![]() |
|
Minns inte när jag såg ett stopp pga cuts faktiskt. Silva blödde ju som en stucken gris men fick fortsätta ändå. Tycker domarna tillåter mer nuförtiden.
|
Uppsparkar, fotbollsparkar, knän mot liggande motståndare kommer helt klart göra att sporten stannar bland hardcore-gruppen, och det är där problemet med mycket blod kommer in. Cain/Silva ser ju ut som en jävla skräckfilm för oinsatta. Att matcherna stoppas för det är inte vanligt, men det var inte min poäng.
Ang 12-6-armbågar: Är det möjligtvis lättare att få en ren träff på främst ögonen om armbågen kommer vertikalt? Vet inte riktigt. |
Citat:
|
Teoretiskt sett så är det kanske lättare att träffa in i ögat med en 12-6 armbåge. Så jag kan förstå om de vore förbjudna av den anledningen (går väl dock att göra samma sak om en motståndare har huvudet åt sidan, och man slår från sidan) .
Men även mot kroppen är de förbjudna, vilket är bara helt absurt. "Hardcore" har vi nog redan kommit förbi med slag mot huvud på marken i vilket fall. Soccerkicks kan jag förstå, men tvivlar att det skulle göra någon skillnad med övriga saker. Med små handskar, sparkar och knän tillåtna, så kommer man inte komma ifrån cuts även om man skulle ta bort armbågar. Det lustiga är ju att blödande cuts är det minst farliga i mma. Med tanke på hur vi har avtrubbats genom åren, iom film etc, så skulle nog mma kunna bli ordentligt mainstream efter ett eller två generationsskiften till. Men mest sannolikt är det nog att kampsporter alltid kommer vara nischesporter. Vi får la se. Det som gör en sport stor, är t.ex. när föräldrar börjar inpränta sitt intresse i sina barn. Mma har ju inte hunnit dit riktigt än. (Är inte alla individuella sporter egentligen nischesporter? Förutom kanske tennis, som ändå inte kan jämföras med de stora lagsporterna vad gäller popularitet.) |
Citat:
Citat:
Citat:
Och flest cuts kommer väl från armbågar, även om det kan orsakas av allt möjligt. |
Har för mig att Rogan snackat om det där med 12-6-bågar någon gång. Tydligen var det någon beslutsfattare som hade sett någon sådan där american crazy action home video-skit, där någon hade knäckt betongblock med 12-6 armbågar. Hence förbud typ.
Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2 |
Citat:
|
Denna stackars herren lider av en fasansfull testosteronbrist och har fått tillstånd att använda sig av en TRT-behandling. Tacka gud för våra framsteg inom medicin!
http://www.ufcbios.com/frankmir.jpg |
Äsch, fjanta dig inte. Så länge han ligger inom nivåerna är fördelarna mest att kunna återhämta sig bättre och ha lite längre karriär. Höga nivåer och för mycket muskelmassa är inte särskilt bra för konditionen i vilket fall. Dessutom kan smällar mot huvudet ge ett fucked up endokrint system - det är inte som med vanliga idrottsmän. Nuvarande random testing + UFC:s framtida utökade testning kommer också se till att de inte ligger på löjligt höga nivåer under träning.
|
Citat:
|
Att förändra en sport helt för att få den mainstream är inte rätt väg att gå. Då är risken att man står utan fans i slutändan. Jag tycker det fungerar bra som det gör nu. Fokus på att domarna är duktiga och kan bryta matchen i rätt tillfälle.
|
Citat:
|
Snuggles: Äh, lite roligt var det väl. Vart har du läst om att slag mot huvudet kan rubba testoseronnivåer och annat i kroppen?
Spoon: UFC har ju redan gjort en hel del ändringar för att bli mer accepterade av en större publik och bli en säkrare sport. Om man tittar på hur det såg ut på UFC 1. Men visst, du har en poäng. Det är en kompromiss man får göra. |
|
Tydligen väger Chael Sonnen 100kg när han går about sin daily business... damn.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:04. |
|