![]() |
|
Vad menar du med farligaste?
Någon med en pistol skulle nog vara rätt farlig. Den bästa tungviktarn är antagligen Cain Velasquez fn. Men det återstår att se. |
Citat:
Vet inte riktigt vad du hade förväntat dig av Woodley vs Daley... Lite kul dock att det såg ut som att Daley gick efter en omaplata(?) och sen försökte skifta till triangel i slutet. Men han borde ha skitit i en del knän och sparkar.. Lawler vs Kennedys hade en bra förstarond med roliga scrambles men fattar fan inte vad Lawler pysslade med i slutet. Han kanske var tröttare än vad han såg ut att vara eller hade andra problem men han borde inte ha gått och väntat på Kennedys TD hela sista ronden... Såg nåt på mmafighting.com att Scott Coker sa att Fedor vs Hendo är den bästa fighten i strikeforce historia, han måste vara ordentligt blåst om han tycker det. Inte för att jag direkt kan komma på massa fighter som varit bättre men det där galna svingandet kan inte ha varit deras bästa fight... Lite grinig för att samtliga som jag ville se vinna på main cardet förlorade! |
Jag förväntade mig att Daley skulle tagga Woodley under takedownförsöken så att det sedan skulle bli "Good Night Irene" :D
|
Imponerad av Lawlers tdd dock. Synd att han hade en sådan konstig gameplan att bara kontra. Skulle han jabbat lite hela tiden så skulle han nog kunnat ta hem segern.
|
Ja, Lawlers skulle bumrushat aggro-style i 3:e ronden!
|
Jag anade att Fedor skulle förlora men hoppades på motsatsen. Han har tappat så mycket muskelmassa sedan Pride-tiden att han inte längre har kvar explosiviteten i clinchen som gjorde att han kunde slänga runt sina motståndare och även kontrollera dem på marken. Henderson hade mer muskelmassa på sina 94 kg än vad Fedor hade på sina 101 kg. Att se Henderson reversa så enkelt när Fedor hade topposition och slå ut honom visar så tydligt att Fedor inte har tränat på rätt saker och med rätt folk. Fedor såg inte ut att förstå vad som höll på att hända och sen var det försent.
Väldigt trist att han avslutar sin karriär på det sättet. Jag förstår om han är trött och får andra prioriteringar men vill man inte sluta i med flaggan i topp? Till och med Rampage, så omotiverad som han uppger att han är, skaffar rätt folk kring sig och vill hålla stilen tills han går i pension. Fedor är min favoritfighter men detta är tråkigt att se, han har bara sig själv att skylla då han skulle ha vunnit mot Henderson om han hade gjort sitt jobb. |
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag hoppades dock på att Fedor hade fått tillbaka lite av sin fettglans. Men men.... |
Citat:
|
Ngn som kollat ngt på ultimate challenge mma?
Tungviktstitelmatch. |
Hah, såg ett citat om pudde från en av hans gamla tränare: Tydligen så ville han ta in folk från/åka till Wolflair så Pudde fick sparra ordentligt med folk i hans storlek, men Pudde ville inte för han tyckte det var en onödig kostnad.
Inte så smart kanske. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:33. |
|