Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

davve 2011-12-30 18:32

Första UFC galan i Sverige är officiell nu, 14 april är det dags.:)

Kwon 2011-12-30 18:33

http://i626.photobucket.com/albums/t...g-Others-1.jpg

cero 2011-12-30 18:56

Vad tror ni om Overeem - Lesnar? Väldigt svårt att förutse något.

MAXX 2011-12-30 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5502034)
Vad tror ni om Overeem - Lesnar? Väldigt svårt att förutse något.

Overeem by TKO första ronden. :D:thumbup:

Bailah 2011-12-30 19:06

Så jävla taggad för kvällens UFC. Var länge sen nu..

VILL att Lesnar ska vinna TROR dock att Ubereem kommer vinna. Sen Cerrone såklart, älskar Donald. Gustavsson tar hem det tror jag också!

cero 2011-12-30 19:44

Bailah: Hur tror du att Overeem vinner?

Brock fick ned Cain på marken två gånger, så jag gissar på att han lyckas få ned Overeem. Åtminstonde i första ronden. Frågan är om sistnämda kan ta sig upp på fötterna, och om förstnämda kan klara sig på fötterna medan tiden går.

Om man ska göra en liten sammanfattning:

- Cardio: Bådas gastankar är väldigt suspekta. Brock blev trött snabbt mot Cain i första ronden, och Overeem hade svårt för att prata efter en match mot Werdum som inte var särskilt händelserik. Hoppas att detta inte går till ett beslut. Risk för tråkiga senare ronder. Blir det mycket brottning gissar jag på att Brock kommer orka mest. Clinchen kommer nog vara jobbig för Overeem.

- Standup: Overeem har övertaget, men jag tror inte att Brock kommer vilja stå och utbyta slag alls, så det kan bli svårt för Overeem att planera in sina slag och samtidigt undvika nedtagningarna. Detta blir antagligen enklare när Brock blir trött. Misslyckas Brock med nedtagningarna är han väldigt illa ute.

- Brottning: Brock har övertaget, men har inte visat på särskilt dynamisk brottning i MMA. Mixar inte ihop nedtagningar och slag/sparkar särskilt bra. Overeem visade på bra sprawl och nedtagningsförsvar mot Werdum, och har försvarat en hel del nedtagningar tidigare i sin karriär, även om han har blivit nedtagen och kontrollerad av riktigt bra grapplers.

- Jiujutsu: Overeem har övertaget, men en submission blir nog bara aktuell om Overeem lyckas få en nedtagning och topposition. Någon triangel från ryggen tror jag verkligen inte vi får se. Hur bra är Brock från ryggen egentligen? Har vi väl inte sett mycket av alls? Kan nog vara något som Overeem kan utnyttja, men jag gissar på att han väljer att bara stå upp istället.

Långt inlägg. :D

Gissar på att Overeem vinner på TKO i första (:D) eller tidigt i andra. Antingen det, eller Brock på beslut.

Grazzafukkinrazzi 2011-12-30 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5502112)
[B]Gissar på att Overeem vinner på TKO i första (:D) eller tidigt i andra. Antingen det, eller Brock på beslut.

Haha, har du börjat gissa både hur och när matcherna tar slut du också nu? ;)

cero 2011-12-30 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5502147)
Haha, har du börjat gissa både hur och när matcherna tar slut du också nu? ;)

Det är väl ungefär så länge jag tror Overeem orkar stå upp och svinga. Tänkte säga rond 1 och 2, men det var ju inte lika mycket till en förutsägelse. :D

Grazzafukkinrazzi 2011-12-30 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5502181)
Det är väl ungefär så länge jag tror Overeem orkar stå upp och svinga. Tänkte säga rond 1 och 2, men det var ju inte lika mycket till en förutsägelse. :D

Haha, jag drev bara med dig. Hade i åtanke den kommentar du skrev till mig förut då du var så konfunderad över hur man kunde gissa hur någon skulle avsluta matchen och även när den avslutades. Om du kommer ihåg det ;)

cero 2011-12-30 20:20

Det förstod jag! Det är inte omöjligt, men jag tycker det är väldigt svårt, och jag tvekar på att det är ett vinnande koncept om man är ute efter att tjäna pengar på flera matcher samtidigt (har för mig att du gjorde det?). MMA är ofta väldigt oförutsägbart.

Kwon 2011-12-30 20:24

Jag är rädd för ett Overimom-Knä rakt i plytet på Brock när han försöker med Takedown

MAXX 2011-12-30 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av MAXX (Inlägg 5502037)
Overeem by TKO första ronden. :D:thumbup:

ändrar till KO första ronden.

Grazzafukkinrazzi 2011-12-30 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5502231)
Det förstod jag! Det är inte omöjligt, men jag tycker det är väldigt svårt, och jag tvekar på att det är ett vinnande koncept om man är ute efter att tjäna pengar på flera matcher samtidigt (har för mig att du gjorde det?). MMA är ofta väldigt oförutsägbart.

Självklart är det väldigt svårt! Nej, då var det inget bettande utan bara en gissning som gick hem :D

Bettar jag så bettar jag inte speciellt ofta på avslut. Ibland för att höja oddsen lite. Inatt har jag t.ex. Alex på sub.

Bailah 2011-12-30 20:34

Tror tko i första kanske andra ronden.

olwe 2011-12-30 20:44

TKO första ronden by Overeem. Tror på ett knä till kroppen -> TKO

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:38.