Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2010-12-23 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4767863)
Vad är skillnaden mellan att råka träffa på pungen och göra det med flit?

Insuerar du att syftet med en vanlig leg kick inte är att skada sin motståndare? I fighten mellan Brandon Vera och mike patt så sparkar Vera sönder patts knä över en och en halv rond. Inför de sista sparkarna kan patt knappt stå och vera jagar tkon med sparkarna. Anser du att detta är mer okej än front leg kicks eller foot stomps?

2 år senare har patt inte fightats igen och har inga fighter på gång, för övrigt.

Doctor Snuggles 2010-12-23 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4767904)
Insuerar du att syftet med en vanlig leg kick inte är att skada sin motståndare? I fighten mellan Brandon Vera och mike patt så sparkar Vera sönder patts knä över en och en halv rond. Inför de sista sparkarna kan patt knappt stå och vera jagar tkon med sparkarna. Anser du att detta är mer okej än front leg kicks eller foot stomps?

2 år senare har patt inte fightats igen och har inga fighter på gång, för övrigt.

Vad är syftet med en frontkick mot knät då benet är i en mycket dålig position och det är lätt att skada knät? För övrigt så är det oftast inte knät som blir skadat vid lowkicks utan låret.
Frontkicks mot knät tycker jag dock är mer ok, även om det är en ful teknik, för det kräver lite färdighet samt har lite större chans att förändra en fight.
Fortfarande så är det en teknik som jag har fått intrycket av anses vara feg.

Kwon 2010-12-24 10:04

Mysig Dokumentär från MTV om Anthony "Showtime" Pettis

http://www.mtv.com/videos/world-of-j...playlist.jhtml

Kwon 2010-12-25 10:47

God Jul önskar Pat Barry!
http://i54.tinypic.com/21cdwra.jpg

Petoria 2010-12-25 15:11

Fan va rumble är stor :D

Doctor Snuggles 2010-12-25 17:30

http://i304.photobucket.com/albums/n...GIFs/kick2.jpg

Doctor Snuggles 2010-12-25 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4765371)
bla bla

Apropå att du inte har särskilt bra koll på mma, här är Anderson Silvas rankningar innan Leben matchen (apropå hur känd han var):

November 19, 2001
WELTERWEIGHT 155 - 170 lbs. (70.45 - 77.27 kg)
1. Anderson Silva 140

June 11, 2002
2. Anderson Silva 141

October 15, 2002
MIDDLEWEIGHT (170 - 185 lbs.)
6. Anderson Silva (80)

May 2004
6. Anderson Silva (80)

November 2004
1. Anderson Silva (80)

may 2005
6. Anderson Silva (80)

september 2005
4.Anderson Silva - 116pts

Leben hade fram tills dess ALDRIG varit med på ngn rankning, och var nog mest känd för att vara en bråkstake och hade förlorat båda sina matcher i the Ultimate Fighter, trots att hans record var rätt bra (siffermässigt sett).

Petoria 2010-12-25 23:27

http://img191.imageshack.us/img191/3326/outsider.gif

cero 2010-12-26 03:25

Skulle GSP dominera Josh i en vanlig brottningsmatch, som han gör i en mmamatch?

ManuelFerrara 2010-12-26 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4770644)
Apropå att du inte har särskilt bra koll på mma, här är Anderson Silvas rankningar innan Leben matchen (apropå hur känd han var):

November 19, 2001
1. Anderson Silva 140

June 11, 2002
2. Anderson Silva 141

October 15, 2002
6. Anderson Silva (80)

May 2004
6. Anderson Silva (80)

November 2004
1. Anderson Silva (80)

may 2005
6. Anderson Silva (80)

september 2005
4.Anderson Silva - 116pts

Leben hade fram tills dess ALDRIG varit med på ngn rankning, och var nog mest känd för att vara en bråkstake och hade förlorat båda sina matcher i the Ultimate Fighter, trots att hans record var rätt bra (siffermässigt sett).

Du är ju bara löjlig! Gå tillbaka i hela diskussionen och titta var du skriver! Vem bryr sig om du kastar in någon random rankinglista från ingenstans. Faktumet kvarstår, Andersson var inte nummer 1 på den tiden, men han blev världens bästa fighter.

Gällande Chris Leben var han en lovande fighter med många vinster i bagaget och inte en 40-årig gubbe som var i sin prime för fem år sen!

Doctor Snuggles 2010-12-26 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4771243)
Du är ju bara löjlig! Gå tillbaka i hela diskussionen och titta var du skriver! Vem bryr sig om du kastar in någon random rankinglista från ingenstans. Faktumet kvarstår, Andersson var inte nummer 1 på den tiden, men han blev världens bästa fighter.

Gällande Chris Leben var han en lovande fighter med många vinster i bagaget och inte en 40-årig gubbe som var i sin prime för fem år sen!

Men snälla någon. Är det verkligen så svårt för dig att fatta poängen?
Det var en mismatch enligt dina egna mått, d.v.s. att vinsten för Silva var i princip säkrad. Ranknigarna är inte från "ingenstans", utan faktiska rankingar från dem åren, och berättar hur folk såg på deras respektive färdigheter. Ngn behöver inte vara nr 1 för att han ska vara milvida bättre än ngn annan, orankad, fighter. Att DU tycker det inte spelar ngn roll och körsbärsplockar dina åsikter om vem som är duktig eller ej spelar absolut ingen roll överhuvudtaget.

Petoria 2010-12-26 13:56

http://www.sherdog.com/news/news/The...nnection-28401

ManuelFerrara 2010-12-26 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4771262)
Men snälla någon. Är det verkligen så svårt för dig att fatta poängen?
Det var en mismatch enligt dina egna mått, d.v.s. att vinsten för Silva var i princip säkrad. Ranknigarna är inte från "ingenstans", utan faktiska rankingar från dem åren, och berättar hur folk såg på deras respektive färdigheter. Ngn behöver inte vara nr 1 för att han ska vara milvida bättre än ngn annan, orankad, fighter. Att DU tycker det inte spelar ngn roll och körsbärsplockar dina åsikter om vem som är duktig eller ej spelar absolut ingen roll överhuvudtaget.

Haha, du sa ju för inte så länge sen att ranking inte betydde något. Hur skall du ha det? Silva vara fortfarande inte världens bästa fighter, han utvecklades till att bli det.
Du vet inte vad mismatch innebär. Jag har redan förklarat gång på gång vad det innebär och ändå står du kvar och kacklar.
Strikeforce senaste gala vara en enda lång mardröm i mismatches. Get over it!

Doctor Snuggles 2010-12-26 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4771311)
Haha, du sa ju för inte så länge sen att ranking inte betydde något. Hur skall du ha det? Silva vara fortfarande inte världens bästa fighter, han utvecklades till att bli det.
Du vet inte vad mismatch innebär. Jag har redan förklarat gång på gång vad det innebär och ändå står du kvar och kacklar.
Strikeforce senaste gala vara en enda lång mardröm i mismatches. Get over it!

Nu slår det slint i tänkandet igen, vännen. Att jag anser att de flesta rankningssystem oftast har fel, vad gäller fighters inbördes exakta placering eller är baserade på felaktiga premisser, är en sak. Det betyder inte att man inte kan få en grov uppskattning på en fighters förmåga från dem. Ska vi tala om kackling så kanske du ska titta på den egna fjäderdräkten först. Silvas nuvarande status, återigen, spelar ingen som helst roll. Vad som är relevant är hur bra han ansågs vara vid tiden för Leben fighten. Alltså, det är verkligen inte så svårt. Det börjar lukta begravet troll.

Måste jag dessutom verkligen upprepa det en gång till, när du själv har sagt det:
Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4765061)
En mismatch är när det på förhand mer eller mindre är avgjort vem som kommer vinna.

Kolla nu igen vad jag sade i mitt förra inlägg:
Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Det var en mismatch enligt dina egna mått, d.v.s. att vinsten för Silva var i princip säkrad.

Nej, jag fattar ju uppenbarligen inte alls vad DU menar med en mismatch. *host* FAIL *host*

Kabuto 2010-12-26 17:19

Jag håller med Snuggles.

panzerpig 2010-12-26 21:19

jag med. Kan vi inte prata om nått annat nu? :)

Petoria 2010-12-26 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4771821)
jag med. Kan vi inte prata om nått annat nu? :)

http://www.thewheelfx.com/lane/GIFS/...rekNodding.gif

Vill man bråka finns alltid Sherdog :D

cero 2010-12-26 21:54

Då kommer jag med mina random frågor!

1): Skulle GSP dominera Josh i en vanlig brottningsmatch?
2): Blev Roy Nelson tjock med mening, eller råkade han äta för mycket bara? Känns väldigt roligt med tanke på att han tävlar på en såpass hög nivå.

Kwon 2010-12-26 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4770443)
Fan va rumble är stor :D

Dwarfar ju Heavyweights :D

Petoria 2010-12-26 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4771910)
Dwarfar ju Heavyweights :D

http://img251.imageshack.us/img251/8...johnsonfat.jpg

panzerpig 2010-12-27 07:38

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4771884)
Då kommer jag med mina random frågor!

1): Skulle GSP dominera Josh i en vanlig brottningsmatch?
2): Blev Roy Nelson tjock med mening, eller råkade han äta för mycket bara? Känns väldigt roligt med tanke på att han tävlar på en såpass hög nivå.

1 tror Josh snarare skulle dominera GSP. MMA-brottning är inte en riktig brottningsmatch, andra regler och taktik.
2. tror det är en mix. han är säkert "naturligt fet" och trivs med det. sen är det nog lite image också.

Heniin 2010-12-27 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4772236)
1 tror Josh snarare skulle dominera GSP. MMA-brottning är inte en riktig brottningsmatch, andra regler och taktik.
2. tror det är en mix. han är säkert "naturligt fet" och trivs med det. sen är det nog lite image också.

Tror inte Josh skulle "dominera" GSP övh. Dessutom tränar GSP med de bästa brottarna i kanada veckovis. Kolla bara inside när han tränar med landslaget, han blir knappast ägd där.....

Petoria 2010-12-27 16:12

Kände det på mig:
Citat:

According to Dave Meltzer of Yahoo! Sports/Wrestling Observer, Brock is currently looking for an "exit strategy" from the UFC.

Meltzer said on his radio show that the fight with Velasquez has changed Brock's attitude on fighting and he is at the stage in his life where he doesn't want to get injured. He's very well off financially and the business man in him apparently knows that it may be time to move on.

Meltzer also mentioned that Brock hasn't trained a single day since the Velasquez fight nor he has returned any phone calls to Dana or Zuffa about upcoming matches.

Dave pointed out if Brock was motivated, he would be right back in the gym training and bringing in new coaches with the goal of beating Cain yet he isn't doing that. He's hunting and hasn't even thought about his next fight. Lesnar apparently wants to do WrestleMania "badly" and will earn an estimated 2 million dollars for 30 minutes of work.

Everything is pointing towards Brock having one more fight and ending his contract. His head doesn't seem to be in the fighting game and it looks like it was just yet another successful business move.

Doctor Snuggles 2010-12-27 16:22

Do you wanna be a fucking fighter? Apparently not.
Jag antar att bli träffad av Cains kuddar var tillräckligt mycket John Blund.

panzerpig 2010-12-27 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Heniin (Inlägg 4772715)
Tror inte Josh skulle "dominera" GSP övh. Dessutom tränar GSP med de bästa brottarna i kanada veckovis. Kolla bara inside när han tränar med landslaget, han blir knappast ägd där.....

Aha, det visste jag inte. Har bara hört att Josh ska vara den/en av de bästa brottarna i UFC. Tror du GSP är bättre än Josh eller skulle det bli jämnt?

panzerpig 2010-12-27 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av doctor snuggles (Inlägg 4772930)
do you wanna be a fucking fighter? Apparently not.
Jag antar att bli träffad av cains kuddar var tillräckligt mycket john blund.

+1 Plus att första ronden mot Carwin fick honom att inse att folk kanske inte är så rädda för honom...

Petoria 2010-12-27 16:46

Undrar hur glad Dana blir nu, han såg ju inte direkt munter ut när Cain vann :D

Doctor Snuggles 2010-12-27 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4772972)
Undrar hur glad Dana blir nu, han såg ju inte direkt munter ut när Cain vann :D

Jag tror han har vänt kappan och insett att latinomarkaden är enormt stor. Det är väl bara lättare att markadsföra för rednecks med affliction t-shirts och tribaltatueringar.

Heniin 2010-12-27 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4772962)
Aha, det visste jag inte. Har bara hört att Josh ska vara den/en av de bästa brottarna i UFC. Tror du GSP är bättre än Josh eller skulle det bli jämnt?

Svårt att säga men tror att GSP är fysiskt starkare än vad Josh är vilket är en fördel bara det i sig. Tror nog det skulle vara ett jämt race ärligt talat.

babidi 2010-12-27 22:48

Josh skulle vinna i en greco-roman match för han är mer matchvan. Han har dom strategiska verktygen för att vinna.

Är det en brottningsmatch där man ska ta ner, mounta sen börja om så vinner GSP.

Färssen 2010-12-27 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4772914)
Kände det på mig:

Fler rykten:
http://www.cagepotato.com/schaub-vs-...asons-tuf-coac

Fatta. En hel TUF-säsong där Åderbrock röjjer loss och skriker i WWE-stil som avslutas med en rubbermatch mot Mir. Tjena dollartecknet lixom ba.

Heniin 2010-12-27 23:05

nmanradnävna 2010-12-27 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Färssen (Inlägg 4773662)
Fler rykten:

Fatta. En hel TUF-säsong där Åderbrock röjjer loss och skriker i WWE-stil som avslutas med en rubbermatch mot Mir. Tjena dollartecknet lixom ba.

Hela grejen om att Lesnar och Mir skulle mötas igen känns helt sjuk.

Dana har flertalet gånger gått ut flera gånger och sagt att Lesnar inte sa någonting efter förlusten mot Velasquez utan bara drog och sa ingenting. Men senare nämner Dana att Brock ville möta Mir igen "which makes sense" "rubbermatch and everything"
Efter det stormas hans twitter med folk som tycker den matchupen suger och då går han ut och ändrar sig för att ge vad fansen vill ha... så det känns inte så troligt. Det hade visserligen varit fett att se Brock 1 gång i veckan

Heniin 2010-12-27 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4773670)
Hela grejen om att Lesnar och Mir skulle mötas igen känns helt sjuk.

Dana har flertalet gånger gått ut flera gånger och sagt att Lesnar inte sa någonting efter förlusten mot Velasquez utan bara drog och sa ingenting. Men senare nämner Dana att Brock ville möta Mir igen "which makes sense" "rubbermatch and everything"
Efter det stormas hans twitter med folk som tycker den matchupen suger och då går han ut och ändrar sig för att ge vad fansen vill ha... så det känns inte så troligt. Det hade visserligen varit fett att se Brock 1 gång i veckan

Tror inte den matchen kommer ske, desutom är brock så jävla overrated, han är slagrädd och det syntes de två senaste matcherna rejält. Tycker egentligen inte han har något i UFC att göra förutom locka till public.

Brabo 2010-12-27 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av Heniin (Inlägg 4773616)
Svårt att säga men tror att GSP är fysiskt starkare än vad Josh är vilket är en fördel bara det i sig. Tror nog det skulle vara ett jämt race ärligt talat.

Själv tror jag att anledningen till att gsp är bra på att brottas för att han brottas i mma. Han är explosiv och sätter upp nedtagningar. I en brottningsmatch tror jag att Kos skulle varit överlägsen då han är den enda riktiga brottaren.

Att gsp tränar med riktigt duktiga brottare gör inte honom bra på brottning.

Heniin 2010-12-28 01:33

Citat:

Ursprungligen postat av Brabo (Inlägg 4773723)
Själv tror jag att anledningen till att gsp är bra på att brottas för att han brottas i mma. Han är explosiv och sätter upp nedtagningar. I en brottningsmatch tror jag att Kos skulle varit överlägsen då han är den enda riktiga brottaren.

Att gsp tränar med riktigt duktiga brottare gör inte honom bra på brottning.

Finns anledning varför han fått erbjudande och vara med och delta i kanadänsiska landslaget (självklart uttagning) knappast som man är usel då. Och ne överlägsen gå och lägg dig förfan.

Brabo 2010-12-28 01:48

Kos har riktiga meriter inom brottning, gsp's sparringspartner har riktiga meriter inom brottning och han har fått ett erbjudande att komma på en uttagning. I en mma match är brottningen jämn, men jag tror läget varit annorlunda om man plockade bort slag sparkar och subs.

Kwon 2010-12-28 11:00

Crocop says "I will be BETTER than 2006! 2011 will be MY Year!"

Kabuto 2010-12-28 11:08

Jag är riktigt skeptisk. Har han förresten kontrakt med Ufc fortfarande?

Petoria 2010-12-28 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4774214)
Crocop says "I will be BETTER than 2006! 2011 will be MY Year!"

Har för mig att den riktiga översättningen var: bästa året SEN 2006 :D låter mer rimligt

Kwon 2010-12-28 11:41

Jag tror fortfarande på CC :)

Always will! Säger han att han kan göra alla sparkar som förr, är skadefri och har börjat arbeta med vinklar tror jag på det.

En klassiker från Andy Hug
http://i38.tinypic.com/6ia1s0.jpg

Petoria 2010-12-28 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4774298)
Jag tror fortfarande på CC :)

Always will! Säger han att han kan göra alla sparkar som förr, är skadefri och har börjat arbeta med vinklar tror jag på det.

En klassiker från Andy Hug
http://i38.tinypic.com/6ia1s0.jpg

Klart man tror på CC! Hade varit grymt om han kom tillbaka till sin gamla LHK of doom form! :thumbup:

Kwon 2010-12-28 11:58

Ägande sparkar

3:54 och 9:00

Petoria 2010-12-28 12:05

Sparkar är coolt :D

ManuelFerrara 2010-12-28 13:09

Haha......att det fortfarande finns folk som lever i Pridefantasivärlden. Crocop och Fedor kommer aldrig bli lika stora igen. Det är helt enkelt för stor konkurrens där ute nu.

Petoria 2010-12-28 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4774472)
Haha......att det fortfarande finns folk som lever i Pridefantasivärlden. Crocop och Fedor kommer aldrig bli lika stora igen. Det är helt enkelt för stor konkurrens där ute nu.

Oh ja, UFCs HW division är ju extreemt bra *rolleyes* De enda personerna som möjligtvis skulle vara favoriter över Fedor är Cain och Overeem och tror knappt att de skulle vara det ens...

Kwon 2010-12-28 13:13

Hah Myten är alltid lika rolig med sina kommentarer gällande Pride. :D

ManuelFerrara 2010-12-28 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4774474)
Oh ja, UFCs HW division är ju extreemt bra *rolleyes* De enda personerna som möjligtvis skulle vara favoriter över Fedor är Cain och Overeem och tror knappt att de skulle vara det ens...

Favoriter? Det ordet existerar inte i diskussionen. Fedors management vägrar ju ge honom de tuffa matcherna.

Petoria 2010-12-28 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4774487)
Favoriter? Det ordet existerar inte i diskussionen. Fedors management vägrar ju ge honom de tuffa matcherna.

"Det är helt enkelt för stor konkurrens där ute nu." Det var det citatet jag svarade på

ManuelFerrara 2010-12-28 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4774494)
"Det är helt enkelt för stor konkurrens där ute nu." Det var det citatet jag svarade på

Vilket det är. Låt säga att Strikeforce tröttnar på alla milslånga förhandlingar och släpper Fedor lös? Blir det Sengoku och en match mot Pee wee Herman?

Petoria 2010-12-28 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4774498)
Vilket det är. Låt säga att Strikeforce tröttnar på alla milslånga förhandlingar och släpper Fedor lös? Blir det Sengoku och en match mot Pee wee Herman?

Okej om vi säger så här då. Nämn några HWs som du tror skulle vinna mot Fedor.

Petoria 2010-12-28 13:32

Förresten, om vi ska prata om mismatches, kolla dessa oddsen :D

Rin Nakai -3000
Mika Harigai +1500

eternallord 2010-12-28 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4774525)
Förresten, om vi ska prata om mismatches, kolla dessa oddsen :D

Rin Nakai -3000
Mika Harigai +1500

Haha, sjukt record hos Mika Harigai, 6 - 23 :D

ManuelFerrara 2010-12-28 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4774501)
Okej om vi säger så här då. Nämn några HWs som du tror skulle vinna mot Fedor.

I dagsläget:

Cain
Overeem
Werdum
Brock (om han jobbar på slagrädslan)
Junior Dos Santos

**
Carwin tror jag är för slö.

Krampus 2010-12-28 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4767189)
Har alltid tyckt Judokas är intressanta, ska bli kul att se hur långt han kan nå om han nu är seriös med sin satsning på MMA! Han är ju fortfarande väldigt ung

Judokas måste dock träna bort sina reflexer som de brukar ha från tävlingsjudon (tex turtla per automatik) om de ska lyckas i MMA. Fedorjudo är är ju däremot ett bra koncept. Takedown+sub eller gnp. Bangbang --> klappklapp.

Doctor Snuggles 2010-12-28 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av Färssen (Inlägg 4773662)
Fler rykten:

Haha, hur ska Brock lära ut standup? "Så här gör du för att ta emot slag på bäst sätt och sedan lägga sig ner i fosterställning. Hakan måste vara i detta läget."

Doctor Snuggles 2010-12-28 16:38

Den röde skorpionen hade en del bra sparkar också.

PS. Att Werdum skulle vinna mot Fedor igen är nog en chans på miljonen. Han vann på det enda sättet han kunde ha vunnit (all heder till honom för det) men Fedor kommer aldrig att gå i den fällan igen.

Brock, hah, zuffor please.

Cain, JDS och Overeem ser jag vara bra matchups där utgången är oviss. Men det är fortfarande bara 3 st HW:s. Fedor kan vara den sista kvarlevan av Pride's stora pojkar som lever fortfarande, men lever, det verkar han göra.

Doctor Snuggles 2010-12-28 16:45

Semmy hade sin första förlust mot Ignashov förresten.

Apos78 2010-12-28 17:51

Gillar Ignashov. Han har väl haft en tendens att vara rejält ojämn från stund till stund men har är alltid iskall i sina matcher.

Brabo 2010-12-28 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4774798)
Haha, hur ska Brock lära ut standup? "Så här gör du för att ta emot slag på bäst sätt och sedan lägga sig ner i fosterställning. Hakan måste vara i detta läget."

Det blir en säsong med bara fys :D

Doctor Snuggles 2010-12-28 18:01

Är det inte en tendens bland många av de riktiga "talangerna" inom kampsporten, att vara ojämn, inte leva upp till sin talang, eller balla ur?
Ignashov, Anderson, BJ, Mike Tyson, Badr, osv.

Kwon 2010-12-28 18:07

Riktigt trist att se Ignashovs senare matcher, hur han tappat formen.

Tex hans match mot Badr Hari 2010 tex.

Kwon 2010-12-28 20:50

Prime Frank Shamrock
http://i835.photobucket.com/albums/z...f?t=1293533975

panzerpig 2010-12-28 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4774472)

Snälla låt oss drömma :)
Jag hoppas och hoppas att cro cop kommer vara i sin gamla form varje match jag ser honom. Jag blir besviken varje gång men fortsätter hoppas att NÄSTA match, då! ;)

Hemma Gymmaren 2010-12-28 22:58

"Gray Maynard is a KO artist....he puts me to sleep everytime i watch him fight.....:) ;)" Lol!

Petoria 2010-12-29 02:54

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 4775510)
"Gray Maynard is a KO artist....he puts me to sleep everytime i watch him fight.....:) ;)" Lol!

Han lyckades ju faktiskt knocka sig själv :D

Pdaddy 2010-12-29 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av Apos78 (Inlägg 4774938)
Gillar Ignashov. Han har väl haft en tendens att vara rejält ojämn från stund till stund men har är alltid iskall i sina matcher.

Hade inte han problem med alkoholen ?, det resultera i en hel del kassa matcher !!

PD

panzerpig 2010-12-29 11:55

Schaub vs Mir? nix. Schaub vs Struve? nix? Schaub vs Crocop? japp!?
börjar bli rörigt...

Petoria 2010-12-29 12:23

GSP was walking down the street and saw a bunch of ants, they were carrying a leaf with horrendous posture.

GSP stopped and said.......

"I am not impressed with your poor form, ants."

Nitrometan 2010-12-29 12:29

GSP is not impressed with your story.

;)

Krampus 2010-12-29 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4775258)
Prime Frank Shamrock
[IMG]Frank Slamrock[/IMG]

Herregud! Vem möter han där?

Färssen 2010-12-29 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4776209)

Igor Zinoviev, som bröt nyckelbenet.

Kwon 2010-12-29 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4776209)

Igor Zinoviev, de möts igen senare som Coacher i IFL, Frank hade sitt team och Igor hade sitt team Chicago Red Bears (Han är ryss så en röd kommunistisk björn var passande).

Det trista var ju dock att Frank var den som satte stopp för hans fightingkarriär.
Citat:

Ursprungligen postat av Preben
Zinoviev's final mixed martial arts bout (to date) was against Frank Shamrock at UFC 16.

22 seconds into the match, Shamrock took Zinoviev down with a powerful slam that knocked him unconscious and broke his collarbone, finishing his fighting career.

Since that time, he has worked as a personal trainer and bodyguard.

Doctor Snuggles 2010-12-29 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av Pdaddy (Inlägg 4776037)
Hade inte han problem med alkoholen ?, det resultera i en hel del kassa matcher !!

PD

En ryss som har problem med alkoholen? Näää.
Det var bara rykten f.ö.
Annars så har han inte en så dålig record, med tanke på att han anses ojämn.
79 - 19

Konvex 2010-12-29 16:07

Kwon 2010-12-29 16:18

Hahahaha

Nice touch med Raiden-hatten och hans FINISH HIM var ju bäst! :D

ManuelFerrara 2010-12-29 16:24

Classic

Kwon 2010-12-29 17:20

I wanted to fight him for too long time

Fin gammal intervju med allas vår Wandeco

Kwon 2010-12-29 18:30

http://www.cdn.sherdog.com/thumbnail...8_IMG_2731.JPGhttp://www.waylon-art.com/forums/bunchies03.jpg

ManuelIT 2010-12-29 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4776601)

haahahah, den garva jag gott åt

Kwon 2010-12-29 20:07

Man kan ha kul med en apelsin

Kwon 2010-12-29 20:14

Lookoutwhale är riktigt duktig, använder även mkt passande musik/ljudeffekter

]

Kwon 2010-12-29 20:16

Favoriten

Kwon 2010-12-29 21:01

2010 DYNAMITE

Ubereem VS Todd Duffee

ManuelFerrara 2010-12-30 01:14

Intressant..

Ja Duffee har som sagt inget att förlora. Tror han vägde fördelar med nackdelar och tog chansen.

ManuelFerrara 2010-12-30 13:53

Va fasen saknar Ariel Helwani ! Har han tagit ledigt? Satt och väntade på att de skulle komma upp videos där han konfronterar Dana White gällande tungviktssituationen.

Din Florian Jude. Aja du har förtjänat en lång semester!

Kwon 2010-12-30 14:01

Todd Duffee vs Ubereem blir spännade! :D

Konvex 2010-12-30 14:32

Yeah blir ballt, dom två mest cartoonfreakiga hw fysikerna battling it out. :D

JusupWillkosz 2010-12-30 16:04

K-1 Dynamit!

Jusup är lite förväntansfull här!

Mussasi mot Kyotaro...Har Moussasi fått hybris eller har han insett att han inte kan gömma sig längre efter toktorsken mot King Mo!?

Bobb Sappen mot utkastad sumobrottare som bara var halvdan meagashira.
Jusup var där! Jusup satt framme vid ringside i K-1 Scandinavia 2010! Jusup blev oerhört besviken på Sappen bara var där för att "casha" in och äta buffé! Dessutom syntes det tydligt att Sappen hade slutat ta juice. Han var ju fortfarande grov men inget monster. Han hade bara lite rygg och fläskiga vader!
Jusup har ju blivit betydligt mer imponerad av köttbitar han sett på gymmen de senaste åren.
Sumobrottaren då? Han rökte på och det blev en stor skandal i sumoförbundet!
Denna sumo är väl inte hälften av atlet i jämförelse med den UTKASTADE playboyen ASHASHORYOU! Det är Ashashoryou vi vill se i ringen!
Och vilka regler sen? Open palm strikes rules, vad fasen är detta bloodsport och Dimak?

Crybabyn Shinya Aoki bryr jag mig inte om. Överskattad riskokare!

Jusup ser mest fram i mot mötet mellan horse/sharkmeat Overeem mot Todd Gh hakan Duffe. Vem har kört mest kurer i år? Vem går på hormonterapi? Vem har störst armar? Den sista frågan lär vi få besvarad ganska snart...

När börjar spektaklet på HDNET?

Kwon 2010-12-30 16:12

Välkommen tillbaka Juzup!

Vi ser hellre mer av dig än den där divan Manuel Ferrara!

JusupWillkosz 2010-12-30 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4778682)
Välkommen tillbaka Juzup!

Vi ser hellre mer av dig än den där divan Manuel Ferrara!

Tack! Verkar vara en sån där besserwisser

Hur var det med tiderna? När går eventet svensk tid? Jusup är för närvarande i Sverige.

Kwon 2010-12-30 16:33

http://www.boxeomundial.net/news_ima...reem_duffy.jpg

JusupWillkosz 2010-12-30 16:37

Nu står ju Overeem lite längre fram. Men Jusup har faktiskt hört rykten om att Todd Duffee inte alls är så stor som han ser ut.

Tveksamt om Duffee är 6'3 (1.91) på den där bilden. Han ser snarare ut att vara 6'2 (1.88), medan Overeem verkar vara upp mot 6'5 (195-196 cm).

Har Duffee gått av hormonterapin eller är bilden bara extremt missvisande?

Doctor Snuggles 2010-12-30 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4778482)
Yeah blir ballt, dom två mest cartoonfreakiga hw fysikerna battling it out. :D

Tror Duffee fått oförtjänt mycket med skäll efter sin oturliga sista fight, och hans "cut" från UFC. Tror inte det riktigt är så ensidigt som folk vill få det å framstå. Har en viss förhoppning om att han iaf kan ge Overeem en bra fight.

EDIT: Jusup: Ja, tror bilden är missvisande. Kollar man på presskonferensen när de sitter på samma avstånd från kameran, så ser iaf Duffees huvud större ut än Overeems.

JusupWillkosz 2010-12-30 17:02

Kommer vi få se Chiyotaikai chops? http://www.sumo.it/articles/189.jpg

Färssen 2010-12-30 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4778723)
Nu står ju Overeem lite längre fram. Men Jusup har faktiskt hört rykten om att Todd Duffee inte alls är så stor som han ser ut.

Tveksamt om Duffee är 6'3 (1.91) på den där bilden. Han ser snarare ut att vara 6'2 (1.88), medan Overeem verkar vara upp mot 6'5 (195-196 cm).

Har Duffee gått av hormonterapin eller är bilden bara extremt missvisande?

Färssen tycker att bilden verkar vara ganska rättvisande. Båda två står i fajterpose, har förmodligen skor på fossingarna, det japanska golvet kan svikta lite olika när 200+kg står och lökar på det etc.

Duffee ser definitivt ut att vara över 190.

Petoria 2010-12-30 17:17

http://img41.imageshack.us/img41/9079/ajfat.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u...5/DSC00813.jpg

Petoria 2010-12-30 17:55

Japanerna lär sig tidigt

http://28.media.tumblr.com/tumblr_le...qt8go1_400.jpg

olwe 2010-12-30 17:58

olwe är imponerad av att jusup talar i tredje person om sig själv =).

sedan:

"Dream lightweight champion Shinya Aoki’s clash with K-1 Max veteran Yuichiro Nagashima will feature one three-minute kickboxing round, followed by a standard five-minute MMA round. The fighters will use open-fingered gloves throughout. If no winner is decided in the eight minutes of competition, the fight will be declared an automatic draw."

källa: sherdog

Sicka stollar de dära japaneserna. Fast lite kul.

Kwon 2010-12-30 17:59

Haha aint that the truth about Rumble Johnson!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.