![]() |
|
Inte oväntat att Jones skulle dominera så pass (som jag skrev ett par sidor bak). Dock var det lite oväntat att han kunde leka så pass mycket med Shogun.
Den här var snygg https://lh6.googleusercontent.com/-G...c/s1600/11.gif |
The Bone Zone is coming to Leno. Ska vara med på tonight show på torsdag. Första mma-fightern som har varit det (Chuck har varit med på Letterman, och någon annan på gamla Conan). Bones kommer nog att vara bra för mma. Bekämpar brott på sin fritid, gudsfruktig (går hem i usa), charmig (för alla andra förutom grälsjuka pride-fans :D), otroligt begåvad och vältalig. Kommer göra sporten mer rumsren tror jag. En mma-Jordan helt enkelt.
|
Jon Jones om Rashad fighten :)
@Jonnybones: what do you think will be most dangerous about rashad? @psvolcom88: Him trying to hold me down round after round RT |
Rashad kokar över snart. :D
Anderson om JJ: "about the struggle of the Shogun, I was very sad to see Brazil lose the belt, but i have to admit that the tb Jones made a fine fight " |
Brendan Schaub måste ju vara full. Han sa precis i en intervju med "The Fight Fix": Schaub on where he belongs in the HW ranking: "I think this puts me somewhere in the top 6 of the division."
Jag kan inte föreställa mig honom som top-10 ens. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
jag håller dock på nelson, vore kul att se honom tokknocka schaub igen. |
Citat:
|
Haha. svaret är alltså att Jones vad är smalare än Jones underarm?
Ska man vinna mot honom kanske legkicks kan vara nått att satsa på? :) |
Injured Rampage sure was no Jones
|
Citat:
|
Citat:
Rashad lär inte ha mycket till chans han heller. Den chans han har är nog att komma nära inpå och få ner Bones på marken sen ligga där i 5 ronder. Låter inte helt enkelt det heller, särskilt när man såg hur Bader (som sägs vara en duktig brottare) såg ut som en amatör mot Bones när dom var på marken... |
Varfan kom den där snubben ifrån egentligen? Visste inte ens vem det var innan matchen så kommer han här och gör mos av Shogun.
|
Han blev väl som känd när han bollade omkring och tokspöade Stephan Bonnar. Jag uppmärksammade han då iaf.
|
Citat:
|
War JDS! Hade varit kul om han knockade Brock med en sån :D |
|
Ouch.
|
A Great Event (Shotgun VS Jones, med Rashad på bilden)
http://i58.photobucket.com/albums/g2...ogunfail-1.jpg |
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tror inte alls han kan matcha Anderson stående, eller kommer kunna göra det inom ett par matcher. Shoguns stand-up känns snarare en aning överskattad, och han såg inte alls bra ut mot Jones. Sedan hade han väl bekymmer med Jones reach. Har ingen tvekan om att Anderson skulle spöat Shogun just nu. Eller vad tycker ni? |
Citat:
Men även om det vore k-1, sett till hur snabbt Jones utvecklas, så tippar jag på att han kommer ligga i närheten av Andersons nivå inom ett par år. T.o.m. i Bones boxning börjar man se glimtar av storhet redan (även om han fortfarande är mycket oslipad). |
Apropå Jones och Silva, favorit i repris:
Forrest är störtskönt självdistanserad. :D |
|
Citat:
|
http://desmond.yfrog.com/Himg611/sca...=640&ysize=640
Love at first sight :) " "Judas Jones is gonna have 2 wait cuz @Bigfootsilva been asking 4 it! I can’t understand him but I know he talking bad about me in portuguese! =) lol" |
Citat:
Blev lite nyfiken nu, vad menar du för "glimtar av storhet" när det gäller Bones boxning? Citat:
|
Citat:
|
Tycker inte man ska dra för stora växlar om Jones striking än så länge. Han har inte mött några storheter där direkt. Shogun såg mycket dålig ut och det tror jag alla håller med om. Jones timing och träffsäkerhet höll inte speciellt bra klass alls, speciellt inte om man jämför med Silva som vissa gör här. Han har dock grym ground and pound med sina aparmar och vassa armbågar. Han kan ju med lätthet sitta i guard och armbåga motståndaren i huvudet. Sen gör Jones andra bra grejer och det är ju oväntade konstiga attacker, det är ju oväntade tekniker som överaskar, men man ska ju våga slänga iväg såna tekniker också.
|
Håller med.
Tänk er Jon Jones med normala armar och ben. Han hade inte haft i närheten av samma framgång. Han har flashy moves men det betyder inte nödvändigtvis att hans striking är outstanding. |
Jones har inte visat någon väldigt tekniskt duktig striking än så länge. Däremot så besitter han ju en hemsk explosivitet med bra tyngd bakom slagen, vilket räcker en bra bit bara det. Men det är nog för tidigt att fira hans enormt farliga stand up.
Förövrigt tror jag Jones är alldeles för stor för att en match mot Silva ska vara intressant, Silvas största svaghet är stora wrestlare, varför skulle han då gå upp i viktklasser för att möta en ännu större wrestlare. Den matchen kan inte vara något annat än hemsk att se, som det Silva fan jag är. |
|
Citat:
Jag håller inte alls med att Shogun såg dålig ut. Han såg ut som han ser ut. Det första knät och sedan huvudsparken när han var på väg upp tog bra helt enkelt, och han hade problem med Jones reach och snabbhet/rörlighet. |
Citat:
|
Citat:
Angående Shogun så är det nog enbart du som tycker han inte såg dålig ut. Det Jones visat sig bra på är riktigt bra kontroll över motståndaren på marken samt elaka armbågar. |
Sen har ju Silva tränat Muai Thai i hela sitt liv.
Tror inte Jones kommer bli lika bra. Skulle han bli det, blir han ju i princip oslagbar?! Mycket av det vi ser nu är väl "nybörjarökningar" där en talang som Jones snabbt går från obefintlig standup --> medelmåttlig standup. Sedan planar sig nog utvecklingskurvan ut en del. Skulle vilja se Shogun mot Silva. |
Citat:
|
Citat:
Men som sagt, det e lite svårt att räkna bort de fördelar han har, med tex långt reach? ;) |
Citat:
Nej, jag är inte den enda som tyckte att Shogun såg ungefär ut som vanligt, iaf i första ronden. Shogun sade själv att han var 100%, och det är något som upprepats (både underförstått och uttalat) av både hans brorsa och han själv efter matchen. Jones ägde honom bara, helt enkelt. Upplevde man Shogun som dålig var det för att Jones fick honom att se dålig ut, och tröttade ut honom. |
Brorsan sa att det var första knäet och sparken i huvudet som tog all luft ur Shogun. Knäet var brutalt, fattar inte att Shogun inte blev tokknockad av det.
|
Citat:
Kom ihåg att det blir jävligt mycket rörelseenergi med sådana långa hävarmar. |
Citat:
|
Citat:
Tror inte han ens kommer klara av Hamill. |
Jermey Horn vs Thales Leitas på nästa Superior Challenge-kort, inga små namn direkt!
Jeremy Horn är för övrigt en jävligt respektabel fighter. Har gått 112 matcher, tävlar i MW men hade antagligen klarat WW och har ändå vinster över grabbar som Chuck Liddell (submission), Forrest Griffin (KO), Gilbert Yvel och Chael Sonnen x3. Dude just loves to fight. |
Citat:
För övrigt en stor LOL på att Maularen tydligen besöker superkändisen Martin Löwgren när han behöver en naprapat (står på maularens blog). |
Citat:
Skön sammanfattning att få det till att han viker ned sig under press bara för att förlorar mot en stor, obesegrad, jättetalang i JJ. Som för övrigt träffar han jäkligt hårt i början på fighten. ... Annars jävligt bra fight av Jones, han blir nog väldigt svår för Rashad att klara av. |
Citat:
Ring rust eller inte så är tycker Jusup det helt klart finns belägg att ifrågasätta Shoguns fighterhjärta! Det är inte matchen mot Jon Jones som får Jusup att dra den slutsatsen, utan i alla de matcher han har haft problem. |
Citat:
Den enda fighten han ens blivit utarbetad och avslutad är ju i princip mot Forrest (förutom JJ då). Ens "fighterhjärta" avgör ju knappast allt. Man måste givetvis kunna backa upp det med en signifikant mängd träning och förberedelser för att få in formen, vilket man snarare bör ifrågasätta efter resultatet mot Forrest. |
Jag tror snarare att Shoguns fantastiska cardio är överdrivet, särskilt på senare dar, skador eller ej (även om han såg rätt slut ut mot t.ex. Noguiera, bara att Noguira verkade än mer slut) - mao han viker inte ner sig utan wrasslin tröttar ut honom, särskilt med sin väldigt aktiva stil från guarden.
|
Citat:
Nej det gör det definitivt inte. Men ett fighterhjärta kan göra att en fighter kan kämpa sig in i matcherna och vända på steken, se Diego Sanchez. I machen mot Coleman var det ytterst nära att Shogun förlorade. |
Citat:
Har man inget hjärta om man gasar i någon fight? Förstå att du kan ha så mycket fighterhjärta att det sprutar ur både anus och öron. Du somnar fortfarande om någon sätter en fin choke och blir skadad när någon sparkar dig hårt i huvudet. |
Citat:
Men just det, Jusup såg det i shoguns blick. |
Imponerande av Jones, men tyckte Shogun såg ut att bara försöka överleva två-tre ronder för att inte klassas som ett skämt. Det är skumt tycker jag med folk som går in i matcher och vet att "ja, jag kan inte vinna på brottning mot denna snubbe" kör striking, men när inte strikes funkar (för Jones är så pass snabb och har lång reach), då får man fan ta o växla upp och chansa.
CroCop var knappast i någon toppform, men han lyckades iaf skada sin motståndare, och han förlora som man ska förlora om man är "underdog" (för han var ändå underdog inför matchen, och ställningen under matcher kunde vara 50-50) genom att iaf försöka få iväg sina sparkar. Som sagt, Shogun såg bara ut att försöka överleva. Sen är det bara jag som tycker LHW varit eller känts lite klen innan? Machida, Evans och Shogun har släpt sina bälten på direkten, (Machida, iofs försvara en gång mot Shogun, sen andra gången förlora han stort), inte varit någon "dominant" snubbe där som GSP, Silva, BJ Penn (var), som man tror om de skulle bli av med titeln skulle kunna få tillbaka den. Det finns många bra i LHW, men känns som många har redan peakat för länge sen, och därmed inte utgör nått större hot mot Jones. Just my 2 cents. |
Citat:
|
Citat:
|
|
Haha, är det bara jag eller ser Aoki lite sugen ut =)
|
Han är nog sugen
http://www.rabbit-punch.net/wp-conte...schoolgirl.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Greg fires back
Citat:
|
Gregs beskrivning låter rimligare om jag ska vara ärlig.
|
Citat:
http://www.combatlifestyle.com/pics/...dalay/1014.jpg http://www.combatlifestyle.com/pics/...dalay/1008.jpg |
Är det Coleman?
|
Japp
|
Jäpp det är Coleman. Där ser vi vitt på svart hur dominerad Jones blir av en gamm-uv.
|
Citat:
rematchen förlorade han dock :) |
HOLY FUCK!
Dana just announced Carwin's next opponent on the chat: Jon Olav Einemo. Very interesting. At Ariels twitter. DAAAMN |
Hur tänkte dem där? Första matchen blev någon som precis slagits om titeln...
|
Huh... från Brock Lesnar till Jon Olav, snacka om ett nerköp. Jaja, vi får hoppas på en kvick KO så Carwin kommer tillbaks till contender-status.
|
Citat:
Dom kanske vill döda honom? :s Nä men ärligt talat så har jag inte sett alls mycket med Jon, vet bara att han är en grym BJJ utövare men hur troligt kan det vara att han drar någon sub på en så stabil brottare som Carwin? Och om Carwin skulle vara orolig så bör han väl med lätthet kunna hålla det på fötterna? Vet du nåt om norrmannen?? |
Fyra långa år sedan:
Stackarn kommer avlida, seriöst. |
Enda jag vet om honom är att han är den enda som vunnit mot Roger Gracie i ADCC :D Han har inte haft någon MMA match på 4 år...
|
Synd att Carwin snackat om att slåss i Juni. Hade ju suttit fint som snus med Carwin här i Sverige, om det nu skulle bli av :D
|
Citat:
|
Jag får känslan av att UFC bara försöker ge Carwin en lätt vinst och inte har några ambitioner att ge Jon Olav någon karriär.
|
Visst har Carwin varit skadad? Eller varför har man inte sett eller hört något om honom på år och dar känns det som?
Hoppas han får ordning på cardion. Snopet att bli submittad av Lesnar. |
Tror inte Carwin får fason på cardion tyvärr
|
Citat:
Varför har dom signat Jon Olav över huvud taget? Slagpåse? Eller vet dom nått vi inte vet? :) |
Citat:
|
Jo han har ju vart borta ett jäkla tag. Dom vill väl få hype på tungviktsdivisionen igen med att ett av deras större namn kommer tillbaka in i buren och gör mos av någon
|
|
Mycket spam från mig här nu känner jag men Dana släppte en video blog som var rätt kul. Några intressanta scener från Jones vs Shogun samt roligt från TUF uttagandet, han gav bort 100 bucks för varje sub någon satte på grapplingomgångarna
|
Citat:
|
Goldie’s commentary during the fight:
“Einemo making his UFC DEBU—AND ITS ALL OVER!” :D |
Citat:
Fann det lite roligt i Silva vs Belfort Absolutel...Trying to f...And it's AALLLL OVER!! När silva hade sparkat han i nyllet :D |
Hur Jones lyckades vinna mot Bonnar
Runt 11 minuter in (Poop!) |
|
|
Synd att Einemo får så hårt motstånd direkt. Men en ruggig BJJ-utövare som tränar med golden glory ska man kanske inte ta för lättsinnigt? Jag har inte koll på killen men på pappret har han ju ett par kvaliteter...
|
Citat:
|
Jag hoppas att Shane Carwin får en bra comeback, gillar honom.
|
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:07. |
|