Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det. (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73570)

Zoidy 2013-02-02 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av Mart|n (Inlägg 6246464)
Du har verkligen ingen känsla för kvalitet, precis som barnarbetare.*gah!*

:laugh: I lost it när jag kom till barnarbetare :D

Skämt åsido tycker jag gameplay i god of war är fruktansvärt. Det är som sagt QTEs var femte sekund känns det som. Känns även som att det är väldigt lite variation i spelen. Nu har jag iofs inte spelat de första spelen heller, inte ens spelat ut ett helt spel, men storyn verkar inte vara mycket att hänga i julgranen heller. Det som spelet har going för sig är väl att det är ganska snyggt, och att det är väldigt grafiskt och våldsamt. Men that's it typ.

Citat:

Ursprungligen postat av Lasse Kongo (Inlägg 6246508)
Alla har vi olika smak, skillnaden med min mot din är att din smakar brunt kletigt....

Hehe, visste nästan att någon skulle ta illa upp när jag uttryckte min åsikt om God of War.

Gober 2013-02-02 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Ronn (Inlägg 6247507)
Så vad tycks??

Själv är jag är helt såld, gillar alla aspekter av spelet och striderna är roliga som fan, gillar att dona om familjärerna, fixa utrustning till dom, mata dom så dom blir bättre, lite pokémon.

Hann bara spela tills jag gick genom portalen och dödade en liten fiende. Men introt var väldigt bra med äkta Ghibli feel.

Jobbar hela helgen så kan inte spela innan måndag :-(
Sambon ska spela det imorrn när jag jobbar sa hon...:-(

Lasse Kongo 2013-02-02 16:52

Jag är ca 1h o 15min in, fika och våfflor som mellanlandning.

Mitt dyraste spel tror jag, men jag ångrar mig inte, sitter bara och myser, känslan är magisk, handlingen, musiken etc, sitter med smårysningar hela tiden.

Ofta är den här typen av spel jävligt vrickade, knepiga storys och så mycket japanskt muchomambo som man inte förstår sig på.

Tycker verkligen att NNK känns väldigt lyckat på så vis, man hänger med från början och blir bra och lagom informerad om saker unt ting i spelet, det kan vara sådant som får mig att lägga ner japanska rollspell, hur sjukt vrickat allt är och invecklat.

Här är ju allt bara supermysigt och man blir fan varm i hela kroppen när man spelar, musiken är ju sjukt bra och dat dere grafik!

Vill bara spela mer!

Ronn 2013-02-02 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Lasse Kongo (Inlägg 6248144)
Jag är ca 1h o 15min in, fika och våfflor som mellanlandning.

Mitt dyraste spel tror jag, men jag ångrar mig inte, sitter bara och myser, känslan är magisk, handlingen, musiken etc, sitter med smårysningar hela tiden.

Ofta är den här typen av spel jävligt vrickade, knepiga storys och så mycket japanskt muchomambo som man inte förstår sig på.

Tycker verkligen att NNK känns väldigt lyckat på så vis, man hänger med från början och blir bra och lagom informerad om saker unt ting i spelet, det kan vara sådant som får mig att lägga ner japanska rollspell, hur sjukt vrickat allt är och invecklat.

Här är ju allt bara supermysigt och man blir fan varm i hela kroppen när man spelar, musiken är ju sjukt bra och dat dere grafik!

Vill bara spela mer!

Eller hur! Det är som att njuta av ett gott vin och lite tilltug haha!

Har kommit till öknen och det är så jäkla mysigt där, älskar ökenomgivningar i spel.

Spelar du med engelska eller japanska röster? Kan varmt rekommendera engelska riktigt bra röstskådisar, speciellt Drippy är helt underbar!

Lasse Kongo 2013-02-02 17:42

Jag kör alltid med engelska och ja, Drippy är fantastisk : )

Och ang humor, jag tycker det är klockrent att många saker är gjorda med glimten i ögat och det känns som de driver med vissa klassiska rpgsaker.

Typ, firespells shoots..... fire!

Ungefär dn typen, det gillar jag : )

Doctor Snuggles 2013-02-02 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Zoidy (Inlägg 6247948)

Skämt åsido tycker jag gameplay i god of war är fruktansvärt. Det är som sagt QTEs var femte sekund känns det som. Känns även som att det är väldigt lite variation i spelen. Nu har jag iofs inte spelat de första spelen heller, inte ens spelat ut ett helt spel, men storyn verkar inte vara mycket att hänga i julgranen heller. Det som spelet har going för sig är väl att det är ganska snyggt, och att det är väldigt grafiskt och våldsamt. Men that's it typ.

Hehe, visste nästan att någon skulle ta illa upp när jag uttryckte min åsikt om God of War.

Det verkar däremot vara extremt snyggt. Jag blev faktiskt imponerad av videon. Känns nästan som man kollar på en film. Som en modern variant av Dragons Lair. :D

Mart|n 2013-02-02 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Zoidy (Inlägg 6247948)

Hehe, man snackar inte skit om God of War i min närhet då jäklar! :d

QTE är det ofta, men man behöver inte inte gå på dom om man inte vill, iaf inte på vanliga fiender.

Pirko 2013-02-02 18:07

Tjena grabbar.
Tänkte köpa ett skönt lir till konsol. Använder 99% ps3, men har även ett x-box som ligger i en låda.

Ville köpa Skyrim till ps3, men läste att det kan fucka ur och börja lagga olidligt efter ett tag? Tydligen något med savefiles, och det mockar sig - börjar lagga.

Is this shit for real? Bör man damma av x-boxet, och rigga upp den också, eller är detta något som folk trollar om/något som åtgärdats?

stolpskott 2013-02-02 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av Pirko (Inlägg 6248296)
Tjena grabbar.
Tänkte köpa ett skönt lir till konsol. Använder 99% ps3, men har även ett x-box som ligger i en låda.

Ville köpa Skyrim till ps3, men läste att det kan fucka ur och börja lagga olidligt efter ett tag? Tydligen något med savefiles, och det mockar sig - börjar lagga.

Is this shit for real? Bör man damma av x-boxet, och rigga upp den också, eller är detta något som folk trollar om/något som åtgärdats?

Problemet är riktigt. Det är bättre nu än vid release men funkar fortfarande inte riktigt bra. Om man har båda är helt klart 360 att föredra för att undvika eventuella problem.

Zoidy 2013-02-02 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6248273)
Det verkar däremot vara extremt snyggt. Jag blev faktiskt imponerad av videon. Känns nästan som man kollar på en film. Som en modern variant av Dragons Lair. :D

Absolut. Det håller jag verkligen med om :) Riktigt snygga spel!

Citat:

Ursprungligen postat av Mart|n (Inlägg 6248292)
Hehe, man snackar inte skit om God of War i min närhet då jäklar! :d

QTE är det ofta, men man behöver inte inte gå på dom om man inte vill, iaf inte på vanliga fiender.

Ah. Kan ha vart jag som var kass bara då mao ;) Haha. För jag hamnade i QTEs verkligen jämt. Ville nästan spy på det efter ett tag :D

Captainwide 2013-02-03 08:47

Nytt maffiaspel.. klarat ut omerta nu också... :/

Ronn 2013-02-03 09:32

Citat:

Ursprungligen postat av Captainwide (Inlägg 6248999)
Nytt maffiaspel.. klarat ut omerta nu också... :/

Har inte Omerta rätt högt replayvalue? Annars finns det ju inte sådär våldsamt många spel om mafiosos, du kanske får vidga dina vyer lite. :)

Lasse Kongo 2013-02-03 11:16

Fick ju inte tag i något special edition men nu har jag iallafall Wizards Companion på paddan xD

Ronn 2013-02-03 12:19

Alltså, när man lärt sig tame familiar, fan va svårt det är att välja vilka man vill köra med!!

Captainwide 2013-02-03 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av Ronn (Inlägg 6249033)
Har inte Omerta rätt högt replayvalue? Annars finns det ju inte sådär våldsamt många spel om mafiosos, du kanske får vidga dina vyer lite. :)

Nja jag är inte mycket för att spela om spel faktiskt. :/
Men jag är ju "in the groove" nu ju.. *cry*

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:27.