![]() |
|
Citat:
Såhär kan det se ut när Lasse Kongo åker hem till Nordenator och möter Molle och hans syster online |
Citat:
|
Citat:
JK Önska henne Grattis från Kolo så mörsar vi snart! |
So, whats your verdict then boys angående Mortal Kombat, jag tycker det är riktigt bra och jag älskar gameplayet, tycker det är både roligare och lättare att spela än tex Street Fighter, verkar onekligen kul online och king of tha hill känns ju som gjort för ett gäng kamrater som vi!
Älskar storymode som sagt, verkar riktigt långt, fick fan halvvägstrofén när jag hade kört en 3-4h... visst är det cheesy story men ändå gjort med glimten i ögat och man vill bara fortsätta och se mer. För min egen del känns det som jag skulle kunna tänka mig att ge spelet en 9a iallfall i dagsläget, grymt nöjd med köpet. |
Alltid älskat MK-världen, speciellt då folk brukar säga att jag liknar Shang Tsung lol... (hade samma frippa en gång i tiden)
Jag råkade göra en Babality på reptile så han kröp ur ett ägg och blev en bebis av ren slump och fick en achievement :D Skall tydligen finnas Friendships också? Verdict: 9:a helt klart, MK är ett spel jag helt klart hade kunnat lira på Restaurangen med Molles syrra! |
Citat:
|
Citat:
Ska'ru välja gubbe ellår? :D Vad är ditt bästa Team Lasse? Smoke och Scorpion? |
Har knappt hunnit testa det än, började på körskolan och sånt igår också. Men av det jag har kört än så länge verkar det hur bra som helst! :)
Edit: Bara för mig PSN ligger nere? |
Satsa på å bli grym på två gubbar (för tag-team) Molle, så kör vi småningom (ta med Syrran, Restaurangen samt Körskolan)
|
Citat:
Har inte ens testat tag än, men som du säger, där har vi nog ännu ett snäpp på funskalan om vi börjar köra tag, funderar på att prova om Ermac kan vara något. Men Smoke är det iallafall, kanske skulle tagga med en tjej, Sonya gillar jag, får se =) |
Mortal kombat 9?!? Det sista jag lirade var 3an.. det var jag grym på dock! phear!
|
Citat:
Otroligt hur man Kan få en Kubbe som är svag inom ett område bli mer Komplete Rättfärdigt, tex om du har en mobil gubbe utan lockdowns,stuns och liknande, så Kompletterar du med en Kombattant som kan dessa Kunskaper. Tungt, Kreativt och Klurigt! Alltså, det finns en hel del fina Tag-Kombos man kan Konfigurera- Helt klart Koolt! Lätt dock att man i början taggar bort sig så det blir KardinalKnas. Kan man bemästra Tag-Kombos så äger man dock sen Otippat så kör jag för tillfället med Smoke och antingen SubZero/Scorp/Noob eller Ermac som partner då de Kompar varann riktigt bra. Massivt med bra Tag-combos och stuns med Noob + Ermac. Bättre duo än tex Kratos och Stryker skulle jag vilja påstå. Alternativt så kan man ju förvilla motståndaren med Kitana/Mileena-Kombon. Trycket är riktigt bra hursomhelst! |
Citat:
Kwon - när man vill få bra input på grejor :D |
Det enda jag saknar gällande unlocks i Krypt, är former med de olika Karaktärerna.
Som de hade i MK : DA tex |
Hey! Nu när pundet är så lågt tänkte jag kolla om nån vet om några sjyssta brittiska webshoppar där man skulle kunna handla lite billiga spel till 360? :)
|
Till Nordenator
Hidden Chests: 1) Deadlands: approach the tomb of DL45 head left towards DL52 look forward and right a little bugs appear near a patch of grass 2)Hollow of Infestation: follow the wall from the lake where the area starts go along six skulls bugs appear under it 3)Bloodmarsh: Head right from BM81 under the skull on the wall 4)Meadow of Despair: from the back row head left from the left most iron maiden on top of a slight mound is more bugs Meadow of Despair 42. Reptile Fatality (Weight Loss) Deadlands 7. Reptile Alternate Costume Concept (Alternate Costume Unlock) Reptile 2nd Fatality: D, D, F, B, 1 - (sweep) Classic Fatality: Tasty - B, B, F, D, Block (jump) *Requires classic unlock* Stage Fatality: F, D, D, Block Babality: B, F, B, D, 3 |
Citat:
|
Citat:
Sen vill jag tillägga att Smoke är jäkligt bra att ha i sitt TagTeam, då han öppnar för juggles lätt. Dvs om du har en gubbe som har bökiga jugglestarters, kör Smokes Tag-grej och du kan juggla med vicken gubbe du vill. Så även med Reptile. Reptile och Smoke känns lite top-tier atm |
Maddafakker! Ska man lira KZ3 så är PSN nere :(
|
Mhmm.. blir nog tjorvigt att lira i dag. PSN har legat nere hela dagen. Tur att jag har Assassin's Creed: Brotherhood kvar att lira ut :D
Portal snittade jag innan jag gick och la mig i går :D |
Vilket skit då med psn, vissa tror ju det kan ha att göra med hackarna anonymous, Sony hävdar det är underhåll vilket jag tror mer på då anonymous sagt att de ej ska göra något som drabbar användarna.
Hursom, blir lite Portal 2 på datorn kanske, måste ju prova även om jag inte är så pepp, ettan var väl kul men njaaa. |
|
Citat:
|
Slutet på denna match!
|
Citat:
|
Portal 2 var ju rätt trist ja... skön humor dock, men annars njeeeeeeee, blir Mortal Kombat istället.
|
Varning till Nordenator och Lasse
Stanna inte på samma ställe för länge och idla när ni är i Krypt! Fyfan vad skraj man blev! |
Citat:
Om PSN: Citat:
|
Kolozzeum-tournament på Lördag då Nord!
|
Citat:
|
Citat:
Nån jävel som förföljer en hela tiden, hatar dom där fotstegen Tur man inte är Ragge Öhman, då hade man pissat på sig :D |
|
Proffsens Kombos (Nordenator runt 0:40 - 0:56)
|
Vafan Kwon! Du vågar ju inte spela T6 mer, du har inte varit inloggad på 90 dagar eller något!!!! COWARD!!!!!!!!!! :D
|
Citat:
Get it och kör King of the Hill med mig, Lasse Kongo, Nordenator et al! PS. Läs fyra poster upp ;) |
Gosh darn it. 429 kr för Portal 2 samma vecka som release? Det känns beigt att sitta och vänta någon månad på att det ska bli billigt då det redan är det. Jag kunde inte hålla mig.
EDIT: "Just when I thought I was out, they pull me back in!" |
har inga pengar till denna helgen dessvärre. nästa kanske isåfall.
|
Citat:
|
Haha, jag har råd på måndag ;)
|
Fasiken, man vill väl hellre kunna ge polarna smisk än att ha en psykotisk Gandalf stirrandes på en i sovrummet? :D
|
Ska plocka fram en ny karaktär till nästa gång och kanske lära mig någon schysst jugglekombo. Reptile var halvkulig. Matcherna det går bra får man ju nästa en flawless victory, men då det går dåligt är det tungt att spela honom.
Jag säger bara hot damn på Smoke's forward heavy kick! 13% skada på en poke. |
Reptile är mkt bra att ha med i sitt Team, hans Team-assist öppnar för Juggle-o-Rama tex
Reptile är Top Tier över lag Roligast är ju helt klart alla Tag-Kombos, synergin mellan olika figurer etc så det är bra om du fokuserar på två gubbar Nordis Du såg denna va Nordis? |
Citat:
|
|
Lasse Kongo körde Cage va?
When Cage has x-ray, it completely changes the way the opponent has to play. He also has a better pressure game than half the cast, and multiple safe launchers. I think he's got all of the tools he needs. There are VERY few moves in the entire game that actually beat out Cage's X-Ray. It's not just the factor of being unable to pressure him, but also the fact that you have to be careful in how you try to stop his pressure since you could eat an X-Ray in the process, which leads to some significant damage. I don't see JC's Xray as superior but it definitely is a game changer (mentality wise). With a full meter, you can either pressure your opponent and make sure he makes the right decisions or use it for a breaker. Its sort of a win-win in JC's case. The pressure is applied quite heavily. ANY sort of physical contact is going to lead to JC's Xray. All the opponent can rely on is projectiles from a distance or disjointed hitboxes. (NS [Noob Saitbot] seems extremely useful in this case with his mounts of mixups and ranged attacks). JC up in your face is already going to be a lot of pressure especially if he has a full meter. And if what I read was true (something about his launchers being safe), that would be an extremely scary mix up. Cage's X-Ray is such a special case because it counters so many things, not limited to projectiles up close and just about all other X-Rays. It's not necessarily superior, but it makes you play significantly different because at times you're going to be hesitant and stop attacking or not want to attack in fear for it. This doesn't really apply to other X-Rays because they all are oftentimes beaten out by other X-Rays or are too slow, and not all X-Rays have armor. |
Hur f-n kan psn fortfarande vara nere?! De sabbar ju hela påskhelgen.. :-(
|
Citat:
|
Har ringt runt hela trelleborg och inte en enda har mortal kombat hemma. Gamestop var slutsålt och han hade en riktig taskig attityd när jag sa att jag behövde det idag: då får du pröva någon annanstans.
|
Citat:
But it's all good Ragge! Anonymous eller vilka dom nu är har ju hackat, så förhoppningsvis är det uppklarat nästa vecka, ingen brådska! |
Hackat vad?
|
Citat:
Citat:
|
|
Till Ragge Öhman, som skulle maina Jade
En mkt bra och pedagogisk video |
Är fett sugen på han som skriker och kastar sig framåt, Kao Lang heter han? eller Sub zero....fast Jade verkade fet :) Börjar bli hypad!!!
|
Se till å bli bra på två gubbar Ragge, för vi kommer ju köra Tag-Teams
Han som skriker "Jambalayah" och flyger framåt är Raiden Om du menar kasta sig framåt a la 0:44 och 0:47 |
Ja precis Raiden! He is teh shit!
|
Här har vi Ragge i ett nötskal :)
|
Fyfan vad cool han är. Äckligt cool!!!!111oneoneone
|
Nu har vi det Ragge, Raiden + Jade är ditt Team!
Börja träna Måndag kväll Raggis så du kan stå emot Lasse , Nordis, Molle och mig. Vi snackar King of the Hill! |
Åh jävlar vad jag kommer få stryk... Har typ bara lärt mig Kitana och Scorpion någorlunda.
Btw, hur fan ska man slå Goro? Pallar inte den snubben... |
Jag som ville köpa pacman cedx:(
Varför finns inget sumobrottning spel? Var ju grymt kul med sumobrottning i twilight princess (jo, jag är lite sen med att spela det:P) |
Finns det ngt demo att dra hem med nya Mortal kombat? Spelade en hel del fightingspel back in the days på Snes, och då var det Street fighter som var favoriten, men det var ett antal år sedan.
Tänkte om man skulle ge det en chans 100 år senare :) |
Citat:
|
Citat:
Demot finns där. Men orka ta ner demot, skaffa liret, kör med oss, King of the Hill! The title beckons, Big Vik! |
Citat:
|
Ingen av oss är bra, PSN har ju vart nere så ingen av oss har kunnat träna Online mot folk.
Köra mot datorn är aldrig som mot en oberäknelig mänslig motståndare. Bästa MK någonsin Big Vik! Du och en polare vid samma maskin kan ju köra ett Team mot mitt team tex Eller så kör du bägge i ditt team, bara tagga ut Här kör Nordenator och Allan mot King G och Coleman tex, possibilites are endless! |
Det finnns ingen anledning att bara spela ett av dem. Jag gillade MK9-demot riktigt mycket så MK9 blir lätt ett köp för mig, men jag tänker inte lägga av med SSF4 för det. :)
Kwon, dig har jag på PSN sen när vi körde RDR för hundra år sen (Kwonryu eller nåt sånt, right? :)). Vilka andra ska jag adda om jag köper MK9? |
Citat:
Jag skickar deras PSN-namn till dig när PSN är uppe igen, minns inte deras namn i hufvudet |
Tips till Big Vik
Du kommer långt med att lära dig var Block-knappen sitter samt en enkel Kombo (för att straffa), då många online-lirare kör Unsafe Specials Titta och Lär :) (du är den mörka gubben, den röda är Hackstait som kör Unsafe Moves) Att kunna Blocka och göra enkla Kombos kommer man långt med generellt |
In och träna sen ska jag hämta
MORTAL KOMBAT |
Citat:
|
Molle, Ragge et al!
Runt 20 minuter in för HardCore Tournament-Play! ROAD TO CEO: CALM BEFORE THE ÖHMANESQUE STORM http://www.justin.tv/iplaywinner/b/284348645 |
Haha.
Har spelat en timme nu. Rätt så nöjd faktiskt. Inte lika svåra kombos som i T6. Skönt lir. Jade är klart en favorit och Raiden med. |
Kolla in Tournament-Play Ragge, så du lär dig när du skall spara till Breaker, när du skall göra Enhanced-Move eller när det är bäst att köra X-Move! :)
Story-Mode är som en riktig Hong Kong-film Ragge! Du får mkt Koins där också du kan använda i The Krypt Hade PSN varit uppe nu hade jag utmanat dig och gett dig så mycket pisk att du hade slängt dig till datorstolen! :D |
Oh jävlar. Tänk om man hade kunnat lira Kabal, verkar vara helt ok då ;)
|
Citat:
Spelar story mode just nu, gillar det starkt! Jag har 4 skärmar på skrivbordet så nu behöver jag inte springa runt mer. Får jag pisk så idlar jag bara ;) |
4 skärmar samt en Gandalf-Byst? Det var det värsta! :D Hur får du plats med allt!
Kör Tutorial så får du lära dig Breakers! Du kan ju inte köra Breaker med tom bar heller, det kostar ju! Kan ju vara därför du inte får in Breakers vid behov. Testa även Practice mode mot en AI comp, och sätt på Full Super-mätare, då kan du träna Breakers så de sitter. |
Jag körde breakers i tutorialen, löjligt svårt. Nu ska Sonya whoppa sub zeros ass
|
Story mode är brutalt bra!
|
52 minuter in!
Ännu en ägande Turnering där man kan lära sig en hel del om Punishing Combos etc http://www.justin.tv/2ggaming/b/284352618 Del 2 http://www.justin.tv/2ggaming/b/284359405 |
|
Tack för tipsen almighty Kwonster, skall plocka hem demot när psn är uppe igen så får man se om det blir ett inköp.
|
Citat:
|
Har inte läst dina kommentarer då du postar så förbannat mycket!!!
Hmm i story mode är jag på Kitana mot Smoke och Johnny |
50% på story mode btw
|
Citat:
Savor it like fine wine! One chapter a day! :D |
Snart klar Kwon! Riktigt bra spel!
|
Citat:
|
Dammade av xboxet lite igår nu när psn är nere, köpte Big Thrills bla, och så får jag betan till Gears OF War 3 idag, ska bli riktigt kul att kötta lite locust igen :hbang:
|
Meh.. varit till stugan en vända och kommer hem och ser att PSN fortfarande är nere. This is an outrage!
|
http://wii.ign.com/articles/116/1161875p1.html
Nintendo Set to Reveal New Console According to multiple reports today, Nintendo will reveal a new console at E3 this coming June. Game Informer first reported the details, saying the console is capable of running games at "HD resolutions." Our sources have said the the console is significantly more powerful than the PlayStation 3 and Xbox 360, and that Nintendo's intent is to recapture the hardcore market. Another source said it is capable of 1080p resolutions. Nintendo is reportedly showing the console to publishers to garner interest for a late 2012 launch. Additional sources tell IGN that Nintendo will release a pre-announcement this month with a full reveal expected at E3 and that the console will be backwards compatible with current Wii software. A report from CVG states the new Nintendo console will use an all-new controller - not an updated Wii controller - with sources saying it will have a built-in screen. Additional sources informed IGN the screen has touch capability. |
Citat:
|
Tips på roliga PS1 spel för 2 spelare?
Försök att se det ur, "nybörjare vinkel" eller "van med dagens konsoler(ps3) synvinkel. Att ett spel har nostalgi, ger alltså ingen bonus.(Personerna har inte spelat PS1 förut.) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ha hög volym på i Krypt då det är ett speciellt ljud (man hör bugs som kryper) när man närmar sig "Hidden Chests". |
Till Nordis
Bread n Butter-Combos: 1, 2, 2, forceball, 3, 2, 1, slide. This does around 26% iirc and is pretty easy to pull off. Can also do 1, 2, 2, 1, slide or replace the last 1 with slide. |
Kombos used in dat dere vid (typiska Nordenator-kombos)
1. Jump Punch, 1, 2, Backwards Ball, 3, 2, Fast ForceBall, 3, 2, 1, Acid Stream. (Corner, 2 Meters) 2. Invisibility, Slow Mega Ball, Elbow Dash, JumpPunch, 3, 2, 1, Elbow Dash, 3, 2, Fast ForceBall, 3, 2, 1, Slime Trail. (Midscreen, 2 Meters) [Starts Fullscreen away] 3. Jump Punch, 2, Slow ForceBall, 3, 2, Fast ForceBall, 3, 2, 1, Tricky Lizard. (Midscreen, 3 Meters) 4. Jump Punch, 3, 2, 1, Elbow Dash, Neutral Jump Punch, 3, 2, Fast Mega Ball, 3, 2, Slow Mega Ball, Uppercut. (Midscreen, 2 Meters) 5. Jump Punch, 3, 2, 1, Slow ForceBall, 3, 2, 1, Fast ForceBall, 3, 2, Tricky Lizard. (Corner, 3 Meters) 6. Slow Mega Ball, Elbow Dash, JumpPunch, 3, 2, 1, Elbow Dash, Neutral Jump Punch, Invisibility, 3, 2, 1, Acid Stream. (Midscreen, 2 Meters) [Starts Fullscreen away] |
Citat:
Thx! (: |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00. |
|