Citat:
Ursprungligen postat av Trance
(Inlägg 2549927)
Nej, min kommentar var helt underbar och kommer förmodligen citeras i all evighet på the intertubes. Du verkar gilla starcraft, varför inte spela det istället för tvåan om nu tvåan ändrar konceptet. Jag räknar ju med att du är väldigt högt rankad i världen för det kan inte vara så att du spammar helt meningslöst för att få 300apm så du kan skryta på träningsforum hur jäkla bra du är.
Du tycker uppenbart det är viktigt att kunna klicka snabbt som attans på byggnad och cykla igenom dem för att bygga snabbt och det är det som skall skilja dig från "noobs" och inte strategi. Desto fler UI-missar desto bättre, man kanske borde ändra så man bara kan välja en gubbe i taget, då jäklar vad man får klicka. Du skulle säkert vara kung. Just strategibiten är inte det viktigaste.
Jag menar vem hur många "pros" kommer att förlora mot newbies bara för att man skulle kunna välja mer än en byggnad. Hur förändrar det spelet?
|
Japp, jag gillar SC som fan och jag har en rätt djup förståelse av spelet efter att ha spelat i åratal och följt de koreanska ligorna MBC, OGN och Proleague genom att ladda ner videos av matcherna.
Grejen med SC är att det har en perfekt balans av det mesta...balansen mellan allt pill med micro, macro och strategi.
Det är helt otroligt att det fortfarande finns så mycket utrymme för nya tricks och strategier i detta spel som är nästan 10 år gammalt.
Haha, skärp dig. Jag spelar med den hastigheten för jag känner att den är optimal för mig och du hittar dessutom inget proffs som har under 250 apm med Terran, förutom iloveoov, han är precis under och han slumpar fett för tillfället anyways.
Alltså, verkar du inte ha så bra koll på Starcraft, men det är lungt. Alla kan ju inte ha det.
Starcraft ska bygga på snabbhet, precision och strategi. Samt "det där" som vissa spelare har, "sense of star" som en koreansk kommentator (ex-progamer) kallade det när han kände igen en spelares spelstil och såg att han var en nivå över alla andra vad gäller intution och strategi.
Aja, jag orkar inte kommentera dina ironiska försök till att göra dig lustig i sista stycket, men det jag skrivit ovan gäller iaf.
Enligt mig är starcraft ett spel som inte bara baseras på "strategi" utan också snabbhet och precision.
Du ska ha skills med musen, grym öga-hand koordination, så snälla Blizzard ändra inte på det.
Dessutom, förstår du inte hur det skulle ändra spelet med MBS borde du nog läsa på lite mer eller till och med spela Starcraft?