Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   tråden om dating, relationer mm (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778)

Ignatius72 2012-06-05 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av Mantus (Inlägg 5810079)
Kants kategoriska imperativ fungerar väldigt bra i en sådan situation.

R.M Hares preskriptivism känns som om det passar bättre (Och på alla andra ställen också). Dvs att MasterC i detta och alla andra fall med samma förutsättningar tycker likadant. Om MC hoppar i Camillas outfit så gäller samma sak. Det behöver inte betyda att jag och alla andra ska göra det (kants kategoriska imperativ).

MasterChief 2012-06-05 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Mantus (Inlägg 5810079)
Förlåt Masterchief, du har självklart rätt till din åsikt men i det här fallet är den korkad. Inget fel i att ha korkade åsikter dock, de flesta åsikter verkar vara det.

Det jag tror många blir irriterade på är inte att du har en hang-up, utan att du försvarar den. Du ger intryck av att tycka att det är kvinnorna som har "objektivt fel" snarare än att du har en unken åsikt. Jag tror det kan vara en generationsfråga delvis där du , oavsett din i övrigt liberala livsåskådning, inte har varit ute i dejtingverkligheten på flera år och därför ute insett att verkligheten skiftar från det du minns från din ungdoms dejting och kroghäng.

Japp, det är möjligt att den är korkad. Dock har den ännu inte lett till några korkade konsekvenser eftersom jag veterligen inte missat något. Kondomfrågan är en del av min värdering "att ligga runt är allmänt motbjudande". För mig är det intima umgänget något jag sparar till flickor jag är förälskad i. Eftersom jag bär denna värderingar rätt starkt inom mig så är det något jag även förväntar mig av de partners jag haft. För mig är sex en förlängning av en kärleksrelation och inte något för natten. Att springa runt på stan med kondomer i fickan ser jag faktiskt som ett tecken på att man tycker det är ok att ligga för liggandets skull i ögonblickets hetta. Det är säkert kul för somliga men jag tycker det är ofräscht. Jag kan väl inte vara helt jävla ensam om dessa värderingar? När jag väl ligger med någon så har jag så pass starkt förtroende för den personen att vi behöver faktiskt inte använda kondom som "sjukdomsskydd".

Så ja, jag försvarar min rätt till att ha denna åsikt. Den skadar absolut ingen människa (så jävla bra är jag inte i sängen) och det är en åsikt som jag IRL håller för mig själv. Att bli kallad galen och knäppgök för att jag kopplar ihop kondomer i fickan med o.n.s kan väl för jösse namn inte vara helt sjukt?

Qudatullah Jamal 2012-06-05 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av MasterChief (Inlägg 5810063)
Till exempel skulle jag inte ta kontakt med en kvinna som är klädd såhär på krogen:

http://www.susannavaris.com/blogg/wp...sa-Woodman.jpg

Nja, några Heineken på det där så... :kinky:

TREX 2012-06-05 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av wcanka (Inlägg 5810115)
Va?

Ibland vill din snopp göra saker som du inte vill eller som du dagen efter ångrar.

Har du hört talas om att en man ibland har två huvuden och ibland tänker med det lilla huvudet?

Jag vet ärligt talat inte hur jag bättre ska förklara det utan att ta till allt för fula ord.

WHITEFOLKS 2012-06-05 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av TREX (Inlägg 5810164)
Ibland vill din snopp göra saker som du inte vill eller som du dagen efter ångrar.

Hans eller din snopp?

skaparn 2012-06-05 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av MasterChief (Inlägg 5810148)
Japp, det är möjligt att den är korkad. Dock har den ännu inte lett till några korkade konsekvenser eftersom jag veterligen inte missat något. Kondomfrågan är en del av min värdering "att ligga runt är allmänt motbjudande". För mig är det intima umgänget något jag sparar till flickor jag är förälskad i. Eftersom jag bär denna värderingar rätt starkt inom mig så är det något jag även förväntar mig av de partners jag haft. För mig är sex en förlängning av en kärleksrelation och inte något för natten. Att springa runt på stan med kondomer i fickan ser jag faktiskt som ett tecken på att man tycker det är ok att ligga för liggandets skull i ögonblickets hetta. Det är säkert kul för somliga men jag tycker det är ofräscht. Jag kan väl inte vara helt jävla ensam om dessa värderingar? När jag väl ligger med någon så har jag så pass starkt förtroende för den personen att vi behöver faktiskt inte använda kondom som "sjukdomsskydd".

Så ja, jag försvarar min rätt till att ha denna åsikt. Den skadar absolut ingen människa (så jävla bra är jag inte i sängen) och det är en åsikt som jag IRL håller för mig själv. Att bli kallad galen och knäppgök för att jag kopplar ihop kondomer i fickan med o.n.s kan väl för jösse namn inte vara helt sjukt?

skaparns schmategoriska imperativ hävdar dock att det finns ett problem i kopplingen mellan en syn på att kåta tjejer med kondomer i fickan är något ofräscht och fel, och att kåta tjejer har svårare att hävda sig när de ska polisanmäla en våldtäkt. Nu hade du faktiskt en ganska konsekvent syn på detta så jag tänker inte kasta sten, men trouble et. al. vädrade en ganska rutten syn på tjejers plikt att vara madonna.

Och ja, det kan tyckas att jag drar stora växlar, men jag skäms inte för det.

mela 2012-06-05 14:51

På ett sätt är jag med på hur MC tänker. Det är ingen ide att gå runt med kondomer i väskan om inte syftet är att få ligga. Och om man inte träffar någon speciell så finns det heller ingen anledning till att ha kondomer i väskan på heltid.

Men om man nu träffat någon ett tag och haft x antal dejter och känslor&tillit kommit till att uppstå så kan man ju börja med kondomer i handväskan då.

Angel 2012-06-05 14:53

Har knappt sett en kondom i mitt liv än mindre ägt någon :(

Trouble 2012-06-05 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av skaparn (Inlägg 5810167)
skaparns schmategoriska imperativ hävdar dock att det finns ett problem i kopplingen mellan en syn på att kåta tjejer med kondomer i fickan är något ofräscht och fel, och att kåta tjejer har svårare att hävda sig när de ska polisanmäla en våldtäkt. Nu hade du faktiskt en ganska konsekvent syn på detta så jag tänker inte kasta sten, men trouble et. al. vädrade en ganska rutten syn på tjejers plikt att vara madonna.

Upplys mig.

TREX 2012-06-05 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av WHITEFOLKS (Inlägg 5810165)
Hans eller din snopp?

Allas.

MasterChief 2012-06-05 14:58

Citat:

Jag tolkadeTroubles inlägg utifrån företeelsen i sig och det har jag fortsatt med. Könets utformning på gummibäraren är irrelevant. De är slampor allihopa.

mikaelj 2012-06-05 15:00

Citat:

Jag plusettar skaparn?! Himmel och pannkaka.

(Väl talat.)

TREX 2012-06-05 15:01

Jag tycker vi ska börja klä alla våra kvinnor i heltäckande tygstycken, piska dem när de går utanför dörren och ta bort alla deras rättigheter.

Det är ett steg i rätt riktning, åh nej.. vänta lite här nu..

Äckliga gatuflickor som går runt och tror att de ska få ha en skön stund med någon de för ett ögonblick faller för, vad är det för fritt och sexuellt avslappnat samhälle där alla trivs och mår bra? Fy fan.

shadowfire 2012-06-05 15:11

Ptja, man kan gå steget längre också, jag träffade en tjej förra året som hade en korg hängandes intill sin säng med kondomer. Kanonbra, var ju bara o räcka ut näven om det skulle till o liggas. Nu avskyr jag dock kondomsex i huvudtaget och skippar hellre sexet helt och lever i celibat istället, men det går ju inte att komma ifrån att en korg med kondomer hängandens intill sängen obönhörligen triggar frågeställningar som "hur ofta nyttjas den?" osv. Den var ju inte direkt dammsamlande.

Ironbabe 2012-06-05 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 5810212)
Ptja, man kan gå steget längre också, jag träffade en tjej förra året som hade en korg hängandes intill sin säng med kondomer. Kanonbra, var ju bara o räcka ut näven om det skulle till o liggas. Nu avskyr jag dock kondomsex i huvudtaget och skippar hellre sexet helt och lever i celibat istället, men det går ju inte att komma ifrån att en korg med kondomer hängandens intill sängen obönhörligen triggar frågeställningar som "hur ofta nyttjas den?" osv. Den var ju inte direkt dammsamlande.

men wtf.. det hade jag oxå tyckt var lite too much :Virro

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.