Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

spoon 2011-12-28 19:33

Jag ser gärna att Brock vinner. Det verkar finnas en allmän ovilja mot honom och då är det alltid kul om han vinner. Så kan Overeem få härja runt mot lite annat motstånd innan han ger sig på JDS.

Kwon 2011-12-28 19:44

Vore kul om...

Brock vann, för att sen möta JDS och även vinna där och ta tillbaka bältet, enbart för att se alla haters reaktion.

Sen efter Overeem vunnit mot Cain så blir det rematch mot Brock, och då kan Overeem gärna få vinna och ta bältet i rematchen.

Win/Win

Antingen det scenariot eller detta

Both coming in late for the weigh-ins, neither make weight.

No ring girls as they're all hungover, Rogan baked as hell, Mike G sick, Kenny Florian fills in, does an abysmal job at commentating while Rogan, thinking it's his stupid podcast, rants about weed and shrooms and fucking the government.

Boring as hell fight, Overeem pulls a dancing anderson, circling around, Brock does nothing but shoots for takedowns all day, groin shots and eye pokes abound.
Fight gets stopped for 20 minutes in the 1st round alone due to illegal strikes, then both get cut for no reason, blood everywhere on national TV, ref stops the fight, but doctor decides to continue it

2nd round, now both purple, beached and gassed worse than Pudzianowski on top of mount everest, stumbling around, fighting in matrix slo-mo.

All of a sudden stupid head butt result in double KO, both drop, accidentally twist their necks in grotesque matter, both die as a result, then both camp jump into the octagon to brawl, Dana tries to stop them, get punched in the face, violence and f bombs everywhere, entire arena started chanting "kill" and "just bleed", thousands enter full brawl mode, building collapses as a result, everyone inside bites the dust including every big shot working for UFC or Fox sports.

The end of mma.

davve 2011-12-28 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5498132)
Vore kul om...

Brock vann, för att sen möta JDS och även vinna där och ta tillbaka bältet, enbart för att se alla haters reaktion.

Sen efter Overeem vunnit mot Cain så blir det rematch mot Brock, och då kan Overeem gärna få vinna och ta bältet i rematchen.

Win/Win

Bra scenario!

Och efter detta så får Fedor ett kontrakt med UFC och vinner bältet direkt för att sedan gå i pension, opti! =)

delta_mats 2011-12-28 19:56

Klart folk ogillar en kaxig person som Brock, han tror ju att han är stenhård, men viker ner sig och springer iväg så fort någon slår honom på käften. Han kan inte komma till UFC och tro att han tillhör toppskiktet utan vidare. Dessutom anser jag att Brock är för dålig stående för att förtjäna en plats i toppen av hw.

Angående Jon Jones. Att han dyker upp i UFC och börjar dominera erfarna fighters. Vad säger det om kvalitén på de som redan var där innan Jones började härja runt?
Om man skulle jämföra detta med i princip alla andra sporter skulle detta vara riktigt underligt, visst har han en ganska bra transfer från brottningen men det är ändå två helt skilda sporter. Tänk om någon skulle dyka upp från "ingenstans" och börja dominera i hockey, fotboll, skidåkning, pingis eller vad som helst. Skulle aldrig gå. Det är även därför jag stör mig på pojkspolingen:)

spoon 2011-12-28 20:14

Det är en liten sport om du jämför med dom exemplen som du drog. Sen finns det givetvis talanger som dyker upp i alla sporter. Angående Brock så. Once a champ always a champ.

delta_mats 2011-12-28 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5498221)
Det är en liten sport om du jämför med dom exemplen som du drog. Sen finns det givetvis talanger som dyker upp i alla sporter. Angående Brock så. Once a champ always a champ.

Jag tror det finns betydligt fler utövare av mma än längdskidåkning exempelvis. MMA är en skapligt stor sport faktiskt, finns nog 2-3 klubbar bara här i Umeå som exempel, hur många andra idrotter har så många klubbar förutom de extremt stora idrotterna i en stad med Umeås befolkning?

Tricklew 2011-12-28 20:43

Ge det 15-20 år så kommer nog väldigt många av mma utövarna vara folk som börjat i betydligt yngre ålder, mma må ha växt sig rätt så stort, men det är fortfarande en väldigt ung sport. Hur länge har tex klubbarna i umeå existerat 5-10 år?

Kwon 2011-12-29 18:08

http://i.imgur.com/H9Eji.png
http://www.combatlifestyle.com/pics/...11ufc/1018.jpg

Doctor Snuggles 2011-12-29 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5498281)
Jag tror det finns betydligt fler utövare av mma än längdskidåkning exempelvis. MMA är en skapligt stor sport faktiskt, finns nog 2-3 klubbar bara här i Umeå som exempel, hur många andra idrotter har så många klubbar förutom de extremt stora idrotterna i en stad med Umeås befolkning?

Poängen är väl att mma fortfarande utvecklas. Detär alltid lättast för talanger att skina i början av sporten. Med det sagt så skulle nog Jon alltid varit en av de bästa, men kanske bara inte dominerat såpass. Han har ju en ganska ovanlig kroppsbyggnad om inte annat.

Jailbaitwarrior 2011-12-29 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5498132)
Vore kul om...

Win/Win

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...8_lDQF0DAts9uw

Btw brahs vad tror ni om The maulers chans då? Känner inte till motståndaren så bra...

olwe 2011-12-29 18:49

Jag tror Målaren kommer vinna via KO över Vaktmästaren. Tuff match dock, jag gillar båda som fighters.

Enligt mig har Målaren sett lite sämre ut i början av matcherna (vilket är lustigt att säga om en dude som nästan aldrig gått till domslut) så jag tror att det tar slut i rond 2 eller 3. Men känns inte uppenbart alls.

Men jo. Målarn via KO.

Grazzafukkinrazzi 2011-12-29 19:18

Fina odds på Alex via Sub. Så blev att betta på det. Sen såg jag att det var 3.40 på Diaz på bet365, fan helt sinnessjuka odds. Synd att man lirar på Unibet med endast 2.80.

Blev en parley på Alex på Sub, Diaz, Fitch och Stun Gun.

Kwon 2011-12-29 19:23

Om ni missat

Gabriel174 2011-12-29 19:41

Frågan kanske passar bättre i den här tråden (?), trots att det inte har med MMA att göra, men vart kan man se gamla boxningsresultat? Exempelvis om jag vill se vem som kom trea i SM i boxning för 5 år sen

Oljeblixten 2011-12-29 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5497665)
Killen gör liksom TRE av mina favoritsparkar och avslutar med den ultimata favoriten! :D

Känns lite som en mismatch dock ;) fast killen kanske blev väldigt skakad av backkicken!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:01.