![]() |
|
Angående lönerna så hade det vara intressant att få veta mer om den ekonomiska situationen för de som ligger bland de sämre betalda hos ufc.
Jag börjar 'redan' bli rejält upphetsad över GSP vs Diaz. Tror det kan bli en riktig tbra match. Diaz lär ju få utrymme för sina starka sidor eftersom GSP inte direkt är någon som avslutar en fight tidigt. Förhoppningsvis är Diaz tillräckligt bra ifrån botter för att GSP inte bara ska kunna ta ner honom och hålla honom nere i avvaktan på ett beslut. |
Citat:
Citat:
På tal om något helt annat: Varför har Alistair lagt på sig så mycket massa? Enligt hans egna utsaga var det viktskalningen som orsakade hans dåliga kondition. Han kunde ha lagt på sig tillräckligt mycket massa för att kunna tävla i tungsviktsdivisionen, utan att behöva väga 300 KG. Även om han får en vinst här och där tror jag inte det är hållbart med så mycket massa. Han kunde knappt prata efter matchen mot Werdum, och Brock såg ut att svimma efter en rond med Cain. Nästan gränsfall till freakshows. |
Tror inte att condit kan stoppa GSP nertagningar, men däremot tror jag att han stående är mera "farligt" för GSP. Än vad Diaz är för GSP
|
Citat:
|
Citat:
Det skadar ju inte deras marknadsföringspotential heller. Folk gillar "freakshows". |
Lesnar vägde tydligen 299lbs när han började sitt camp och väger 280lbs ripped to shreds nu :naughty:
|
Citat:
Du har rätt om marknadsföringen dock. Samtidigt framstår tungsviktsdivisionen som ett skämt i jämförelse med lättvikt tex. Skulle vara otroligt synd att inte se Overeem leva upp till sin fulla potential. |
Citat:
Har Brock lärt sig ta ett slag än, det är frågan. |
Citat:
Vad jag säger om AO kommer från hästens (höhö) mun själv, och jag har ingen anledning att inte tro honom. Det blir ju dessutom svårare med åldern, som diskuterat förut, att hålla vikten nere. Särskilt i kombination med muskelminne och träning. Jag vet att jag numer inte behöver träna eller äta särskilt mycket för att hålla formen, fast jag hade grymt svårt att gå upp i muskelmassa som ung. |
Citat:
http://3.bp.blogspot.com/_qgdlatjP64...m-Timeline.jpg |
Citat:
Återigen, enligt honom själv, så cuttade han en jävla massa kilon mot slutet av hans LHW-period, som var en av orsakerna till att han gassade. Skulle han kunna ligga lite lägre, säg 110-115 kg? Möjligen. Skulle det vara jobbigare för honom, vad gäller att gå hungrig ofta osv? Sannolikt. |
Varför skulle han behöva gå runt hungrig? När han tävlade i LHW så cuttade han inte från 120 KG, och då gick han väl inte runt hungrig året om?
Han får väl snarare trycka i sig mat för att bibehålla den massan nu. Han har själv sagt att han äter 6-7 gånger per dag. |
Varför skulle han inte behöva gå omkring hungrig? Varför vägde Tim Sylvia ca 130 kg? Varför är vissa långa? Varför gillar vissa lakrits?
|
Det var du som hittade på att han skulle behöva gå omkring hungrig om han inte vägde 120 KG deffad. Detta är ingenting han själv har sagt.
Tim Sylvia är 10 cm längre, och har en hel del fett på kroppen. |
Citat:
Jag hittar inte på något, jag ger ett rimligt scenario om varför han inte ligger lägre i vikt extrapolerat från vad han själv har sagt. Han är väl inte dum, skulle han känna att han behöver bättre kondis och att ligga runt t.ex. 115 skulle ge honom det utan att förlora för mycket i styrka, så skulle han väl ligga däromkring, antar jag. Det är också möjligt att pga han inte blivit dominerad av brottare, gassat, och förlorat, inte känner något behov av det - vilket kanske kommer ändras framöver om han skulle förlora mot Lesnar/Cain, et al. Blott Werdum matchen är dock ganska skralt underlag för att lekmannamässigt göra bedömningen att han behöver det. Bas, som har sett honom träna, tycker ju att han har bra kondis för en tungviktare. Han är visserligen säkert partisk, men med tanke på att han tycker kondition är a och o i mma och brukar bli irriterad på folk som inte har det, så känns det som hans ord har en viss vikt. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:39. |
|