Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   tråden om dating, relationer mm (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778)

von huff 2011-11-06 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 5398587)
Så du har sagt till henne och hon är medveten att allt hon är för dig är något att ha sex med, umgås när det passar dig och inte krockar med andra nöjen i dit liv?

Jag har sagt att jag är den jag är.Jag är självisk,mina nöjjen går först,jag super med kompisarna var annan helg och jag kommer inte att ändra mig.Många kanske tycker att man är ett svin men jag är iaf ärlig.Jag ställer även upp rätt mycket för både henne och andra.

Sparven från Minsk 2011-11-06 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av von huff (Inlägg 5398588)
Skulle du avstå från 1-2 gympass i veckan pga du inte har tid att både träna eller träffa tjejen?

JA!! Om jag o tjejen hade sådana liv pga jobb eller annat så det var svårt att få tid till att träffas skulle jag lätt skippa 2 pass i veckan för att vara mer med henne. Sen kan man ofta stöka om i schemat så man hinner med det man vill i alla fall. Skippa tv tittande, vara mer tidseffektiv, träffa kompisar varannan helg, m.m.

Citat:

Ursprungligen postat av von huff (Inlägg 5398595)
Jag har sagt att jag är den jag är.Jag är självisk,mina nöjjen går först,jag super med kompisarna var annan helg och jag kommer inte att ändra mig.Många kanske tycker att man är ett svin men jag är iaf ärlig.Jag ställer även upp rätt mycket för både henne och andra.

Tycker hon det är okej så är det ju okej. Själv hade jag dock inte ställt upp på sådan behandling.
Den jag är tillsammans med älskar jag, och då ställer man upp i våt och torrt, och personen i fråga går före allt annat.

von huff 2011-11-06 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av Cilia (Inlägg 5398594)
Håller med och skert flera med mig. Men varför gör du ine slut, växer upp och skaffar en tej när du är redo?

Jag tror att du på något sätt gillar din tej. Varför utsätta henne för det här?

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 5398604)
JA!! Om jag o tjejen hade sådana liv pga jobb eller annat så det var svårt att få tid till att träffas skulle jag lätt skippa 2 pass i veckan för att vara mer med henne. Sen kan man ofta stöka om i schemat så man hinner med det man vill i alla fall. Skippa tv tittande, vara mer tidseffektiv, träffa kompisar varannan helg, m.m.

Tycker hon det är okej så är det ju okej. Själv hade jag dock inte ställt upp på sådan behandling.
Den jag är tillsammans med älskar jag, och då ställer man upp i våt och torrt, och personen i fråga går före allt annat.

Jag tycker att man gör klart redan i början av relationen vad man är för typ.Skulle jag dejta en tjej som tränar 6ggr i veckan skulle jag antagligen bli lite småsur ibland för att vi inte har tid tillsammans men jag skulle acceptera det utan gnäll.Jag tycker att man skall ställa upp för sin partner osv men jag tycker endå att man själv alltid går först.Vad är ideen med att ändra sig om man inte sedan trivs.Visst kan man göra slut men vill inte göra mig av med en fin brud och när vi började sällskapa var allt ok trots att jag gjorde klart på vilken nivå vi ligger på.Jag försöker uppmuntra henne att själv börja träna eller nåt men det nappar inte heller

MrBoris 2011-11-06 15:02

Själv har jag stora problem med tjejen nu... hon kan inte komma hit över jul/nyår pga att hon har tenta i Januari, så vi tänkte att hon skulle komma efter den. Nu har det visat sig att jag har en deadline 1a Februari för en artikel till en stor konferens i USA som är ytterst viktig för min professor att jag skickar in mitt papper till. Berättar detta för tjejen, hon är inte glad just nu... o allt känns som mitt fel, o jag får all skuld. Men egentligen har jag bara lust att säga åt henne att "vafan, din skola går ju lika mycket före som min, sluta skuldbelägga mig". Gah, vettefan om det här håller längre

Cilia 2011-11-06 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av von huff (Inlägg 5398621)
Jag tycker att man gör klart redan i början av relationen vad man är för typ.Skulle jag dejta en tjej som tränar 6ggr i veckan skulle jag antagligen bli lite småsur ibland för att vi inte har tid tillsammans men jag skulle acceptera det utan gnäll.Jag tycker att man skall ställa upp för sin partner osv men jag tycker endå att man själv alltid går först.Vad är ideen med att ändra sig om man inte sedan trivs.Visst kan man göra slut men vill inte göra mig av med en fin brud och när vi började sällskapa var allt ok trots att jag gjorde klart på vilken nivå vi ligger på.Jag försöker uppmuntra henne att själv börja träna eller nåt men det nappar inte heller

Fast det du uttrycker är eget gnäll och att et känns som ett tvång och pest att behöva spendera en helg med henne. Dåär det väl bättre att få vara själv och kunna bestämma helt själv.

Att vara i en relation handlar om att ge och ta. Om allt givande är en pålaga låter det inte som om det är din grej?

Cilia 2011-11-06 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av MrBoris (Inlägg 5398692)
Själv har jag stora problem med tjejen nu... hon kan inte komma hit över jul/nyår pga att hon har tenta i Januari, så vi tänkte att hon skulle komma efter den. Nu har det visat sig att jag har en deadline 1a Februari för en artikel till en stor konferens i USA som är ytterst viktig för min professor att jag skickar in mitt papper till. Berättar detta för tjejen, hon är inte glad just nu... o allt känns som mitt fel, o jag får all skuld. Men egentligen har jag bara lust att säga åt henne att "vafan, din skola går ju lika mycket före som min, sluta skuldbelägga mig". Gah, vettefan om det här håller längre

Jag tror att det är så att när man är riktigt besviken är det lättare att lägga ansvaret på någon annan än sig själv

Angel 2011-11-06 15:18

Hmm...jag dejtar en kille som tränar slaviskt 5ggr/vecka.
Man får arbeta runt det. Jag hade inte mått bra om jag "tvingade" honom att ge upp något som var viktigt för han (träningen). Men det kanske är lätt att säga när man är två personer som har olika lägenheter och ingen familj ihop.

Tolkia 2011-11-06 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av Cilia (Inlägg 5398714)
Jag tror att det är så att när man är riktigt besviken är det lättare att lägga ansvaret på någon annan än sig själv

+1. Efter alla turer i frågan så känner jag mig dock benägen att tillämpa det både på MrBoris själv och hans tjej. Det börjar bli som med von huff, jag köper inte gnället längre.

Scratch89 2011-11-06 15:31

Hur hanterar man flickor som ljuger som besatta? Om allt, till alla och det verkar vara olika versioner till alla inblandade. Om hon konfronteras blånekar hon, trots bevis.

mini 2011-11-06 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Scratch89 (Inlägg 5398746)
Hur hanterar man flickor som ljuger som besatta? Om allt, till alla och det verkar vara olika versioner till alla inblandade. Om hon konfronteras blånekar hon, trots bevis.

Man eliminerar dem ur sitt umgänge.

Jokester 2011-11-06 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Scratch89 (Inlägg 5398746)

Borderline, sluta umgås med henne.

Scratch89 2011-11-06 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av mini (Inlägg 5398750)
Man eliminerar dem ur sitt umgänge.

Citat:

Ursprungligen postat av Jokester (Inlägg 5398756)
Borderline, sluta umgås med henne.

Ja, jag har funderat på det ett tag och det verkar vara det absolut bästa att göra. Vunnis här har tjatat hål i öronen på mig om det. :D

Det är mitt ex vi pratar om, och det blev väl mitt ex just på grund av den här anledningen.

Och ja, hon har alla tecken och beskrivningar om Borderline som finns. Hon däremot vill inte gå till psykolog, för hon "tror inte på det".

Frantic 2011-11-06 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av mini (Inlägg 5398750)
man eliminerar dem ur sitt umgänge.

+1

thethoos 2011-11-06 15:41

Hur undviker man att vara svarsjuk? Går det ens? Jag har aldrig varit svartsjuk förut men i den här relationen är jag verkligen det och jag gillar det inte. Det är en sjukt oattraktiv egenskap och det ger mig ångest över hela relationen.

Scratch89 2011-11-06 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Frantic (Inlägg 5398763)
+1

Hah. Jag visste att du skulle skriva. :D

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:38.