Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   tråden om dating, relationer mm (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778)

Spartansk 2011-11-01 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av filmjölk (Inlägg 5387498)
jag tror att det är precis lika stor press på en bög som på en hetero hur man skall vara och bete sig. Känner ett (litet) fåtal bögar som gillar att umgås med heterosexuella män emellanåt framför andra bögar för att de just tillåts vara grabbiga, och gillar grabbiga miljöer.

Tråkigt PK-svar:/

Nej, det var inte tråkigt, det var intressant. Fast jag är ganska bögig, så jag borde nog egentligen mest umgås med bögar.

Yes 2011-11-01 12:44

En stor nackdel är att män är håriga, luktar konstigt, har penusar och saknar bröst. Dessutom böjer de för tungt. Det är nog det värsta - en partner som böjer mer än en själv.

Spartansk 2011-11-01 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 5387503)
Det är nog det värsta - en partner som böjer mer än en själv.

Skojar du eller? Rumpan och låren på en tjej som böjer tungt måste ju se... Ganska fint ut.

Yes 2011-11-01 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Spartansk (Inlägg 5387505)
Skojar du eller? Rumpan och låren på en tjej som böjer tungt måste ju se... Ganska fint ut.

Det hjälper inte.

polka_griis 2011-11-01 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av Spartansk (Inlägg 5387483)
Det bästa med att vara bög måste ju vara att man inte har någon press på sig att vara grabbig. Man är liksom redan ute ur leken.

är du störd på riktigt?

Spartansk 2011-11-01 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av polka_griis (Inlägg 5387745)
är du störd på riktigt?

Är inte rätt man att bedöma det. Men jag tycker det är jobbigt att känna press på sig att vara grabbig ibland. Ta min musiksmak, t ex. Den är ytterst bögig, gillar t ex pojkband. Avslöjar jag det på fikarasten på en byggarbetsplats kan jag räkna med att stämningen blir relativt spänd.

Becky 2011-11-01 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Spartansk (Inlägg 5387767)
Är inte rätt man att bedöma det. Men jag tycker det är jobbigt att känna press på sig att vara grabbig ibland. Ta min musiksmak, t ex. Den är ytterst bögig, gillar t ex pojkband. Avslöjar jag det på fikarasten på en byggarbetsplats kan jag räkna med att stämningen blir relativt spänd.

Och vad spelar det för roll vad random byggubbar tycker om din musiksmak?

Spartansk 2011-11-01 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Becky (Inlägg 5387781)
Och vad spelar det för roll vad random byggubbar tycker om din musiksmak?

Just nu jobbar jag med massa random byggargubbar, jobbet blir ungefär 40 gånger trevligare om jag känner att jag är med i gemenskapen.

mini 2011-11-01 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av Spartansk (Inlägg 5387767)

Och du tror att det skulle vara enklare att på nämnd arbetsplats avslöja att du gillar pojkband och är bög?

Becky 2011-11-01 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av Spartansk (Inlägg 5387795)
Just nu jobbar jag med massa random byggargubbar, jobbet blir ungefär 40 gånger trevligare om jag känner att jag är med i gemenskapen.

Märklig gemenskap om den bygger på att alla måste tycka lika. Trodde inte musiksmak hade nåt med personkemi att göra - men jag hade visst fel. Tur att jag inte jobbar på en byggarbetsplats.

Spartansk 2011-11-01 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av mini (Inlägg 5387812)
Och du tror att det skulle vara enklare att på nämnd arbetsplats avslöja att du gillar pojkband och är bög?

Nej, det är iofs sant... Jag tänkte mer att om man redan var "outad" så skulle det senare bli fritt spelrum för att outa aktiviteter som pojkbandslyssnande, knypplande, orkidé-odlande, mm.

Spartansk 2011-11-01 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Becky (Inlägg 5387818)
Märklig gemenskap om den bygger på att alla måste tycka lika. Trodde inte musiksmak hade nåt med personkemi att göra - men jag hade visst fel. Tur att jag inte jobbar på en byggarbetsplats.

Just musiksmak tog jag upp som exempel, eftersom jag har märkt att det är väldigt vanligt att vuxna människor lägger in värderingar i den. Med andra ord, många tycker att man är dum i huvudet om man lyssnar på "fel" musik. Mycket märkligt fenomen.

Becky 2011-11-01 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Spartansk (Inlägg 5387823)
Just musiksmak tog jag upp som exempel, eftersom jag har märkt att det är väldigt vanligt att vuxna människor lägger in värderingar i den. Med andra ord, många tycker att man är dum i huvudet om man lyssnar på "fel" musik. Mycket märkligt fenomen.

Jag vet, så är det i många kretsar. Jag lyssnar dock både på metal och rock och pop och passar inte in någonstans så skulle jag bry mig om det skulle loppet vara kört redan från början. Det är nog många i gäng som inte vågar stå för den dom är.

Lite off topic men men...

Tricklew 2011-11-01 15:07

Jag lyssnar på Dolly Parton och Barry White, men inte ens jag tycker det är ok att lyssna på pojkband, oavsett kön och sexuell läggning. Bortsett ifrån om du är en 12årig tjej, då är det nästan acceptabelt.

mini 2011-11-01 15:08

Jag tror att du är onödigt ängslig. Man up, är det inte så det brukar heta i höhö-grabbiga kretsar? Prova att stå för vad du gillar. Du kanske blir överraskad.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:48.