Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det. (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73570)

Ajsomfan 2013-01-23 22:54

WD och 1313 och crysis 3 high-iq 1080p är baseline utseendemässigt på de nya konsolerna, efter detta kommer ribban bara att höjas år efter år. Orbis är ju minst 10ggr bättre på alla plan i princip än ps3, fatta hur sjuuuukt god of war 4 lär se ut. Samaritandemo kommer att vara verklighet inom två tre år efter release av konsolerna. Steget från 360 och ps3 kommer att vara enormt.

Durango är man ju mer osäker på, får se om "wizards jizz n secret sauce" finns på riktigt eller om det bara är spekulationer.

E3 2013 best e3 of the forever!

stolpskott 2013-01-23 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Ajsomfan (Inlägg 6229580)
WD och 1313 och crysis 3 high-iq 1080p är baseline utseendemässigt på de nya konsolerna, efter detta kommer ribban bara att höjas år efter år. Orbis är ju minst 10ggr bättre på alla plan i princip än ps3, fatta hur sjuuuukt god of war 4 lär se ut. Samaritandemo kommer att vara verklighet inom två tre år efter release av konsolerna. Steget från 360 och ps3 kommer att vara enormt.

Durango är man ju mer osäker på, får se om "wizards jizz n secret sauce" finns på riktigt eller om det bara är spekulationer.

E3 2013 best e3 of the forever!

Var har du fått all den här träffsäkra infon ifrån?

Ajsomfan 2013-01-24 06:11

Citat:

Ursprungligen postat av stolpskott (Inlägg 6229689)
Var har du fått all den här träffsäkra infon ifrån?

Kan ju ha helt fel såklart ;). Men jag har läst mycket trådar på neogaf där spelutvecklare droppat små hintar lite då och då. Och om man ignorerar alla fanboys runtomkring så verkar det som om vi grafiktorskar inte behöver vara oroliga. And i choose to believe .

Crysis 3 är jag dock osäker på hur det kan komma att se ut på nextgen.

Juxta 2013-01-24 10:41

Först blev jag lite skraj när något så anonymt(iallafall för mig) som Koch Media köpt Metro(det enda som jag egentligen brydde mig om i försäljningen), men sen kollade jag deras Wiki-sida och blev inte lika rädd längre att Metro skulle bli totalt förstört. Phew....eller?

Lasse Kongo 2013-01-24 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av Juxta (Inlägg 6230150)
Först blev jag lite skraj när något så anonymt(iallafall för mig) som Koch Media köpt Metro(det enda som jag egentligen brydde mig om i försäljningen), men sen kollade jag deras Wiki-sida och blev inte lika rädd längre att Metro skulle bli totalt förstört. Phew....eller?

Nej det tror jag inte du behöver vara, Deep Silver är helt klart ett framtidsnamn, finns gott om kompentens där.

Juxta 2013-01-24 10:44

Angående Company of Heroes vet jag inte vad som är sämst, SEGA eller Zenimax(som förlorade budet).

Juxta 2013-01-24 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av Lasse Kongo (Inlägg 6230152)
Nej det tror jag inte du behöver vara, Deep Silver är helt klart ett framtidsnamn, finns gott om kompentens där.

Ja, det är sant. Deep Silver är inte helt dåligt faktiskt. Dom har ju STALKER:Clear Sky vilket kommer rätt nära Metro, trots att det är det sämsta i Stalker-serien.

aijou 2013-01-24 11:01

Om någon har missat det så har Ni No Kuni fått mycket bra recensioner. Det får nog bli att köpa det.

LadyG 2013-01-26 11:41

Började spela Hitman Absolution igår, men jag har nog sällan spelat ett så frustrerande spel. Så otroligt tålamodsprövande!

Jag blir galen! Till sist vill man ju bara dra båda vapnen och dundra fram genom folkhopen som en galen noshörning och skjuta ner precis allt och alla, men det känns inte riktigt som 47s stil...

För att stilla blodtrycket lite och få lite utlopp för mina våldsamma aggressioner spelade jag NHL 13 efteråt :D

Ronn 2013-01-26 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av aijou (Inlägg 6230191)
Om någon har missat det så har Ni No Kuni fått mycket bra recensioner. Det får nog bli att köpa det.

Yep yep har det förbokat, släpps 1a feb!

Määng 2013-01-26 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av LadyG (Inlägg 6234241)
Började spela Hitman Absolution igår, men jag har nog sällan spelat ett så frustrerande spel. Så otroligt tålamodsprövande!

Jag blir galen! Till sist vill man ju bara dra båda vapnen och dundra fram genom folkhopen som en galen noshörning och skjuta ner precis allt och alla, men det känns inte riktigt som 47s stil...

För att stilla blodtrycket lite och få lite utlopp för mina våldsamma aggressioner spelade jag NHL 13 efteråt :D

Upplever precis samma sak. :) Förutom att jag spelar fifa 13 för att stilla blodtrycket istället.

agazza 2013-01-26 12:38

Vad är det roligaste två player spelet jag kan köra splitscreen på pc nu? Måste väl kunna para ps3 dosorna med blåtanden va?

sent from phone

kalajset 2013-01-26 12:48

Kört mycket Dark Souls det senaste. Utan tvekan det mest underhållande spel jag spelat i modern tid, t om bättre än Demons Souls. Har dock småtröttnat lite och försöker ta några dagars uppehåll från det för att inte rusa igenom återstående delen av spelet för snabbt i onödan.

Försökte på grund av detta återuppta Fallout New Vegas och köra igenom det sista DLCt jag har kvar (Lonesome Road). Gick tyvärr inte så bra då det laggar ur konstant hela tiden med helt makalöst dålig frame rate. Tröttnade helt efter någon timme vilket är synd på ett annars ganska underskattat spel. Lutar åt att istället fortsätta med evighetsprojektet Bulletstorm.

Ronn 2013-01-26 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av kalajset (Inlägg 6234334)
Försökte på grund av detta återuppta Fallout New Vegas och köra igenom det sista DLCt jag har kvar (Lonesome Road). Gick tyvärr inte så bra då det laggar ur konstant hela tiden med helt makalöst dålig frame rate. Tröttnade helt efter någon timme vilket är synd på ett annars ganska underskattat spel. Lutar åt att istället fortsätta med evighetsprojektet Bulletstorm.

Underskattat hur menar du nu? Det är ju hyllat av alla, storspel typ. :)

Verkar som samtliga beteshda spel har problem på konsoler, iallafall PS3.

kalajset 2013-01-26 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Ronn (Inlägg 6234358)
Underskattat hur menar du nu? Det är ju hyllat av alla, storspel typ. :)

Verkar som samtliga beteshda spel har problem på konsoler, iallafall PS3.

Det har visserligen fått bra rescensioner, men inte många jag pratat med som gillar det bland oss "vanliga spelare". Det jämförs hela tiden (och av naturliga skäl) med Fallout 3. När Fallout 3 kom var det ett stort steg från de äldre spelen medan New Vegas i bästa fall känns som Fallout 3.5. Många verkar ha blivit besvikna på att det inte var mer nyskapande helt enkelt. Det, samt en ointressant story verkar göra att folk knappt spelar klart det. Ingen absolut sanning såklart men så är mina observationer.

Ja, det går ju milt uttryckt sådär för deras spel på PS3an rent funktionsmässigt. Visst har även jag haft min beskärda del av dålig frame rate/låsningar etc i alla deras spel jag kört hittills på PS3 (och framför allt just i Fallout 3 generellt), men det har aldrig varit direkt ospelbart förrän nu.

EDIT: Men någon gång kommer jag garanterat försöka spela klart det trots allt. Älskar miljöerna/atmosfären i stort i alla Fallout-spel. Har nördat in mig med platinum/100% av alla DLC-troféer i 3an och funderat på samma sak i New Vegas :D

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:33.