![]() |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Ser ju bra ut det här! Ska bli intressant att se vad du kan uppnå.
|
Citat:
|
Vågen var borta på gym och ingen visste vart den var så ingen morgonvikt idag.
Testade Knäböj idag för att se hur mina knän mådde. Försökte köra en bredare ställning med fötterna också. Sjukt svag och kunde inte få ner puls efter första set ens.. ugha 50 x 10 70 x 7 80 x 5 (la ner det då jag kände mig helt snurrig) Hade mer kraft men vågade inte då jag inte alls kände mig bra. Gick över till F5 curls emot en pelare som gick lika dåligt: 12 x 30 9 x 40 7 x 40 4 x 45 Vikterna kändes tunga och rep kass så jag blev chockad. Ja ja.. bara kötta vidare och när man blir förbannad så brukar det släppa. Hammercurls: 12 x 16kg (per hand) 7 x 20kg 5 x 22kg 7 x 20kg 10 x 20kg (vanlig hantelcurl) Dropset Hammercurls: 8 x 20kg, 6 x 14kg, 5 x 10kg 6 x 20kg, 4 x 14kg, 4 x 10kg Sittande conc. curls: 11 x 18kg (per hand) 10 x 18 7 x 18 Sen gick jag över till Mage och körde: Cablecrunches: 12 x 35kg 10 x 45kg 8 x 45kg Crunches på pilatesboll: 3 set (max) Plankan och gick ut emot Shaolin armhävningar: 5 set (+ 4 shaolin) Avslutade med Curls med stång där du kör tills du inte orkar mer.. lägger ner vikten.. tar 6-7 andetag och kör 3.. lägg ner.. 6-7 andetag och kör 3 etc. Gjorde 4 sådana set men började kolla på alla pts som övar i gym och glömde fan av att fortsätta haha.. så det fick bli avslutningen. - Knäböj och F5 curls MÅSTE jag satsa allt på.. de gick absurt dåligt idag. + Var iaf helt slut i biceps 16 timmars fasta och nu äta satan. Intog 10gr BCAA innan och 10gr BCAA efter träning. Plus pwo dryck (utan kollisar) och kaffe. Här är en bild tagen 2 dgr sen (84kg då och avslappnad/utan pump). Sorry för dålig kvalite och att inte benen syns. Men som ni ser så har jag en hel väst med fett som skall bort runt magen (och så klart på resten av kroppen). Siktar in mig på 75kg just nu http://2.bp.blogspot.com/-OCENNsdUlj...0/IMG_0725.JPG |
Bra pass, misstänker att du fick en go pump i armarna där ;) ..
Så mkt fett tycker jag inte du har, åtminstone inget att bry sig om just nu. Ser ut att vara bra tryck i strutarna dina dock! |
Citat:
|
Kör hårt, tror 75kg kommer det se bra ut! Förhoppningsvis får du lite mer reps på chins och dips sen när du har fått tillbaka lite styrka :)
|
Ser bra ut, lite mer axlar hade inte varit fel :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Morgonvikt... gymmet har slarvat bort sin våg. Minskat 1cm runt midjan iaf.. alltid nått.
Axelskadan är tillbaka och jag håller på att försöka komma på om det verkligen är en inklämning. Kan vara ligament/nerv vid nacken som spökar där fästet sitter runt där jag har ont. Har tid på måndag för att göra en koll på muskelatur/fästen etc. Bara för att man har en skada så kan man ju fortfarande träna dock får man känna efter hela tiden och göra lite rehab övningar/stretch i mellan övningarna. Körde någorlunda efter schemat så det blev Chins/dips (Clabben special) samt Bröst och axlar. Blev mycket rehab träning med men det orkar jag inte skriva upp. Clabbens Specialare: Du gör 1 chins och sen direkt 2 dips. Du går sen direkt tillbaka och gör 2 chins och sen 4 dips etc tills du inte orkar längre. Vilar en stund.. och repeterar från början. 5 chins 10 dips (1, 2, 3, 4, 5 chins och 2, 4, 6, 8, 10 dips) 5/10 4/8 4/8 Dipsen kändes bra ändå det var här jag "drog upp" min skada. Gjorde de sakta och koncentrerat dock. Sen blev det axlar och körde Drop set med hantellyft åt sidorna (lillfinger upp mot tak), relativt raka armar. 10kg, 7kg, 3kg (max rep på alla vikter) 10kg, 7kg, 3kg (max rep på alla vikter) Körde baksida axlar liggandes på magen på en pilatesboll med tummarna upp mot tak. 3 set med 7kg Gick sen tillbaka till Chins då jag inte ville chansa med min axel. 12 x kv 6 x 15kg + kv 3 x 20kg + kv 3 x 25kg + kv 2 x 30kg + kv 12 x kv 6 x kv (10 sec vila.. ) 11 x kv Gick till bänken mest för att känna hur axeln gillade det: 20 x 60kg 12 x 75kg Här är 2 bilder ifrån passet. ifjån kvalite. :em: http://1.bp.blogspot.com/-XvsYD4Ezs_...0/IMG_0745.JPG http://4.bp.blogspot.com/-sqTUcFSvzP...0/IMG_0732.JPG |
Riktigt bra axlar :thumbup:
|
Citat:
|
Bös väder! Regnar som faaan här och gym stänger 14.00. Bara att gå dit i ösregnet. Sen blir det att kolla in ett nytt gym. Ultimatetraining. De har Mma, Thai och Brasse jujitzu samt enligt dem en skön gymavdelning med lite hardcore maskiner och mycket frivikter (upp till 60kgs hantlar iaf).
|
Alltid kul att prova träna på ett nytt ställe! :)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:32. |