Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   tråden om dating, relationer mm (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778)

stevebc 2011-11-03 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 5390531)
haha! det är alltså ett plus i kanten att skriva att man är vänsterlagd politiskt, så det genererar i sin tur fler dates alltså? :D

Jag blev för övrigt tokdissad av en miljöpartist så sent som i förrgår. Hon svarade kort och gott att allt verkade toppen, men föll på min politiska läggning, hoho..

Ahaahahahaha, av en miljöpartist också. Hon är verkligen av det rätta virket att klanka ner på andras politiska läggningar.

stevebc 2011-11-03 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av young_george (Inlägg 5393134)
Haha, hade så igår. Jag satt och funderade på skuldkrisen under middagen och hon trodde att jag ville göra slut .. typ.

:laugh:

Cilia 2011-11-03 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av C.E.J. (Inlägg 5393485)
Nej. Det vi killar säger är att ni tjejer inte är tydliga när något är fel. Med killen i bilden var allting bra, varför skulle han vara mer tydlig med detta än han redan var? "He said, 'Nothing'".

Nu börjar det bli solklart varför ni gnäller över att ni har problem med kommunikationen med era tjejer

C.E.J. 2011-11-03 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av Cilia (Inlägg 5393582)
Nu börjar det bli solklart varför ni gnäller över att ni har problem med kommunikationen med era tjejer

Exakt, för det är nämligen problematiskt när ni säger att inget är fel fastän något är fel. För inte kan du väl mena att man ska säga till när allt är bra? Åtminstone jag skulle tycka att det vore irriterande om tjejen med sisådär en halvtimmes mellanrum säger "du... inget är fel just nu".

mikaelj 2011-11-03 21:41

Men CEJ, något var ju fel - motorcykeln ville inte starta. Det är vad han borde ha sagt till henne.

shadowfire 2011-11-03 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Lellan (Inlägg 5393214)
Jag har till dags datum aldrig träffat en trevlig politiskt engagerad moderat. Jag har dock träffat tom trevliga sd:er, och gott o blandat inom övriga hemvister. Men aldrig aldrig en trevlig person som uttryckt att den är moderat. Hoppas jag inte låter det färga mig men omedvetet kan det nog göra det. Även om det där med moderat är lite märkligt, men har jag träffat ngn trevlig har den inte outat sin läggning iaf - kanske är det inget man stoltserar med precis, som du är inne på. Har tom dejtat en kristdemokrat, men kan ha varit en ganska fett bidragande orsak till att det tog slut att jag tyckte han var pantad politiskt.

hehe, jag har nog omedvetet träffat folk med olika politiska ställningstaganden med tanke på att jag ändå träffar mycket folk och är extremt aktiv socialt mellanåt. Har aldrig haft några problem med det.

Jag har dock aldrig dateat någon som uttryckt sin politiska åsikt så tydligt på en datingsida. För mig är bara det budskapet ett tecken på att personen står laddad till tänderna, redo att klassificera och döma andra människor utifrån deras politiska åsikt utan att ens lära känna personen.

Det finns "typiska sossar" som röstar blått och "typiska moderater" som röstar rött. Men den jäkla miljöpartisten som dissade mig för att jag inte var grön förtjänar fan en haschplanta, jag blev sjukt sugen att skicka ett mail till henne och säga att jag bor på landet och dumpar ständigt motorolja i naturen, älskar skövlandet av regnskogar och är aktiv aktieägare i tyska kolkraftverk.

Cilia 2011-11-03 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av C.E.J. (Inlägg 5393655)
Exakt, för det är nämligen problematiskt när ni säger att inget är fel fastän något är fel. För inte kan du väl mena att man ska säga till när allt är bra? Åtminstone jag skulle tycka att det vore irriterande om tjejen med sisådär en halvtimmes mellanrum säger "du... inget är fel just nu".

Du tror inte att det skapar probem i kommunikationen när ni är helt asocial, är totalt frånvarande och tysta under en hel kväll när ni valt att gå ut på restaurang för att ha trevligt för att era tankar är långt borta på en motorcykel?

Är det då inte bättre att säga som det är?

Chrillee 2011-11-04 00:05

Råd önskas, min tjej och jag har blivit inbjuden till sin ena chefs 40-års firande, och hon är angelägen om att få träffa mig.

Min tjej jobbar på ett litet företag så de är väldigt goda kollegor, men jag är högst otaggad och gillar inte sociala tillställningar överlag av denna typ.

Min tjej gillar att göra såna typer av saker, inte jag.

Det skulle betyda mycket för min tjej säger hon.
Jag förstår inte den här grejen med att vilja träffa folk som man inte vet vem det är, om en polare skaffar tjej, jag bryr mig inte eller är inte intresserad av att träffa vederbörande.

Egentligen vet jag väl att svaret är ja eftersom man ibland får ställa upp för varandra, men skulle ni anse det OK att säga nej ändå?

Nuthead 2011-11-04 00:51

Citat:

Ursprungligen postat av Chrillee (Inlägg 5394079)
Råd önskas, min tjej och jag har blivit inbjuden till sin ena chefs 40-års firande, och hon är angelägen om att få träffa mig.

Min tjej jobbar på ett litet företag så de är väldigt goda kollegor, men jag är högst otaggad och gillar inte sociala tillställningar överlag av denna typ.

Min tjej gillar att göra såna typer av saker, inte jag.

Det skulle betyda mycket för min tjej säger hon.
Jag förstår inte den här grejen med att vilja träffa folk som man inte vet vem det är, om en polare skaffar tjej, jag bryr mig inte eller är inte intresserad av att träffa vederbörande.

Egentligen vet jag väl att svaret är ja eftersom man ibland får ställa upp för varandra, men skulle ni anse det OK att säga nej ändå?

Hon vill att du ska komma och det är viktigt för henne. Ni är tillsammans och du älskar henne? I relationer ställer man upp, kompromissar och gör saker man kanske inte alltid vill. Känns självklart för mig. Det finns väl säkert situationer där hon ställer upp på saker och ting för dig fast hon inte är astaggad? :)

Jag skulle gå, och försöka göra det bästa av situationen. Inte fundera destomer.

C.E.J. 2011-11-04 01:05

Citat:

Ursprungligen postat av Cilia (Inlägg 5393788)
Du tror inte att det skapar probem i kommunikationen när ni är helt asocial, är totalt frånvarande och tysta under en hel kväll när ni valt att gå ut på restaurang för att ha trevligt för att era tankar är långt borta på en motorcykel?

Är det då inte bättre att säga som det är?

Ja det är ju verkligen i paritet med er tjejer som inte säger något när något faktiskt är fel.

Morrris 2011-11-04 01:11

Citat:

Ursprungligen postat av Nuthead (Inlägg 5394136)
Hon vill att du ska komma och det är viktigt för henne. Ni är tillsammans och du älskar henne? I relationer ställer man upp, kompromissar och gör saker man kanske inte alltid vill. Känns självklart för mig. Det finns väl säkert situationer där hon ställer upp på saker och ting för dig fast hon inte är astaggad? :)

Jag skulle gå, och försöka göra det bästa av situationen. Inte fundera destomer.

+1

Jag ska på maskerad imorgon...

Sandra81 2011-11-04 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av C.E.J. (Inlägg 5394149)
Ja det är ju verkligen i paritet med er tjejer som inte säger något när något faktiskt är fel.

Jag tror det är både och vissa är mer öppna än andra och det handlar nog mer om individ än kille/tjej.. men när man läser sånna historier förstår man hur viktigt det är med kommunikation i ett förhållande.

Tryman 2011-11-04 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av sandra81 (Inlägg 5394477)
jag tror det är både och vissa är mer öppna än andra och det handlar nog mer om individ än kille/tjej.. men när man läser sånna historier förstår man hur viktigt det är med kommunikation i ett förhållande.

+1

chidde 2011-11-04 11:34

vad sager ni, ar matlagningskunskaper en essentiell egenskap att besitta for att anses som "attraktiv"?

Vunnis 2011-11-04 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av chidde (Inlägg 5394596)
vad sager ni, ar matlagningskunskaper en essentiell egenskap att besitta for att anses som "attraktiv"?

nä.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:52.