![]() |
|
|
Herregud vilka turer fram och tillbaka. Lyoto nekar plötsligt fighten och istället för att stoppa in Chael får Vitor chansen nu? Wtf pågår...
|
hahaha.. Kan fan inte vara lätt att vara Dana just nu..
|
Vad jag inte fattar är, har dom inte snackat med Lyoto i förväg eller antog de bara att han skulle ta den fighten?
|
|
Vitor känns ju inte allt för spännande.
|
Jag har förståelse för att Jones säger nej till byte av motståndare med så kort varsel.
Jag tycker verkligen inte fighters och framförallt inte champs ska behöva ställa upp på det. Även om Chael är underhållande så tar han ju bara billiga poäng. Det suger ju röv för alla inblandade såklart, men i grund och botten är det ju UFC som gjort ett card som inte klarar sig utan det som mainevent, hade alla andra matcher varit intressanta kunde de nog kört ändå, det har väl hänt förr. Jävligt tråkigt för fans som bokat t ex flygbiljetter, hotell och kanske tagit ut semester, de pengarna får man ju inte tillbaka även om man får tillbaka biljettpengarna. |
Så fighters ska få välja vilka de ska möta för att kunna undgå förlust?
Näe, hela upplägget är fel. Man ska inte som fighter behöva 3 månader på sig för att träna inför en viss stil en motståndare har. Är man dessutom champ så ska man fan acceptera alla som slängs mot en när det gäller titelförsvar. Inte fan ska det vara shackträning i 2½ månad för att sedan gå sin match. UFC börjar bli ett skämt, fram med ett system som systematiskt låter folk klättra upp till titeln utan att några andra ska lägga sig i om vilka matcher ska köras. |
Citat:
Varför inte ge Alexander Gustafsson en titelmatch? Strunta i matchen mot Shogun. Alex har ju kört över sina fem sista motståndare. EDIT: Eller är han skadad? |
Citat:
|
UFC 152 ser ut att bli riktigt bra.
Benavidez/Johnson Jones/Vitor (lär ju bli underhållande i alla fall) Bisping/Stann Swanson/Oliveira |
Detta ska tydligen vara Anthony Johnson som ligger krashad på marken efter weigh-ins på Titan FC:
Folk omkring ser oberörda ut, så jag vet inte riktigt. https://twitter.com/FrontRowBrian/st...432704/photo/1 |
Citat:
|
Jo, sant. Dana vill nog inte bränna en contender som även kan dra in en lite svagare tittargrupp, Européer. Känns bara väldigt långsökt med Vitor. Fast han har iofs haft otroliga bra vinster sedan 2006, och bara en förlust mot Anderson Silva, så legitimitet finns det.
Citat:
|
Ja, Vitor blir iaf händelserikt.
Här är en vältalig grabb som kommenterar situationen vettigt: http://www.bloodyelbow.com/2012/8/23...-to-dana-white |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:36. |
|