![]() |
Stekte först kycklingfilèn, krydda med curry.
Koka pastan Lägg på tallrik Riv ost över tallriken, in i micron tills det har smällt! Och ja det var smarrigt :P |
Citat:
|
Yes, nästa gång kanske man skulle ha kokat pastan, när den var klar hälla ut vattnet. Hälla i mjölk och på med riven ost. Lite machoroni n cheese
|
Citat:
Återkommer med bild & resultat i flufftråden när jag provat. |
|
Citat:
|
Citat:
|
Post workout (första måltiden idag):
http://i1188.photobucket.com/albums/...Untitled-1.jpg 25g vassle 200g havregryn 476g kallskuren fläskfilé (otillagad vikt) 200g broccoliblandning 47g BBQ-sås 150g protein 135g kolhydrat 23g fett 1495 kcal |
Jag förundras av, och avundas er som kan äta sådana rejäla måltider strax efter träningen. Jag försökte mig på följande kulinariska arrangemang vilket slutade med en timmes toalettrally och en timmes kvidande och vätande i sängen:
* Drink på 6 dl laktosfri mjölk, 3 dl havregryn och ½ dl kakao. * Två skivor bröd med en burk makrill (125 g). En clementin och ett äpple. Det var några år sedan jag hade så ont i magen som igår kväll. Detta var väl 45 minuter efter att jag direkt efter träningen klunkat en vassledrink. Jag tror det som ställde till det för mig var magträningen (jag har svårt att smälta mat direkt efter tung bålträning) samt den hårda 15 min cyklingen i uppförsbacke och motvind som tyvärr alltid följer mina träningspass (jag har inte råd med bil, och inte tid med buss). Jag får nog börja lägga mig i soffan och lugna ner mig i en timme eller så innan jag hugger in på PWO-målet. Men då förlorar jag en timme av mitt näringsfönster, och måste då kränga ekvivalensen till 3 stora måltider inom loppet av drygt en timme. Det om något borde ge upphov till det toalettrally jag så gärna vill undvika. Jag får nog äta en senare lunch och avsluta fastan senare på kvällen, typ vid 22-tiden. |
Citat:
|
Vad är pf/if? Antar att pf står för periodisk fasta, men if har jag missat helt?
|
Citat:
|
Citat:
|
http://img20.imageshack.us/img20/1928/foto002sw.th.jpg
Uploaded with ImageShack.us 670g fläskfile med lite lök inproppat, 500g broccoli, 100g heinz stark chilisås, och en pure whey till det :) 1056kcal 180g prot |
Citat:
Jag är ALLTID döts hungrig efter ett pass, oavsett hur mätt jag var innan. Finns inget bättre att komma hem och svulla i sig 80% av sitt energibehov. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:14. |