![]() |
Tack!
Vill tacka för tipset på paprikapuré. Varför har inget berättat om denna fantastiska produkt innan? Har precis mjukstartat dieten och känner att paprikapurén kommer följa mig hela vägen! Har även testat dinkelgröten, den är också jättegod, smakar nästan onyttigt sött!
|
Go Greens Vita Bönor med chili & limesmak! Mumma!*drool*
Sedan vet jag inte om jag kan hålla med om att det inte funkar att köra dinkelgröten i micron. Jag gör det varje morgon och det blir fin-fint tycker jag ;) |
Frödinge lättostkaka (ljusblått lock).
Kan ätas såväl kall som uppvärmd. Lite Önos lågkalori hallonsylt är gott till. Har alltid minst en hemma stående i kylen o en på jobbet. *drool* Iofs ingen ingrediens men ändock ett tips på snabbmat som är nyttigt men förgyller vardagen. ;) |
Lidlkvarg *drool*
|
Citat:
Ah just. Fryst spenat har varit frekvent återkommande på sistone. Enkelt och gott. Vuxensmak! |
1 bifogad(e) fil(er)
Har på sistone börjat köra mer och mer med ekologisk, KRAV-mräkt och rättvisemärkta produkter. Jag tycker mycket om den ekologiska maten rent smakmässigt och tycker det känns bra att veta om produktion och odling har skett under humana förutsättningar för både djur och människor.
Dessa "etiska" produkter har jag hemma för tillfället: Bifogad fil 38728 |
Ren kakao? Hur är den kcal mässigt och smakmässigt med tex ögonblink eller vad det nu heter?
|
Citat:
Min kakao har inte mer än 11g fett per 100g. Kcal 275 Protein 23 Kolhydrat 21 Fett 11 Desutom är kakao väldigt antioxidantrikt och extremt gott!*drool*:thumbup: |
wow, Den hamnar på min inköpningslista, Vart har du handlat den? Och hur smakar den? Behövs det mer eller mindre av den än vanliga kakao vid tex bakning och sånt? Eftersom det är rent kakao bör den väl smaka mer eller?
|
Citat:
I bakning har jag ingen aning, jag har 1msk i gröten lr gör chokladdryck med kakao och yoghurt. Gott iaf, smakar choklad.;) |
bah! Då får du fråga mor din vart hon köpt den! :) chockladdryck med kakao och yoghurt låter som något jag ska testa också. Fast inte ikväll, slut på kcal för idag =(
|
Måste slå ett slag för http://www.gogreen.se/gogreen/se2.ns...lsa%20stor.JPG
Trodde att jag hittade produkten i den här tråden men nu verkar den posten vara borta? Hur som helst så är den underbar till allt! |
Eddie, du skulle inte kunna skriva av vad det står på kakaoburken så kan man göra lite efterforskningar och inköpsförslag i butiker man har kring sig för att se om de kan ta in? :)
|
Vill slå ett slag för smaksatta cashewnötter! *drool*
Chili-smaken får 4,5 :thumbup: av 5 möjliga - hade fått 5 om det varit mer chiligrejs på nötterna. Curry-smaken får samma betyg för sin lite smaskiga orientaliska smak. :thumbup: Vanliga saltade nötter får 3-3,5 av 5 - för mycket salt, medan det i princip inte är något salt alls på de smaksatta. Har redan ätit ca. 400g på snart 2 dagar. :em: *drool* |
Citat:
-På första textraden står det "okologisk - ekologisk - luomo", den första med danskt ö. Det står alltså helt enkelt "ekologisk" på danska lr norska, svenska och finska. -Sen står det REN KAKAO vilket du troligtvis ser på bilden. -FAIR TRADE -AITO KAAKAO Det var iaf texten, men det är nog lättare att helt enkelt gå efter bilden.:) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:38. |