![]() |
|
Varför skulle sanktionerna försvinna?
Det kan ske men ser inte varför detta är något garanterat |
Citat:
|
Citat:
Är pångymmet så kan inte kolla igenom det nu så en tldr hade varit snällt. Annars får jag återkomma senare |
Nu har jag lyssnat. De säger att sanktioner är en av många saker som kommer förhandlas om, var detta något överraskande?
Eller missar jag något |
I vilken värld kommer USA kunna förhandla något med Ryssland utan att slopa sanktionerna?
Otroligt märklig förhandlingstaktik av Ryssland i så fall. Ja vi kan gå med på fred, och ni får fortsätta ha era sanktioner mot oss! |
Citat:
Men att utgå ifrån att sanktionerna helt kommer lyftas är att ta mycket för givet i förhand |
Trump säger på presskonferens att Ukraina aldrig skulle startat kriget: *screwy*
https://x.com/nexta_tv/status/1892096476290875618 |
Så USA har i princip bränt sina broar med Ukraina, och dödat NATO samarbetet.
Kvar står Europa mot Ryssland, redan där ser det riktigt svårt ut för Europa att match ryska armen. Om AfD vinner valet i Tyskland så kommer även dessa lägga sig för Putin som nu inte heller kommer ha några sanktioner från USA att hantera. Trump kommer ta bort dom antingen för att dom ingått i ett avtal eller för att jävlas med Ukraina som inte bara ger Trump 50% av allt Ukraina producerar. Utan Tyskland kommer den europeiska försvars alliansen (som inte ens existerar riktigt ännu) vara kapade längs knäna och ännu mer instabil, Putin kommer vara vid glatt humör och inget kommer hindra honom att utöka fronten till andra länder. Vilket land blir först att invaderas? Jag gissar på Litauen genom Belarus, för att en gång för alla visa att Nato inte längre är en faktor och få full tillgång till Kalingrad. |
Citat:
|
Citat:
|
Ni som tror Ryssland skulle ge sig på Baltikum etc. Hur ser ni att de skulle ha kapacitet för detta?
De klarar i dagsläget precis av Ukraina utan att helt tömma sina resurser i öst t.ex. Även utan USAs hjälp så ser jag inte hur detta skulle vara något mer än självmord av ryssen |
Citat:
|
Alltså jag får för mig att han rör ihop det lite och att han menar att dom sumpade chansen att förhandla om fred första vändan. Nog för att han är obalanserad men det kan inte vara möjligt att han menade att det är Ukraina som startat kriget.
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:51. |
|