Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Lihasta, voimaa ja sisua (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=118763)

Raggis 2008-11-13 00:48

Riktigt starka knäböj, sami. Bra benstyrka, helt klart. Får man fråga hur kosten ser ut för tillfället? Vore intressant att höra hur du käkar.

Kämpa på! Vi stöttar dig in i det sista.

L-Sami 2008-11-13 01:49

Citat:

Ursprungligen postat av Raggis (Inlägg 3316425)
Riktigt starka knäböj, sami. Bra benstyrka, helt klart. Får man fråga hur kosten ser ut för tillfället? Vore intressant att höra hur du käkar.

Kämpa på! Vi stöttar dig in i det sista.

Börjar morgonen oftast med gröt gjort på havregryn och/eller rågflingor samt ägg, mjölk, kokosflingor eller sötmandlar, vetegroddar, morot.

Brukar ibland käka lunch i skolan som idag blev det wok-kebab med klyftpotatis, sallad och nån god sås.

Proteinkällorna som jag använder nästan varje dag är vasslepulver, keso, makrill, ägg och nötfärs.

Vitt ris (basmati) och cous cous favoriterna bland kolhydratkällorna just nu för att de är lättätna och jag behöver kalorier. Havregryn och rågflingor ingår i den dagliga kosten.

Fettet får jag ifrån ägg, makrill och nötter och all annan mat som innehåller fett.

Kikärtor och vetegroddar brukar ingå i min dagliga kost också även mjölk. Gissar på att jag ligger på ca 3500-4000kcal per dag för tillfället.

Raggis 2008-11-15 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av L-Sami (Inlägg 3316466)
Börjar morgonen oftast med gröt gjort på havregryn och/eller rågflingor samt ägg, mjölk, kokosflingor eller sötmandlar, vetegroddar, morot.

Brukar ibland käka lunch i skolan som idag blev det wok-kebab med klyftpotatis, sallad och nån god sås.

Proteinkällorna som jag använder nästan varje dag är vasslepulver, keso, makrill, ägg och nötfärs.

Vitt ris (basmati) och cous cous favoriterna bland kolhydratkällorna just nu för att de är lättätna och jag behöver kalorier. Havregryn och rågflingor ingår i den dagliga kosten.

Fettet får jag ifrån ägg, makrill och nötter och all annan mat som innehåller fett.

Kikärtor och vetegroddar brukar ingå i min dagliga kost också även mjölk. Gissar på att jag ligger på ca 3500-4000kcal per dag för tillfället.

Ah, du gillar också basmatiris! Riktigt lättätet, precis som du säger. Riktigt fin kost f.ö. Bådar gott, helt klart. Antar att du vilar nu i samband med helgen?

L-Sami 2008-11-15 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av Raggis (Inlägg 3320528)
Ah, du gillar också basmatiris! Riktigt lättätet, precis som du säger. Riktigt fin kost f.ö. Bådar gott, helt klart. Antar att du vilar nu i samband med helgen?

Basmati är sjukt gott kan äta tonvis av det. Blir pass imorgon eftermiddag, annars är det vila och återhämtning som gäller under helgen.

Heniin 2008-11-15 17:21

basmatiris är opti fosho ;)

Brooklyn 2008-11-15 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Heniin (Inlägg 3320581)
basmatiris är opti fosho ;)

bulgur även! :eating:

L-Sami 2008-11-17 23:08

Bröst och triceps idag, lågvolym och samma intensitet som under sista månaden. Inte den bästa starten på dagen kände mig helt mosad i kroppen och huvudet, ville bara ligga kvar i sängen och sova. Sovit lite under helgen sen när man plötsligt sover i 10h i sträck så är det svårt att komma igång. Passet ikväll gick bra dock, lite besviken på styrkan i lutandebänkarna men annars kan jag vara nöjd. Har lite besvär med nån av utåtrotatormusklerna, smärtar till lite när jag roterar utåt i axelleden, brukar bli bra efter bra uppvärmning av rotatorcuffen och stretching av bröstmuskeln idag gjorde susen. Började få ont när jag skippade stretchingen av brösten, måste börja stretcha igen.

Värmde upp med KV Dips + rotatorcuffträning + crosstrainer och stretching.

Dips KV + Vikt
25kg x 8
40kg x 4
50kg x 2
*Helt okej styrka

Lutande bänkpress
60kg x 8 8
90kg x 2
80kg x 7 5
*Var långsamma reps kanske därför de blev inte så starka.

Lutande Flyes
17kg x 8
17kg x 8
17kg x 8
*Riktigt stor ROM , brösten fick jobba hårdare.

Bröstpressmaskin
Fullmagasin x 8
Fullmagasin x 7
Dropset från 100kg till 60kg - 20 reps totalt.

Liggande Tricepsextension
41kg x 4
27kg x 8
37kg x 5
37kg x 4 + 7 pressar med stången direkt efter
*Tycker att tricepsen fick jobba ordentligt. Kvalité i repsen.

Hantelextension
12,5kg x 6
10kg x 6
*Triccarna var trötta här

Kabel kickbacks (Ny övning)
5kg x 8
5kg x 8
*En sån här kontaktövning än vad man nu kallar

Rep Pushdowns
14kg x 8
27kg x 7

Abs
4 set

Tyckte det blev ett kvalitativt pass, skummade igenom min journal från säsongen 2006/2007 och då tränade jag någonting liknande. Två muskelgrupper per pass, 4-5 dagar i veckan, växte bra och det var roligt att träna. Har fått nog av högvolymträningen för den här gången, kanske kommer köra sån träning lite längre fram. Har börjat köra mycket striktare med bättre utförande dvs mer kontakt än kraft, det kommer jag fortsätta med. Kommer givetvis fortsätta träna tungt men verkligen fokusera på tekniken samtidigt.

JoeyP 2008-11-18 22:34

Högvolym/ Lågvolym? Vad är det för nåt?

L-Sami 2008-11-19 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av JoeyP (Inlägg 3327069)
Högvolym/ Lågvolym? Vad är det för nåt?

Antalet set per pass, högvolym flera set, lågvolym färre set.

Raggis 2008-11-19 14:34

Sjuka dips (i positiv bemärkelse!) :thumbup:

L-Sami 2008-11-19 21:17

Blev rygg och biceps idag. Inte haft den bästa dagen idag, har inte fått gjort så mycket. Känt mig trött och seg bara. Var ändå rätt jättetaggad när jag väl var på gymmet, blev ett bra ryggpass men bicepsen var rätt så trötta efter ryggträningen.

Chins KV + Vikt -utan remmar-
30kg x 2
25kg x 2
25kg x 2
15kg x 5 * Gick bra, tappade greppet i sista.
17,5kg x 2
*Inte jättemånga reps, men bra styrka ändå

Marklyft - med remmar och bälte -
140kg x 6
170kg x 1
140kg x 5
*Har tappat en del i mark sen innan sommaren, då klarade jag 190kg x 1 RAW, nu känns 170kg tungt med remmar och bälte. Det blir så när man kör inte en övning kontinuerligt.

Stångrodd - med remmar -
110kg x 7
100kg x 6
*Någorlunda kontakt
60kg x 8
*Strikt
80kg x 8
*Strikt

Hantelrodd - med remmar -
47,5 x 8
47,5 x 8
35kg x 8
35kg x 8

Latsdrag
75kg x 6
60kg x 6

Stångcurl
29kg x 8
43kg x 2
38kg x 5
*Bra teknik

Skottcurl
32kg x 8 6 6

Stående hantelcurl
17kg x 3
15kg x 4
10kg x 8
12,5kg x 6
22,5 x 3 - Xcentriska
25 x 2 - Xcentiska
*Trött vid hantelcurlarna

Var evigheter sist jag tränade biceps i samband med ryggträningen, kör nu ett tag så här så får jag se hur det ser ut och känns. Hade inte så bra tryck i musklerna, ätit lite kolhydrater de senaste dagarna, så efter träningen har jag återladdad med godis och kalaspuffar :D Blir lite gröt innan sängen också.

L-Sami 2008-11-19 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Raggis (Inlägg 3327877)
Sjuka dips (i positiv bemärkelse!) :thumbup:

Tack. Försöker mitt bästa :)

L-Sami 2008-11-20 18:46

Idag var en sån dag då jag kände att träningen skulle gå jättebra. Var rätt så taggad, planen var att köra axlar, traps och vader.

Uppvärmning, 1min max i roddmaskin 336m + ca 8set inåtrotation i kabelmaskin.

Militärpress
50kg x 8
60kg x 6
70kg x 2
*Fick bra kontakt i frontdeltsen

Hantelpress
22kg x 8
27kg x 5 5

Rear Delt Row
27kg x 8 8 8

Hantellyft åt sidan
15kg x 8 8 8
*Började få ont i armbågen efter de här, gjorde nåt fel igår i marklyften och med remmarna så jag skadade armbågen lite så där lätt.

Efter det var jag tvungen köra lite lättare, ville inte provocera armbågen mer. Körde lyft åt sidan cabel, omvända flyes i pecdec, vader 9 set som kändes riktigt bra och sen 5 set mage. Har nu problem med vänster axel och vänster armbåge, detta måste åtgärdas om det inte går över. Har tidigare haft både axel och armbågsproblem som har gått över efter ett tag. Passet blev inte som jag hade tänkt mig, därför var jag rejält besviken och missnöjd. Inåtrotation i kabel var faktiskt riktigt bra för axeln kände jag som jag värmde upp med.

JoeyP 2008-11-21 22:04

Bra pass Sami!

Hur många set axlar kör du i veckan?

L-Sami 2008-11-21 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av JoeyP (Inlägg 3332737)
Bra pass Sami!

Hur många set axlar kör du i veckan?

Tack!

Ca 20 set skulle jag gissa på.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41.