![]() |
|
Vad tyckte ni om Barnett-Cormier?
Jag tycker bägge ska få en chans i UFC. Barnett såg lite gammal och långsam ut mot Cormier men jag tror ändå han kan slå många i UFC. Cormier imponerade igen, bra boxning, bra variation på attackerna och verkar ha riktigt bra cardio. Frågan är om han är för kort för HW? Skulle han klara sig bättre som LHW? Iofs har jag svårt att se många besegra honom i UFC förutom JDS, i LHW har vi Bones Jones som har typ en meters reach advantage.. |
Citat:
|
Black Fedor Emelianegro ÄGER!
|
Bra match. Behövs dock jobba på konditionen. Tekniken blev helt klart lidande efter tredje ronden, men det är väl helt okej för att vara tungviktare. Det är just i brottningen som styrkan är viktigast, och är man en så bra brottare som Cormier är så ska det nog gå bra att tävla mot större personer. Om man inte har problem med hakan, som Cormier inte verkar ha, så är det nog betydligt lättare att hävda sig bland tungviktarna än divisionen under.
|
Helt ok? Båda hade riktigt bra cardio för HW. Har du någonsin sett en såpass aktiv HW fight i 5 ronder? Josh är särskilt fascinerande eftersom han ser typ lika trött och slö ut i rond 1 som rond 5.
Cormier kommer bli riktigt farlig. Han lär sig fortfarande, och en bra, explosiv, striker med abnormt bra brottning är pengar. Lite tråkigt att han coastade de sista minuterna - I do not approve. Kan han ta sig ned till LHW är han nog den enda som kan slå mr Bones. Frågan är om hans njurar pallar. Skulle annars vara intressant att få se honom mot Cain, men Cain måste nog ta tillbaka titeln först om det ens ska ha en chans att inträffa. Barnett var lite för slö helt enkelt, men han kan nog slå de flesta HW:s förutom kanske 2-3 st. Han är en riktig krigare i vilket fall. Bra gala. |
Om en tungviktare knappt andas tungt efter en 5 ronders högintensiv match så har man jäävligt bra kondition :D
Tror Cormier kan vinna mot de flesta i UFCs tungviktsdivision också |
imponerande av Barnett att stå efter de fem ronderna. Tough SOB
synd att han inte lyckades med något på marken bara. svårt mot en brottare antar jag. |
|
Cain gissar jag på. Men du har nog en poäng. Kanske har för höga förväntningar på hur mycket tungviktarna ska orka. Måste iofs vara förjävligt att flytta runt på Cormiers massa under 5 ronder när man har en 180cm-ram.
|
Budweiser reklam med Anderson Silva, Bruce Buffer, Steven Seagal, John Mccartney, Lyotos farsa. :D
|
Cero, det där är varken Paul McCartney eller Big John McCarthy
Det där är ju Dan Miragliotta |
Ah.. illa, illa.
Tittade precis på denna: Deras slutsats var att bara näven genererade mest kraft, och att mma-/boxninghandske genererade ungefär lika mycket kraft. Hur kommer det sig då att one-punch knockouts är mycket vanligare i MMA (det är det väl?). Rent spontant känns det som att en mma-handske med mindre fyllning bidrar med mer kraft per tidsenhet vid träff. |
Citat:
|
Det finns ett flertal aspekter.
För det första så är Sport Science eller vad nu programmet heter ganska värdelöst. Alltid väldigt tveksamma experiment både vad gäller metodologi och hypoteser. Den videon har diskuterats förut och de missar saker som t.ex. kraft fördelad på yta, och hur snabbt kraften genereras. Boxningshandskar har större yta som kraften fördelas på, samt den genereras antagligen långsammare pga mjukare/mer material, vilket gör att knoppen kan absorbera kraften bättre. Plus att det är svårare att få in rena träffar. Bara knogar är ännu bättre i det avseendet förstås, men där tillkommer effekten att ytan blir såpass liten att det blir svårt få in rena träffar också (fast av tvärtom anledning som med boxningshandskar) och/eller att skaka om huvudet ordentligt. Tänk t.ex. skillnaden mellan att träffa med en spik och en hammare. En spik går igenom, och en hammare fördelar sin kraft över ytan och flyttar det föremålet den slås på istället. Alla dessa aspekter gör att en mma-handske är den gyllene medelvägen av di tre och är bäst för att knocka med. Skulle jag tippa. |
Jon jones wiki, hahaha :D
http://oi49.tinypic.com/2ia4by1.jpg |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:38. |
|