![]() |
|
War cyborg :D
|
Kom igen nu Roger, war Gracie JJ!
Cyborg är alltid rolig att kolla på fast tror Diaz är för bra för honom |
o roger först!!!! toungt han måste vinna
|
Awwwwwwwwwwww yeah! :D
Hamnar man på marken med Roger är det över |
haha så lätt :D
|
Underbart!
|
Ingen chock att Brabo hejjade på Roger Gracie :D
|
War Walker!
|
Just det, glömde ju WAR WALKER! :D
|
Epic true beast-technique aka Brutal one soup-meal a day-technique
|
Vilken jävla atlet han är, speciellt vid den åldern! :hbang:
|
Han kommer nog äga många Koloiters fysik vid 60 år :D
|
Citat:
Någon annan som tyckte det blev stoppat lite tidigt förresten? |
grym fysik på honom ! :D
|
Citat:
|
Nej det var bra stoppage Pettan
Nu Ruthless "Jacare" Lawler VS Bob Souza |
Jävligt snabbt event detta :D
Jacare by sub 1a ronden! |
Bra Match!!!!!1
|
Jävligt spännande, trodde Jacare blev knockad där ett tag
|
Så skall en match vara! Riktigt spännande!
|
Nice escape :D
|
Grappling på Jacare och Rogers nivå är fan vackert :D
|
Från att nästan bli knockad till vinst är bra comeback :)
|
Verkligen! :)
|
Har haft rätt på alla main card predictions nu (inte ronderna dock :( )
Får se om det blir Diaz via TKO då! :D |
Citat:
2 av 3 än så länge, nu måste bara cyborg knocka diaz också :) |
Pettan säger: War Weedsmoker!
Jag säger: War Cyborg! |
Citat:
Citat:
|
har ni sett roger gracie på wikipedia? sjukt mycket han vunnit :D
|
Citat:
|
Fan va grym rond!
|
10 sekunder kvar! OSIS :D
|
vad fan skulle han ner på marken och göra?
|
Snacka om dumt gjort :MrT:
Bra match iaf! |
Exakt Brabo
Exakt, fortsätt att nöta på Diaz ben |
Fyfan vilken match!"=="""""""""""""""!!!!!!!!!! :d
|
Diaz har blivit en ny favorit! Vilken avog stil med korta slag som verkar göra mer skada än vad de ser ut som och hans jiujitsu, ja vad säger man? Jag vill se honom mot ännu mer kvalitativt motstånd. :hbang:
|
Citat:
|
Ja, Diaz - Cyborg matchen var riktigt bra!
|
Den fete britten i senaste MMA Live snackar om att UFC kommer till Sverige i år.
Vet inte vad jag tycker om det egentligen, hade nästan hoppats att det skulle dröja längre, om det nu ens blir av i år. |
UFC 126 på lördag, kommer silva behålla bältet eller ej?
|
Citat:
|
Vad tror ni om Hoger Gracie, är han en contender nu? Jag tror han inte har långt ifrån en titelshot, som jag tror han skulle ha en bra chans att vinna. Skulle vilja se honom i UFC mot lite mer varierat, och mer, motstånd. Som Helwani sa i intervjun, det är inte så många gubbar kvar till toppen i Strikeforce, om någon.
|
Citat:
|
Citat:
|
Bra gala! Souzas match var grymt spännande, även fast den inte var särskilt lång. Var riktigt illa ute en stund där. Nick Diaz levererar som alltid, riktigt bra submission, men han verkade väldigt sårbar mot bensparkar. Undrar hur det skulle ha gått med hans ben om det inte hade hamnat på marken. Sedan var det väl ingen som missade Nick Diaz uppenbara, "Fuck you, bitch!" till någon utanför buren efter att han hade vunnit? Ganska lulzworthy. Roger Gracie såg bra ut. Hans standup blir bättre, och grappling ska vi inte ens snacka om.
|
Jusup börjar bli taggad. UFC 126 är det största sen Lesnar med sin Corona och buritos förra hösten.
|
Citat:
|
Jag ser helst Vitor Belfort som segrare, bara för att Anderson Silva ska bli mer taggad och vilja avsluta motståndare oftare. Forrest Griffin för att han är en riktigt skön snubbe, Rich Franklin är så grymt tråkig alltså.
Jon Jones ska vinna, favoritfighter.. |
Citat:
|
Jag tippar Silva, Franklin, Jones som vinnare. Resten har jag för dålig koll på. Någon annan som har kollen?
|
Citat:
|
Citat:
|
Ser gärna att Vittorio tar detta
Värm upp med Vitor Belfort-Theme inför matchen |
När the pheom är "på" så kan ingen i världen stoppa honom. Fysiska gåvor i världsklass, tekniskt inte så långt efter. Psyket släpar lite i jämförelse, Anderson har en helt annan fight-inteligens och bör nog vinna fighten på den, samtidigt har han inte den typen av stil som nöter ner Vitor som Vitor har haft lite svårt för tidigare. Tror faktiskt Vitor har hyffsat bra chanser i den här fighten. Inte 50% men kanske 25-30% vilket mot Andreson Silva är ganska hyffsade odds.
|
Psyket är allt.
When the mind isn't there, the body isn't following. |
Citat:
Min magkänsla angående Vitor är att han är lika "game" som någon annan, har lika mycket krigarhjärta som någon annan, men han verkar alltid ha mycket i sitt privatliv som snurrar och stökar till det. Jag tänker lite på filmen the fighter som jag såg nyligen som ger en rätt bra bild av hur det där kan fungera. Vitor har under hela sin karriär haft svårt att hitta ett "hem", en stabil bas med ett stabilt team, han verkar rastlös. Tänker alltid på att han gick ändå en titelmatch i UFC mot Randy kort tid efter att hans syster blev kidnappad. Senare fick man veta att hon var mördad, vilken typ av psyke måste man ha för att klara att gå match under såna omständigheter? |
Jag hade inte klarat av det kan jag säga
|
Citat:
|
Ja, Vitor har alltid varit en favorit. Jag tror också han har rätt hyffsade chanser mot Silva. Han har dessutom sett riktigt bra ut på senare tid. Jag tror rent av att han är bättre än han någonsin varit. Detta samtidigt som jag tror Silva börjar gå ner sig. Två coola fighters, men jag håller tummarna för Fenomenet.
|
Citat:
Det känns som många fighters tar en del fighter som de inte bör ta, då de t.ex. behöver pengar. Shogun t.ex. Det känns f.ö. som många chutefighters dessutom har en tendens att slockna om de inte får till det 1-2 ronden, plus att de tar mer risker än andra pga sin rallarsvingstil. Men det blir intressant att se hur snabb han är nuförtiden jämfört med Silva. Han, om någon, har bäst chans att vinna om han rushar Silva första ronden. Frågan är om han vågar. Frågan är också hur mycket ringrost han har. |
Citat:
|
Smashing Machine var en mkt bra dokumentär, en mkt intressant inblick.
|
Glöm ej att Vitor kör Mike Dolce-diet inför Wanderson Silver
|
JOE ROGAN lär GSP hur man sparkar (14:40)
|
Nice video Kwon! Hoppas på att få se GSP använda den spinkicken i en fight :D
|
Hejar på Vitor men tror ändå Anderson kommer vinna
http://i31.tinypic.com/20zcocg.gif http://img638.imageshack.us/img638/2923/jardinelol.gif http://i40.tinypic.com/etwjnt.gif http://i35.photobucket.com/albums/d1...missedshot.gif |
Joe-Kwando!
Förresten, ngn som har koll, vilka subs kan man göra från full guard? Försökt hitta någon sida som listar alla slags subs. Dessa vet jag: Triangel Armbar Giljotin Omoplata Gogoplata Ninja choke Kimura Finns det nå fler? |
Som börjar i full alltså, rent tekniskt så går man ju till rubberguard vid gogoplata t.ex.
|
"Pacechoke" också kanske? :D
EDIT: Kallas tydligen pillory choke? |
Vad kallas den första subben?
|
Citat:
Sen har vi den som Frank Mir gjorde mot Pete Williams där han shiftade ut höften och gick på någon form av axelås med böjd arm. Sen har vi den andra typen av rak armbar där man bara sätter press med benet under handen mot armbågen kan man också få någon att slump fastna i... Vad har vi mer? Leg scissors! Oldschool catch strypning som man föredrog framför triangeln (eller om man inte kunde en bra triangel välj själv) |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Seriöst det är det ändå jag hört den kallas. Själv skulle jag kalla den för en Mir. Kommer säkert någon judo kille och ger något namn från någon gammal judobok:P |
Citat:
Ny för mig, uppenbarligen en triangelversion där man använder armen istället för sitt ben, kanske är den unik nog för att få ett eget namn... Annars kan man iofs räkna upp ett tiotal olika giljotinvarianter, och åtminstone några distinkta armbars och vanliga triangelstrypningar... |
Förutom Chonan hade Anderson problem med Daiju Takase :D
|
Citat:
Från rubberguard finns det tydligen en massa roliga: http://www.no-gi-grappling.com/rubber-guard.html |
Finns en massa roliga på submissions 101 kanalen på YT :D |
Citat:
Vi har till att börja med i underkortet den härliga Donald Cerrone som Jusup tror är en riktig sleeper, ni vet en sån där kille som hamnar under radaren. Jag tror att Cerrone kan komma att göra stordåd i framtiden i UFC. Han är en av WEC-pojkarna som har potential. Speaking of WEC, vi har ju hockeyfrillan Miguel Torres. En fighter som jag aldrig gillat, men talang det har han. Hoppas som vanligt att han får spö! Jake Ellenberger. Vad kan säga om detta odjur! Det är en fighter som UFC satt högt upp på kortet denna gång. Varför undrar folk? UFC har höga tankar om honom. Jusup tror att Jake Ellenberger är topp 5 inom weltervikten. Jake har visat sig vara en mycket mångsidig fighter som faktiskt enligt Jusups tycke vann mot Carlos Condit som i sin tur gått fram som en ångvält. Finns det en fighter som skulle kunna utmana FITCHS ryggkrypande så är det Ellenberger. Bones Jones mot Darth Bader- Prospect mot prospect. Det är ingen snack om att båda dessa fighters är bland de tio bästa i sin viktklass. Dock har Bones en utvecklingskurva som gått fram som ett hundrameterslopp. Baders standup är vad vi ser från de typiska brottarna-ni vet de där klassiska haymakerslagen-krokarna. Bader kan skapa problem för Bones. Tänk på att Bones aldrig mött en elitbrottare av Baders kvalitet. Men räcker brottning för att slå Bones? Nja.....? Tror att Bader måste mixa upp det en hel del. Frågan är om han klarar av det och vad händer om han skulle hamna på rygg? Panik nån? Jusup gillar båda dessa fighter både i och utanför octagonen. Men vill inte se nån förlorare i denna match. |
Citat:
|
Citat:
|
10 planet har mycket sånt som ser fräckt ut i teorin iallafall...
Synd bara att man har kassa knän, då är inte rubberguard så roligt längre...:P |
En får anpassa stilen till Krellik helt enkelt.
Har man kassa knän får man helt enkelt kompensera på annat sätt |
Stare at one point near the center of the image for about 30 sec, then look at a white surface and blink rapidly
http://i155.photobucket.com/albums/s...0/illusion.jpg |
Tjock mage och man boobs.
Smotherchoke of death, sidemount of nasty und so weiter. |
Citat:
|
Citat:
|
Shinbones Ajajki är ju rolig. Många mma-guldkorn; bruten arm både via kast och sub, någon som viftar hej och blir rarenaked, gogos och omas till höger och vänster.
|
Apropå 10th planet, en annan intressant sub:
å en till i mma: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Bara skicka din email-adress i ett meddelande |
Denna sub av Eddie Bravo är helt sjuk. Ingen som lyckats med den i tävling än dock, vad jag förstår.
Första försöket i tävling: |
Citat:
http://i151.photobucket.com/albums/s...9/IMG_0377.jpg http://i151.photobucket.com/albums/s...UGfullgard.jpg |
Nja, den såg ju lite annorlunda ut. Men principen är väl den samma.
|
Citat:
http://fliiby.com/file/344187/3a3wiby936.html |
Kan nån vänlig själ pm a mig en länk till ufc 126? Google ger mig ingenting
|
Citat:
|
Aha det förklarar allt :D
Trodde det hade varit i helgen och törs ju inte gå in och läsa på sidor pga rädsla för spoilers |
Citat:
Nu i helgen var det Strikeforce Diaz - Cyborg, och sen på lördag(?) är det UFC 126! :) |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:55. |
|