Bailah: Hur tror du att Overeem vinner?
Brock fick ned Cain på marken två gånger, så jag gissar på att han lyckas få ned Overeem. Åtminstonde i första ronden. Frågan är om sistnämda kan ta sig upp på fötterna, och om förstnämda kan klara sig på fötterna medan tiden går.
Om man ska göra en liten sammanfattning:
- Cardio: Bådas gastankar är väldigt suspekta. Brock blev trött snabbt mot Cain i första ronden, och Overeem hade svårt för att prata efter en match mot Werdum som inte var särskilt händelserik. Hoppas att detta inte går till ett beslut. Risk för tråkiga senare ronder. Blir det mycket brottning gissar jag på att Brock kommer orka mest. Clinchen kommer nog vara jobbig för Overeem.
- Standup: Overeem har övertaget, men jag tror inte att Brock kommer vilja stå och utbyta slag alls, så det kan bli svårt för Overeem att planera in sina slag och samtidigt undvika nedtagningarna. Detta blir antagligen enklare när Brock blir trött. Misslyckas Brock med nedtagningarna är han väldigt illa ute.
- Brottning: Brock har övertaget, men har inte visat på särskilt dynamisk brottning i MMA. Mixar inte ihop nedtagningar och slag/sparkar särskilt bra. Overeem visade på bra sprawl och nedtagningsförsvar mot Werdum, och har försvarat en hel del nedtagningar tidigare i sin karriär, även om han har blivit nedtagen och kontrollerad av riktigt bra grapplers.
- Jiujutsu: Overeem har övertaget, men en submission blir nog bara aktuell om Overeem lyckas få en nedtagning och topposition. Någon triangel från ryggen tror jag verkligen inte vi får se. Hur bra är Brock från ryggen egentligen? Har vi väl inte sett mycket av alls? Kan nog vara något som Overeem kan utnyttja, men jag gissar på att han väljer att bara stå upp istället.
Långt inlägg. :D
Gissar på att Overeem vinner på TKO i första (:D) eller tidigt i andra. Antingen det, eller Brock på beslut.
|