![]() |
Citat:
Citat:
|
Diffade cirkus 800g från igår till idag ja! Nypissad på morgonen :) That kebab!
|
Du som äter så pass fritt borde ha god potential till att ha väldigt varierande kvällsvikt om du tex ätit lite mer mat (i vikt) än du brukar och dessutom kanske druckit lite mer än normalt. Så att det iaf händer en gång, är ju definitivt inte konstigt ;)
Jag brukar på skoj ställa mig på vågen på kvällen när jag känner mig svullen/tung och visar egentligen aldrig under 86 kg (på senare tid snarare 87+) men min morgonvikt ligger och pendlar runt 83-84 så tappar nästan alltid minst 2 kg på kvällsvikt vs morgonvikt. Samma sak gäller före/efter ett långt (!) konditionspass, har vägt under 80 kg flera ggr för att på kvällen väga 87-88 kg! |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Om man kollar vid olika tidpunkter under dygnet så brukar jag lätt kunna vara 4-5kg tyngre efter en måltid än vad morgonvikten visade. Haha jävlar... 7-8kg skillnad på några timmar(?) Är rätt extremt :D Citat:
|
Vilodag
Gröt, sylt, mjölk, ägg Pasta, köttfärssås, ketchup Nutrilet chocolate chip cookie Grillad entrecote, majskolv färskpotatis, sallad, rödbetor, feta ost, tzatsiki, bbq sås Halv påse gårds chips 3418kcal 172g protein 120g fett 404g kolhydrat |
Citat:
|
DISTANSPASS (lugnt)
13km (5:43min/km) "Siktar" på att springa alla mina distanspass framöver med en pace på ~5:45. Det känns ganska lagom, när jag köper pulsklocka kommer jag dock gå mer efter pulsen. Benen kändes tunga och trötta direkt när jag började springa, dessutom stack jag iväg ganska tätt inpå frukosten (vikten var +5-6kg efter frukost+vätskeintag). Tankade mycket vatten innan då jag inte hade med mig något på passet. Efter 5-6km började det gå riktigt lätt dock och när jag kom hem var jag knappt anfådd. Hade med mig gifflar istället för godis idag, funkade mycket bättre! :) |
Vet inte om det är bra/dåligt att antingen vara "viktstabil" eller av den sorten som varierar väldigt mycket, men jag upplever att jag har mycket lättare att lägga på mig vätskevikt vid en uppladdning inför ett långpass (tex i lördags förra helgen) genom en kolhydratladdning jämfört med min polare som laddade upp ungefär som mig men ej ökade i vikt och gick tom på vätska redan halvvägs (jag blev aldrig uttorkad).
Dock bara gilla läget och försöka göra det bästa av situationen och det är ju trevligt att iaf kolla trend på morgonvikten för att få en fingervisning på hur man ligger till gällande kcalbehov :) ---- Bra sprunget och är ju inte ovanligt att det tar ett par km att komma igång, så skönt att du slapp lida hela vägen igenom av tunga ben :) 5:45 låter som en rimligt tempo att vänja sig vid, för gissar det är i häraden där du tänkte ligga på maran? Troligen ligger du knappt över 70-75% av maxpuls här och således förbränner du nog max 50% kolhydrater, så gifflar låter riktigt opti ;) (om nu godis = lågfett) |
Ser riktigt bra ut som vanligt. Starka lyft och framförallt galet bra ätande, nu kan jag äntligen kolla in i denna tråd utan att behöva ducka för matbilder.
Citat:
|
Bra jäkla löpt! Du har fan bra skalle för att springa under en sådan lång tid! Jag pallar inte riktigt det, max 6km sen tröttnae jag ;)
|
Fint Jeml!
|
Stannar du upp eller börjar du löpa saktare under matintag när du löper?
Bra sprunget iaf! :) |
Citat:
Klarar inte av att springa längre sträckor mentalt för det mesta haha... Ibland då och då tar jag mig över milen, springer jag med någon är det dock inget problem alls. Hade inte löptränat på kanske 10 månader när en kompis drog med mig ut, +20km gick utan större problem :) |
Citat:
Tack =) ja det långsammaste jag kommer springa är väl liite snabbare än 5:45 för att klara sub 4h, är konditionen bättre kommer jag såklart gå för en bättre tid! Japp exakt! Nej det var chokladbars jag ätit innan (fettfritt godis skulle aldrig gå, oftast är det segt o tar tid att tugga). Gifflarna var dock mycket lättare att få ner än barsen. Citat:
Exakt, det är nog faktiskt det allra bästa med helkropp imo :) Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:37. |