![]() |
|
Ahh, Kristianstad Atletklubb, vilka minnen :)
|
Citat:
Är det 3e tråden du försöker övertyga folk om att du är grov? Ja, vi ser att du är stor. Det räcker nu, orkar inte se en till bild på en kille i tröja. |
Citat:
|
Citat:
Det trodde jag också så jag tänkte oj vad är det här för hade du gjort 8reps på den hade du varit min stora idol. Tyckte att det såg bra ut i alla fall.:thumbup: |
Tips om övning för dem som vill träna ryggen grenspecifikt för bänkpress.
|
Citat:
tror dock du kan få till det ännu bättre om du inte har så bråttomt upp med röven, du sträcker på benen och lyfter rumpan i vädret innan stången har mer än 1dm från golvet, så det ser nästan ut som raka mark mot slutet där. Jag är ingen teknikexpert direkt, men hör dig för med någon kunnig om inte annat, så är 100kg snart bara ett minne blott o du ligger på 50kg tyngre före :thumbup: |
Citat:
Hur starka är gummibanden? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Dom starka banden är på gränsen till att lyfta mig, och jag väger ca 95 kg.....
Dock en riktigt bra övning för att lära hjärnan hur man ska hålla "tajtheten" under en tung bänk. /the_PL_man Citat:
|
Jag använder lila starka band + svarta minimonster. Belastningen torde vara ca.130-135kg. Jag väger 140kg själv.
|
Citat:
|
Nja, snarare är det att man måste dra ner stången i bröstet, och spänna varenda muskeln på baksidan. På plussidan kan man också sätta att detta ger en fin bryggträning och att man lära sig hur man skall få upp bröstet ordentligt mot stången.
/the_PL_man Citat:
|
Jag tycker övningen ser grym ut. Mer sånt här! :thumbup:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:25. |
|