Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

bear.flowertwig 2010-10-24 15:53

Hoppades verkligen att Sanchez skulle åka på stryk. Han är för pinsam. Kredd dock för att alltid bjuda på fartfyllda matcher. Bra screaming slam :D

Kampmann satt jag nästan och blev förbannad på. Han hade en öppning men gav sig in i precis det som Shields ville. Brottare måste jag fö säga att det är fruktansvärt trist att se om de gör en brottningsmatch av det. Spelar ingen roll om det är Shields, Hamill eller nån annan. Hålla fast och hålla ner tar effektivt ur all glöd ur en match.

Trodde på ännu en seger för Brock så det var verkligen uppfriskande att se att det inte räcker med storlek och styrka för att vinna i HW. Cain ska bli intressant att följa *popcorn* Cain - Fedor....mmm.

eiri 2010-10-24 16:06

cain kör ufc, fedor strikeforce, hur ska det gå till? :P

spoon 2010-10-24 16:07

Cain mot Fedor eller Ubereeem hade varit riktigt intressant att se. Kul att storleken inte är allt i tungvikten.

Doctor Snuggles 2010-10-24 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4658862)
För det första tycker jag att Santos boxning visserligen är bra, men till viss del överskattad och jag tror inte Santos någonsin har blivit testad i den sortens miljö som Cain erbjuder. Dvs, enormt mångsidig, mixar upp det bra med grymma takedowns och håller ett tempo som få klarar av.

Cain själv tycker JDS har den bästa boxningen just nu.
I övrigt är det just det som är grejen, du håller ju med mig. Cain har också aldrig slagits mot en såpass bra boxare med såpass bra TDD (och okänt bra BJJ). Det är just därför som det blir intressant, återigen.

kaer 2010-10-24 16:14

Tycker det var modigt av domaren som hade Kampmann som vinnare. Man kan väl inte säga att det var direkt orättvist, men jag tycker verkligen inte man ska vinna om man i princip inte gör någon skada.
Men Kampmann har väl sig själv att skylla, han hade bra möjligheter att ta hem det men tog felbeslut och vågade inte släppa lös sin striking ordentligt.

dared 2010-10-24 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4658915)
Tycker det var modigt av domaren som hade Kampmann som vinnare. Man kan väl inte säga att det var direkt orättvist, men jag tycker verkligen inte man ska vinna om man i princip inte gör någon skada.
Men Kampmann har väl sig själv att skylla, han hade bra möjligheter att ta hem det men tog felbeslut och vågade inte släppa lös sin striking ordentligt.

+1 Cred till den domaren.

Nu ser ju regelsystemet ut som det gör, men det är ju riktigt tråkigt att man kan vinna utan att utdela någon skada över huvud taget, eller ens ett försök på submission.

Kampmann hade ju iaf några fina knän i huvudet och 2-3 försök till avslut via submission.

eternallord 2010-10-24 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4658915)

Problemet var ju att Kampmann inte heller gjorde någon skada. Hade Kampmann utdelat skada de gånger han hade topp-position eller stod upp, så hade han vunnit rättvist trots att han mest var på sin rygg. Men det gjorde han inte, han försökte vinna en brottningsmatch mot en av de mest solida brottarna i branschen.

Domaren som hade det 30 - 27 Shields är komplett sinnessjuk.

För övrigt, som det ser ut nu:

Strikeforce HW-division > UFC HW-division

Fedor, Overeem, Werdum, Barnett känns jäkligt mycket vettigare nu. Det tycks i princip bara vara Cain och JDS som verkligen är solida talangfulla fighters, med Carwin eventuellt som kan erbjuda något om han reder ut de frågetecken som finns omkring honom. Så som Brock, Mir och Nogueira presterat på senaste tycker jag inte de är direkt aktuella.

Kwon 2010-10-24 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av kross (Inlägg 4658714)
trist med en vandrande tacomix som hw champ. Nåja.

sd? :)

Pudzianovski 2010-10-24 18:32

Bra match av Cain :)

bear.flowertwig 2010-10-24 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 4658899)
cain kör ufc, fedor strikeforce, hur ska det gå till? :P

Det var givetvis ett allmänt önsketänkande.

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4658989)
Problemet var ju att Kampmann inte heller gjorde någon skada. Hade Kampmann utdelat skada de gånger han hade topp-position eller stod upp, så hade han vunnit rättvist trots att han mest var på sin rygg. Men det gjorde han inte, han försökte vinna en brottningsmatch mot en av de mest solida brottarna i branschen.

Det stämmer ju inte. Han sänkte Shields flera gånger med knän som uppenbart skadade. Annars hade vi ju inte suttit och spekulerat i att han skulle ha fortsatt med det istället för att låta Shields få sin brottningsmatch.

bear.flowertwig 2010-10-24 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4659085)
sd? :)

Haha.

Ska åka på nästa gala Bråck kör och supporta med en skylt där det står "WHITE PRIDE" på :)

Petoria 2010-10-24 19:05

M1s twitter efter brock-cain :)

http://img99.imageshack.us/img99/1278/rrriw.png

kaer 2010-10-24 19:15

Tyckte nog kampman gjorde en del skada, tyckte Shields såg skakad ut ett par ggr.

Undrar hus hårt de där knäna mot huvudet tog, tyckte det var svårt att se om han dök ner för att han blev hårt träffad eller av någon annan orskak.

Undra om det var Cecil Peoples som gav kampman segern?

cero 2010-10-24 19:30

Helt plötsligt blev UFCs tungviktsdivision ganska ointressant. Brock och Carwin har obefintliga gastankar, JSD får rejäla smällar av Roy Nelson och misslyckas med att avsluta honom. Sedan såg Jake Shields såg bedrövlig ut, vet inte om det är viktnedgången som spökar, men ingen tvekan om att GSP skulle ha kört över honom om han fortsätter såhär. Matt Hamill såg bra ut, seg standup men otroligt bra brottning. En match kvar att se nu, sanchez!

MAXX 2010-10-24 19:33

UFC's tungvikt har vart ganska ointressant hela tiden imo då dom inte har de tre bästa dvs. Fedor, Overeem och Werdum.

babidi 2010-10-24 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av MAXX (Inlägg 4659315)
UFC's tungvikt har vart ganska ointressant hela tiden imo då dom inte har de tre bästa dvs. Fedor, Overeem och Werdum.

Enligt dig så finns det ingen HW i UFC som kan vinna över de tre nämnda ovan?

nicca pls.

cero 2010-10-24 20:23

Jag tror att både Fedor och Werdum skulle ha åkt dit rejält mot Cain tex. Overeem är jag väldigt osäker på.

MAXX 2010-10-24 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4659452)
Jag tror att både Fedor och Werdum skulle ha åkt dit rejält mot Cain tex. Overeem är jag väldigt osäker på.

inte en chans

bear.flowertwig 2010-10-24 20:42

Werdum såg väl inget vidare ut när han gick i UFC och att han subbade Fedor vete sjutton om det säger så mkt. Framför allt var det slarvigt av Fedor.

Salus 2010-10-24 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4658837)
Satsade du mycket pengar? :D

Nej, och om domarna hade gjort sitt jobb, så hade jag haft fel även på Shields :p

panzerpig 2010-10-24 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4658835)
Va? Santos har kanske den skarpaste boxningen i UFC HW just nu, och har uppvisat extremt bra TDD. Båda är väldigt tekniskt skickliga, och det finns flera frågor som kommer besvaras: är Cain tillräckligt bra stående, är JDS tdd tillräckligt bra, hur är JDS bjj, kan Cain kontrollera JDS på marken?
Det blir extremt intressant.

Håller med!
Spännande match mellan Cain-JDS.
JDS har bra boxning men vi vet inte hur bra hans BJJ är, hans TDD har sett bra ut men frågan är om han är för "oaggressiv" för att hantera Cain eller om det blir hans chans, kunna kontra mot Cain när han vevar loss som han brukar?

Tycker personligen att JDS-Cain-Carwin är svåra att ranka, de är alla bra och har chans att vinna över varandra. Sen får vi inte glömma att MMA-matte aldrig fungerar :)

Har jag fattat rätt:
kommande matcher:
Cain vs JDS
Carwin vs Nelson
Carwin/Nelson vs Cain/JDS?
Brock vs förloraren av ovanstående? (Mir 3? :))

enligt wiki hittar jag dessa tungviktsfighter planerade:
ufc 124: Stefan Struve vs. Sean McCorkle
ufc 125: Shane Carwin vs. Roy Nelson

tobbo 2010-10-24 23:21

Har har du nästa HW match up, hahaa

Hank 2010-10-25 00:25

Plötsligt är alltså Brock helt iskall? Jag tror att Brocks taktik i denna match var att köra "bully stilen" och vräka ner Cain på marken för att sedan kontrollera och regna hammefists. Jag skulle tro att han blev rätt chockad och ställd när han inte lyckades med detta och Cain fullkomligt studsade upp som en studsboll vid nedtagningarna.

Slagräddheten går att vänja sig av vid och man får fan inte glömma att Brock är jävligt grön i sporten fortfarande. Men ett hett tips för honom skulle dock vara att vidga sina vyer lite och inte enbart köra "rockystyle" i sin egen death clutch. Tycker vi har fått se allt för många talangfulla fighters gå till spillo pga sitt trångsynta träningsplanering.

De stora campsen föder helt enkelt mest framgång för att de har bäst tränings och sparringmöjligheter. Klyschan för att bli den bästa måste man träna med de bästa tåls att upprepas.

Jag tror på snabb revansch för Brocki och vid samma tid nästa år återfinns bältet där det hör hemma! <3

eternallord 2010-10-25 05:56

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 4659883)
Jag tror på snabb revansch för Brocki och vid samma tid nästa år återfinns bältet där det hör hemma! <3

Brock kommer aldrig vara champion igen. Och borde för övrigt inte varit det från första början.

Bosanac 2010-10-25 06:36

Citat:

Ursprungligen postat av tobbo (Inlägg 4659827)
Har har du nästa HW match up, hahaa

Någon som vet djupare vad Undertaker kontra Brock handlar om? Någon konflikt sedan länge eller?

Nitrometan 2010-10-25 07:50

Citat:

Ursprungligen postat av Bosanac (Inlägg 4659936)
Någon som vet djupare vad Undertaker kontra Brock handlar om? Någon konflikt sedan länge eller?

Nja, vetefan. De är ju båda gamla wrasslers från WWE.

Hörde nåt rykte om att McMahon vill ha tillbaka Brock i wrasslingen...

Citat:

Vince McMahon wants Brock Lesnar to face The Undertaker at WrestleMania XXVII. Is Lesnar using Vince McMahon as leverage to get a better deal out of Dana White?

Doctor Snuggles 2010-10-25 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4659452)

Ja, Fedor har ju en riktig dålig trackrecord mot brottare, och Werdum är ju helt ofarlig på marken. Det känns som dina tippningar inte riktigt hållt måttet på senast. ;)

Doctor Snuggles 2010-10-25 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4659919)
Brock kommer aldrig vara champion igen. Och borde för övrigt inte varit det från första början.

Nja, att vara mästare är ju lite som dra en leksak ur ett cornflakespaket; handlar mycket om tur och om matchning. Men däremot borde han aldrig varit rankad så högt som han var, aldrig högre än nr 5. Det visar väldigt tydligt på hur felaktigt det är att lista på pur "potential". Brock verkar farlig, som han vore en viking/gorilla superatlethybrid, vilket gör att folk överskattar honom. Cain fick däremot honom att se ut som Bob Sapp.

Doctor Snuggles 2010-10-25 10:56

Dana såg klad hest ut f.ö.
http://i53.tinypic.com/2j3fk84.jpg
:laugh: Lite ledsen i ögat över att hans kassako blev helt utklassad? Så går det när man bashar Fedor, t.o.m. när han inte slåss så vinner han. :D
Hans kommentar om Cain (och attityd öht) på post fight press konferensen visar på exakt hur mycket klass han har: "Every dog has his day."
Visst har Brock dragit mycket pengar till UFC och fått sporten att växa, men kom igen...

Krampus 2010-10-25 12:04

Det var kul event!
Har letat lite efter Akiyama-Bisping från förra. Någon som vet var man kan se den?

Otto P 2010-10-25 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4660229)
Det var kul event!
Har letat lite efter Akiyama-Bisping från förra. Någon som vet var man kan se den?

Om du inte vill ladda ner så borde denna funka:
http://mmafightvideosonline.blogspot...o-akiyama.html

Krampus 2010-10-25 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 4660339)
Om du inte vill ladda ner så borde denna funka:
http://mmafightvideosonline.blogspot...o-akiyama.html

Funka bra!

eternallord 2010-10-25 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4660126)
Nja, att vara mästare är ju lite som dra en leksak ur ett cornflakespaket; handlar mycket om tur och om matchning. Men däremot borde han aldrig varit rankad så högt som han var, aldrig högre än nr 5. Det visar väldigt tydligt på hur felaktigt det är att lista på pur "potential". Brock verkar farlig, som han vore en viking/gorilla superatlethybrid, vilket gör att folk överskattar honom. Cain fick däremot honom att se ut som Bob Sapp.

Håller med till fullo.

Kwon 2010-10-25 14:33

Brock utmanade Undertaker i en match?

Kolla runt 00:45 "You wanna do it?" :D

Kaew 2010-10-25 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4659919)
brock kommer aldrig vara champion igen. Och borde för övrigt inte varit det från första början.

+1

Nitrometan 2010-10-25 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4660440)
[B]Brock utmanade Undertaker i en match?

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4659990)
Nja, vetefan. De är ju båda gamla wrasslers från WWE.

Hörde nåt rykte om att McMahon vill ha tillbaka Brock i wrasslingen...

Det kan ju vara nåt sånt också.

Doctor Snuggles 2010-10-25 16:00

Så efter Brock slåss och blir slagen på riktigt, så går han och försöker hypa ett potentiellt fejk-slagsmål? Känns ju lite väl ironiskt. Men han skrattar väl hela vägen till banken, det ryktas om att han tjänar 5 miljoner dollar per fight (det inkluderar ppv, spons osv). Bara för sitt eget privata fightcamp pungar han ut 250k per gång.

olwe 2010-10-25 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4660588)
Så efter Brock slåss och blir slagen på riktigt, så går han och försöker hypa ett potentiellt fejk-slagsmål? Känns ju lite väl ironiskt. Men han skrattar väl hela vägen till banken, det ryktas om att han tjänar 5 miljoner dollar per fight (det inkluderar ppv, spons osv). Bara för sitt eget privata fightcamp pungar han ut 250k per gång.

Det var Undertaker som försökte tvinga fram ngt. Brock ignorerade honom helt.

Här är en ganska bra artikel om saken:

http://www.bloodyelbow.com/2010/10/2...nars-ufc-title

olwe 2010-10-25 17:11

Här är en annan mkt trevlig artikel från bloodyelbow (bästa mma-bloggen out there):

http://www.bloodyelbow.com/2010/10/2...und-the-corner

Gammalt kärt ämne, men kanske mer aktuellt än någonsin?

cero 2010-10-25 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4660124)
Ja, Fedor har ju en riktig dålig trackrecord mot brottare, och Werdum är ju helt ofarlig på marken. Det känns som dina tippningar inte riktigt hållt måttet på senast. ;)

Att åka dit rejält kanske var att överdriva, men en chans att förlora finns absolut där. Fedor har slagits mycket, och jag tvivlar på att han håller samma peak som han en gång gjorde.

cero 2010-10-25 21:15

Sedan måste jag hålla med om att mina tippningar kan vara ganska värdelösa ibland, brock - cain var en riktig fail! :D

Petoria 2010-10-25 21:33

http://www.mmamania.com/2010/10/25/1...or-emelianenko

Har svårt att tro på detta, men hade varit intressant att se hur det kommer ändra Brocks stil

cero 2010-10-25 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4661383)

Har svårt att tro på detta, men hade varit intressant att se hur det kommer ändra Brocks stil

Funkar ej.

eternallord 2010-10-25 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4661383)

Tips: Läs inte bara trådar på Sherdog, kolla så att det faktiskt finns en legitim källa också ;)

Doctor Snuggles 2010-10-26 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4661118)
Att åka dit rejält kanske var att överdriva, men en chans att förlora finns absolut där. Fedor har slagits mycket, och jag tvivlar på att han håller samma peak som han en gång gjorde.

Ja, man blir ju långsammare med åldern, och Fedor vann mycket på att vara explosiv, men det är svårt att säga hur mycket han har tappat eller hur pass mycket bättre det "nya" gardet av brottare är. Cain har dock Fedor kvalitéer, så det vore onekligen intressant. Helst skulle man vilja att Cain, JDS, Overeem och Fedor alla fick slåss mot varandra ett antal ggr för att avgöra rankingen sinsemellan. Men tyvärr är det väl som Steven Tyler en gång sade: Dream on.

Doctor Snuggles 2010-10-26 11:06

The latinos are mariachi-happi! :D

Kwon 2010-10-26 15:22

Pruane snackar Cain VS ÅderBrock

dared 2010-10-26 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4662438)
Pruane snackar Cain VS ÅderBrock

Haha vafan.

Jense 2010-10-26 15:57

Varför tycker cain att jds har bäst standup i hw pat barry är bra mycket bättre enligt mig. Men mixen av striking och sprawls må jds vara bättre på.

http://espn.go.com/video/clip?id=5722915

Pat barry med cains brottning - helt ok

Doctor Snuggles 2010-10-26 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4662493)
Varför tycker cain att jds har bäst standup i hw pat barry är bra mycket bättre enligt mig. Men mixen av striking och sprawls må jds vara bättre på.

http://espn.go.com/video/clip?id=5722915

Pat barry med cains brottning - helt ok

Bäst boxning (hörde jag honom säga förut iaf), inte standup. Pat Berry har uppenbarligen bättre sparkar.

Färssen 2010-10-26 17:12

Shäjn Carwin Vs. Roy Nälson blir inte av :(
http://www.bloodyelbow.com/2010/10/2...ith-roy-nelson

spoon 2010-10-26 17:18

Den här sässongen av TUF måste vara den bästa på länge. Lättvikt ftw. Det finns 3-4 bra tungviktare och ett hav av kompetenta lättviktare.

kaer 2010-10-26 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av Färssen (Inlägg 4662666)
Shäjn Carwin Vs. Roy Nälson blir inte av :(
http://www.bloodyelbow.com/2010/10/2...ith-roy-nelson

Känns ju tyvärr ganska uppenbart att han är rädd för Nelson. Säkert blir hans rygg mirakulöst bättre så fort han kan få möta sämre motstånd.

cero 2010-10-26 18:16

Varför skulle han vara rädd för Nelson? Om du nu var seriös.

kaer 2010-10-26 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4662778)
Varför skulle han vara rädd för Nelson? Om du nu var seriös.

Ok, jag skojjade, hade tänkt fortsätta på samma spår, men nu orkar jag inte riktigt.

Ifall jag hade gjort det så hade jag påpekat att han ju krossade Kimbo Slice som är en av "världens farligaste streetfighters"...

Hursomhelst, lite trist att matchen ställs in, det är lite spännande med Roy, känns som han redan kört mot alldeles för bra motstånd, men verkar kunna överraska.
Undra hur han skulle stå sig om han gick ner 2 viktklasser.

cero 2010-10-26 18:36

Förstår inte varför Roy Nelson blev matchad med Carwin från första början? Han såg bedrövlig ut mot JDS och det borde ju vara nog för att förstå att han inte är tillräckligt bra helt enkelt. Sedan är det ganska roligt att någon som tävlar på såpass hög nivå kan vara i så otroligt dålig form. Vill han ha mycket tryck bakom slagen, eller har det blivit för mycket mat på sistonde? Tycker absolut det skulle vara mycket mer intressant om han hoppa ned några viktklasser.

Citat:

Ifall jag hade gjort det så hade jag påpekat att han ju krossade Kimbo Slice som är en av "världens farligaste streetfighters"...
:D

Färssen 2010-10-26 18:42

Vem tror ni ersätter Carwin nura? Brock Ledsen är ett namn som ploppar upp i diverse kommentatorfält, långsökt och orimligt med tanke på hur mycket multidimensionell råspö han fick, men visst vore det lite lite fräsigt?

cero 2010-10-26 18:43

The reem, bring it on!

olwe 2010-10-26 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av Färssen (Inlägg 4662832)
Vem tror ni ersätter Carwin nura? Brock Ledsen är ett namn som ploppar upp i diverse kommentatorfält, långsökt och orimligt med tanke på hur mycket multidimensionell råspö han fick, men visst vore det lite lite fräsigt?

Stefan Struve som ska gå match i UFC 124 kanske kan matchas om? Han är väll snäppet under den bästa skaran HW men har många fighter och är relativt välkänd. Fick knocken av Nelson senast. Äh, lite dålig deal men känns inte som att HW är tillräckligt folkrik för att fylla hålet.

cero 2010-10-26 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4662843)
Stefan Struve som ska gå match i UFC 124 kanske kan matchas om? Han är väll snäppet under den bästa skaran HW men har många fighter och är relativt välkänd. Fick knocken av Nelson senast. Äh, lite dålig deal men känns inte som att HW är tillräckligt folkrik för att fylla hålet.

Hur kan någon som blev knockad av Nelson och JDS vara relevant? :D

Petoria 2010-10-26 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4662847)
Hur kan någon som blev knockad av Nelson vara relevant? :D

Nelson är bra?

cero 2010-10-26 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4662851)
Nelson är bra?

Ja. Bra nog? Se hur det gick i hans senaste match.

Kollade precis JDS wiki, "United States Cain Velasquez TBA TBA TBA For the UFC Heavyweight Championship" Om det nu säger något. :)

Petoria 2010-10-26 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4662855)
Ja. Bra nog? Se hur det gick i hans senaste match.

Att förlora stående mot JDS skulle jag inte direkt säga att det gör en dålig :D

Mago 2010-10-26 19:00

Damn, Superior Challenge 6 som går av stapeln 29/10 i Stockholm har ju riktigt grymt fight card!

Sami Aziz vs Joachim Hansen
David Bielkheden vs Daniel Acacio
Tor Troeng vs Thales Leites
Reza "Mad Dog" vs Carlo Prater
m.m.

Ser fram emot mycket!

kaer 2010-10-26 19:01

Kastade ett öga på fightmatrix och efter Nelsons förra match tyckte de Mike Russow, kanske fortfarande kan vara ett giltigt namn?

Tycker inte Nelson förtjänar ngt särskilt stort namn efter att ha 3 förluster på de senaste 5. Fast jag tycker ufc är lite knepiga i hur de behandlar honom.

Vad tror ni om Struwe? Om han bygger på sig mer muskler och lite mer erfarenhet, kan han bli ett framtidsnamn?
Han har ju visserligen gått rätt många matcher, men känns ändå lite som en fjunig rookie ;-)

cero 2010-10-26 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4662859)
Att förlora stående mot JDS skulle jag inte direkt säga att det gör en dålig :D

Han kunde inte ta ned honom, kunde inte göra någonting. Varför skulle han då lyckas bättre mot Cain?

olwe 2010-10-26 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4662847)
Hur kan någon som blev knockad av Nelson och JDS vara relevant? :D

Nä var ingen ultimat gissning direkt =). Men hur mycket finns det att plocka av? Skitdivision.

Strikeforce FTW!

Petoria 2010-10-26 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4662867)
Han kunde inte ta ned honom, kunde inte göra någonting. Varför skulle han då lyckas bättre mot Cain?

MMAmath suger, behöver inte betyda något.

Kwon 2010-10-26 19:04

Struwe borde använda sin räckvidd mer som Semmy Schilt.

olwe 2010-10-26 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4662873)
Struwe borde använda sin räckvidd mer som Semmy Schilt.

Eller så skiter UFC i Struve och signar Schilt!

Petoria 2010-10-26 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4662877)
Eller så skiter UFC i Struve och signar Schilt!

Han har redan varit signad, inte så länge bara :D

cero 2010-10-26 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4662871)
MMAmath suger, behöver inte betyda något.

I detta fallet tycker jag det gör det. Låt oss säga att någon person med inte alls särskilt bra record möter Fitch och Kos, och blir bokstavligt talat överkörd på alla plan av båda. Känns det då rimligt att denna person ska få möta GSP?

Petoria 2010-10-26 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4662881)
I detta fallet tycker jag det gör det. Låt oss säga att någon person med inte alls särskilt bra record möter Fitch och Kos, och blir bokstavligt talat överkörd på alla plan av båda. Känns det då rimligt att denna person ska få möta GSP?

Det jag menar är att vi inte är helt säkra på hur bra Cains striking är i jämförelse med JDS, och om det går till marken är Nelson jävligt farlig

cero 2010-10-26 19:38

Den lär ju vara sämre än Cains, men det är vad jag tror. Sedan är Cain en bra brottare så det låter som en riktigt urusel matchup för Nelson.

Kwon 2010-10-26 19:53

Om man kombinerade Nelsons och JDSs styrkor i en och samma fighter så hade den kunnat vinna mot Cain.

Som det är nu så ser jag Cain vara champ en längre period.

panzerpig 2010-10-26 21:58

Cro Cop har sagt sagt att han är intresserad av att möta Nelson istf Carwin.
Vet inte vad jag tycker om det, Mirko har inte sett så rolig ut på sistone, kan bli en riktig tråkmatch, om den blir av.. ..skulle kunna bli riktigt bra också..

eternallord 2010-10-26 22:00

Om fighten skulle bli av, så Nelson på knockout.

Kabuto 2010-10-26 22:02

Börjar inte Pat Berry vara fräsh igen snart? Kom inte ihåg hur längesen det var han bröt massa ben..

eternallord 2010-10-26 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4663321)
Börjar inte Pat Berry vara fräsh igen snart? Kom inte ihåg hur längesen det var han bröt massa ben..

Han är redo för länge sen, han tränade ju med Brock inför fighten mot Velasquez. Det är väl svårt att hitta en vettig matchup till honom bara.

Kabuto 2010-10-26 22:11

Jo det visste jag ju när jag tänker efter, tänkte på Nelson men jag antar att han blir nertagen på någon sekund då.. Diggar Pat Barry, grymt skön kille :D

Kwon 2010-10-26 23:50

http://i56.tinypic.com/32ztmjo.gifhttp://i51.tinypic.com/2niuoom.gif
http://img22.mediafire.com/51cb2f0d1...45d3143a4g.jpg

dared 2010-10-27 00:49

Haha underbara gif:ar, speciellt den understa :D

eiri 2010-10-27 01:04

hahaha sköna gifar :D

mik 2010-10-27 02:05

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4663311)
Cro Cop har sagt sagt att han är intresserad av att möta Nelson istf Carwin.
Vet inte vad jag tycker om det, Mirko har inte sett så rolig ut på sistone, kan bli en riktig tråkmatch, om den blir av.. ..skulle kunna bli riktigt bra också..

Tycker Cro Cop:s insats i UFC varit mycket blek. Tänk om han visat samma form som i PRIDE, då jävlar hade det blivit åka av:)

Nitrometan 2010-10-27 11:42

Från juttub-tråden.

Citat:

Ursprungligen postat av stevebc (Inlägg 4663842)
The Dancing Queen!

:laugh::laugh:

Doctor Snuggles 2010-10-27 12:25

Sherdog visar att de fortfarande är ett zuffa-partiskt skämt. Brock är rankad nr 2. Seriöst? Har de käkat för mycket flugsvamp? Tittat på för många japanska Bob Sapp-reklamsnuttar?

Nitrometan 2010-10-27 12:31

De kanske begagnar sig av illegala rökdroger?

http://img808.imageshack.us/img808/7195/bongsquad.jpg

tano 2010-10-27 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4663916)
Sherdog visar att de fortfarande är ett zuffa-partiskt skämt. Brock är rankad nr 2. Seriöst? Har de käkat för mycket flugsvamp? Tittat på för många japanska Bob Sapp-reklamsnuttar?

Haha allvarligt? :)
Jämför med när Fedor förlorade hur många placeringar för sin förlust?

Doctor Snuggles 2010-10-27 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av tano (Inlägg 4663984)
Haha allvarligt? :)
Jämför med när Fedor förlorade hur många placeringar för sin förlust?

Ja, dessutom så såg han inte ut som en full hamnarbetare när han förlorade. Fascinerande hur man kan bli helt dominerad i princip i 2 matcher (nej, Silva blev helt apropå fortfarande inte dominerad då han faktiskt hade en guard och aktivt försvarade sig), och fortfarande vara rankad så högt, men när Fedor ser en antydan till maläten ut mot Rogers, och gör ett klantigt misstag mot Werdum, så är han nästan passé på direkten. Skulle Fedor förlora en gång till, säg mot Overeem härnäst, så skulle det inte förvåna mig om han sjönk till 8-10 eller åkte av listan. Förlorar Brock en gång till så kommer han säkert ligga top 5 fortfarande.
Nej, tacka vet jag isf elo rankings. Som jag sagt förut så borde ngn göra en mix mellan elo och prestanda/potential baserade (vettiga) rankingar, då skulle vi nog komma närmast sanningen. Nästan sugen på att göra en själv. Frågan är var man ska ta den sistnämnda datan ifrån, och vad/hur man ska exkludera ur elo (Mike Martelle är t.ex. rankad alldeles för högt, och visar på att elo kan vara helt missvisande då den bara ser till rådata om vinster och förluster oavsett organisation).

Krampus 2010-10-27 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4663470)

Brock längst fram, Sexyama till höger, Jimmy Åkesson on the mic, men vem är det till vänster?

eternallord 2010-10-27 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4662776)
Känns ju tyvärr ganska uppenbart att han är rädd för Nelson. Säkert blir hans rygg mirakulöst bättre så fort han kan få möta sämre motstånd.

Hade det varit en genuint tuff matchup för honom, visst, men Carwin är en usel matchup för Nelson. Hans brottning är för bra för att Nelson skulle ta ner honom och stående kommer Carwin knocka honom.

dared 2010-10-27 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4664070)
Hade det varit en genuint tuff matchup för honom, visst, men Carwin är en usel matchup för Nelson. Hans brottning är för bra för att Nelson skulle ta ner honom och stående kommer Carwin knocka honom.

Nelsons chans är ju att ta sig till sista halvan av fighten, vilket han har visat sig kapabel till mot bättre motstånd, för att hoppas på en Carwin gas-out av rang. Inte ett helt omöjligt scenario...

Tvivlar dock starkt på att Carwin skulle fejka ryggskada pga att han skulle vara skraj, verkar inte vara Carwins stil alls och tror generellt att väldigt få fighters i toppskicktet skulle göra en sådan sak. Dessutom tror jag han har bra självförtroende när det kommer till den tekniska biten efter 10-8 ronden i sin förra fight.

...

Carwins skada kanske är en blessing in disguise om den läker bra, då det verkar som han får träna cardio under tiden. Ett marginellt muskeltapp i kombination med bättre uthållighet kanske tar honom ett snäpp uppåt, dock är ju aldrig skador skoj.

Otto P 2010-10-27 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4664046)
Brock längst fram, Sexyama till höger, Jimmy Åkesson on the mic, men vem är det till vänster?

shinya aoki :D

HulkH 2010-10-27 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4664046)

on the mic, tkr jag det ser ut som han som leder efterlyst :D

Krampus 2010-10-27 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av HulkH (Inlägg 4664267)
on the mic, tkr jag det ser ut som han som leder efterlyst :D

Brock Lessnar följd av Genki Sudo, Kwon och den som leder linedancen är alltså Hasse Aro?

Petoria 2010-10-27 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4664421)
Brock Lessnar följd av Genki Sudo, Kwon och den som leder linedancen är alltså Hasse Aro?

Är väl Aoki som dansar och har glasögon? :D

Doctor Snuggles 2010-10-27 17:47

Apropå den löjliga sherdog rankningen; vi borde fan göra en kollo top 10 ranking, för skojs skull. Vi kan börja med HW. Alla som vill ger sitt top 10 förslag, och sedan så "räknar" vi fram ett medelvärde. Vad sägs?

Petoria 2010-10-27 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4664454)
Apropå den löjliga sherdog rankningen; vi borde fan göra en kollo top 10 ranking, för skojs skull. Vi kan börja med HW. Alla som vill ger sitt top 10 förslag, och sedan så "räknar" vi fram ett medelvärde. Vad sägs?

Bra idé! Kommer säkert missa en hel del, är lite trött just nu, men here goes! :D

Cain Velasquez
Fabricio Werdum
Fedor Emelianenko
Junior Dos Santos
Alistair Overeem
Brock Lesnar
Shane Carwin
Roy Nelson
Antonio Silva
Josh Barnett

mik 2010-10-27 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4664472)
Bra idé! Kommer säkert missa en hel del, är lite trött just nu, men here goes! :D

Cain Velasquez
Fabricio Werdum
Fedor Emelianenko
Junior Dos Santos
Alistair Overeem
Brock Lesnar
Shane Carwin
Roy Nelson
Antonio Silva
Josh Barnett

Kul, här kommer min:

Cain Velasquez
Fedor Emelianenko
Alistair Overeem
Fabricio Werdum
Junior Dos Santos
Brock Lesnar
Shane Carwin
Josh Barnett
Roy Nelson
Antonio Silva

Doctor Snuggles 2010-10-27 18:41

Min är, med motiveringar:

Cain Velasquez
- Verkar vara svår att stoppa just nu. Finns kvar frågetecken, t.ex. hur han klarar sig mot JDS och hur han skulle klara Overeem eller Fedor (som vi nog tyvärr aldrig skulle få se), men tycker han förtjänar förstaplatsen i nuläget.
Fedor Emilianenko
- Meritlistan talar för sig själv, men förlusten mot Werdum och att det är svårt att avgöra hur mycket fight han har kvar i sig, gör att han inte toppar listan.
Overeem
- Mycket potential och "dagsform" i denna placering, då han inte slagits så mycket på senast. Sett fantastisk ut i K-1 på senast, och verkar bara bli bättre och bättre trots sina ansenliga antal fighter.
JDS
- Vilt kort. Svårplacerad för mig, då han inte gått så många fighter och har inte blivit testad mot en bra brottare, men visar mycket potential i sin boxning och tdd.
Shane Carwin
- Mycket tunga händer, trots problem med gasen. Borde ha vunnit mot Brock, trots sin brist på kondis, men gjorde en Fedor, d.v.s klantade sig/trodde för mycket på sin förmåga.
Werdum
- Svårt för honom, men han har onekligen vunnit mot en hel del bra, doh. Tycker han är lite ojämn dock, men han är inte Mir, tror han skulle ta Brock.
Josh Barnett
- Riktigt bra fighter, som dock lever lite på det förflutna. Blir intressant att se vad han kan göra nu i Strikeforce.
Brock Lesnar
- Har fortfarande potential, men måste lära sig lite mer trick och först och främst att inte vara så slagrädd. Ändå en ganska hög placering med tanke på hur lite han har slagits och ändå redan förlorat 2 matcher och sett för täskig ut sina senaste 2.
Antônio Rodrigo Nogueira
- Fortfarande en av de bästa, men verkar som han kanske tappat käken lite, och slagits för lite på senast.
Frank Mir
- Ja, det är svårt att placera på slutet, lite hugget som stucket.

Skulle vilja placera in Roy Nelson, men han har gjort för lite bra på senast.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:50.