![]() |
Grymma pressar överlag.
|
Dips KV + Vikt
15kg x 8 30kg x 6 40kg x 5 - (+1) 40kg x 4 - (+-0) Lutande bänkpress 80kg x 8 - (+1) 85kg x 5 4 - Rätt så långsamma, mer kontakt än kraft Lutandebänk flyes 20kg x 6 20kg x 6 *Fick lite ont i vänstra armbågen så ville inte provocera den mer så jag hoppade över sista repset Bröstpress Fullmagasin x 7 - (-1) Fullmagasin x 4 - (-3) Sittande kabelkross 28kg x 8 *Fick ont här i axel när korsade över vänstra armen. AC-ledskompression, axelproblemet ligger kanske i AC-leden. Innan jag värmde upp fick jag ont vid ca 115graders abduktion, två tecken på AC-ledsproblematik. Axeln kändes annars bättre idag och det gjorde även armbågen. Pec-Flyes, maskin 59kg x 8 73kg x 8 91kg x 4 Liggande tricepsextension 38kg x 3 3 6, rakstång lite jobbigare. Liten svaghet i den mediala delen av vä.armbåge och liten palpationsömhet där också. Misstänker medial epicondylit. 40kg x 6 + 6 pressar direkt efter - Med EZ-Stång 40kg x 8 - Efter en lite längre paus, hur lätt som helst. Ligg. hntel.ext 12,5kg x 8 8 15kg x 6 Triceps pushdown 41kg x 8 8 50kg x 8 8 Singel cable pushdown 9kg x 8 8 18kg x 10 Hantelcurls mellan triceps seten ca 10 set Bra pass idag, blev nöjd och hade bra ork. Sämre pecstyrka idag än förra veckan, i trikkarna hade jag bättre styrka. Nu blir det att fylla på glykogendepåerna resten av kvällen tillsammans med proteinkällor. Ben och mage imon... |
Var lite seg för att gå till gymmet ikväll, blev rätt så trött under kvällens gång. Blev återigen ett sent pass. Mycket bra benpass blev det av ändå, högintensivt och lågvolym.
Morgonvikt: 86,2kg, helt okej form fortfarande, skymtar alla 6 magrutor när jag kontraherar magmuskulaturen. Knäböj med bälte 60kg x 20 - Warm Up 100kg x 8 - Warm Up 130kg x 6 - 140kg x 6 - 152kg x 2 - Sista repetitionen var tung (PB ändå) 120kg x 8 Raka marklyft 60kg x 18 - Warm Up 100kg x 8 120kg x 8 135kg x 5 - Sträcktes ordentligt i hamstringens 120kg x 6 - Var trött här Liggande Leg Curl 41kg x 8 Abdominals 6 set, med vikt och i crunch maskin. Blir vila imorgon, var nöjd med passet ikväll, bra styrka och koncentration. Lite folk på gymmet vilket tycker jag skönt, måndagar är värst på STIL då brukar det vara fullt där. |
Citat:
|
Citat:
|
Citerar följande Sami: skymtar alla 6 magrutor när jag kontraherar magmuskulaturen.
Blivit lite insnöad i anatomins termer hehe? |
Citat:
|
Förbannat bra böjt, Sami! Grymt att du skymtar rutorna vid den kroppsvikten. Bådar helt klart gott.
|
Torsdag idag, påfylld med glykogen, kreatin och vatten och taggad till max. Det stod axlar och vader på schemat, lade till bänkpress också som jag hade inte kört på några veckor. Målet var att sätta PB där idag. Så här gick det.
Morgonvikt: 87,4kg Bänkpress 60kg x 20 - Uppvärmning 100kg x 10 - PB, matade på ordentligt här, hur lätt som helst. 120kg x 1 (Själv) 1 (Assisterad) 1 (Negativ) - PB här också. 100kg x 9 + 1 (assist) *Körde med svank, brukar inte köra det när jag kör bröstövningar. Nu när det gällde PBs så ville jag utnyttja all hjälp som möjligt. Militärpressar 60kg x 8 - Lätta 80kg x 0 - Failade här, för tungt. Drog upp stången med en frivändning 75kg x 2 - Utan bälte, PB. 70kg x 3 - Helt okej här. *Axlarna var något möra efter de här övningarna Front Raise 15kg x 7 - Fick ont i underarmarna, främst på hö. sida. 15kg x 8 - Lite svaghet på underarmarna, armbågsskadan spökar fortfarande lite. Fast tycker jag har återhämtat mig från skadorna riktigt bra på en vecka. Hantelpressar 27,5kg x 4 3 3 - Utan ryggstöd, trött så blev inte så jättemånga reps. Hantellyft åt sidan 17,5kg x 8 8 8 - Starka men jobbiga var de här Reverse Flyes i Pec maskin 77kg x 6 64kg x 8 8 73kg x 5 Soleuspress 50kg x 6 6 Hack Squat, vadpress 150kg x 7 8 8 220kg x 6 6 Underbart skönt pass, bästa pass på jättelänge. Styrkan fanns där, energin fanns, fokuset fanns där, kändes skönt. Har ju lastat i mig kolhydrater ordentligt de senaste dagarna +500g per dag, igår drack jag jättemycket vatten, var jättetörstig. Allting fanns idag på de rätta platserna antagligen. Har sovit bra under den här veckan och allmänt varit på topphumör, så det kan också påverka att det gick bra idag samt att det är fredag imorgon och helgen väntar *cupid* Blir ett rygg/bicepspass imorgon, får se om jag slår ett PB i marklyft också. |
Citat:
|
Rygg/Biceps idag. Var något trött sovit dåligt och 1h innan käka lunch, passet gick bra ändå. Provade köra marklyft men det gick inte för att hade fortfarande träningsvärk i ländryggen och gluteerna efter benpasset i tisdags.
Morgonvikt: 88,8kg :Virro , typ gått upp två och havlt kilo på fyra dagar. Chins KV + Vikt 15kg x 4 4 3 *Dålig ork Stångroddar 50kg x 8 + 8 - Warm ups 70kg x 8 8 90kg x 8 8 6 Stångcurls 30kg x 8 40kg x 5 5 + 1 med gung och excentrisk Hantelroddar 30kg x 8 35kg x 8 42,5kg x 6 6 Sittande Rodd 60kg x 10 75kg x 7 80kg x 8 EZ-Curls 27kg x 10 37kg x 7 37kg x 6 Sittande curls i lutandebänk 15kg x 4 + 10kg x 10 15kg x 5 + 10kg x 7 Sista körde på bara Det känns i kroppen nu att man har tränat, så kommer vila och försöka återhämta mig under helgen. Ska prova på lågvolym träning nästa vecka, 8 set för större muskler, 4 set för mindre. Samma upplägg som, nu för övrigt. |
1 bifogad(e) fil(er)
Dagsformen 88kg
|
Efter en bra men lite för kort helg var det dags för dra till gymmet och testa vad man var gjord av. Piggnade till ordentligt här på kvällen och såg bilder från DC08, som gav mig inspiration och motivation till dagens pass. Om ett år är det min tur :cool: .. Kör lågvolym (4-8 set per muskelgrupp) den här veckan och det blev pecs och triceps idag hög-medelintensivt (3-8 reps)
Morgonvikt: 88,0kg Dips KV + Vikt 25kg x 8 50kg x 3 - Benen var lite instabila, annars djupa och strikta. 35kg x 7 - Förlorade kraften reps nr 5 blev för djup, hoppade upp och körde två till efter det. Lutande bänkpress 87,5kg x 5 4 80kg x 8 Bröstpressmaskin 100kg x 7 100kg x 5 - djupare och bredare 100kg x 6 - djupa och breda Liggande tricepsextension 40kg x 7 40kg x 7 40kg x 5 45kg x 3 + 5 pressar 45kg x 4 + 7 pressar Greppträning, med viktplattor 15kg x 15s , GUL casall 20kg x 6s , BLÅ tjock eleiko 10kg x 25s, SVART casall Bra pass idag, kort och intensivt, ca 45-50min exlusive uppvärmning, länge sist jag körde så här kort pass. Det kändes bra, jobbigt var det trots färre set, eftersom jag fokuserade att ta mig ut till max i varje set. Imorgon tänkte jag köra rygg och biceps.... |
Rygg och biceps idag. Var lite seg och passet kändes tungt, inget dåligt med det sista, blev ett väldigt intensivt pass.
Chins KV + Vikt 20kg x 3 20kg x 2,5 - Kändes lite axlarna 10kg x 6 *Inte så jättestarka chins, kan bero på att jag har gått upp i vikt nu så det känns tyngre att köra chins. Marklyft 150kg x 5 170kg x 2 Stångrodd 100kg x 8 7 *Tunga set men märker att latsen har blivit starkare. Bättre teknik nu än för några veckor sen. Hantelroddar 45kg x 8 7 8 6 - Tunga set rakt igenom övningen, sämre styrka på högra sidan av latsen. Stångcurls 40kg x 8 40kg x 5 5 *Tunga Sittande curls på lutandebänk 15kg x 4 + 12,5kg x 7 15kg x 3 + 12,5kg x 5 *Sjukt tungt Länge sen sist jag tyckte att ett pass var så här tungt, inte för att jag var omotiverad men kanske nervsystemet var inte redo för sånt här pass idag. Blir vila imorgon, nu blir det mat. |
Axlar och vader idag, bra pass blev det sov bra under natten och även under dagen nån timme. Det blev mycket ökningar idag ökade i alla övningar något, kände mig stark, vägde 88,8kg imorse. Startade med bänkpress.
Bänkpress 107,5kg x 6 - PB, fina pressar *Blev bara ett set eftersom jag hade träningsvärk från måndagens bröstpass fortfarande och det gjorde ont i pec.majorfästet. Militärpressar 75kg x 3 80kg x 1 - PB med bälte 70kg x 3 *Tunga milisets. Hantellyft framåt 17,5kg x 8 17,5kg x 8 12,5kg x 8 *Något svaga, kände framför allt svaghet på extensorerna och smärtade till lite i axeln vid lyft. Kanske nån nerv som spökar, radialis kanske. Hantelpressar 27,5kg x 6 27,5kg x 5 27,5kg x 3 *Körde med bälte utan ryggstöd Hantellyft åt sidan 20kg x 8 8 8 *Fult tunga Hantelshrugs 45kg x 8 8 8 Omvända Flyes i pec maskin 77kg x 7 77kg x 6 77kg x 6 73kg x 3 73kg x 3 *Kändes verkligen i baksida axlar, även på framsidan vid x-centriskafasen :Virro Sittande soleuspress 50kg x 8 50kg x 7 Hack Squatvadpressar 170kg x 8 170kg x 7 220kg x 7 220kg x 6 250kg x 3 *Bra djupa i de här tycker jag, fokuserade extra på att hålla knät extenderat så att gastrocnemius tränas optimalt. Hittils har lågvolymträningen gått bra den här veckan, tungt har det varit utan tvekan, men har ökat bra i övningar som jag har velat. Tycker om att lyfta tunga vikter det är roligast, samt det är alltid kul med ökningar. Kommer fortsätta men det här upplägget nån vecka till, sen övergå till högrepsträning (8-12), har funderat på att ha ändå ett par tunga 1-3 basövningsset per muskelgrupp vid varje pass. Är inte än klar med hur jag kommer köra, förmodligen blir det fortsättning med lågvolym, 3-4 dagar i veckan. Bulken känns inte värst trevlig längre, mätt hela tiden i princip, ändå ca 4 månader kvar så det är bara att bita ihop. Ben och mage imorn. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:02. |