Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   tråden om dating, relationer mm (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778)

camilla 2012-06-05 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 5810618)

Jag hade iof i vilket fall som helst inte varit riktigt okej med att tjejen har kondomer i handväskan. Kräver situationen gummihatt vill jag ha min egen gummihatt så jag vet att de inte legat flera år i någon handväska och delat plats med nycklar och.... eh... vad nu tjejer har i sina väskor(handbojor och andra sexleksaker, väl?).

Det bästa är förstås om killen har sina egna så han får en som passar. En standard funkar väl på de allra flesta, men det finns ju undantag...
Sen att den kan ha legat länge och skavt och blivit dålig i väskan är ju samma sak som om killen har den i plånboken. Vem ska våga lita på vem?

WHITEFOLKS 2012-06-05 19:03

Så då kan man skippa det och köpa nya :D

mangemani 2012-06-05 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 5810593)
och om killen tar fram en gammal onkelkonkel ur plånboken som han vecklar ut lite försiktigt då den legat och skavt mot kreditkorten sedan en misslyckad midsommarfest 2008, så är det såklart safe och grönt?

Jag har ett par bekanta som blivit på smällen den vägen, med kondom som uppenbarligen inte varit helt tät efter att ha legat i plånboken.

jag utgick från hela och riktiga kondomer, inte nå skit som legat i plånboken och skavt mot nått i flera år.
om man nu inte har rakblad eller liknande i väskan/handväskan, så tror jag knappast en kondom går sönder så lätt, bärandes från ett ställe till ett annat, inte ens om de får ligga där i flera veckor.

Yes 2012-06-05 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av camilla (Inlägg 5810630)
Det bästa är förstås om killen har sina egna så han får en som passar. En standard funkar väl på de allra flesta, men det finns ju undantag...
Sen att den kan ha legat länge och skavt och blivit dålig i väskan är ju samma sak som om killen har den i plånboken. Vem ska våga lita på vem?

Vem som ska lita på vem är en icke-fråga för min del. Det blir min egen gummihatt eller så får du inte ligga med mig. ;)

Qudatullah Jamal 2012-06-05 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Chaan (Inlägg 5810583)
Jag gick förbi en negress på Malmskillnadsgatan förra veckan, hon var klädd sådär och mumlade 'hej' eller 'huh' till mig.

Jag var på väg från en konsert jag sett för att kolla in en annan spelning.

Du glömde det intressantaste med den berättelsen.

camilla 2012-06-05 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 5810641)
Vem som ska lita på vem är en icke-fråga för min del. Det blir min egen gummihatt eller så får du inte ligga med mig. ;)

Första gången jag hör ett sånt krav. :)

Chaan 2012-06-05 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Qudatullah Jamal (Inlägg 5810646)
Du glömde det intressantaste med den berättelsen.

Nej det var bara det. Fast det kan broderas ut. Hon var rätt offensiv när jag kom gående, hon gick fram och tillbaka långt ut på trottoaren. Sedan sa hon något som nog skulle bli ett Hej men liksom ångrade sig mitt i. Hon drog sig tillbaka och när jag passerade stod hon tryckt mot väggen :laugh:

Nordenator 2012-06-05 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av camilla (Inlägg 5810495)
Det är dumt att röka, det vet alla. "Fördelarna" kan omöjligt vinna över nackdelarna. Punkt!

Du borde testa läsa dina egna inlägg. Det är helt otroligt att du talar om andras fördomar. Jag tror att du måste vara subjektivitet personifierat. Ämnet i sig har jag inte tänkt att kommentera, men ditt sätt att skriva var för mycket för mig. Jag var tvungen att tappa min relationstrådsoskuld till dig.

Annars då. Bilen går bra?

Qudatullah Jamal 2012-06-05 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Chaan (Inlägg 5810656)
stod hon tryckt mot väggen :laugh:

Du fick alltså dunka på henne med andra ord? Duktigt grabben.

Qudatullah Jamal 2012-06-05 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av camilla (Inlägg 5810495)
Det är dumt att röka, det vet alla. "Fördelarna" kan omöjligt vinna över nackdelarna. Punkt!

Jo och det är dumt att äta chips, godis, läsk och allting annat förutom bönor och sallad. Sen finns det någonting som kallas för njutning och då får man göra valet om tillfällig njutning är att prioritera framför eventuella framtida konsekvenser.

Chaan 2012-06-05 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Qudatullah Jamal (Inlägg 5810671)
Du fick alltså dunka på henne med andra ord? Duktigt grabben.

Nej det behövdes inte. Hon kom nog på att hon inte ville ha kontakt med någon som var dubbelt så stor som henne bara.

Qudatullah Jamal 2012-06-05 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Chaan (Inlägg 5810678)
Nej det behövdes inte. Hon kom nog på att hon inte ville ha kontakt med någon som var dubbelt så stor som henne bara.

Tss. Horor gillar längre killar.

Chaan 2012-06-05 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av Qudatullah Jamal (Inlägg 5810685)
Tss. Horor gillar längre killar.

Kanske det, men inte bredare.

Lellan 2012-06-05 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av mela (Inlägg 5808860)
Jag märkte ingen skillnad alls när jag slutade med p-piller. Inte heller mellan olika preventivmedel. Förutom att de har haft vissa andra effekter som gjort att man gärna undvikt allt form av mänsklig kontakt.

+ 1 ALDRIG mer hormopiller.. *ryser*

Och oj vad ni eldar upp er av kondomhistorian.

Själv använder jag olika handväskor, och hade under ett par år en friend with benefits. Visst hade jag kunnat gå utan sex de år jag inte var kär i någon, men bara för att man har kondomer så innebär det ju inte spontansex med främlingar. Killen och jag dejtade samtidigt, det kunde gå månader utan att vi sågs men vi var "exlusiva kk:s" (jo, jag vet det). Men iaf: man kanske helt enkelt använder en gammal väska från ett gammalt förhållande (el som för mig). Eller så har man inte hittat sin drömprins och har ngn annan innan.

Det är väl inte asexuella personer ni söker när det är förhållandematerial? Oskuldskrav?

Jag attraheras inte heller av ngn som har sex lättvindigt, men en kondom i plånboken hade jag nog antagit var en kvarleva från tidigare förhållande om killen inte verkade ligga runt. För man lär väl känna personen på andra sätt än att tolka dennes väskinnehåll?

Har ingen aning, min pojkvän hade kanske resonerat som vissa i tråden ang kondomer i handväskan, och dissat mig. Trots att han verkar tycka att jag har bra värderingar o tänk kring sex? Jag hade sex med någon jag inledningsvis var förälskad i, vilket övergick i vänskap och än i dag tycker jag om och beundrar honom (men vill inte ha sex med honom). Det hade han inte reagerat på. Men en kondom i handväskan och lite snabba slutsatser: kanske.

Ser inte vad den där moralpaniken har för plats i ett modernt samhälle, även om jag har förståelse för att man attraheras av olika saker.

Men en kondom indikerar bara att personen någon gång haft el tänker ha sex, det kan tom vara ngn gratisgåva på stan kvarglömd i en väska el whatever. Varför inte prata med varandra när man lär känna istället? :)

camilla 2012-06-05 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av Nordenator (Inlägg 5810666)
Du borde testa läsa dina egna inlägg. Det är helt otroligt att du talar om andras fördomar. Jag tror att du måste vara subjektivitet personifierat. Ämnet i sig har jag inte tänkt att kommentera, men ditt sätt att skriva var för mycket för mig. Jag var tvungen att tappa min relationstrådsoskuld till dig.

Annars då. Bilen går bra?

Alla som känner mig vet att jag har otroligt starka åsikter när det gäller rökning. För mig är rökare idioter. Att rökning är dåligt är inte en fördom.

Har köpt ny bil idag faktiskt! :)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:52.