20 15:46

Vi bortser från konditions-återhämtning. Låt oss säga OK teknik och knappt några muskler (normal-viktig). Och vad exakt är en adrenalindump?

olwe 2011-06-20 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5127416)
Vi bortser från konditions-återhämtning. Låt oss säga OK teknik och knappt några muskler (normal-viktig). Och vad exakt är en adrenalindump?

Vad menar du när du bortser från konditionsåterhämtningen? Menar du om man behöver vilodagar mellan träningspass där man slår mitsar?

Doctor Snuggles 2011-06-20 16:08

Ja, cero, du måste nog förtydliga.
Adrenalindump är när du använder upp väldigt mycket adrenalin på kort tid, för att sedan helt förlora kraften.

Ont: chad griggs är hård, tydligen så hoppade hans armbåge ur led vid Valentins kimura/chicken wing försök.

cero 2011-06-20 19:17

Det jag menar är om det sliter något på muskler/muskelfästen osv att slå?

Citat:

Menar du om man behöver vilodagar mellan träningspass där man slår mitsar?
Ja.

Kwon 2011-06-20 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 5124972)

http://i44.tinypic.com/xqhnoi.gif

cero 2011-06-20 19:51

Något att jämföra med, Kwon?

Kwon 2011-06-20 20:10

http://img35.imageshack.us/img35/1739/cybereem2012.jpg

eternallord 2011-06-20 20:36

Han är sjukt biffig där kring 2008.

Doctor Snuggles 2011-06-20 22:45

Han sade att han hade gått ner lite inför denna fight.

Kwon 2011-06-20 22:47

Det syntes!

panzerpig 2011-06-20 23:03

http://www.bloodyelbow.com/2011/6/17...ight-growth-in
mer overeem evolution-bilder

Doctor Snuggles 2011-06-21 02:15

Har Einamo de värsta kålöronen ngnsin? Hörselgången är ju helt täckt. Han behöver nog inga hörselskydd på konserter o dyl. :D

http://www.youtube.com/watch?v=GxLS0THUW_U

spoon 2011-06-21 06:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5128585)
Har Einamo de värsta kålöronen ngnsin? Hörselgången är ju helt täckt. Han behöver nog inga hörselskydd på konserter o dyl. :D

http://www.youtube.com/watch?v=GxLS0THUW_U

Blev skitglad när jag såg att det var en bagge på kortet men han såg tyvärr väldigt trött ut. Får hoppas att han rycker upp sig till nästa fight. Kul med skandinaver som lyckas i amerikat.

Spiffy 2011-06-21 06:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5128440)
Han sade att han hade gått ner lite inför denna fight.

Han verkade tappa lite skill samtidigt. Satan vad kass han såg ut.
Werdum är ju inte helt usel iofs :D Men det såg inget vidare ut stundtals.

Doctor Snuggles 2011-06-21 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 5128628)
Han verkade tappa lite skill samtidigt. Satan vad kass han såg ut.
Werdum är ju inte helt usel iofs :D Men det såg inget vidare ut stundtals.

Nja, han såg ut som han brukar, de få stunder som gick. Werdum var ju väldigt enträgen om att göra det till en ful och konstig fight, och utnyttja varje möjlighet till att få det till marken kosta vad det kosta vill.
Overeems svaghet i mma är nog främst att han har för liknande stil i standupen som i k1, med att försöka skydda sig och vänta länge på öppningar. Funkar inte lika bra med små handskar. Han borde lägga till lite armbågar o dyl mot folk som attackerar i sin arsenal.

cero 2011-06-21 13:00

Citat:

Overeems svaghet i mma är nog främst att han har för liknande stil i standupen som i k1
Är väl den stilen som är bäst lämpad för hans hydda, som någon nämde förut. Tyckte han såg trött ut i tredje, och då hade det knappast varit någon särskilt intensiv match.

Doctor Snuggles 2011-06-21 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5129308)
Är väl den stilen som är bäst lämpad för hans hydda, som någon nämde förut. Tyckte han såg trött ut i tredje, och då hade det knappast varit någon särskilt intensiv match.

Han skulle fortfarande kunna slänga in ngn armbåge här och där när han backar upp. Lättare sagt än gjort kanske.
Nja, det tar ju lite på musten att vara explosiv som tung tungviktare. Många av teknikerna som han använde i clinchen och kasten o dyl såg ut som han pressade lite. Att ha en jujuapa som klänger på en vid minsta tillfälla hjälper nog inte heller. Frågan är hur mycket bättre kardio man kan ha med den kroppen, dessutom. Alla är dessutom inte Cain.

cero 2011-06-21 13:20

Armbågar är väl ganska knepiga att träffa med om det inte är i clinch eller på marken.

Sen är ju Cain väldigt mycket lättare. Mjuk och 16 KG lättare (? - enligt wikipedia). Skulle man skala bort lite fett så man får samma %bf på båda så skiljer det en HEL del muskler.

krellik 2011-06-21 13:28

Dra inte för stora växlar på den här matchen.
När motståndaren bara vill lägga sig på rygg så fort nedtagningarna failar så blir det tråkiga fighter. Svårt att få upp en rytm och ett flow i en fight som har en så bruten matchbild.
Han gör av med mycket energi genom att muskla som försvar mot nedtagningarna men han är effektiv i det han gör, man får inte glömma att han är inte en elitbrottare i grunden.
Tror han skulle knocka Carwin och Brock så snabbt att det inte är roligt och utmuskla Fedor.
Då återstår Dos Santos och Velasques, båda ser smidigare ut i sin boxning men jag säger ändå att Overeem tar dem.

Doctor Snuggles 2011-06-21 14:27

Armbågar tänkte jag likt den som Silva gjorde mot Sonnen, när Sonnen var på väg in(?). Poängen är i vilket fall att stoppa motståndarens framfart utan att förlora guarden för länge. En krok öppnar ju t.ex upp för slag oftast.

Apropå det. Kan ngn som har koll på boxning förklara varför man i princip aldrig ser folk som täcker upp hakan med vänsterhanden när de gör en högerkrok, t.ex?. Visst kanske man förlorar lite momentum och balans, lite bökigt kanske, men den minskade chansen att bli träffad rent torde ju överväga. Särskilt då man counterslår och motståndaren är mitt upp i en kombo.

Doctor Snuggles 2011-06-21 14:53

Addendum: Man ser det när folk tränar, men i en fight glömmer man kanske. Nåja. Här är iaf Al Bundy som rullar:
http://ironforgesiron.com/2011/06/ed...rorion-gracie/

cero 2011-06-21 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5129507)
Armbågar tänkte jag likt den som Silva gjorde mot Sonnen, när Sonnen var på väg in(?). Poängen är i vilket fall att stoppa motståndarens framfart utan att förlora guarden för länge. En krok öppnar ju t.ex upp för slag oftast.

Den var riktigt snygg. Men det är ju Anderson Silva vi pratar om. Inte något man ser på en daglig basis precis, eller? Finns nog betydligt smidigare alternativ.

Citat:

Apropå det. Kan ngn som har koll på boxning förklara varför man i princip aldrig ser folk som täcker upp hakan med vänsterhanden när de gör en högerkrok, t.ex?. Visst kanske man förlorar lite momentum och balans, lite bökigt kanske, men den minskade chansen att bli träffad rent torde ju överväga. Särskilt då man counterslår och motståndaren är mitt upp i en kombo.
http://i53.tinypic.com/iznxuv.gif

Det gick ju som det gick. :D

Annars vet jag inte riktigt.

eternallord 2011-06-21 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5129507)

Två orsaker huvudsakligen: 1) Slarv. Självklart ska man täcka om man bara har för avsikt att slå ett slag och allt annat är i princip bara slarv. 2) Man kan inte slå från den "täckta" positionen utan måste "ladda upp igen", så om man ska slå en kombination, exempelvis en 1-2 så kan man inte täcka när man slår jabben, för då måste man "ladda upp" tvåan innan man kan avfyra den.

Doctor Snuggles 2011-06-21 15:07

Cero: Nej, jag menar täcker upp hela hakan med armen tvärs och handen över motsatt kind. Hade Griffin haft sin hand där så hade han sannolikt inte åkt i backen.
I övrigt är den gifen ren poesi,

Förutsägbart att säga att alla inte är Silva, f.ö. ;)
Min poäng var förstås inte den tekniken exakt, utan jag gav bara ett exempel för att illustrera.

delta_mats 2011-06-21 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5129599)
Cero: Nej, jag menar täcker upp hela hakan med armen tvärs och handen över motsatt kind. Hade Griffin haft sin hand där så hade han sannolikt inte åkt i backen.
I övrigt är den gifen ren poesi,

Förutsägbart att säga att alla inte är Silva, f.ö. ;)
Min poäng var förstås inte den tekniken exakt, utan jag gav bara ett exempel för att illustrera.

Där Griffin blir knockad så ska han egentligen dra upp sin axel och skydda hakan när han slår vänsterkroken. Hade han gjort det så hade inte Silva kommit åt han i det slaget.

delta_mats 2011-06-21 15:17

Sen är det ju så att man alltid öppnar upp sig när man själv slår ett slag. Därför är duktiga counterstrikers som Silva så farliga, speciellt med hans timing och pricksäkerhet.

yooii 2011-06-21 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5129361)
Dra inte för stora växlar på den här matchen.
När motståndaren bara vill lägga sig på rygg så fort nedtagningarna failar så blir det tråkiga fighter. Svårt att få upp en rytm och ett flow i en fight som har en så bruten matchbild.
Han gör av med mycket energi genom att muskla som försvar mot nedtagningarna men han är effektiv i det han gör, man får inte glömma att han är inte en elitbrottare i grunden.
Tror han skulle knocka Carwin och Brock så snabbt att det inte är roligt och utmuskla Fedor.
Då återstår Dos Santos och Velasques, båda ser smidigare ut i sin boxning men jag säger ändå att Overeem tar dem.

Å andra sidan så har varken Cain eller JDS en lika komplett stående arsenal som Overeem har. Sticker ut hakan lite och säger att han har den bästa stand upen p4p.

cero 2011-06-21 20:55

Citat:

Sticker ut hakan lite och säger att han har den bästa stand upen p4p.
Upp till bevis att han har det i MMA. Han förlorade precis mot Werdum på fötterna.

Tror att Anderson Silva, och Jose Aldo ligger en bit framför.

Sen har Cain betydligt bättre kondition, bättre brottning, och möjligtvis bättre händer än Werdum.

spoon 2011-06-21 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5130323)
Upp till bevis att han har det i MMA. Han förlorade precis mot Werdum på fötterna.

Hursomhelst skulle det vara riktigt spännande om någon valde att stå upp mot honom. Han har varit riktigt vass då jag sett honom i K-1. Lite annorlunda fighting i mma dock och han har ju blivit knockad förr men skoj skulle det vara att se.

delta_mats 2011-06-21 21:12

Citat:

Sen har Cain betydligt bättre kondition, bättre brottning, och möjligtvis bättre händer än Werdum.

Så hur menar du att han vann över Werdum då? För på marken gjorde ju Overeem ingenting. Vann han matchen enbart därför att Werdum kastade sig till marken vid varje chans han fick?

cero 2011-06-21 21:16

Sen kan man ju också tänka på att samma Werdum som fick in fler slag mot Overeem, blev knockad i första ronden av JDS. Med risk för lite för mycket mmath.

Citat:

Hursomhelst skulle det vara riktigt spännande om någon valde att stå upp mot honom. Han har varit riktigt vass då jag sett honom i K-1. Lite annorlunda fighting i mma dock och han har ju blivit knockad förr men skoj skulle det vara att se.
Absolut. Tror dock att Cain är en dålig match-up för Overeem. Cains brottning och kondition kommer nog vinna den matchen. Man såg att han inte hade några problem att få ned Brock, som är en före detta NCAA div 1 vinnare, på marken.. och hoppa upp på fötterna inom ett par sekunder när han själv blev nedtagen.

Citat:

Så hur menar du att han vann över Werdum då? För på marken gjorde ju Overeem ingenting. Vann han matchen enbart därför att Werdum kastade sig till marken vid varje chans han fick?
Kan det vara att Overeem till synes fick in bättre slag, samt att han försvarade 15 nedtagningar? Sen var det väl han som hade "kontrollen" över matchen, och bestämde vart den skulle vara. Med "förlorade på fötterna" syftar jag främst på antal slag.

Enligt fightmetric (som man inte alltid kan dra slutsatser av), vann Werdum. Min poäng är att Overeem inte gjorde särskilt bra ifrån sig på fötterna mot någon som inte alls är "känd" för att vara en särskilt bra striker.

Titta på vad Anderson Silva och Jose Aldo gör med sina motståndare.

Kwon 2011-06-21 21:25

Blir intressant att se Overeem VS Bigfoot Silva

Bigfoot kommer ju inte floppa som Werdum så denna match kan bli mkt mer spännande

eternallord 2011-06-21 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av yooii (Inlägg 5130308)
Å andra sidan så har varken Cain eller JDS en lika komplett stående arsenal som Overeem har. Sticker ut hakan lite och säger att han har den bästa stand upen p4p.

Ingen i sitt sinnes rätta tillstånd skulle väl få för sig att mena att Overeem har bättre standup än Anderson Silva?

yooii 2011-06-21 23:15

Citat:

Werdum fick in mer slag ja men Overeem hade den stående biten under kontroll så som jag såg det. Vidare kan man diskutera Overeems passiva agerande när han gned runt i Werdums guard..

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5130616)
Ingen i sitt sinnes rätta tillstånd skulle väl få för sig att mena att Overeem har bättre standup än Anderson Silva?

Det var ju just det jag gjorde.

Som jag ser det så är Aldo, Silva och Overeem som har den absolut bästa standupen i sporten just nu. Att jag sedan tycker att Overeem är lite bättre än de övriga två är endast en subjektiv åsikt då det är helt omöjligt att jämföra en fjäderviktare med en tungviktare.

Det skulle vara intressant att se hur Aldo skulle stå sig i K1 Max.

Doctor Snuggles 2011-06-22 00:01

Citat:

Han förlorade inte mot Werdum på fötterna. Han kom inte åt att counterstrika ordentligt pga Werdums "gameplan". Fortfarande så gjorde han alla powerstrikes, och Werdum kanske fick in ett knä som var någorlunda hårt. Fightmetric är lite värdelöst eftersom det inte räknar just powerstrikes, vilka är de som gör ngn egentlig skada. Annars så vore det ju helt löjligt; då skulle man bara kunna örfila motståndaren så mycket som möjligt och vinna.

LeBron 2011-06-22 00:53

Vad är det för spark alla snackar om hela tiden? :( Något som Steven Seagal "uppfann", skulle väldigt gärna vilja se den ifall någon råkar ha det klippet :)

Tricklew 2011-06-22 01:51

Orkar inte leta upp gifs, så du får istället skitdålig kvalité ifrån youtube.

kniff 2011-06-22 01:55

Citat:

Ursprungligen postat av LeBron (Inlägg 5130716)
Vad är det för spark alla snackar om hela tiden? :( Något som Steven Seagal "uppfann", skulle väldigt gärna vilja se den ifall någon råkar ha det klippet :)

EDIT : För seg :(

Kwon 2011-06-22 23:43

*D-sch*

Bailah 2011-06-22 23:51

Snart är det äntligen dags för the spider och min puls att gå upp till 300!!

Älskar ju Silva.. Wow!

Bailah 2011-06-23 12:52

Tagga tagga!!

Brabo 2011-06-23 13:08

Bailah 2011-06-23 13:15

Den är snäppet bättre ja, men har inte alla fights :p

cero 2011-06-23 13:26

Hur kan man inte gilla Silva? Går verkligen inte att begära något mer från honom. Sjukt kul att se highlights från Maia-matchen. Don't be scared homie. :D

Doctor Snuggles 2011-06-23 13:45

Min gissning att den typiska Silva-hatern är en redneck i tapout tshirt med tribal tatueringar, som bruksar chanta USA, och gillar fighters som blockar slag med käken eller är fd soldater.

spoon 2011-06-23 13:55

Enda plumpen i protokollet för min del angående Silva är när han fjantade runt med att hoppa och ha sig bakom domaren. Sen kan det ju bli lite tråkigt med counterfighting om ingen vågar gå in för att han är så vass. Där förstår jag dock bägges gameplan.

cero 2011-06-23 13:56

Som Overeem sa efter Werdum-matchen: "It takes two to tango." :D

Bailah 2011-06-24 15:25

"James Toney vs. Ken Shamrock booked for September"

Va fan.. Haha orka!

spoon 2011-06-24 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 5135002)
"James Toney vs. Ken Shamrock booked for September"

Va fan.. Haha orka!

Speciellt nu när dom har slängt in lättviktarna i UFC så behöver dom väl inte dra fram sån gammal skåpsmat? Visst att jänkarna ser på sport som underhållning men kom igen...

Doctor Snuggles 2011-06-24 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5135068)
Speciellt nu när dom har slängt in lättviktarna i UFC så behöver dom väl inte dra fram sån gammal skåpsmat? Visst att jänkarna ser på sport som underhållning men kom igen...

Det ska väl inte vara i UFC. Mixed rules, standup inom 30 sek.

eternallord 2011-06-24 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5135068)

Det är inte UFC som står för kalaset.

Jag undrar dock verkligen vem det är som står för kalaset... James Toney fick, om jag inte missminner mig, 500 000 dollar för sitt möte mot Randy Couture. Han kommer knappast ta någon random fight för 20 000 eller något sånt nu plötsligt, vem kan punga ut pengarna (vilket borde vara minst ett par hundra tusen dollar) för den här fighten? Jag fick ingen klarhet i om det var någon etablerad organisation bakom, bara att det skulle vara i El Paso Texas.

cero 2011-06-24 19:14

Skulle vara kul om inte Shamrock tar ned Toney. :D

panzerpig 2011-06-25 14:40

UFC live imorgon. Vad tror ni?

Matt Mitrione vs. Christian Morecraft
John Howard vs. Matt Brown
Cheick Kongo vs. Pat Barry
States Nate Marquardt vs. Rick Story

Håller på Mitrione. Tror Kongo tar Barry. Vetefan med Marquardt och Story men håller på Story.

Kwon 2011-06-25 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 5135697)
States Nate Marquardt vs. Rick Story

States Nate Marquardt VS States Rick States Story United? :D

Bailah 2011-06-25 16:37

Matt Mitrione vs. Christian Morecraft
John Howard vs. Matt Brown
Cheick Kongo vs. Pat Barry
Nate Marquardt vs. Rick Story

mina bets!

Kwon 2011-06-25 16:45

Pat Barry måste knocka Kongo med en left highkick efter left hooken :D

Doctor Snuggles 2011-06-25 18:41

Hioki vart signad av UFC. Nu får vi se om han blir brottogrammad som de flesta andra japaner.

krellik 2011-06-25 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5135848)
Pat Barry måste knocka Kongo med en left highkick efter left hooken :D

Bra klipp!

Doctor Snuggles 2011-06-25 21:22

Marquart ute.

panzerpig 2011-06-25 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5135701)
States Nate Marquardt VS States Rick States Story United? :D

haha, kopierade från wikipedia och suddade slarvigt. allas land stod med där :)
Trodde ett ögonblick att France Cheick Kongo var hans riktiga namn ;)

panzerpig 2011-06-25 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5136232)
Marquart ute.

Såg det precis, surt. replacement vs replacement nu...

eternallord 2011-06-25 22:15

Nate Marquardt får kicken från UFC, verkar som han drastiskt missade vikten.

http://www.tout.com/m/nsphwl

Doctor Snuggles 2011-06-25 22:20

Wow, det var lite väl hårt kanske.
Han kanske tränade för lite ufc:

;)

-squat- 2011-06-25 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5136329)
Wow, det var lite väl hårt kanske.

Minst sagt.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:35.