![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Blizzards spel som ligger i Beta stadiet brukar oftast vara det andra bolag släpper ut på marknaden som färdig produkt. Därför gnäller jag sällan över buggar och balans när det gäller deras spel. Men i detta fall kommer det förhoppningsvis vara ännu mindre sådant eftersom de har en oändlig budget och därför kan de dra ut på det ännu mer.
Men det är garanterat att de kommer lyckas med detta spel. Har följt det väldigt noga och det är nästan en omöjlighet att de kan misslyckas. Eftersom kunskapen och resurserna de besitter är väldigt stora. Jag längtar enormt ^^ |
Sant. Deras erfarenhet inom branchen är inte liten sas.
|
måste säga att Terran gameplayfilmen inte alls höll samma klass som Protoss tyvärr..
|
Citat:
Det lilla jag sett från sc2 verkar det som det kommer utvecklas någonting så här: Protoss: Tunga få units med specifika abilities. Terran: Många units som har olika uppgifter i olika situationer(all-round). Zerg: Om de håller fast vid tidigare spel så en jävla massa units med specifika abilities. Men antagligen tidig alpha fortfarande, lär ju ändras ett par gånger innan release. |
http://www.starcraft2.com.au/videos.html
En del bra inofficiella videos som ni kanske missat. Bland annat från Blizzcon där man får se rätt mycket av hur Singleplayer kommer att vara upplagt. Ser grymt ut :) Samt en visning av en Blizzard anställd på Gencon som berättar och pratar med en besökare när han spelar. |
Bara de inte implementerar jävla MBS (Multiple building selection).
SC ska vara svårt och det ska krävas snabbhet och precision för att bli bra. Jag själv har 300 apm (actions per minute) och det SKA spela roll. Gör inte spelet för noob-friendly, eftersom detta med stor sannolikhet kommer att förstöra starcraft som competative sport. |
Gillar inte alls 3d spelplan. Hålla på och vrida och vända och zooma in och ut. Ofta kan man ju såklart välja ett läge sen klarar man sig på det. Men jag tycker bara det tillför extra mycket kladd, inget possitivt alls.
Får hoppas dom kommer fram till samma och plockar bort det. |
Citat:
|
Vad är din poäng Trance? Är du medveten om att en del datorspel betraktas som "e-sports" idag; Starcraft, CS, WC3, etc.
Eller har du levt under en sten de senaste 10 åren? Dessutom känner vi ju alla till spel-meckat Sydkorea och vilken ofattbar status Starcraft röner där. Så din kommentar var de facto enbart rent av idiotisk och fick dig att framstå som urbota imbecill när du bara hoppar in i diskussionen och lägger en patetisk one-liner utan den minsta tillstymmelse till insikt om datorspel av idag. |
Lillebrorsan var på blizzcon för ett par månader sen och fick provspela starcraft2, men man kunde bara spela terran.
Han tyckte det kändes väldigt färdigt och att det inte alls kändes 'beta' utan det var fungerande gameplay utan märkbara fel. |
Citat:
|
Citat:
och ja, jag har lirat blandannat wc3 tft mycket och vet om att det blir mer som en sport ju bättre man blir :) Rolig skillnad i starcraft och Wc3 300 apm låter ju jätte mkt, när jag lirade wc3 hade jag ca 110 apm, troligen beror det på skillnaden i mängden units? edit: samt att man spammar units som en galning? anyways, tyckter SC2 verkar vara bra och tror säkerligen att koreanerna kommer bli galna :D |
Citat:
Du tycker uppenbart det är viktigt att kunna klicka snabbt som attans på byggnad och cykla igenom dem för att bygga snabbt och det är det som skall skilja dig från "noobs" och inte strategi. Desto fler UI-missar desto bättre, man kanske borde ändra så man bara kan välja en gubbe i taget, då jäklar vad man får klicka. Du skulle säkert vara kung. Just strategibiten är inte det viktigaste. Jag menar vem hur många "pros" kommer att förlora mot newbies bara för att man skulle kunna välja mer än en byggnad. Hur förändrar det spelet? |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:42. |