![]() |
Citat:
Vanlig standard slangklämma har fungerat väldigt bra som choker på en av mina #4. Ska jag ta en bild? :) Det man däremot bör göra är att tejpa litegrann runt toppen av handtagen för att säkerställa att slangklämman inte rör sig alltför mycket neråt mot ens fingrar. Det är inte speciellt skönt att klämma bort hud... |
Ok.. men vart får jag tag på en sån då? :(
Du får gärna lägga upp en bild på det, ja :D |
Citat:
Har du ingen Bauhaus, Hornbach, K-Rauta eller någon annan bygghandel? Här kommer iaf en bild på en BBSE, i vissa fall lika hård som en #4. Orkar inte ta en bild nu, ska gå och nanna... |
Tack. Jag visste faktiskt inte att det hette slangklämma.
Om man bara tejpar över klämman med typ silvertejp tror jag det inte finns någon risk till att klämma sig. |
Citat:
Najs bild, men en CoC #4 ska det vara *grr27* Var dedär en ställbar slangklämma? |
Citat:
Ser du inte skruven på bilden? :) |
Citat:
|
Sådär. Fixar nästan 2 reps på 160:an (ungefär en coc 1,5:a). Tycker ni jag ska köpa en ny? Vilken i sådana fall? Coc eller Rb eller något annat?
|
Citat:
Vilket märke är upp till dig, jag har bara CoC |
Beef Builder Master (tror den är som en CoC #2) eller en Beef Builder Super Master. BB grippers är hardcore! :)
|
Citat:
Förslagsvis en CoC #2, för när du klarar den (vilket du kommer att göra även om det inte känns så när du känner på den första gången) så kan man känna sig rätt nöjd (och även "skryta" lite om man känner för det :naughty:) |
Denna fråga ställdes i en annan tråd. Men tänkte att det kanske är bättre att ställa den här, agående gripper-träning:
Skulle ni ha lagt upp er träning på ett annat sätt om ni hade börjat om? Hur då? Jag ska nämligen genomföra mitt första gripper pass idag. |
Citat:
Nej jag skulle inte laggt upp det på något annat sätt! Hur har du tänkt dig ditt pass. Gissar att du vill ha synpunkter på förbättringar, så skriv vad du tänkt syssla med så kan vi sen komentera. |
Citat:
|
Citat:
Alltså inte så mycket tanke bakom det hela, utan bara kötta på nu till en början=) Har även funderingar på att köpa en CoC #1.5 (eller 2) så man kan köra lite excentriska reps. Går även i funderigarna att köpa några kilo ris och slänga det i en bunke och träna grepp och handstyrka där, bra dåligt? Ja jag är som sagt jävligt grön på detta område. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:42. |