Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det. (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73570)

Chris 2010-11-08 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av Nordenator (Inlägg 4684050)
Är det någon som tänker lira BlazBlue: Continuum Shift? Jag kikade på lite gameplay och livestream och blev lite halvsugen på att testa det. Jag har däremot inte spelat det första till PS3:an och lär vara helt värdekass. Det är så länge till MvC3 kommer så jag behöver något komplement till SSFIV :)

Jag har köpt det för ett tag sen (från USA) men inte spelat det så mycket då det är så fruktansvärt svårt att göra combos i det spelet. 10x värre än street fighter 4, minst. Sista trialen med en av karaktärerna är en 100 hit combo som tar kanske 30 sekunder att utföra... gg :p

Men om du skaffar det så kan vi ju lira lite då vi har varandra på PSN-listan! Kul att spela mot någon som är "lika dålig" :D Grafiken i spelet är dock otroligt nice, och jag tror det är ett jäkligt bra fightingspel om man har tiden att lägga ner timmarna (månaderna?) för att bli bra på det.

Mourten 2010-11-08 13:05

Någon som testat "All round hunter" till 360 (jaktspel) eller annat jaktspel ?

Någon som vet något skojjigt frågesportspel till 360 med bredd på frågorna, finns ju TP nu till 360 men har fått dåliga recensioner å vet inte om de är på svenska ens, men kanske är bra?

Langster 2010-11-08 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av Mourten (Inlägg 4684827)
Någon som testat "All round hunter" till 360 (jaktspel) eller annat jaktspel ?

Någon som vet något skojjigt frågesportspel till 360 med bredd på frågorna, finns ju TP nu till 360 men har fått dåliga recensioner å vet inte om de är på svenska ens, men kanske är bra?

Jag har spelat TP på 360 och det är inte på svenska vilket innebär att frågorna ibland är väldigt svåra för svenskar, inte för att det är på engelska utan pga att frågorna inte är riktade till svenskar.

Det finns ju ett par frågesports-spel med filminriktning som verkade roligare. "Scene it" heter de.

omnibus 2010-11-08 15:06

Nordenator 2010-11-08 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av Chris (Inlägg 4684822)
Jag har köpt det för ett tag sen (från USA) men inte spelat det så mycket då det är så fruktansvärt svårt att göra combos i det spelet. 10x värre än street fighter 4, minst. Sista trialen med en av karaktärerna är en 100 hit combo som tar kanske 30 sekunder att utföra... gg :p

Men om du skaffar det så kan vi ju lira lite då vi har varandra på PSN-listan! Kul att spela mot någon som är "lika dålig" :D Grafiken i spelet är dock otroligt nice, och jag tror det är ett jäkligt bra fightingspel om man har tiden att lägga ner timmarna (månaderna?) för att bli bra på det.

Jag förhandsbokade BB:CS LE, så nå kan vi spela lite alltid :) Jag har aldrig sett dig online på MSN, så jag antar att något gick tokigt då jag försökte adda dig? Du skulle kunna en ny request så det blir lite enklare att samordna lite spelande. Så tjorvigt att sitta och messa i PS3-gränssnittet.

Mourten 2010-11-08 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av Langster (Inlägg 4684849)
Jag har spelat TP på 360 och det är inte på svenska vilket innebär att frågorna ibland är väldigt svåra för svenskar, inte för att det är på engelska utan pga att frågorna inte är riktade till svenskar.

Det finns ju ett par frågesports-spel med filminriktning som verkade roligare. "Scene it" heter de.

aa de jag misstänkte om TP. Kanske mer värt å köpa brädvariant isf.

Scene it är endast kring film alltså? Men är de typ som buzz att alla får svara eller är de mer "tur-ordnat" ? :)

raQblad 2010-11-09 12:18

Jag har lite problem med att koppla min 360 till internet via router, någon som kan hjælpa mig med det? :)

Køpte nyligen ny 'router' som ger både tv och internet, och har funkat busenkelt att koppla in PC genom att bara skriva in løsenord.
Att koppla in xbox var mindre lætt och den hittar inte ens fram till routern, trots att jag anvænder kabel. Det enda jag fick ut av xbox supportsida var att jag kan skriva in IP-nummer och en del annat, som jag inte vet vad det ær, før att hjælpa den hitta rætt.
Vet inte vad jag ska leta efter eller var jag ska skriva in vad.

Någon som ær duktig på detta eller løst ett liknande problem?
Tacksam før svar!

Robbelibob 2010-11-09 16:12

Såg att Scott Pilgrim var deal of the week på Xbox. Är sugen på att skaffa det bara för musiken. Är det roligare om man spelar med andra? Har testat Castle Crashers men det var inget jag fastnade för, dom är väl liknande?

Lasse Kongo 2010-11-09 17:27

http://www.youtube.com/watch?v=prLbI...layer_embedded

Skön video!

Btw, måste säga att BO har ett av de grymmaste spelomslagen evah, riktigt bra gjort : )

kalajset 2010-11-09 17:44

VIP Map Pack 7 på väg till BC2, äntligen nya banor! (Även om iaf två av dom är remakes på äldre BC1-banor).

http://blogs.battlefield.ea.com/batt...mpany-2.aspx##

krellik 2010-11-09 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Lasse Kongo (Inlägg 4682413)
Klarade av karriärsläget i ea mma imorse, svårt att göra bra splägen i den här typen av spel, men det var helt ok, att Bas är med en genom hela spelet gör inte saken sämre, i övrigt är spelet grymt bra och jag har redan börjat om med en ny gubbe, finns lite andra ligor jag kan vara med i och vinna nu =)

Min första göbbe var en sambotungviktare som drog sig tillbaka med 36-3, snygg svensk och en helyllekille (ungefär som han som håller i handkontrollen)

Min andra karaktär däremot, är en fulltatuerad thaiboxare från Scottland, med oranga ögonbryn och vidrigt ful och galen :D går i mellanvikt, har hitills 3-0.

Love this gejm.

Iaf, klarade även av Dead Rising 2 idag, och måste säga att det är ett av de spelen jag haft allra roligast med 2010, långt och underhållande med en bra story med mycket humor, och det som är så jeflä bra är att man kommer kunna spela om det flera gånger och få se helt nya grejor, underbart spel, älskar Chuck, så ful, så skön :D

Fick mitt Black Ops igår, men vågar fan inte starta skiten, vet ju inte riktigt hur det funkar nu hos Sony, eftersom folk tydligen börjat köra piratat, vet dock inte hur det fungerar men tänker fan inte riskera en eventuell bann på min svarta hingst! Så blir väl att starta upp spelet på tisdag kväll, låkking fårvard tå itt!

EA sports mma tog mig med överaskning, de gör en del saker riktigt riktigt bra! Hur man låser upp moves är det bästa, samtidigt känner jag att de hade kunnat göra mycket mer med den biten, tex ett videoklipp på taktiken kring det och ett videoklipp från hur tekniken har använts i en riktig mma fight.

Markbiten har både för och nackdelar mot UFCs system, gillar inte att man bara kan avancera åt ett håll, vill kunna gå från halv till mount, baka till sidomount, north south, ta rygg, etc. Som jag förstår det så finns det bara en progression att avancera på marken och det känns lite begränsat.

Vidareutvecklar dom spelet på sina styrkor så kan det bli det bästa tv spelet någonsin i uppföljaren typ...

Dead rising äger också hårt, inte haft tid att spela det så mycket bara.

bengdoktor 2010-11-09 18:47

Köpte black ops idag och jäklar vad kasst det är! :(

Henky 2010-11-09 18:59

Krävs jävligt mycket mer skicklighet för att spela black ops än vad det gör för att spela MW2. På MW2 kunde man stå o campa i något avlägset hörn i banan och dra iväg noobtubes hela matchen, nu när det är betydligt mycket svårare så börjar folk klaga. Jag ger tummen upp för BO!

bengdoktor 2010-11-09 19:56

jag tycker inte det är samma känsla som i mw 2, sen är ju grafiken rent av ful, som dessutom laggar lite på ps3..

stolpskott 2010-11-09 20:28

Lite info om Darksiders 2, länk.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:39.