![]() |
|
Citat:
|
Bara jag som har svårt att se Aldo ta LW bältet? Kan gå in på detaljer om ni inte håller med.
|
Jag tycker det är trams att Aldo ska upp i LW och jag fattar ärligt talat inte vart detta kommer ifrån. Han har bara försvarat sitt bälte två gånger och FW-divisionen tror jag kommer expandera explosionsartat i UFC nu efter "mergen". 3-4 försvar till, sen kan det vara på tiden.
|
Världens bästa fighter hus. Roligt att Mayweather skulle kunna köpa huset bara för att bränna ner det och pissa på askorna med sina fickpengar. |
WTF CHeese Balls!
Vad han käkar Silva! |
Citat:
|
|
Dat Der Bongos
|
Haha fan va bra :D
|
Vi kommer få se en Anderson Silva bli knocked out cold om nästan exakt en månad, sanna mina ord.
WAR VITOR! |
|
|
Chael Sonnen, 33, of West Linn, Ore., entered the plea Monday in U.S. District Court in Portland. He will be sentenced March 28. The maximum sentence is 20 years in prison and a $500,000 fine.
http://www.columbian.com/news/2011/j...ney-launderin/ http://www.mixedmartialarts.com/news...ey-laundering/ |
Sånt som händer nät man messar med the spider!
|
Citat:
|
Grymt main-event tycker jag! Även om Frankies stil kan verka lite tråkig för vissa, tyckte jag att det var riktigt roligt att titta på. Grymt fotarbete, bra boxning, och helt jävla otroligt vilket hjärta han har som överlevde den första ronden. Tyckte Gray såg lite svagare ut, och kunde inte göra mycket alls med sin brottning. Jag är antagligen värdelös och inte helt objektiv när jag kollar på vem som vinner en match, men jag fick det till att Frankie vann åtminstonde 2, 4 och 5. Kanske 3 också. Om jag inte blandar ihop ronderna nu. Tror absolut på att Frankie tar hem det i re-matchen.
Angående Fedor, varför blir det ingen re-match mot Werdum? Tycker verkligen det kan vara på sin höjd. Speciellt för Fedors rykte. Och Brandon Vera matchen, varför gjorde Thiago Silva sådär? För mycket skitsnack inför matchen, eller vad var det frågan om? Måste dock hålla med om att trummorna var ganska roliga. :D |
Citat:
|
Citat:
|
Yes, happening doubtful it is.
|
Ngn som har koll på Giorgio "the Doctor" Petrosyan. Smått fantastisk kickboxing record: 66 Wins (33 (T)KO's, 33 decisions), 1 Loss , 2 Draws. Vunnit årets och förra årets k-1 max, samt en massa annat.
Här vinner han mot Zambidis som hade den sjuka matchen ngn postade för inte så länge sedan: |
Citat:
Kanske sades det nått innan eller under matchen som jag missade. |
Citat:
|
O, oj, ooooj!!!
Glöm UFC, K1 och Dream, nu smäller det på riktigt! Tungviktsturnering i Strikeforce med Fedor med start i februari- Officiellt bekräftat :hbang: http://www.sherdog.net/forums/f61/of...-deal-1490639/ Nu ska världens bästa tungviktare krönas och han är ta mig fan ryss! :D |
Citat:
Direkt efter fighten var Werdum tvungen att operera armbågen och nu har han varit intresserad av att ta en fight i Japan eller dylikt (antagligen för att "easa" tillbaka efter operationen) i mellan. Sen har vi ju HW-turneringen, där gissningsvis Fedor, Werdum och Overeem(om han nu ska vara med) kommer få "schyssta" matchningar för att ta sig vidare till dramatiska finaler. Jag tror det var mest frustration. Vera gjorde inget annat än att försöka överleva vilket inte gav Thiago några öppnar att avsluta, men han var enda i så dominant position. |
Eternal: jepp overeem ska vara med, dock ingen schysst första match för werdum(imo). :D
http://www.mmafighting.com/2011/01/0...urnament-pair/ Sjukt taggad. :D |
Citat:
Besides Fedor and Silva there will be such stars as Alistair Overeem, Fabricio Werdum, Josh Barnett, Andrei Arlovski, Brett Rogers, Sergei Kharitonov. MUMS! En turnering av denna kaliber med Fedor, Overimom, Werdum, Josh, et al är ju det alla väntat på! http://i33.tinypic.com/2m83wr8.jpg |
Citat:
|
Fy fan vad bra det kommer bli :hbang:
|
Hoppas på OVereem och Fedor i finalen.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Den här turneringen är väldigt svårtippad men här är ett försök:
Fedor/Silva Fedor bör ta denna men han har varit borta länge och hans senaste match gav ingen indikation om hans form. Fedor tar inga risker och vinner decision via stabil ground and pound. Arlovski/Kharitonov Kharitonov tar denna på ren och skär hårdhet. Han kan ge men främst ta stryk på ett sätt Arlovski har visat sig inte klara av. Kharitonov på KO. Fedor/Kharitonov Fedors snabbhet och mjukhet fäller avgörandet. Kharitonov vevar tungt men Fedor träffsäkert. Fedor på KO. Barnett/Rogers Barnett på nedtagning, position och ground and pound till TKO/tap out. Overeem/Werdum Intressant match! Overeem får sitt markgame prövat maximalt och det tar ett tag innan han finner sin rytm. Overeem hamnar överst i guard efter en misslyckad nedtagning från Werdum sent i matchen och ground and poundar Werdum till TKO/Decision. Barnett/Overeem Barnett klarade inte av Cro-Cop och han kommer inte att klara av Übereem. Efter några lyckade nedtagningar som Overeem lyckas ta sig upp ifrån orkar inte Barnett försöka mera, prövar sig på att veva och smakar på två korta overhands som slutar med besök från John Blund. Fedor/Overeem No comment... Men jag hoppas på Fedor*cupid* |
Citat:
Edgar vs Maynard, Machida vs Shogun, Pettis vs Henderson och dylika är helt annorlunda dock, där uppskattar jag bara de grymma striderna, då jag inte har samma koppling till några av de inblandade. Jag ser inte hur det är annorlunda att ha en känslomässig koppling till en fighter eller att fotbollslag. Fråga Manchester United-supporters varför dom är besvikna efter en förlust, och inte bara uppskattade den grymma matchen framför dom :D |
Citat:
Visst kan man ha favoritfighters, och det är kul att se helt dominanta mästare, men nästan roligare är det när två till synes oövervinnliga motståndare möts och ger en bra match, oavsett vem som vinner. Jag kan hålla med om att Fedor mot Werdum var lite meh, onödigt klanteri - trist. EDIT: Deja Vu - har vi inte haft denna diskussion förut? :D F.ö. ser jag inte riktigt hur någon kommer vinna mot Overeem. Förresten - om Overeem förlorar ngn match, kommer vinnaren få hans bälte? Eller om han slåss i finalen och förlorar? Tycker alltid sånt där är lite skumt, om båda är i samma viktklass - hur kan man inte slåss om bältet när man slåss mot ngn som har bältet? |
Citat:
|
Citat:
Men säg inte för mycket, sådär har man tänkt med många fighters. Jag såg INGEN chans i hela vida världen hur Lesnar skulle vinna mot Carwin, men tji fick jag! Overeem är mycket mer pricksäker och confident numera, men har visat time-and-time-again att hans achilles-häl är att han kan vika under press. Overeem såg i min mening uppenbart besvärad ut när han TKOades av Badr Hari i deras rematch och vi vet alla hur hårt Fedor slår. Vad händer om Fedor lyckas träffa en signatur overhand-right och och börja regna Nog-liknande GnP, kommer Overeem kunna gruppera om eller kommar han curla ihop sig? Håller med om bältet, det är lite svårt. Men om bältet nu är on the line så kommer ju vinnaren av turneringen oavsett bli bälteshållaren eftersom bältet kommer arbeta sig igenom delfinalerna tillsammans med respektive vinnare. |
Citat:
Jag tror att Fedors problem kan vara att han har för mycket självförtroende, däremot. Det skulle lätt kunna göra att han vandrar in i en hammare från Overeem, och Overeem är ingen Fujita. Det blir thaiclinch och knädöden efter det. Har Fedor ens mött ngn med k-1 nivå thai? Men lite ovisst är det, och spännande blir det oavsett vem som möts. Vad ska UFC göra nu förresten? Finns det ens ngn vettig som kan möta JDS för ett interrim-bälte? |
Nelson VS JDS
Struve VS JDS Sean McCorkle VS JDS Mark Hunt VS JDS The UFC-heavies are STACKED! :D |
I andra organisationer har det väl varit olika att bli grand prix champ och vanlig viktklass champ. Alltså att det är skilda bälten..
|
Vore kul med ett M-1 Strike Tournament-Bälte speciellt för dessa turneringar (som jag hoppas de kör fler gånger, tex en gång per år)
|
Bracketen:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._3227764_n.jpg Predictions: vinnaren i vänsta bracketen slaktar vinnaren i högra i finalen... ;) |
Citat:
|
FYFAN vad taggad jag är för denna. Helt sick juh. Även om man aldrig aldrig ska ta ut något i förväg, så verkar det fanimej vara skapliga odds för en Overeem vs Fedor.
Hursomhelst, mina pengar för vinnaren av hela skitet ligger på Overeem. |
va? lottade dom bracketen? Kunde väl satt Fedor och Overeem på var sin sida iaf...
|
Citat:
|
Citat:
Skall bli kul att se vem som blir Grand Prix-vinnare och hur GP-bältet kommer se ut :) Tråkigt dock att Fyodor och Overimom var på samma sida som den gode MAXX påpekade Årets skräll om det blir Silva VS Werdum.. ;) |
Undrar om de kommer att köra turneringen över hela året, jag hade gärna sett lite tätare matcher. Inga datum bestämda utöver första 2 kvartarna va?
|
Hade ju varit vääääldigt mycket roligare om de mötts i finalen.
|
Tror ni Anthony Pettis vs Jim Miller är en möjlighet nu när det vankas rematch mellan Edgar och Maynard?
|
VA nu fattar ja nada e ddet strikeforce idag?!?! :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Dessutom så får högra sidan en oförtjänt lätt väg till finalen och därför bättre odds att vinna den. Vad har Rogers, Arlovski et al gjort för att förtjäna det?
|
Om overeem - fedor händer behöver det inte vara i final för att vara en extremt hypad match, och finalen kommer ju bli automatiskt hypad bara för att det är finalmatchen, så då istället för en supermatch har dom 2 ganska hypade, skulle gissa på att det var något sådant dom tänkte när dom gjorde bracketen.
|
Citat:
|
Räkna inte ut Barnett grabbar. Enda anledningen till att han inte är rankad är att han inte fightats kvalitativt på länge pga avstängningen. Han är definitivt topp 10 HW i världen i min mening.
|
Citat:
|
Citat:
Overimom vs Werdum, borde varit nästa match om bältet. Fedor vs Werdum, ger fedor chansen till revansch. Fedor vs Overimom, matchen de flesta vill se. Nu är ju chansen stor att vi får 2 av dessa matcher plus finalen. |
|
Citat:
|
Buuuu
|
Fan vad grymt! Hoppas verkligen det blir av nu också :D
Hejar såklart på Fedor men tveksam om han kommer förbi Übereem |
Citat:
|
Någon som har koll på Christian Morecraft? Killen som ragdollade Struve i två ronder innan han blev knockad. Har ju varit en del snack om Struve, men jag har inte hört något om denna mannen.
|
Citat:
|
lol. Lite vänstertung bracket. Top-4 i SF på en sida och resterna på andra.
Vad tror ni om Antonio Silva? Jag har inte sett så många fighter med honom men nu senast såg han riktigt bra ut! Han har förlorat mot Werdum men vunnit mot Arlovski. Han har nog förmåga att spöa de flesta (förutom Overeem, som ingen förutom Fedor har chans på :)). |
Det är nog bra att det är placerat så här nu när jag tänkt lite längre.
Stor riska att fedor vs Overimom inte blivit av annars. Barnett vs fedor/Overimom i finalen tror jag på. |
Citat:
Men de tar sig ju ur massa match-making-svårigheter så här för framtiden. Jaja, man ska kanske inte klaga ändå =) |
Jag tycker att både Barnett och Kharitonov är bättre än Antonio Silva...
|
Barnett och Kharnitov har ju iaf bättre records, men frågan är hur formen är på dem då de inte slagits så mycket på senaste år, och inte mot några nämnvärda motståndare då heller.
Frågan är hur de löser Barnetts steroidtjafs också. Vem hoppar in om Barnett inte blir clearad? |
Snoop dogg feat DJ dana
|
Citat:
|
Citat:
Morecraft kommer gå in och ground n' pounda sönder Big Sexy |
Pat Barrys senaste träningspass inför nästa match i UFC
http://img27.imageshack.us/img27/8179/x23c50399.jpg |
Citat:
edit: Verkar som han ska möt Beltran i fight for the troops eller vad det heter |
Citat:
"(dana) white man can't dance" ? |
Strikeforce vill att alla matcherna i turneringen ska gå över 5 ronder och att vinnaren blir HW Champion. Alltså blir turneringen också ett sätt att ta fram nya utmanare till bältet. Mästaren (Overimom) börjar med att möta den högst rankade utmanaren (Werdum) osv. Det kan ju också förklara den obalanserade lottningen, de på den högra sidan är lägre rankade utmanare och måste alltså gå en längre väg för bli nr 1 contender.
I slutändan blir det ju som en något komprimerad form av de vanliga galorna. Overeem hade tydligen bett om att få Werdum i första omgången också. Nu är det ju bara att hålla tummarna för att allt går som planerat. |
Last Years MMA-poolparty
http://i214.photobucket.com/albums/c...shop_v3_12.jpg |
Inget Rashad KO-face? Besviken :(
|
Du får en idolbild ist Pettan :)
http://www.lasvegasadvisor.com/siteI...shad-Evans.jpg |
|
Femrondare på alla matcher i tuneringen?
|
Citat:
|
Hur tätt inpå varandra är omgångarna, då? Man vill ju att alla ska vara fräscha inför kommande matcher.
|
Citat:
|
Jusup tycker det är kul med turneringar, men det Strikeforce gör är bara en ploj för att Fedor och M-1 ska få sitt.
Detta är ingen sann turnering menar Jusup då det säkerligen kommer pågå i mer än 6 månader. Jusup tycker Bellators upplägg är en riktig turnering! Jusup kommer så klart titta men tycker detta är mest ett spel för galleriet, ett desperat försök att locka till sig uppmärksamhet. |
Citat:
Det finns ett logiskt upplägg till turneringen: Werdum är no 1 contender och Werdum - Overeem är således första fighten i bältesledet. No 2 contender kommer bestämmas mellan Silva - Fedor, som kommer möta Overdum i nästa fight i bältesledet. No 3 contendern kommer vara vinnaren i två relativt tuffa fighter på höger-sidan och på så vis kommer den personen ha lite legitimitet bakom sig när han tar sig an Overdum Silvanenko. Strikeforce är inte dumma. De inser att om man sätter Fedor, Werdum, Kharitonov och Arlovski på ena sidan och Overeem, Rogers, Silva och Barnett på andra sidan finns risken att finalen är "Arlovski vs Rogers". Det scenariot är värre än att folk bitchar om seedningen. Ja, turneringsformatet är lite av ett spel, men det skapar intriger och spänning kring det hela och gör även de lägre fighterna lite mer intressanta. Var glada och uppskatta att Strikeforce är ambitiösa istället. |
Citat:
Tycker också upplägget är helt rätt, på alla sätt. Dessutom tror jag Fedor visar att gammal är äldst, och vinner på KO rakt igenom :) |
Citat:
|
Villken är eran favorit k1 match? Min är : http://www.youtube.com/watch?v=4ZUr4xeaCKU . Zambidis mot chahid. k1 max final 2010 =)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nu vet jag inte hur strikeforce tänkt lägga upp semin och finalen dock. |
Citat:
|
Kalle96 goes GSP.
Kalle, vem är den snobb schtekigaste fightern då? |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:02. |