Johanss0n |
2012-06-17 18:48 |
[QUOTE=filmjölk;5831162]Givetvis skall man få skydda hus, hund, liv, anhöriga och egendom, samt bedriva kontrollerad jakt om vargstammen blir för stor/QUOTE]
Problem är ju just att man inte får det idag.
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
(Inlägg 5831162)
Men att ta bort detta djur ur svensk fauna är fel, de är en naturlig del av naturen.
|
Naturen är inte längre "naturlig" eftersom den har påverkats för mkt av människorna, städer är inga naturliga delar av naturen, smutiga, förorenade och inte självförsörjande på nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
(Inlägg 5831162)
Dessutom betalar vi era jordbruksbidrag/ arbetslöshetsersättning/ låtsassysselsättningar så att ni kan flumma runt i era sketna småstäder och leka rambo i skogen så vi har visst en talan om vi skall ha varg eller inte.
Det är mina skattepengar som finansierat din älgstudsare, så jag förbehåller mig rätten att ha en åsikt om vi skall ha varg eller inte.
|
Tror inte arbetslösheten är större utanför storstäder. När det gäller jordbruks"bidrag" så är det ett helt missvisande ord eftersom det egentligen handlar om suventionering dvs att ha råd med mat ska inte vara en klassfråga. Men du kanske vill ha dubbelt så dyr mat kapitalistsvin?
Det är mina skattepengar som finansierat dina foppatofflor så jag förbehåller mig rätten att ha en åsikt om när du använder dem.
|