Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det. (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73570)

stolpskott 2012-10-12 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av Lasse Kongo (Inlägg 6033360)
Minirecension efter ett par timmar; en blivande klassiker, omfg vad man inte vill sluta spela!

Jag har det stora nöjet att plusetta på den :)

simmejävel 2012-10-12 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av stolpskott (Inlägg 6033397)
Jag har det stora nöjet att plusetta på den :)

Okej, och iom att det handlar om Bethesda så ställer man ju sig såklart frågan: Hur står det sig i relation till Skyrim? Skyrim lovordades ju väldigt högt från alla möjliga håll men personligen så blev jag lite besviken.

Lasse Kongo 2012-10-12 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av simmejävel (Inlägg 6034088)
Okej, och iom att det handlar om Bethesda så ställer man ju sig såklart frågan: Hur står det sig i relation till Skyrim? Skyrim lovordades ju väldigt högt från alla möjliga håll men personligen så blev jag lite besviken.

Bethesda är utgivare, det är Arkane Studios som har gjort spelet, så radera allt vad Skyrim heter...

Edit; årets spel utan tvekan, ser inte att något spel 2012 toppar detta.

AC 3 lär vara grymt men det är samma sak som tidigare egentligen fast ny miljö, ny epok/huvudperson, ingen man jizzar över men lär ändå bli ett grymt spel.

simmejävel 2012-10-12 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Lasse Kongo (Inlägg 6034098)
Bethesda är utgivare, det är Arkane Studios som har gjort spelet, så radera allt vad Skyrim heter...

Göttmos! Game on! Kanske plockar upp det efter jobbet. Något flerspelarläge så man kan spela med er kolizzar? :)

Lasse Kongo 2012-10-12 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av simmejävel (Inlägg 6034103)
Göttmos! Game on! Kanske plockar upp det efter jobbet. Något flerspelarläge så man kan spela med er kolizzar? :)

Njeta, sp only.

Mollestam 2012-10-12 23:31

Dishonored efter ett par timmar, njaa, glad att man beslutade att inte köpa det. Känns i mitt tycke stelt, och what's up med grafiken daterad 2008?
Alldeles för enkelt på högsta svårighetsgraden också.

Första spelet som utgivits av Bethesda Softworks på ett antal år som jag ej kommer köpa. Får fortsätta nöta HoN tills att Hitman: Absolution släpps.

Mollestam 2012-10-12 23:38

Veckans bästa spel finns ändå redan i Worms: Revolution, så jäkla bra.

Riktigt klurig och skön sp, och ett välgenomtänkt, härligt mp-läge!

Nordenator 2012-10-13 00:05

Kika på Scandinavian Edge imorrn. Troligtvis en av de största fightingspelsturneringarna so far i Sverige :D

Nu måste jag slagga så jag är fit for fight ^^

http://www.twitch.tv/negativeedgegbg
http://www.twitch.tv/fightingforsweden

stolpskott 2012-10-13 01:56

Dishonored är för mig det näst bästa spelet 2012, med Journey på första plats. Atmosfäriskt, asläcker design, gripande story och riktigt soft gameplay. Arkane essade det här känns det som.

kalajset 2012-10-13 02:15

Mycket Borderlands 2 nu. En level 24 siren som körs med några andra online, min huvudkaraktär. Sedan en level 12 commander i ett annat onlinespel. Slutligen en level 11 mechromancer (nya klassen) som jag kör offline. Intressant med anarchy-systemet till mechro även om det känns svårspelat såhär på förhållandevis låga levels.

Imorgon dock - Dishonoured!

simmejävel 2012-10-13 15:02

Började spela Arkham City igår lite senare än alla andra (sisådär ett år). Jävlar vad bra det är! Lite enkel combat men riktigt mycket stämning. Redan en given favorit i spelsamlingen.

Fuark 2012-10-13 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av stolpskott (Inlägg 6035198)
Dishonored är för mig det näst bästa spelet 2012, med Journey på första plats. Atmosfäriskt, asläcker design, gripande story och riktigt soft gameplay. Arkane essade det här känns det som.

+1

spelade rakt igenom det igår natt, 10 timmar session, riktigt svettig efteråt. Körde givetvis very hard direkt och stealthandet var verkligen top notch, otroligt bra var det!! Kör igenom en andra igång idag med inriktning på alla achievements

Citat:

Ursprungligen postat av simmejävel (Inlägg 6035778)
Började spela Arkham City igår lite senare än alla andra (sisådär ett år). Jävlar vad bra det är! Lite enkel combat men riktigt mycket stämning. Redan en given favorit i spelsamlingen.

Det är ett väldigt skönt spel, hoppas du kört arkham asylum innan, som i mitt tycke är snäppet bättre :)

angående combat så tycker jag du ska vrida på svårighetsratten ett snäpp åt höger, och testa igen :)

Rahf 2012-10-13 21:55

Halo 4 har tydligen läckt ut. Tråkigt för dem som jobbat på spelet i över 3 år.

Fartman 2012-10-13 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av simmejävel (Inlägg 6035778)

Håller också på med det och det är riktigt grymt ja :)

kalajset 2012-10-13 22:15

Kört några timmar Dishonored nu och är faktiskt lite kluven. (Hade iofs skyhöga förväntningar ska sägas). Kändes småsegt i början och är fortfarande inte helt överens med grafiken. (Även om det har en säregen stil tycker jag inte direkt det är snyggt - åtminstone inte på PS3). Vidare tycker jag ett antal småsaker skulle kunnat göras bättre. T ex hade jag gärna sett ett bättre system för aktiva/icke-aktiva quests, lagt till en karta/mini map, samt dessutom förbättrat kontrollerna en del. (Tycker t ex det är onödigt svårt att genomföra lyckade "blinks"). Hade dessutom gärna sett en större värld. (Svårt att inte jämföra med Elder Scrolls/Fallout-serierna här även om det inte är samma utvecklare).

Till det positiva hör att det efterhand byggts upp till ett riktigt intressant spel som t om ser ut att kunna överträffa det relativt likartade Deus Ex: Human Evolution vilket jag själv tyckte var ett av förra årets absolut bästa spel. Att använda skills/magi/etc är riktigt underhållande och att spelet faktiskt ger spelaren verklig valfrihet i hur uppdragen ska utföras är klart befriande efter många halvt-misslyckade försök hos konkurrenter. Och även om grafiken i sig inte är någon höjdare så är ju själva miljöerna underbara.

Kort och gott gillar jag det men är för tidigt att säga om det är "årets spel" för egen del. Än så länge håller jag Borderlands 2 högre, iaf sett till underhållningsvärdet.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:35.