Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Pansartax 2011-08-26 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 5248752)
lol, whut? Du kallade honom renodlad boxare först vilket han definitivt inte är. Inte använt sin brottning i ufc? bara för att han inte tar ned folk och försöker avsluta fighter där betyder det inte att han inte använder sin brottning.. missade du senaste matchen mot hamill? mot rashad evans?

Vad betyder det då? Du får gärna utvecka det där tyckte det lät lite motsägande.

Jag har inte Evans matchen färskt i minnet men har inte för mig att de låg ner allt för länge?

Doctor Snuggles 2011-08-26 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5248789)
Vad betyder det då? Du får gärna utvecka det där tyckte det lät lite motsägande.

Jag har inte Evans matchen färskt i minnet men har inte för mig att de låg ner allt för länge?

Han pratar om defensiv brottning. Du pratar om offensiv brottning.

Petoria 2011-08-26 15:51

Han använder sin brottning för att hålla matcherna stående, samma sak som Liddell gjorde

Pansartax 2011-08-26 15:56

Ja givetvis, men takedown-försvar behöver väl inte ha något med brottning att göra överhuvudtaget? Machida är rätt vass på det och han pysslar ju med "karate".

Skit samma, blir svårt att förklara vad jag menar.

Petoria 2011-08-26 15:59

Machida har även sysslat med Judo, BJJ, Sumo och massa annat. Klart att takedown försvar även är brottning

Doctor Snuggles 2011-08-26 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5248805)
Ja givetvis, men takedown-försvar behöver väl inte ha något med brottning att göra överhuvudtaget? Machida är rätt vass på det och han pysslar ju med "karate".

Skit samma, blir svårt att förklara vad jag menar.

Jo, om man försvarar sig mot typiska brottningsnedtagningar som dubbel och singelleg så har det per definition med brottning att göra. Visst kan tdd överlappa med andra kampsporter som Judo, men eftersom alla mma-fighters tränar i allt så brukar man säga att tdd = defensiv brottning. Eftersom nu Rampage ursprungligen är en brottare så kommer hans tdd främst från brottningen.
F.ö. så har Machida också specifikt tränat Sumo som är en typ av brottning.

krellik 2011-08-26 16:32

GSP har sin grund i karate, kanske bästa mma brottaren idag, men det är inte det att han har karate som grund som gör honom bra på brottning utan att han har bra fysiska attribut och att han har hårdtränat mmabrottning i många år.

Kwon 2011-08-26 16:44

Hur funkar Joe Rogan i Fox studion utan Goldie? :D

Gillar introduktionen av Tjock Herre upptagen med mobilen, Rashad (med avbruten jingle), Chuck Liddells mördarblick, Hur GSP och Frankie Edgar har förändrats etc ;)

Petoria 2011-08-26 16:51

Hahahah :d

cero 2011-08-26 17:21

Hahahah, detta var verkligen dåligt. :laugh: Konstig introdokutionsmusik som inte hinner sluta innan Joe börjar prata med en väldigt obekväm röst. Hur tänkte dem när Joe fick detta jobbet? Ganska uppenbart att någon som Goldberg eller liknande skulle sköta detta mycket bättre.

Känns nästan som att man skulle kunna kasta ihop något vettigare själv.

cero 2011-08-26 17:46

Utav ren nyfikenhet: Vad var poängen med Gus Johnsons extrema sminkning i Strikeforce? Något jag alltid undrat.

Kwon 2011-08-26 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5249021)
Utav ren nyfikenhet: Vad var poängen med Gus Johnsons extrema sminkning i Strikeforce? Något jag alltid undrat.

Så han utmärker sig mer, blir the talk of the town etc

krellik 2011-08-26 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5248896)
Hur funkar Joe Rogan i Fox studion utan Goldie? :D

Gillar introduktionen av Tjock Herre upptagen med mobilen, Rashad (med avbruten jingle), Chuck Liddells mördarblick, Hur GSP och Frankie Edgar har förändrats etc ;)

Da fuck?!!?!

Kwon 2011-08-26 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5249070)
Da fuck?!!?!

Oozing Professionalism yes? :D

Petoria 2011-08-26 18:21

http://i53.tinypic.com/ip5ncg.jpg

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:38.