![]() |
|
Hoppades verkligen att Sanchez skulle åka på stryk. Han är för pinsam. Kredd dock för att alltid bjuda på fartfyllda matcher. Bra screaming slam :D
Kampmann satt jag nästan och blev förbannad på. Han hade en öppning men gav sig in i precis det som Shields ville. Brottare måste jag fö säga att det är fruktansvärt trist att se om de gör en brottningsmatch av det. Spelar ingen roll om det är Shields, Hamill eller nån annan. Hålla fast och hålla ner tar effektivt ur all glöd ur en match. Trodde på ännu en seger för Brock så det var verkligen uppfriskande att se att det inte räcker med storlek och styrka för att vinna i HW. Cain ska bli intressant att följa *popcorn* Cain - Fedor....mmm. |
cain kör ufc, fedor strikeforce, hur ska det gå till? :P
|
Cain mot Fedor eller Ubereeem hade varit riktigt intressant att se. Kul att storleken inte är allt i tungvikten.
|
Citat:
I övrigt är det just det som är grejen, du håller ju med mig. Cain har också aldrig slagits mot en såpass bra boxare med såpass bra TDD (och okänt bra BJJ). Det är just därför som det blir intressant, återigen. |
Tycker det var modigt av domaren som hade Kampmann som vinnare. Man kan väl inte säga att det var direkt orättvist, men jag tycker verkligen inte man ska vinna om man i princip inte gör någon skada.
Men Kampmann har väl sig själv att skylla, han hade bra möjligheter att ta hem det men tog felbeslut och vågade inte släppa lös sin striking ordentligt. |
Citat:
Nu ser ju regelsystemet ut som det gör, men det är ju riktigt tråkigt att man kan vinna utan att utdela någon skada över huvud taget, eller ens ett försök på submission. Kampmann hade ju iaf några fina knän i huvudet och 2-3 försök till avslut via submission. |
Citat:
Domaren som hade det 30 - 27 Shields är komplett sinnessjuk. För övrigt, som det ser ut nu: Strikeforce HW-division > UFC HW-division Fedor, Overeem, Werdum, Barnett känns jäkligt mycket vettigare nu. Det tycks i princip bara vara Cain och JDS som verkligen är solida talangfulla fighters, med Carwin eventuellt som kan erbjuda något om han reder ut de frågetecken som finns omkring honom. Så som Brock, Mir och Nogueira presterat på senaste tycker jag inte de är direkt aktuella. |
Citat:
|
Bra match av Cain :)
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Ska åka på nästa gala Bråck kör och supporta med en skylt där det står "WHITE PRIDE" på :) |
|
Tyckte nog kampman gjorde en del skada, tyckte Shields såg skakad ut ett par ggr.
Undrar hus hårt de där knäna mot huvudet tog, tyckte det var svårt att se om han dök ner för att han blev hårt träffad eller av någon annan orskak. Undra om det var Cecil Peoples som gav kampman segern? |
Helt plötsligt blev UFCs tungviktsdivision ganska ointressant. Brock och Carwin har obefintliga gastankar, JSD får rejäla smällar av Roy Nelson och misslyckas med att avsluta honom. Sedan såg Jake Shields såg bedrövlig ut, vet inte om det är viktnedgången som spökar, men ingen tvekan om att GSP skulle ha kört över honom om han fortsätter såhär. Matt Hamill såg bra ut, seg standup men otroligt bra brottning. En match kvar att se nu, sanchez!
|
UFC's tungvikt har vart ganska ointressant hela tiden imo då dom inte har de tre bästa dvs. Fedor, Overeem och Werdum.
|
Citat:
nicca pls. |
Jag tror att både Fedor och Werdum skulle ha åkt dit rejält mot Cain tex. Overeem är jag väldigt osäker på.
|
Citat:
|
Werdum såg väl inget vidare ut när han gick i UFC och att han subbade Fedor vete sjutton om det säger så mkt. Framför allt var det slarvigt av Fedor.
|
Citat:
|
Citat:
Spännande match mellan Cain-JDS. JDS har bra boxning men vi vet inte hur bra hans BJJ är, hans TDD har sett bra ut men frågan är om han är för "oaggressiv" för att hantera Cain eller om det blir hans chans, kunna kontra mot Cain när han vevar loss som han brukar? Tycker personligen att JDS-Cain-Carwin är svåra att ranka, de är alla bra och har chans att vinna över varandra. Sen får vi inte glömma att MMA-matte aldrig fungerar :) Har jag fattat rätt: kommande matcher: Cain vs JDS Carwin vs Nelson Carwin/Nelson vs Cain/JDS? Brock vs förloraren av ovanstående? (Mir 3? :)) enligt wiki hittar jag dessa tungviktsfighter planerade: ufc 124: Stefan Struve vs. Sean McCorkle ufc 125: Shane Carwin vs. Roy Nelson |
Har har du nästa HW match up, hahaa
|
Plötsligt är alltså Brock helt iskall? Jag tror att Brocks taktik i denna match var att köra "bully stilen" och vräka ner Cain på marken för att sedan kontrollera och regna hammefists. Jag skulle tro att han blev rätt chockad och ställd när han inte lyckades med detta och Cain fullkomligt studsade upp som en studsboll vid nedtagningarna.
Slagräddheten går att vänja sig av vid och man får fan inte glömma att Brock är jävligt grön i sporten fortfarande. Men ett hett tips för honom skulle dock vara att vidga sina vyer lite och inte enbart köra "rockystyle" i sin egen death clutch. Tycker vi har fått se allt för många talangfulla fighters gå till spillo pga sitt trångsynta träningsplanering. De stora campsen föder helt enkelt mest framgång för att de har bäst tränings och sparringmöjligheter. Klyschan för att bli den bästa måste man träna med de bästa tåls att upprepas. Jag tror på snabb revansch för Brocki och vid samma tid nästa år återfinns bältet där det hör hemma! <3 |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Hörde nåt rykte om att McMahon vill ha tillbaka Brock i wrasslingen... Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Dana såg klad hest ut f.ö.
http://i53.tinypic.com/2j3fk84.jpg :laugh: Lite ledsen i ögat över att hans kassako blev helt utklassad? Så går det när man bashar Fedor, t.o.m. när han inte slåss så vinner han. :D Hans kommentar om Cain (och attityd öht) på post fight press konferensen visar på exakt hur mycket klass han har: "Every dog has his day." Visst har Brock dragit mycket pengar till UFC och fått sporten att växa, men kom igen... |
Det var kul event!
Har letat lite efter Akiyama-Bisping från förra. Någon som vet var man kan se den? |
Citat:
http://mmafightvideosonline.blogspot...o-akiyama.html |
Citat:
|
Citat:
|
Brock utmanade Undertaker i en match?
Kolla runt 00:45 "You wanna do it?" :D |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Så efter Brock slåss och blir slagen på riktigt, så går han och försöker hypa ett potentiellt fejk-slagsmål? Känns ju lite väl ironiskt. Men han skrattar väl hela vägen till banken, det ryktas om att han tjänar 5 miljoner dollar per fight (det inkluderar ppv, spons osv). Bara för sitt eget privata fightcamp pungar han ut 250k per gång.
|
Citat:
Här är en ganska bra artikel om saken: http://www.bloodyelbow.com/2010/10/2...nars-ufc-title |
Här är en annan mkt trevlig artikel från bloodyelbow (bästa mma-bloggen out there):
http://www.bloodyelbow.com/2010/10/2...und-the-corner Gammalt kärt ämne, men kanske mer aktuellt än någonsin? |
Citat:
|
Sedan måste jag hålla med om att mina tippningar kan vara ganska värdelösa ibland, brock - cain var en riktig fail! :D
|
http://www.mmamania.com/2010/10/25/1...or-emelianenko
Har svårt att tro på detta, men hade varit intressant att se hur det kommer ändra Brocks stil |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
The latinos are mariachi-happi! :D
|
Pruane snackar Cain VS ÅderBrock
|
Citat:
|
Varför tycker cain att jds har bäst standup i hw pat barry är bra mycket bättre enligt mig. Men mixen av striking och sprawls må jds vara bättre på.
http://espn.go.com/video/clip?id=5722915 Pat barry med cains brottning - helt ok |
Citat:
|
Shäjn Carwin Vs. Roy Nälson blir inte av :(
http://www.bloodyelbow.com/2010/10/2...ith-roy-nelson |
Den här sässongen av TUF måste vara den bästa på länge. Lättvikt ftw. Det finns 3-4 bra tungviktare och ett hav av kompetenta lättviktare.
|
Citat:
|
Varför skulle han vara rädd för Nelson? Om du nu var seriös.
|
Citat:
Ifall jag hade gjort det så hade jag påpekat att han ju krossade Kimbo Slice som är en av "världens farligaste streetfighters"... Hursomhelst, lite trist att matchen ställs in, det är lite spännande med Roy, känns som han redan kört mot alldeles för bra motstånd, men verkar kunna överraska. Undra hur han skulle stå sig om han gick ner 2 viktklasser. |
Förstår inte varför Roy Nelson blev matchad med Carwin från första början? Han såg bedrövlig ut mot JDS och det borde ju vara nog för att förstå att han inte är tillräckligt bra helt enkelt. Sedan är det ganska roligt att någon som tävlar på såpass hög nivå kan vara i så otroligt dålig form. Vill han ha mycket tryck bakom slagen, eller har det blivit för mycket mat på sistonde? Tycker absolut det skulle vara mycket mer intressant om han hoppa ned några viktklasser.
Citat:
|
Vem tror ni ersätter Carwin nura? Brock Ledsen är ett namn som ploppar upp i diverse kommentatorfält, långsökt och orimligt med tanke på hur mycket multidimensionell råspö han fick, men visst vore det lite lite fräsigt?
|
The reem, bring it on!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Kollade precis JDS wiki, "United States Cain Velasquez TBA TBA TBA For the UFC Heavyweight Championship" Om det nu säger något. :) |
Citat:
|
Damn, Superior Challenge 6 som går av stapeln 29/10 i Stockholm har ju riktigt grymt fight card!
Sami Aziz vs Joachim Hansen David Bielkheden vs Daniel Acacio Tor Troeng vs Thales Leites Reza "Mad Dog" vs Carlo Prater m.m. Ser fram emot mycket! |
Kastade ett öga på fightmatrix och efter Nelsons förra match tyckte de Mike Russow, kanske fortfarande kan vara ett giltigt namn?
Tycker inte Nelson förtjänar ngt särskilt stort namn efter att ha 3 förluster på de senaste 5. Fast jag tycker ufc är lite knepiga i hur de behandlar honom. Vad tror ni om Struwe? Om han bygger på sig mer muskler och lite mer erfarenhet, kan han bli ett framtidsnamn? Han har ju visserligen gått rätt många matcher, men känns ändå lite som en fjunig rookie ;-) |
Citat:
|
Citat:
Strikeforce FTW! |
Citat:
|
Struwe borde använda sin räckvidd mer som Semmy Schilt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Den lär ju vara sämre än Cains, men det är vad jag tror. Sedan är Cain en bra brottare så det låter som en riktigt urusel matchup för Nelson.
|
Om man kombinerade Nelsons och JDSs styrkor i en och samma fighter så hade den kunnat vinna mot Cain.
Som det är nu så ser jag Cain vara champ en längre period. |
Cro Cop har sagt sagt att han är intresserad av att möta Nelson istf Carwin.
Vet inte vad jag tycker om det, Mirko har inte sett så rolig ut på sistone, kan bli en riktig tråkmatch, om den blir av.. ..skulle kunna bli riktigt bra också.. |
Om fighten skulle bli av, så Nelson på knockout.
|
Börjar inte Pat Berry vara fräsh igen snart? Kom inte ihåg hur längesen det var han bröt massa ben..
|
Citat:
|
Jo det visste jag ju när jag tänker efter, tänkte på Nelson men jag antar att han blir nertagen på någon sekund då.. Diggar Pat Barry, grymt skön kille :D
|
|
Haha underbara gif:ar, speciellt den understa :D
|
hahaha sköna gifar :D
|
Citat:
|
Från juttub-tråden.
Citat:
|
Sherdog visar att de fortfarande är ett zuffa-partiskt skämt. Brock är rankad nr 2. Seriöst? Har de käkat för mycket flugsvamp? Tittat på för många japanska Bob Sapp-reklamsnuttar?
|
|
Citat:
Jämför med när Fedor förlorade hur många placeringar för sin förlust? |
Citat:
Nej, tacka vet jag isf elo rankings. Som jag sagt förut så borde ngn göra en mix mellan elo och prestanda/potential baserade (vettiga) rankingar, då skulle vi nog komma närmast sanningen. Nästan sugen på att göra en själv. Frågan är var man ska ta den sistnämnda datan ifrån, och vad/hur man ska exkludera ur elo (Mike Martelle är t.ex. rankad alldeles för högt, och visar på att elo kan vara helt missvisande då den bara ser till rådata om vinster och förluster oavsett organisation). |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tvivlar dock starkt på att Carwin skulle fejka ryggskada pga att han skulle vara skraj, verkar inte vara Carwins stil alls och tror generellt att väldigt få fighters i toppskicktet skulle göra en sådan sak. Dessutom tror jag han har bra självförtroende när det kommer till den tekniska biten efter 10-8 ronden i sin förra fight. ... Carwins skada kanske är en blessing in disguise om den läker bra, då det verkar som han får träna cardio under tiden. Ett marginellt muskeltapp i kombination med bättre uthållighet kanske tar honom ett snäpp uppåt, dock är ju aldrig skador skoj. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Apropå den löjliga sherdog rankningen; vi borde fan göra en kollo top 10 ranking, för skojs skull. Vi kan börja med HW. Alla som vill ger sitt top 10 förslag, och sedan så "räknar" vi fram ett medelvärde. Vad sägs?
|
Citat:
Cain Velasquez Fabricio Werdum Fedor Emelianenko Junior Dos Santos Alistair Overeem Brock Lesnar Shane Carwin Roy Nelson Antonio Silva Josh Barnett |
Citat:
Cain Velasquez Fedor Emelianenko Alistair Overeem Fabricio Werdum Junior Dos Santos Brock Lesnar Shane Carwin Josh Barnett Roy Nelson Antonio Silva |
Min är, med motiveringar:
Cain Velasquez - Verkar vara svår att stoppa just nu. Finns kvar frågetecken, t.ex. hur han klarar sig mot JDS och hur han skulle klara Overeem eller Fedor (som vi nog tyvärr aldrig skulle få se), men tycker han förtjänar förstaplatsen i nuläget. Fedor Emilianenko - Meritlistan talar för sig själv, men förlusten mot Werdum och att det är svårt att avgöra hur mycket fight han har kvar i sig, gör att han inte toppar listan. Overeem - Mycket potential och "dagsform" i denna placering, då han inte slagits så mycket på senast. Sett fantastisk ut i K-1 på senast, och verkar bara bli bättre och bättre trots sina ansenliga antal fighter. JDS - Vilt kort. Svårplacerad för mig, då han inte gått så många fighter och har inte blivit testad mot en bra brottare, men visar mycket potential i sin boxning och tdd. Shane Carwin - Mycket tunga händer, trots problem med gasen. Borde ha vunnit mot Brock, trots sin brist på kondis, men gjorde en Fedor, d.v.s klantade sig/trodde för mycket på sin förmåga. Werdum - Svårt för honom, men han har onekligen vunnit mot en hel del bra, doh. Tycker han är lite ojämn dock, men han är inte Mir, tror han skulle ta Brock. Josh Barnett - Riktigt bra fighter, som dock lever lite på det förflutna. Blir intressant att se vad han kan göra nu i Strikeforce. Brock Lesnar - Har fortfarande potential, men måste lära sig lite mer trick och först och främst att inte vara så slagrädd. Ändå en ganska hög placering med tanke på hur lite han har slagits och ändå redan förlorat 2 matcher och sett för täskig ut sina senaste 2. Antônio Rodrigo Nogueira - Fortfarande en av de bästa, men verkar som han kanske tappat käken lite, och slagits för lite på senast. Frank Mir - Ja, det är svårt att placera på slutet, lite hugget som stucket. Skulle vilja placera in Roy Nelson, men han har gjort för lite bra på senast. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:50. |
|