![]() |
Citat:
|
Citat:
Är nog säkras att överge tråden innan man blir:banned... |
Citat:
|
|
Kommer det gå att svara på vad som hänt, filmades det av någon riktad kamera någon stans eller hur går man vidare i utredningen? Går ju inte gärna fråga vargarna vad som hände.
Kanske vore fram för framtida varg-personal att veta vad man inte borde göra nästa gång. |
Citat:
|
Citat:
Var något om en björn förra sommaren men det var enda gången i hela mitt liv jag hört talas om det här i närheten. Självklart vet jag att djuren finns där som jag skrev men i 99/100 fall kommer de ej att ens visa sig för mig. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 |
Citat:
|
Citat:
Men hade hon inte varit ensam och haft med sin några skötare till så hade vargarna nog inte gett sig på henne, inte för att de inte hade kunnat men för att djur rent generellt inte vill bli skadade (på något sätt) dock som ensam, risken för att de ska bli skadade är ju mindre. Vet att det är så mellan andra djur åtminstone, speciellt björn och varg, de ger sig på varandra och dödar varandra extremt sällan, oftast försöker man skrämma iväg varandra bara just för att inte dra på sig några onödiga skador, att bli skadad i naturen resulterar oftast i död. |
Citat:
Men fuck nature, eller? |
Citat:
http://paaulinenyberg.blogg.se/image..._184240441.jpg |
Argumentet att vargen tar hundar som ges ovan är, åtminstone när det kommer från jägarhåll, lite beige, med tanke på hur många hundar som vådaskjuts. Givetvis fattar jag att man blir ledsen och förbannad om ens hund blir tagen av vargen, men just i hundfrågan tycker jag att det brister en smula i perspektiv.
|
Utan att ha läst tidigare i tråden så mkt..
Vargar är vilda rovdjur. Orsaken till att vi vill gå och kolla på dem på Kolmorden är att de är någonting annat än Lassie hemma på vardagsrumsgolvet. De är överlevare inhägnade för att vi ska se på dem. Så kommer en människa och väljer att strosa in i deras lilla inhägnade område, av gud vet vilken orsak, och det går illa för henne... Mkt tragiskt. Dessutom relativt osannolik händelse, då vargarna vana vid människor på kolmorden, och inte normalt är aggressiva mot människor på det viset. Det finns mkt få vargar kvar i Sverige och världen, så som så mkt andra rovdjur. Orsaken är att vi finns överallt och vi tar plats. Som jag ser det så måste de vilda djuren ges utrymme, och det utrymmet kommer på vår bekostnad i viss mån, ett pris vi måste betala, om vi inte vill vara det enda rovdjuret kvar på jorden om ett par generationer. |
Kolmården ska sluta med all närkontakt med vargarna nu efter det här, mycket bra enligt mig.
Hoppas folk får tillbaka lite respekt för rovdjur igen, det här är inga leksaker utan dödliga vapen! Det var bara synd att det skulle krävas att en människa skulle mista livet innan det kunde ske, men girighet från kolmårdens sida har det blodet på sina händer (Antar att det var ett jävla bra klirr i kassan att anordna vargturer men nu fick de skatta sina tjänade pengar med ett liv) Pris (inkl moms) Blandad grupp: 1 095 kr/person Hur många grupper är det som går in? Kanske 10 stycken 10 grupper om dagen? 100 000, hoppas det var värt det kolmården. |
Citat:
Finns en anledning att man undviker att springa i skogen själv vissa perioder. Alla vet när björnen har ungar. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:10. |