![]() |
Lågkalori lingonsylt eller bara lite socker. 2 sockerbitar är inte så mycket kalorier.
Äppelmos med kanel äter den ena grabben. Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Äter min gröt nu med 150-200 g granola. Min aptit är rätt kass (bulkat länge och värmen ute ger aptittapp). Lättätna kalorier från granolan. Helt sjukt det mättar så dåligt m.t.p. fiberinnehållet (20 g per 100 g). |
Citat:
Jag har tillgång till gratis(!) ägg under sommaren. Funderar på att typ äta bara ägg för att fylla upp proteinet. Tre kokta ägg till gröten är ju fint. Lite Off topic men ändå: är det farligt att äta typ 8-10 ägg om dagen under en period? Har tröttnt något otroligt på kvarg, äter mestadels vegetariskt men ibland fisk så ägg är verkligen perfekt. Om det nu är okej att äta många per dag. |
För mycket ägg är dåligt för kolesterol. 8-10 ägg om dagen är för mycket.
Skickat från min SM-A127F via Tapatalk |
Citat:
|
Vilket märke på havregryn kör ni konnässörer?
ICAs egna är annorlunda valsade än AXAs vad jag kan se och smaka. ICAs är hårdare och tar längre tid att koka. Blir mer tuggmotstånd. Men AXAs har mer havresmak tycker jag, och är godare på så sätt. |
Citat:
Vid hur många ägg går gränsen? |
Citat:
Har en arbetskollega som levde på ägg när han renoverade kåken. Enkel och billig mat. Det slutade med ett högt kolesterol-värde. Men värdet sjönk efter en tid med vanlig kost. Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:54. |