Citat:
Ursprungligen postat av mela
(Inlägg 5808860)
Jag märkte ingen skillnad alls när jag slutade med p-piller. Inte heller mellan olika preventivmedel. Förutom att de har haft vissa andra effekter som gjort att man gärna undvikt allt form av mänsklig kontakt.
|
+ 1 ALDRIG mer hormopiller.. *ryser*
Och oj vad ni eldar upp er av kondomhistorian.
Själv använder jag olika handväskor, och hade under ett par år en friend with benefits. Visst hade jag kunnat gå utan sex de år jag inte var kär i någon, men bara för att man har kondomer så innebär det ju inte spontansex med främlingar. Killen och jag dejtade samtidigt, det kunde gå månader utan att vi sågs men vi var "exlusiva kk:s" (jo, jag vet det). Men iaf: man kanske helt enkelt använder en gammal väska från ett gammalt förhållande (el som för mig). Eller så har man inte hittat sin drömprins och har ngn annan innan.
Det är väl inte asexuella personer ni söker när det är förhållandematerial? Oskuldskrav?
Jag attraheras inte heller av ngn som har sex lättvindigt, men en kondom i plånboken hade jag nog antagit var en kvarleva från tidigare förhållande om killen inte verkade ligga runt. För man lär väl känna personen på andra sätt än att tolka dennes väskinnehåll?
Har ingen aning, min pojkvän hade kanske resonerat som vissa i tråden ang kondomer i handväskan, och dissat mig. Trots att han verkar tycka att jag har bra värderingar o tänk kring sex? Jag hade sex med någon jag inledningsvis var förälskad i, vilket övergick i vänskap och än i dag tycker jag om och beundrar honom (men vill inte ha sex med honom). Det hade han inte reagerat på. Men en kondom i handväskan och lite snabba slutsatser: kanske.
Ser inte vad den där moralpaniken har för plats i ett modernt samhälle, även om jag har förståelse för att man attraheras av olika saker.
Men en kondom indikerar bara att personen någon gång haft el tänker ha sex, det kan tom vara ngn gratisgåva på stan kvarglömd i en väska el whatever. Varför inte prata med varandra när man lär känna istället? :)
|