Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tricklew 2011-10-30 23:11

Diaz känns ju inte alls som en loose cannon efter galan, hälften av tiden fattar man inte vad han snackar om.

Grazzafukkinrazzi 2011-10-30 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5384561)
Diaz känns ju inte alls som en loose cannon efter galan, hälften av tiden fattar man inte vad han snackar om.

Diazbröderna har alltid svamlat och kommer alltid att göra det. Därför de är kung.

Don't be scared, Tricklew!

davve 2011-10-30 23:33

Synd att Meathead förlorade, blev rätt besviken på hela matchen väldigt avvaktande. Tror Mitrione skulle tjänat på att vara mer offensiv stående.

Inte speciellt oväntat att Cro-Cop torskade. Skönt att Nelson var i lite bättre form iaf. och att han inte vann genom sin trötta crusifix g'n'p.

Imponerande boxning av Diaz som vanligt, stockton representin'.;)

cero 2011-10-30 23:44

MMA börjar bli mainstream. :D

http://4.bp.blogspot.com/-WG0UB83lhK...ez-Ronaldo.jpg

davve 2011-10-31 00:26

Det syns verkligen inte på Cain att han är en HW.

Degpekka 2011-10-31 01:10

Tror inte att GSP kommer låta Diaz få möjlighet att boxas så som han vill, GSP är för bra på att genomföra sina gameplans. Synd med BJ, gillar honom och tyckte han hade riktigt nice träffsäker boxning i första ronden, så härlig grappling har han också... men men.
Mina grannar måste trott jag var knäpp idag så som jag skrek när Crocop boxade på Nelson, eller hans highkick!

pedersen1980 2011-10-31 01:38

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5383848)
Hur ger du vinsten till Mitrione?

http://blog.fightmetric.com/2011/10/...icial-ufc.html

Kongo fick in flest slag i alla ronder. Fick 2 nedtagningar varav 1 slam. Och i sista ronden var det 45-1 i totala slag.

Kan tyvärr tydligen inte titta på länken i mobilen men jag ger matt första och andra ronden baserat på aggression och octagon control. När man backar och slår så räknas inte slagen lika högt som när man är påväg framåt. Tycker inte man ska stirra sig blind på antal slag.

davve 2011-10-31 11:27

Primetime avsnittet inför Cain vs Junior ligger ute nu.

Tricklew 2011-10-31 11:32

Tycker inte man ska stirra sig blind på vilket håll killarna är påväg när de slår, det känns som högst godtyckligt och inte vidare genomtänkt.

Det hade gett Griffin rundan mot Silva. ;)

cero 2011-10-31 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av pedersen1980 (Inlägg 5384709)
Kan tyvärr tydligen inte titta på länken i mobilen men jag ger matt första och andra ronden baserat på aggression och octagon control. När man backar och slår så räknas inte slagen lika högt som när man är påväg framåt. Tycker inte man ska stirra sig blind på antal slag.

Hört talas om "counter-striking"?

Aldrig riktigt fattat det här med "aggression" och "octagon control". Vad är det dom går på egentligen?

krellik 2011-10-31 14:02

Eftersom man inte kan ha två fighters som står i varsin hörna och väntar på att "counterstrika" så är aggresion och att man styr fighten något som ska vara en faktor i bedömningen av en fight.

Hur stor del är en avägningsfråga beroende på hur fighten sett ut men en sak som skada ska väga tyngre.

Hade inte Kongo pucklat på Mitrione så mycket som han gjorde sista biten i tredje ronden så skulle Mitriones oktagon kontroll och aggresion vägt tyngre, men i nuläget så väger skadan och positionsdominansen som Kongo delade ut tyngre. Inga konstigheter.

Degpekka 2011-10-31 14:03

Hette det inte grappling-aggression från början?

krellik 2011-10-31 14:05

Termerna kommer från boxning, ring kontroll blir oktagon kontroll.

UFCs poängsystem är taget rakt av från proffsboxning på gott och ont.

Pdaddy 2011-10-31 14:20

Gillar hur Nick Diaz svammlar efter machen, att GSP skulle gömma sig mm.
Var det inte Nick som aldrig kom till press konferanser mm och gjorde så han sumpa chansen ??
Ja tycker han är en dålig front för sporten, ser ut som en nerknarkad och sönderslagen idiot *lol* Tror inte han skall ha mer smällar mot huvudet än han redan fått !

Pd

Doctor Snuggles 2011-10-31 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 5382637)
Ingen aning om vem som kommer vinna, men jag vet vilka jag hejar på iaf.

Penn - min husgud!
Siver
Crocop

WAR!

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5382646)
Alla dem kommer att förlora. :D

Ahem.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5382290)
stockton, meathead, burger king, vitiligo, mounted triangle, cowboy,

Borde börja betta, satte alla förutom en. :D
Bra gala överlag, börjar dock bli en vana nu med bättre prelims än main.
Diaz is the man. Återigen var han i lite trubbel i första ronden, men sedan så är det tysk maskin hela vägen. Jävligt snyggt svep och bjj försvar också. Skulle han bara öva tdd fram tills GSP-matchen så skulle han kunna vinna, fast det kommer nog bli jabb, td, jabb, td, lnp.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:22.