Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kwon 2011-09-24 02:41

Shogun, Batman, Pingvinen och några brasilianska brudar

krellik 2011-09-24 03:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5306349)
Hörde någon löjlig siffra någonstans, att Rampage hade spenderat en million dollar på sitt camp. Vad ligger den riktiga siffran på, månntro?

Vi snackar om en person som hade blivit övertalad av någon religiös guru att han skulle fasta inför sin andra fight med Wand.

Bra fighter, inte alltid alla hästar hemma.

Nu tror jag ju inte att han har pungat upp med en miljon dollar för sitt camp men man ska aldrig säga aldrig med Quinton...

Petoria 2011-09-24 08:09

Någon som har bra stream till Dream?

Petoria 2011-09-24 09:31

Haha Imanari är sjuk :D

Doctor Snuggles 2011-09-24 13:18

Någon som har en länk till en dream torr och vill pm:a?

nmanradnävna 2011-09-24 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5306999)
Någon som har en länk till en dream torr och vill pm:a?

När börjar Dream!?!? Inte såhär jävla tidigt väl!?!?

Also, vet nån när bellator drar igång!?

Är sjuukt sugen på att få se Joe Warren vs Alexis Vila

Öhhh... har galan redan varit!? Gick in på deras wiki och fick se några resultat jag INTE ville se

Doctor Snuggles 2011-09-24 13:35

Ja, jag tror den har varit redan.

krellik 2011-09-24 13:39

Ufc weighins och strikeforce challengers till sen lördagsfrukost, livet är gott.

Petoria 2011-09-24 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5307071)
Ufc weighins och strikeforce challengers till sen lördagsfrukost, livet är gott.

För mig blev det weigh-ins + Dream 17 live, men missade halva för behövde sticka och träna :) Grym lördagsmorgon!

Hamnade i en twister på BJJn, det var fan inte skönt :D

krellik 2011-09-24 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5307247)
Hamnade i en twister på BJJn, det var fan inte skönt :D

Livet är inte gott...;) Spinelocks är inte de trevligaste låsen att fastna i.:p

Kör du bara bjj eller hela mma paktet?

Petoria 2011-09-24 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5307249)
Livet är inte gott...;) Spinelocks är inte de trevligaste låsen att fastna i.:p

Kör du bara bjj eller hela mma paktet?

Haha nej verkligen inte! Kör bara BJJ nu men körde MMA ett tag innan

krellik 2011-09-24 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5307256)
Haha nej verkligen inte! Kör bara BJJ nu men körde MMA ett tag innan

Aight, inte så "bara" föresten, hoppas inte det lät så, vilken klubb i Malmö? Försöker själv komma igång med lite pyjamasrullande och mma brötande efter många år borta efter skada...

krellik 2011-09-24 16:27

Sett en del strikeforce challengers nu, jag gillar när hungriga fighters får en chans. Men oftast är strikeforce challengers rätt slätstrukna galor. Tankar väcks att strikeforce haft främst ekonomi och stake att satsa stort och att de satsat på publikfriande matcher med stora namn.

Men det jag inte tror de har är ett team som håller matchmaking i stil med det UFC gör, det WEC gjorde och det Belator försöker göra. Att bygga spännande matcher från underkortet och upp, att försöka leverera aktion på varenda litet kort man kör. Det är så man bygger ett varumärke och det är så man vaskar fram stjärnor. Strikeforce är svaga i den aspekten.

Det de varit bra på är att ta stjärnor på lite dekis och matchat upp dem till form. Men att bygga stjärnor från grunden? Nej.

Charleston 2011-09-24 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Charleston (Inlägg 5301969)
Nån som vet varför kommande galor går på söndagar? Är det en permanent förändring? Brukar ju vara perfekt att ladda hem galan och kolla ihop med någon/några kompisar på söndagseftermiddagen.

Jag blev lurad av UFCs hemsida här, blev ju vidareskickad till deras UK-sida som visade söndagens datum vilket ju stämmer för oss här i europa. galan går klockan 2 GMT morgonen söndag den 25:e. Dvs lördag kväll i USA som vanligt. Hade upptäckt detta om jag kollat lite nogrannare på sidan antar jag. Kul att man har kompisar som gör det åt en.

Söndagseftermiddagen är räddad!

yooii 2011-09-24 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5307429)
Sett en del strikeforce challengers nu, jag gillar när hungriga fighters får en chans. Men oftast är strikeforce challengers rätt slätstrukna galor. Tankar väcks att strikeforce haft främst ekonomi och stake att satsa stort och att de satsat på publikfriande matcher med stora namn.

Men det jag inte tror de har är ett team som håller matchmaking i stil med det UFC gör, det WEC gjorde och det Belator försöker göra. Att bygga spännande matcher från underkortet och upp, att försöka leverera aktion på varenda litet kort man kör. Det är så man bygger ett varumärke och det är så man vaskar fram stjärnor. Strikeforce är svaga i den aspekten.

Det de varit bra på är att ta stjärnor på lite dekis och matchat upp dem till form. Men att bygga stjärnor från grunden? Nej.

Tycker att Strikeforce hade en del riktigt bra galor med intressanta matchningar över hela kortet.

Sen kom Zuffa..

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:55.